Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Primera] P11 GX daily

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
rambo321
wiem o czym pisze
Posty: 79
Rejestracja: 2010-01-03, 20:56
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: rambo321 » 2010-08-27, 02:02

Ładna primka
Jeżeli chodzi o poliuretanki do P11-tki to też bym się pisał :-D
Rambo321 ma się dobrze :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2010-08-27, 03:25

btw. czy ktos moze wie czy primera p11 GT miala stabilizatory przednie grubsze od GX'a? Oraz czy miala tylny i jesli tak to czy podejdzie do GX? :)

pzdr!

[ Dodano: 2010-08-27, 04:28 ]
ps. a co do gropu buy'a to ja juz zamowilem... przetestujemy czy mocowania silnika podchodza...
ps2. dzieki Rambo :)

Awatar użytkownika
Kondziu_L
nowy na forum
Posty: 22
Rejestracja: 2010-02-24, 10:28
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Kondziu_L » 2010-08-27, 07:21

Dobry pomysł Coobcio z tym większym zamówieniem na poliuretany.

Adams wywołałeś małe poruszenie w temacie i tak trzymać, montuj te "gumki" testuj i daj znać jakie wrażenia :-D

Tu niestety mają tylko do przednich stabilizatorów:
http://www.strongflex.eu/index.php?page ... =1&lang=pl

Ps. Adams gratuluje wytrwałości w utrzymaniu budy w takim stanie.

smeru
fanatyk nissana
Posty: 397
Rejestracja: 2009-12-09, 07:35
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: smeru » 2010-08-27, 10:00

No jakby ktoś tak zajał się tematem poliuretanów do P11 jak chłopaki zrobili z sunnym to by było super:
viewtopic.php?t=419&highlight=poliuretany
Na stronie strongflexa poliuretany do przedniego zawieszenia do n14 kosztują koło 300zł. Niechby do P11 kosztowały 500zł to i tak pewnie sporo osób by się pisało - możnaby raz na zawsze zrobić porządnie zawieszenie i zapomnieć o skrzypiących wahaczach.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-08-27, 10:28

Adams pisze: ceramizer czy cos podobnego - z jego wlasnego doswiadczenia wynika ze pomaga - sie zobaczy :)
Nie lej tego...to tylko chwilowe wyleczenie problemu ;)

ps. pisałbym bym się na kpl. poliuretanki do P10.

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2010-08-27, 13:08

No rzeczywiście lekkie poruszenie się zrobiło :)

@smeru odnośnie skrzypiących wahaczy to nie chcę Cię martwić ale poliuretany mają właśnie tendencję do skrzypienia :) Zapakowałem ich już trochę do siebie i auta Elmera no i oba (pomimo że dobrze przesmarowane) na małych wybojach potrafią wydawać dźwięki jak drezyna :roll:

Awatar użytkownika
prtp'06
aktywny forumowicz
Posty: 198
Rejestracja: 2010-01-05, 17:14
Lokalizacja: lbn

Post autor: prtp'06 » 2010-08-27, 13:58

smeru pisze:No jakby ktoś tak zajał się tematem poliuretanów do P11 jak chłopaki zrobili z sunnym to by było super:
viewtopic.php?t=419&highlight=poliuretany
Na stronie strongflexa poliuretany do przedniego zawieszenia do n14 kosztują koło 300zł. Niechby do P11 kosztowały 500zł to i tak pewnie sporo osób by się pisało - możnaby raz na zawsze zrobić porządnie zawieszenie i zapomnieć o skrzypiących wahaczach.
Poliuretany sa mocno halasliwe, u mnie skrzypia jak stara podloga z desek

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2010-08-27, 18:35

btw czy ktos moze mi powiedziec ile jest zabawy z wymiana lozyska? dysponuje tylko duzym imadlem i prasa mimosrodowa i nie wiem czy z tymi narzedziami jest to mozliwe? W sumie zastanawiam sie czy je zmieniac poniewaz pomimo ze jedno szumi (czy jak to tam nazwac) to dzwiek ten towarzyszy mi od 50tkm i nie jest gorzej...
Co byscie doradzili? Olac czy walczyc??

