[ Primera] P11 GX daily
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
Dobry pomysł Coobcio z tym większym zamówieniem na poliuretany.
Adams wywołałeś małe poruszenie w temacie i tak trzymać, montuj te "gumki" testuj i daj znać jakie wrażenia
Tu niestety mają tylko do przednich stabilizatorów:
http://www.strongflex.eu/index.php?page ... =1&lang=pl
Ps. Adams gratuluje wytrwałości w utrzymaniu budy w takim stanie.
Adams wywołałeś małe poruszenie w temacie i tak trzymać, montuj te "gumki" testuj i daj znać jakie wrażenia
Tu niestety mają tylko do przednich stabilizatorów:
http://www.strongflex.eu/index.php?page ... =1&lang=pl
Ps. Adams gratuluje wytrwałości w utrzymaniu budy w takim stanie.
No jakby ktoś tak zajał się tematem poliuretanów do P11 jak chłopaki zrobili z sunnym to by było super:
viewtopic.php?t=419&highlight=poliuretany
Na stronie strongflexa poliuretany do przedniego zawieszenia do n14 kosztują koło 300zł. Niechby do P11 kosztowały 500zł to i tak pewnie sporo osób by się pisało - możnaby raz na zawsze zrobić porządnie zawieszenie i zapomnieć o skrzypiących wahaczach.
viewtopic.php?t=419&highlight=poliuretany
Na stronie strongflexa poliuretany do przedniego zawieszenia do n14 kosztują koło 300zł. Niechby do P11 kosztowały 500zł to i tak pewnie sporo osób by się pisało - możnaby raz na zawsze zrobić porządnie zawieszenie i zapomnieć o skrzypiących wahaczach.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG
No rzeczywiście lekkie poruszenie się zrobiło
@smeru odnośnie skrzypiących wahaczy to nie chcę Cię martwić ale poliuretany mają właśnie tendencję do skrzypienia Zapakowałem ich już trochę do siebie i auta Elmera no i oba (pomimo że dobrze przesmarowane) na małych wybojach potrafią wydawać dźwięki jak drezyna
@smeru odnośnie skrzypiących wahaczy to nie chcę Cię martwić ale poliuretany mają właśnie tendencję do skrzypienia Zapakowałem ich już trochę do siebie i auta Elmera no i oba (pomimo że dobrze przesmarowane) na małych wybojach potrafią wydawać dźwięki jak drezyna
Poliuretany sa mocno halasliwe, u mnie skrzypia jak stara podloga z deseksmeru pisze:No jakby ktoś tak zajał się tematem poliuretanów do P11 jak chłopaki zrobili z sunnym to by było super:
viewtopic.php?t=419&highlight=poliuretany
Na stronie strongflexa poliuretany do przedniego zawieszenia do n14 kosztują koło 300zł. Niechby do P11 kosztowały 500zł to i tak pewnie sporo osób by się pisało - możnaby raz na zawsze zrobić porządnie zawieszenie i zapomnieć o skrzypiących wahaczach.
btw czy ktos moze mi powiedziec ile jest zabawy z wymiana lozyska? dysponuje tylko duzym imadlem i prasa mimosrodowa i nie wiem czy z tymi narzedziami jest to mozliwe? W sumie zastanawiam sie czy je zmieniac poniewaz pomimo ze jedno szumi (czy jak to tam nazwac) to dzwiek ten towarzyszy mi od 50tkm i nie jest gorzej...
Co byscie doradzili? Olac czy walczyc??
Co byscie doradzili? Olac czy walczyc??
Podnieś koło i zakręć ręką jak słychać to wymieniaj bez dwóch zdań ... jak nie to jeszcze trochę wytrzyma ... choć ja bym i tak wymieniał bo nie wiadomo kiedy się skończy na dobre.
Ostatnio na warsztacie w peugeocie kolega wymieniał oba i to które było słychać mniej po wybiciu rozmieniło się na drobne a to które szumiało mocniej było całe.
Ostatnio na warsztacie w peugeocie kolega wymieniał oba i to które było słychać mniej po wybiciu rozmieniło się na drobne a to które szumiało mocniej było całe.
Z nissanem od 2005 roku
Jako ze zdjalem pokrywe zaworow to wrzucam kilka fotek walkow etc zeby lepsi niz ja znawcy tematu powiedzieli czy widac na nich jakies nieporzadane oznaki (imho wszystko jest OK...).
