Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Sunny] bodka Sunny N14 GTi VVL projekt

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2010-06-14, 19:27

u nas nie ma hydrauliki która by wyciszała ten klekot
To nie klekot, tylko rezonans od wydechu, tak przypuszczam. Sam motor
pracuje nienagannie.
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-06-14, 20:56

To klawiatura ale bez ciśnień :-)
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2010-06-14, 22:20

Albo luz zaworowy do regulacji :->

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-06-15, 18:39

No no, powiem szczerze, że jak kupiłem głowicę to nawet nie zagłębiałem się w szczegóły regulacji zaworów ale przy przestawianiu rozrządu na to luknę. Śrubek tam nie kojarzę więc pewnie płytki są. Nie piszmy tu ciągle o tym zaworach bo ktoś uwierzy, że padaka jakaś. Jeszcze raz mówię, jest ok :-)
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2010-06-15, 18:42

Albo ten typ tak ma :) Coobcia sunny prawie tak samo chodzi na wolnych ;) Docieraj docieraj i wystroić i na hamkę odrazu ;) :mrgreen: Powodzenia :-P

Awatar użytkownika
Kenet
fanatyk nissana
Posty: 369
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Warszawa / Węgrów

Post autor: Kenet » 2010-06-15, 22:11

Ja tam nie słyszałem zaworów, ja tam słyszałem ZUUUOOOOO ]:->

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-06-19, 12:53

Nowe fanty przyszły w tym tygodniu a dzisiaj wyspawałem uchwycik do sondy.

Obrazek

Nalatane już 300km więc niedługo ogarnianie zmiennej fazy i strojenie :-)
Obecnie odczucia są takie, że przy pewnych uchyleniach przepustnicy wóz wyrywa z butów. Jeżeli po strojeniu tak będzie w całym zakresie to będzie elegancko :-)
Ostatnio zmieniony 2010-06-19, 14:52 przez bodek, łącznie zmieniany 1 raz.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2010-06-19, 13:26

Może do 10 lipca się wyrobisz na otwarte Ryki ? ekipa zacna się zbiera :mrgreen:
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

Awatar użytkownika
Kenet
fanatyk nissana
Posty: 369
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Warszawa / Węgrów

Post autor: Kenet » 2010-06-19, 19:26

Bodek w poniedziałek jestem w Wawce i możemy stroić, dawaj na SEAT RACING do Ryk 10 lipca :->

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-06-20, 17:00

Wóz już wstępnie wystroiłem. Poprawiło się co nieco ale nadal bez zmiennej fazy ujeżdżam. W tygodniu dokańczam temat.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2010-06-20, 20:22

Włacz, to zobaczysz :-P Dawaj do Ryk!!!

[ Dodano: 2010-06-26, 19:43 ]
Następny stopień mocy czas ogarniać :-)
I kto to mówi.....może zdążysz :mrgreen:
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

foo
fanatyk nissana
Posty: 1784
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2010-06-27, 15:00

Chwila nieobecności na forum i proszę, tyle zmian :-D oby tak dalej :)

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-06-27, 17:59

Dzisiaj podłączyłem zmienną fazę. Kombinacji było dużo i ni jak nie chciała się załączyć. Wielkie dzięki dla bullitta, który zniósł ze mną część walki. Raz był driverem innym razem wklepywał dane do laptopa a na sam koniec stał się rpm shifterem :mrgreen: Faza pierwszy raz odpaliła podłączna na krótko. Bullitt przy 4500 załączaj 8-) i poszło, vvl działa idealnie. Później ostateczna rozgrywka z Ecumasterem czyli uaktualnienie softu i po tym zabiegu DET2 zaczął łapać o co nam chodzi.

Wóz wstępnie wystrojony na pełnym ogniu ale nie powiem, żeby szedł jedwabiście. Przy WOT z dołu raczej średnio ciągnie, zmiana fazy i bez rewelacji, lekka zmułka miedzy 5500-6500obr a od 6500 do 7500 wyrywa z butów jak by strzała nitro dostał.
Trochę pracy jeszcze czeka ale hybryda SR20VE na bloku i pompie olejowej z DE ogarnięta i wszystko śmiga jak należy.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
bullitt
fanatyk nissana
Posty: 348
Rejestracja: 2009-12-09, 00:38
Lokalizacja: okolice W-wy