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2010-08-27, 20:17

Podnieś koło i zakręć ręką jak słychać to wymieniaj bez dwóch zdań ... jak nie to jeszcze trochę wytrzyma ... choć ja bym i tak wymieniał bo nie wiadomo kiedy się skończy na dobre.
Ostatnio na warsztacie w peugeocie kolega wymieniał oba i to które było słychać mniej po wybiciu rozmieniło się na drobne a to które szumiało mocniej było całe.
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2010-08-28, 14:02

Jako ze zdjalem pokrywe zaworow to wrzucam kilka fotek walkow etc zeby lepsi niz ja znawcy tematu powiedzieli czy widac na nich jakies nieporzadane oznaki (imho wszystko jest OK...).

Sorki za rozmiar zdjec ale do dokladnego oblookania sie przyda.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

EDIT:

jeszcze jedna sprawa - mianowicie mam popekane oslony pod silnikiem, wiem ze do wymiany jest lewa blizej kola, nie ma prawej blizszej przodu auta ale nie jestem pewien czy lewa jest cala -> moglby ktos oblookac? Czy jeszcze jakas powinna tam byc?

wlasnie czy ta blisza jest kompletna?
Obrazek

tej jak widac nie ma, ale czy za nia powinno cos jeszcze byc??
Obrazek

Dzieki z gory!!

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2010-08-28, 16:54

Ta oslona jest w każdej Primerze kiczowata. Sam, jeszcze w srebrnej, podcinałem ją parę razy. Bardzo szybko ulega naturalnemu zniszczeniu/pęknięciu/urwaniu. Niewiele daje, bo w głebszej kałuży nie stanowi żadnej ochrony. Chyba żeby ją zrobić na kształt i podobieństwo z alu lub czegoś w tym stylu i i uszczelnić na krawędziach usczelniaczem, ale nie silikonem.Pozdro
p.s.
Szacun za sentyment do Primki :-D
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-08-29, 22:04

Z lewej mańki brakuje i to akurat chyba najbardziej newralgiczna jest :)
Ja spiąłem ją opaską z środkową, ale do zimy ogarnę tak jak się powinno.

Dalej już raczej nic nie ma, choć nie jestem pewien na 100% czy w P11 jest identyko jak w P10 1.6

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2010-09-11, 17:37

Wrocilem z urlopu wiec pora zabrac sie za demontaz. Przyszly pierwsze czesci, springi, amorki i kilka niezbednych narzedzi. Wzialem sie tez za rozkladanie przedniego zawieszenia i polosi - sa pierwsze ofiary: prawy czujnik od absu :( i sworznie dolnego wahacza.

Odwalilem tez najwazniejsza ze wszystkich zaplanowanych robot (nie ma jak zabrac sie za cos od d*** strony :lol: ):

Obrazek

Inne duperele:

Obrazek
Obrazek

Z przodu chce tez troche odrdzewic i pomalowac nadkola, wiec zdemontowalem wszystko co potrzeba:

Obrazek

I jedna sprawa ktora bardzo mi sie spodobala - ponizej widzicie foto 12letniego odboju - oryginalu z przedniego amora mojej primerki -> producent to Dunlop :D W ktorym aucie tej klasy znajdziecie obecnie elementy gumowe takiego producenta a nie chinole?? 8-)
Obrazek

pzdr

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2010-09-11, 19:39

Adams jak ogarniesz swoją P11 to podstawię Ci moją :-> ;-)
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2010-09-13, 09:29

Wieshaq pisze:Adams jak ogarniesz swoją P11 to podstawię Ci moją :-> ;-)
Jak ogarne P11nastke to zapewne rozbiore s14nastke ;)

ps. primo
Obrazek

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2010-09-13, 20:16

Stary .. Ty chyba zboczony jesteś .... :-P :mrgreen: pozytywnie zboczony :evil:
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2010-09-21, 02:06