Sorki za rozmiar zdjec ale do dokladnego oblookania sie przyda.
EDIT:
jeszcze jedna sprawa - mianowicie mam popekane oslony pod silnikiem, wiem ze do wymiany jest lewa blizej kola, nie ma prawej blizszej przodu auta ale nie jestem pewien czy lewa jest cala -> moglby ktos oblookac? Czy jeszcze jakas powinna tam byc?
wlasnie czy ta blisza jest kompletna?
tej jak widac nie ma, ale czy za nia powinno cos jeszcze byc??
Dzieki z gory!!
Sorki za rozmiar zdjec ale do dokladnego oblookania sie przyda.
EDIT:
jeszcze jedna sprawa - mianowicie mam popekane oslony pod silnikiem, wiem ze do wymiany jest lewa blizej kola, nie ma prawej blizszej przodu auta ale nie jestem pewien czy lewa jest cala -> moglby ktos oblookac? Czy jeszcze jakas powinna tam byc?
wlasnie czy ta blisza jest kompletna?
tej jak widac nie ma, ale czy za nia powinno cos jeszcze byc??
Dzieki z gory!!
Ta oslona jest w każdej Primerze kiczowata. Sam, jeszcze w srebrnej, podcinałem ją parę razy. Bardzo szybko ulega naturalnemu zniszczeniu/pęknięciu/urwaniu. Niewiele daje, bo w głebszej kałuży nie stanowi żadnej ochrony. Chyba żeby ją zrobić na kształt i podobieństwo z alu lub czegoś w tym stylu i i uszczelnić na krawędziach usczelniaczem, ale nie silikonem.Pozdro
p.s.
Szacun za sentyment do Primki
p.s.
Szacun za sentyment do Primki
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357
Wrocilem z urlopu wiec pora zabrac sie za demontaz. Przyszly pierwsze czesci, springi, amorki i kilka niezbednych narzedzi. Wzialem sie tez za rozkladanie przedniego zawieszenia i polosi - sa pierwsze ofiary: prawy czujnik od absu i sworznie dolnego wahacza.
Odwalilem tez najwazniejsza ze wszystkich zaplanowanych robot (nie ma jak zabrac sie za cos od d*** strony ):
Inne duperele:
Z przodu chce tez troche odrdzewic i pomalowac nadkola, wiec zdemontowalem wszystko co potrzeba:
I jedna sprawa ktora bardzo mi sie spodobala - ponizej widzicie foto 12letniego odboju - oryginalu z przedniego amora mojej primerki -> producent to Dunlop W ktorym aucie tej klasy znajdziecie obecnie elementy gumowe takiego producenta a nie chinole??
pzdr
Odwalilem tez najwazniejsza ze wszystkich zaplanowanych robot (nie ma jak zabrac sie za cos od d*** strony ):
Inne duperele:
Z przodu chce tez troche odrdzewic i pomalowac nadkola, wiec zdemontowalem wszystko co potrzeba:
I jedna sprawa ktora bardzo mi sie spodobala - ponizej widzicie foto 12letniego odboju - oryginalu z przedniego amora mojej primerki -> producent to Dunlop W ktorym aucie tej klasy znajdziecie obecnie elementy gumowe takiego producenta a nie chinole??
pzdr
Patrzac na to jak pod maska wyglada Twoja Micra spokojnie tez podchodzisz pod takie okreslenie
Dzis przyszlo znow troche czesci - tasma termoizolacyjna do kolektora z ktora wiaze duze nadzieje, uszczelka dekla no i poliuretany:
Jesli o same poliuretany chodzi to juz widac pierwsze zgrzyty. Mianowicie sa one do sentry (energy suspension nie maja nawet primery w katalogu) i z tego co widze przynajmniej te do przednich wahaczy wymagaja modyfikacji. Jedne spokojnie da sie przyciac ale drugi (te w ktore wchodzi bolec wahacza a nie sruba) moze byc wiekszym problemem. Podchodzi ksztaltem i srednica otworu ale mocowanie ktore jest w primerze (poduszka) jest inna i miejmy nadzieje ze uda sie je zmodyfikowac (lewy gorny rog na ponizszej fotce):
Instalacja pewnie na poczatku pazdziernika bo na razie walcze w kampanii wrzesniowej na pw
pzdr
Dzis przyszlo znow troche czesci - tasma termoizolacyjna do kolektora z ktora wiaze duze nadzieje, uszczelka dekla no i poliuretany:
Jesli o same poliuretany chodzi to juz widac pierwsze zgrzyty. Mianowicie sa one do sentry (energy suspension nie maja nawet primery w katalogu) i z tego co widze przynajmniej te do przednich wahaczy wymagaja modyfikacji. Jedne spokojnie da sie przyciac ale drugi (te w ktore wchodzi bolec wahacza a nie sruba) moze byc wiekszym problemem. Podchodzi ksztaltem i srednica otworu ale mocowanie ktore jest w primerze (poduszka) jest inna i miejmy nadzieje ze uda sie je zmodyfikowac (lewy gorny rog na ponizszej fotce):
Instalacja pewnie na poczatku pazdziernika bo na razie walcze w kampanii wrzesniowej na pw
pzdr
Ostatnio zmieniony 2010-09-21, 12:13 przez Adams, łącznie zmieniany 1 raz.