Post autor: bullitt » 2010-06-27, 18:16

No ostatnie dwa dni okazały się na szczęście być owocne i powoli powoli wychodzi projekt na bardzo długą i szybką prostą :) ważne że walczyliśmy aż wywalczyliśmy.
Była Mazda, był Nissan, był Saab, było Volvo, jest BMW E61

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-06-27, 19:41

Super coraz większe stado nas jest :)
VE rządzi wreszcie to co najlepsze w nissanach dostępne jest u nas w polsce haha !!
Już 7 VE mamy :)

Ps. zaktualizuj soft w ECU mastrze na ten 1.93 i w nim w opcji na górze masz zakłądki Injectors... poszukaj tam opcji i zaznacz ją DISABLE INTERPOLACION - dzięki temu zmienna faza będzie się załączała 0, 1 na mapie Boost a nie bu bu bu bu bu i odpalona :)

tyle tych VE już mamy w naszym kraju że przydało by się jakąś drużynę zorganizować i np. wspólne wypady na tor lublin, radom albo Teamowo na ćwiartkę startować :)

Powodzenia z poprawinami i do zobaczenia na ulicy :)
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
p'xxl
fanatyk nissana
Posty: 593
Rejestracja: 2009-12-09, 17:42
Lokalizacja: Wrocław/Wałbrzych

Post autor: p'xxl » 2010-06-27, 20:04

Pamiętam dywagacje jeszcze na NKP czy jest możliwa konwersja DE -> VE. Okazuje się, że jest. Teraz widać, że aby z teorii przejść do praktyki wystarczy wiedza i chęć jej poszerzania, i duuuużo zapału.

Gratki projektu i powodzenia
Primera P11 GT do kupienia w dobrych pieniądzach. Info na PW

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-06-27, 20:31

Spoko, spoko, dzięki, dzięki :-)

Zmienną fazę jest przelączana przekaźnikime podłączonym pod user output. Jest tam opcja z warunkiem logicznym do sterowania np. pompa paliwa przez przekaźnik itp. Pod Injection próbowaliśmy na starym sofcie i nie dało rady tego ogarnąć. Załącza się 0-1.

Ale... Niby wszystko jest ok a wóz nie jedzie. AFR w granicach 13 przy WOT i kupa. Raz się zrywa, raz muli i tak w kółko do odcięcia. Ładnie idzie w zasadzie tylko przy leciutko uchylonej przepustnicy i do ~4000tys. obr. Start z Kenetem w plecy. Ja mu w pedał a on buuuu. Dzisiaj już pasuję z modami ale w dniach następnych mierzę kompresję to dowiem się czy z dołem jest wszystko ok i czy aby rozrząd nie jest przestawiony o ząbek. Mogę to próbować jeszcze dokładniej wystroić. Przydało by się zrobić jakiś lepszy dolot. Jakieś pomysły na szybko?
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-06-28, 00:08

Było dzwonić przed ustawką z KENETEM...

W VE w ECU są zupełnie inne mapy zapłonowe z dołu na małych obciążeniach w stosunku do tych z DE zapłony ma bardzo pocofane ale na wyższych obciażeniach tzn. napięciach z przepływki w stosunku do tych z DE o 10-13 stopni bardziej do przodu.

Tak więc zapłon dowal na maksa i poczuj mega różnicę :)

Ps. W swoich projektach z VE często rozpiłowuję fasolki by móc mocniej jak fabryka przyspieszyć zapłon :)

Powodzenia i skop pupsko naszemu koledze - Kenetowi, no nie może być innaczej :P

[ Dodano: 2010-06-28, 01:09 ]
aaaa swoją drogą Kenetowi coś dziwnie dobrze ta Astra ostatnio podaje :P
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2010-06-28, 03:21

Z Kenetem coś jest nie tak <wesoly> Zurowozowi też odchodził na starcie. Teraz rudzielec spróbuje. :-P Może w Rykach tajemnica się wyjaśni. Dla Bodka szacun wielki, za determinację i rezultaty swapa. Będzie dobrze !!!
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

Awatar użytkownika
Kenet
fanatyk nissana
Posty: 369
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Warszawa / Węgrów

Post autor: Kenet » 2010-06-28, 08:20

Mapa zapłonu faktycznie nie była zbytnio ruszana. Kolejne testy przed nami.