Patrzac na to jak pod maska wyglada Twoja Micra spokojnie tez podchodzisz pod takie okreslenie ;)

Dzis przyszlo znow troche czesci - tasma termoizolacyjna do kolektora z ktora wiaze duze nadzieje, uszczelka dekla no i poliuretany:
Obrazek

Jesli o same poliuretany chodzi to juz widac pierwsze zgrzyty. Mianowicie sa one do sentry (energy suspension nie maja nawet primery w katalogu) i z tego co widze przynajmniej te do przednich wahaczy wymagaja modyfikacji. Jedne spokojnie da sie przyciac ale drugi (te w ktore wchodzi bolec wahacza a nie sruba) moze byc wiekszym problemem. Podchodzi ksztaltem i srednica otworu ale mocowanie ktore jest w primerze (poduszka) jest inna i miejmy nadzieje ze uda sie je zmodyfikowac (lewy gorny rog na ponizszej fotce):
Obrazek

Instalacja pewnie na poczatku pazdziernika bo na razie walcze w kampanii wrzesniowej na pw :/


pzdr
Ostatnio zmieniony 2010-09-21, 12:13 przez Adams, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-09-21, 05:19

Duzo te poliuretany kosztowały??

Awatar użytkownika
zuru82
fanatyk nissana
Posty: 453
Rejestracja: 2010-01-02, 13:06
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: zuru82 » 2010-09-21, 06:38

Jak zwykle czysto, elegancko i profi :) Żebym ja miał tyle czasu na auto :D Pozazdrościć.

No właśnie, po ile te poliuretany? :->
Kupię auto z SR20VE na pokładzie :)

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2010-09-21, 10:19

Bez cla ale juz z wysylka niecale 600pln. Ale tak jak pisalem musze opatentowac czy wszystkie uda sie zalozyc...

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-09-21, 10:29

Działaj Adams :)

Moze coś z tych patentów podpasuje do P10 :)

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2010-09-24, 01:10

Z tego co wlasnie rozkminiam to do P10 moglbys dopasowac sporo wiecej niz ja do P11 :/

Mocowania silnika to totalna klapa w moim wykonaniu. Generalnie zadne nie pasuje jak powinno. Gorne lewe (przy pokrywie glowicy) wymaga zrobienia nowej tulejki metalowej do srodka i wytoczenia pierscienia zewnetrznego zmniejszajacego srednice mocowania poliuretanu. Dolne (od podwozia) przednie nie podejdzie za Chiny ludowe, za to tylne i to ktore znajduje sie pod tacka akumulatora wymagaja "tylko" nowej tulejki metalowej i kilku podkladek.
Jesli chodzi o wahacze to przednie mocowania wymagaja modyfikacji ktore juz udalo mi sie przetrawic - zmniejszenie dlugosci i srednicy poliuretanow + uzycie starej tulei metalowej. Za to hardcore zaczyna sie z tylnymi mocowaniami wahaczy - trzeba calkowicie zmienic ich ksztalt (mam nadzieje ze jakis tokarz sie tego podejmie). Tylne poliuretany mocujace belke sa na 99% jak trzeba. Poli pod przekladnie kierownicza sa OK jak rowniez dolny drazka zmiany biegow.
Suma sumarum przejechalem sie zdrowo ale z czasem dopauje wszystkie (ambicja nie pozwala inaczej :) ). Chwilowo musze jakos uporac sie z przednimi wahaczami, ale mocowania silnika zostawie sobie na po zimie bo tutaj kazde wymaga ingerencji przynajmniej tokarza.

Generalnie chcialem zobaczyc jak to wyjdzie z jakims sensownym, w miare konkretnym zestawem poli ktory podpasuje do p11 1.6 i odpowiedz brzmi - takowego nie ma. W sumie chyba lepiej bylo kupic beczke poliuretanu z utwardzaczem i zrobic je samemu.