Z tego co wlasnie rozkminiam to do P10 moglbys dopasowac sporo wiecej niz ja do P11
Mocowania silnika to totalna klapa w moim wykonaniu. Generalnie zadne nie pasuje jak powinno. Gorne lewe (przy pokrywie glowicy) wymaga zrobienia nowej tulejki metalowej do srodka i wytoczenia pierscienia zewnetrznego zmniejszajacego srednice mocowania poliuretanu. Dolne (od podwozia) przednie nie podejdzie za Chiny ludowe, za to tylne i to ktore znajduje sie pod tacka akumulatora wymagaja "tylko" nowej tulejki metalowej i kilku podkladek.
Jesli chodzi o wahacze to przednie mocowania wymagaja modyfikacji ktore juz udalo mi sie przetrawic - zmniejszenie dlugosci i srednicy poliuretanow + uzycie starej tulei metalowej. Za to hardcore zaczyna sie z tylnymi mocowaniami wahaczy - trzeba calkowicie zmienic ich ksztalt (mam nadzieje ze jakis tokarz sie tego podejmie). Tylne poliuretany mocujace belke sa na 99% jak trzeba. Poli pod przekladnie kierownicza sa OK jak rowniez dolny drazka zmiany biegow.
Suma sumarum przejechalem sie zdrowo ale z czasem dopauje wszystkie (ambicja nie pozwala inaczej ). Chwilowo musze jakos uporac sie z przednimi wahaczami, ale mocowania silnika zostawie sobie na po zimie bo tutaj kazde wymaga ingerencji przynajmniej tokarza.
Generalnie chcialem zobaczyc jak to wyjdzie z jakims sensownym, w miare konkretnym zestawem poli ktory podpasuje do p11 1.6 i odpowiedz brzmi - takowego nie ma. W sumie chyba lepiej bylo kupic beczke poliuretanu z utwardzaczem i zrobic je samemu.
Chwilowo to tyle z placu boju - jak zaloze te ktore pasuja (upewnie sie ze wszystko jest cacy) to podrzuce ich specyfikacje i numery czesci poparte dokumentacja zdjeciowa jeslil ktos chcialby z nich skorzystac.
pzdr
Mocowania silnika to totalna klapa w moim wykonaniu. Generalnie zadne nie pasuje jak powinno. Gorne lewe (przy pokrywie glowicy) wymaga zrobienia nowej tulejki metalowej do srodka i wytoczenia pierscienia zewnetrznego zmniejszajacego srednice mocowania poliuretanu. Dolne (od podwozia) przednie nie podejdzie za Chiny ludowe, za to tylne i to ktore znajduje sie pod tacka akumulatora wymagaja "tylko" nowej tulejki metalowej i kilku podkladek.
Jesli chodzi o wahacze to przednie mocowania wymagaja modyfikacji ktore juz udalo mi sie przetrawic - zmniejszenie dlugosci i srednicy poliuretanow + uzycie starej tulei metalowej. Za to hardcore zaczyna sie z tylnymi mocowaniami wahaczy - trzeba calkowicie zmienic ich ksztalt (mam nadzieje ze jakis tokarz sie tego podejmie). Tylne poliuretany mocujace belke sa na 99% jak trzeba. Poli pod przekladnie kierownicza sa OK jak rowniez dolny drazka zmiany biegow.