Awatar użytkownika
zuru82
fanatyk nissana
Posty: 453
Rejestracja: 2010-01-02, 13:06
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: zuru82 » 2010-06-28, 09:12

xtomek pisze:Z Kenetem coś jest nie tak <wesoly> Zurowozowi też odchodził na starcie. Teraz rudzielec spróbuje. :-P Może w Rykach tajemnica się wyjaśni. Dla Bodka szacun wielki, za determinację i rezultaty swapa. Będzie dobrze !!!
Nie dziwne....faza VVL byla ustawiona na 4000 obr. zamiast na 5000. Zresztą sam start powinien być lepszy bo nie mieli tak mocno.
Kupię auto z SR20VE na pokładzie :)

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2010-06-28, 11:13

Dziwne, bo Kenet z Bodkiem łeb w łeb jeździł. VVL nawet z fażą na 5000 też powinno dać radę. Chyba ruda będzie musiała bronić honoru VE :-P
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-06-28, 12:09

Na seryjnych wałkach z SR20VE i w N/A zmienna faza optymalnie jak się załącza 4300-4500obr.min...

Ale na te chwilę najistotniejszy jest zapłon a więc aparat zapłonowy górą na maksa w stronę kabiny...

PO tej czynności jedynie z dołu do 2500obr.min z ECU mastera zdejmijcie ok 6-7 stopni choć przy WOT wystarczy -4 -5...

Będzie lala i nasz przyjaciel Kenet zostanie w tyle :P
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Kenet
fanatyk nissana
Posty: 369
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Warszawa / Węgrów

Post autor: Kenet » 2010-06-28, 12:36

Nie widzę inaczej, wczoraj ewidentnie było coś nie teges z Sunnym. Na dniach podejrzewam, że wyniki się odwrócą. Pozdr

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2010-06-28, 13:10

Nie bądź taki skromny i zabierz Bodka do Ryczek :-P Jeszcze dzisiaj można się zapisać. Wtedy wszystko będzie jasne, 2 tygodnie na dopieszczenie słoneczka !!! 13,8 Coobcia do ugrania.
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-06-28, 18:01

Oj nie podejrzewał bym zbytnio opóźnionego zapłonu bo jest sporo przyspieszony ale oczywiście spróbuję się z nim pobawić. Moim kolejnym tropem jest przepływka, która mogła się wysypać jak graty leżały przez 2 miechy w garażu (trochę wilgoci tam było...) lub pompa paliwa (ale afr trzyma).

Chyba jednak wezmę się za robotę a dopiero później będę zadawał pytania na forum co by nie było, że się obijam ;-)
Tak więc będę informował o postępach :-)
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-06-28, 21:11

Ja AFR wporzo to nie ma co się przejmować pompą i przepływką...
Stary ja już 7 VE zeswapowałem tak więc mówię CI w czym problem - dowal zapłon na maksa, potem i tak na hamowni się okaże że trzeba będzie fasolkę rozpiłować i jeszcze bardziej go przyspieszyć :)
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-06-28, 21:19

No dobra, akurat wstrzeliłeś się jak pisałem posta :)

Co zrobiłem:
1. Fasolke mam rozpiłowaną tyle, że zostało może z 1mm mięsa. Dowaliłem zapłon do końca tak jak w starym DE. Dla sprostowania dowaliłem go o ok. 2mm w stosunku do tego co było jeszcze wczoraj wieczorem.
2. Wyczyściłem przepływkę bo trochę się przyczerniła.
3. Obróciłem cały przepływomierz, żeby patrzył napisami do góry. Wcześniej patrzył napisami do dołu bo brakowało trochę kabla (obróciłem o 90st).
4. Istotna rzecz! Ustawiłem TPSa bo był rozregulowany (zapomniałem o tym w ferworze walki..)

Auto nie do poznania, pierwszy lepszy start wygląda tak:

http://www.youtube.com/watch?v=Sjdsx7dAYbw

Nie ma może 200KM ale jest dobrze. Ewidentnie widać, że muli przy 5-6tys obr. Trzeba wałki przestawić, ewentualnie jeszcze dowalić zapłon i dostroić jak należy No i podstawa to przesunięcie odcinki! Powyżej 7tys obr zbiera się zdecydowanie najlepiej.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-06-28, 21:35

no to gratki :)
Teraz czekam na przejeżdżawkę :mrgreen:

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-06-28, 21:42

Jest zdrowo :)
Co do TPS to optimum ok 0,4-0,45V na zamkniętej a przy WOT co najmniej 4V...
Ps. i tak ECU po zresetowaniu samo się do tego adaptuje :)

Pss. chodzi bardzo poprawnie :)

Kenet jak tam się ma kiedy ustaweczka ??
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Zablokowany

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”