Chwilowo to tyle z placu boju - jak zaloze te ktore pasuja (upewnie sie ze wszystko jest cacy) to podrzuce ich specyfikacje i numery czesci poparte dokumentacja zdjeciowa jeslil ktos chcialby z nich skorzystac.

pzdr

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-09-24, 09:04

Kurcze czekam z niecierpliwością :)

Może wykorzystam, jako pierwszy poliuretany do P10.

Nic będziemy w kontakcie :)

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2010-09-24, 10:06

Ryba obmierz sobie wszystkie mocowania silnika - bede mogl sprawdzic czy podejdzie ten komplet. Musialbym tylko znac srednice i szerokosc ori poduszek.

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-09-24, 14:19

Czyli tak poduszki lewa, tylna i przednia ? Chodzi Ci o średnice tej gumy w poduszce, średnica wew. i zew. tulejki jej długość. Coś jeszcze sprawdzić :)

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2010-09-24, 14:34

Generalnie to bedzie wszystko - ale poduszke masz jeszcze jedna pod tacka akumulatora (w sumie pod autem na tej wzdluznej belce sa dwie, jedna pod tacka akumulatora i jedna po drugiej stronie silnika). Mozesz miec problem z jedna z dolnych bo jesli jest taka jak ja mam w zestawie to sklada sie z 2ch elementow z ktorych jeden jest nieregularny w ksztalcie.

[ Dodano: 2010-09-24, 18:18 ]
Obmierzylem poli silnika i skrzyni i wyglada to tak:

wszystkie tuleje maja srednice wewnetrzna rowna 10mm.

Poduszka dolna tylna i skrzyni pod tacka akumulatora:

-> tulejka i szerokosc w centralnej czesci: 60mm
-> szerokosc pomiedzy przetloczeniami na zewnetrznej krawedzi (osadcza): 40mm
-> srednica: 74.5mm

Gorne boczne silnika:

-> tulejka i szerokosc: 60mm
-> szerokosc osadcza: 43.5mm
-> srednica: 82mm

Przednie dolne:
mniejsze:

-> tuleja i szerokosc: 30mm
-> szerkokosc osadcza: 21.5mm
-> srednica: 30.5mm

wieksza nieregularna (osmiakat):

-> tuleja i szerokosc: 45mm
-> patrzac z gory: wysokosc: 58mm, szerokosc: 42mm
-> szerokosc osadcza: 26mm

foto pogladowe mocowan przednich dolnych:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2011-02-10, 04:17 przez Adams, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-09-24, 18:29

Dobra jutro podniosę samochód i wszystkie poduszki oraz tuleje pomierzę :)

nie wiem czy w jakiś sposób ci to pomoże ale zawsze coś znalazłem to na forum G20:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Link z tematem odnośnie poli

Kolejny ciekawi lunk. Specyfikacje poli

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2010-09-28, 13:22

Wlasnie oblookalem dobrze od spodu drazek zmiany biegow i to co podrzuciles powyzej jest ciekawym patentem (normalnie uzywane do stabilizatorow a tutaj do usztywnienia drazka zmiany biegow). Bad news to fakt ze dolny poliuretan do drazka ktory zamowilem jest za duzy X_x Oj bede mial z nimi kupe zabawy............

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-09-28, 19:25

hmm.. działaj :D Może zapodaj temat na forum i razem wszyscy zrobimy jakiś patent na poliuretany :)

Ja ze swojej strony jestem uzależniony od pogody, jak na razie pada i nie ma gdzie i kiedy sprawdzić tych wszystkich średnic i wielkości tulei oraz poduszek :/

Awatar użytkownika
KTR
fanatyk nissana
Posty: 695
Rejestracja: 2009-12-11, 13:12
Lokalizacja: lubelskie piaski

Post autor: KTR » 2010-09-28, 20:03

no Adams fajnie kombinujesz :) szukuje sie fajny dupowozik ;-)
tak czy siak życze powodzenia z zawiasem ;-)
pozdro
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”