Suma sumarum przejechalem sie zdrowo ale z czasem dopauje wszystkie (ambicja nie pozwala inaczej ). Chwilowo musze jakos uporac sie z przednimi wahaczami, ale mocowania silnika zostawie sobie na po zimie bo tutaj kazde wymaga ingerencji przynajmniej tokarza.
Generalnie chcialem zobaczyc jak to wyjdzie z jakims sensownym, w miare konkretnym zestawem poli ktory podpasuje do p11 1.6 i odpowiedz brzmi - takowego nie ma. W sumie chyba lepiej bylo kupic beczke poliuretanu z utwardzaczem i zrobic je samemu.
Chwilowo to tyle z placu boju - jak zaloze te ktore pasuja (upewnie sie ze wszystko jest cacy) to podrzuce ich specyfikacje i numery czesci poparte dokumentacja zdjeciowa jeslil ktos chcialby z nich skorzystac.
pzdr
Generalnie to bedzie wszystko - ale poduszke masz jeszcze jedna pod tacka akumulatora (w sumie pod autem na tej wzdluznej belce sa dwie, jedna pod tacka akumulatora i jedna po drugiej stronie silnika). Mozesz miec problem z jedna z dolnych bo jesli jest taka jak ja mam w zestawie to sklada sie z 2ch elementow z ktorych jeden jest nieregularny w ksztalcie.
[ Dodano: 2010-09-24, 18:18 ]
Obmierzylem poli silnika i skrzyni i wyglada to tak:
wszystkie tuleje maja srednice wewnetrzna rowna 10mm.
Poduszka dolna tylna i skrzyni pod tacka akumulatora:
-> tulejka i szerokosc w centralnej czesci: 60mm
-> szerokosc pomiedzy przetloczeniami na zewnetrznej krawedzi (osadcza): 40mm
-> srednica: 74.5mm
Gorne boczne silnika:
-> tulejka i szerokosc: 60mm
-> szerokosc osadcza: 43.5mm
-> srednica: 82mm
Przednie dolne:
mniejsze:
-> tuleja i szerokosc: 30mm
-> szerkokosc osadcza: 21.5mm
-> srednica: 30.5mm
wieksza nieregularna (osmiakat):
-> tuleja i szerokosc: 45mm
-> patrzac z gory: wysokosc: 58mm, szerokosc: 42mm
-> szerokosc osadcza: 26mm
foto pogladowe mocowan przednich dolnych:
[ Dodano: 2010-09-24, 18:18 ]
Obmierzylem poli silnika i skrzyni i wyglada to tak:
wszystkie tuleje maja srednice wewnetrzna rowna 10mm.
Poduszka dolna tylna i skrzyni pod tacka akumulatora:
-> tulejka i szerokosc w centralnej czesci: 60mm
-> szerokosc pomiedzy przetloczeniami na zewnetrznej krawedzi (osadcza): 40mm
-> srednica: 74.5mm
Gorne boczne silnika:
-> tulejka i szerokosc: 60mm
-> szerokosc osadcza: 43.5mm
-> srednica: 82mm
Przednie dolne:
mniejsze:
-> tuleja i szerokosc: 30mm
-> szerkokosc osadcza: 21.5mm
-> srednica: 30.5mm
wieksza nieregularna (osmiakat):
-> tuleja i szerokosc: 45mm
-> patrzac z gory: wysokosc: 58mm, szerokosc: 42mm
-> szerokosc osadcza: 26mm
foto pogladowe mocowan przednich dolnych:
Ostatnio zmieniony 2011-02-10, 04:17 przez Adams, łącznie zmieniany 1 raz.
Dobra jutro podniosę samochód i wszystkie poduszki oraz tuleje pomierzę
nie wiem czy w jakiś sposób ci to pomoże ale zawsze coś znalazłem to na forum G20:
Link z tematem odnośnie poli
Kolejny ciekawi lunk. Specyfikacje poli
nie wiem czy w jakiś sposób ci to pomoże ale zawsze coś znalazłem to na forum G20:
Link z tematem odnośnie poli
Kolejny ciekawi lunk. Specyfikacje poli
Wlasnie oblookalem dobrze od spodu drazek zmiany biegow i to co podrzuciles powyzej jest ciekawym patentem (normalnie uzywane do stabilizatorow a tutaj do usztywnienia drazka zmiany biegow). Bad news to fakt ze dolny poliuretan do drazka ktory zamowilem jest za duzy X_x Oj bede mial z nimi kupe zabawy............