Masz rozum ? wykres zamieszczony w temacie jest z przed paru latDrifter pisze:Podkręcanie osiągów miało oczywisty cel - zadowolony klient to dobry klient. Jeden cymbał już się wycofał z serwisowania tych silników i tej niskiej kategorii aut bo teraz robi grube projekty i jak to określił "jest od zarabiania kasy i złomami się nie zajmuje"
30KM nie znika od tak, jeśli auto pali, jeździ i przyspiesza bez czkawek to po prostu tak został wystrojony a cała reszta to ściema na hamowni.
Daro GTI Mazda też miała pomiar na semi slick ?
[ALMERA] N15 VVL Parzyh
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
BTB, bez obrażania.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
-
- stały bywalec
- Posty: 120
- Rejestracja: 2014-08-09, 08:32
- Lokalizacja: Warszawa
To może ja napisze coś od siebie . Cześć parzyh! Super fura też na nią polowałem ale niestety nie zgrałem się czasowo z właścicielem jeszcze zanim Daro ja kupił . Jeśli mogę napisać swoje zdanie odnośnie twoich planów to chyba bym sobie gwint darował jak dla Mnie w przypadku belki z tyłu to pomysł typu ,,będzie fajnie będzie gwint,, nie wykorzystasz potencjału nawet w dodatku nie będzie to działało tak jak powinno, polecam sprawdzić w jakim stanie są gumy na tylnej belce, wszystkie gumy włącznie z wahaczem/drążkiem schowanym w środku tylnej belki. Ja u siebie w Baleronie gdy wymieniłem wszystkie to wchodzi w zakręty jak glupi . Chyba lepiej zostać przy tym co masz, ewentualnie ogarnąć jakieś fajne amortyzatory.
Pozdrawiam i życzę bezawaryjności !!!
Pozdrawiam i życzę bezawaryjności !!!
SR20DE screaming> I'm Burning Up For You!
Zobacz balerona z bliska> http://www.fotosik.pl/u/michalinio2293p ... 7?noMobile
Zobacz balerona z bliska> http://www.fotosik.pl/u/michalinio2293p ... 7?noMobile
-
- stały bywalec
- Posty: 120
- Rejestracja: 2014-08-09, 08:32
- Lokalizacja: Warszawa
Napisałem ,,moim zdaniem,, nie napisałem ,,jestem znawcą i potwierdzam to latami badań,,. MOIM zdaniem belka przez samą konstrukcje ma mniejszą możliwość resorowania w zakrętach ze względu na swoją budowę bo mamy dwie przeciwne strony połączone stale, jak np. wahaczowy zawias z tyłu w P10 lub N14 gdzie niezależnie koło jest resorowane. I w przypadku krótkiego skoku i szybkiej reakcji amortyzatorów w gwincie wydaje mi się, że przy belce jest marnowany jego potencjał to moje zdanie na podstawie prywatnych przemyśleń i paru lekcji na studiach z ,,pracy materiału,, na których nie zasnąłem . Nie mówie, że tak jest. Masakra... każdy jest brany za ,,znawce,, i zawsze znajdzie się ,,lepsiejszy znawca,, . To moje zdanie.
SR20DE screaming> I'm Burning Up For You!
Zobacz balerona z bliska> http://www.fotosik.pl/u/michalinio2293p ... 7?noMobile
Zobacz balerona z bliska> http://www.fotosik.pl/u/michalinio2293p ... 7?noMobile
Dzień dobrymichalinio22 pisze:Masakra... każdy jest brany za ,,znawce,, i zawsze znajdzie się ,,lepsiejszy znawca,, . To moje zdanie.
PS: jak już masz jakąś wiedzę to pamiętaj się nią NIE dzielić, bo to jest passé i mogłoby być źle odebrane przez tych co ponoć ją mają i strzegą aby nie dostała się w niepowołane ręce.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Ja się tylko zapytałem co ma jedno do drugiego, a nie atakowałem personalnie.michalinio22 pisze:Napisałem ,,moim zdaniem,, nie napisałem ,,jestem znawcą i potwierdzam to latami badań,,. MOIM zdaniem belka przez samą konstrukcje ma mniejszą możliwość resorowania w zakrętach ze względu na swoją budowę bo mamy dwie przeciwne strony połączone stale, jak np. wahaczowy zawias z tyłu w P10 lub N14 gdzie niezależnie koło jest resorowane. I w przypadku krótkiego skoku i szybkiej reakcji amortyzatorów w gwincie wydaje mi się, że przy belce jest marnowany jego potencjał to moje zdanie na podstawie prywatnych przemyśleń i paru lekcji na studiach z ,,pracy materiału,, na których nie zasnąłem . Nie mówie, że tak jest. Masakra... każdy jest brany za ,,znawce,, i zawsze znajdzie się ,,lepsiejszy znawca,, . To moje zdanie.
No to musisz jeszcze pochodzić trochę na te zajęcia i trochę książek poczytać, tak bez złośliwości Poczytaj sobie o belce Scotta-Russela.
Gwintowane zawieszenie, jeżeli nie ma choćby regulacji tłumienia, pracuje tak samo jak seryjne. Gwintem tylko regulujesz wysokość. Dopiero zastosowanie innego typu sprężyn (np. linearne o zwiększonej twardości) czy regulacji chociaż tłumienia cokolwiek zmieni.
W przypadku aut jeżdżących po torze wielowahacz nie ma przewagi nad belką. Postaraj się wmówić również włascicielom Clio Sportów, że to auto nie skręca i się źle prowadzi bo ma belkę
Poszukaj sobie porównań chociażby Civica FN2 eur spec i jap spec.
W całe swojej wypowiedzi nie użyłeś żadnego merytorycznego uzasadnienia.
Ciężko w taki sposób dyskutować, jak wyjeżdżasz z tymi znaffcami i takie tam podobne.
Tak, dokładnie. Przypadkiem się niczym nie podziel Bo te wuje przez ch, jeszcze się przyczepią...Pawel18PL pisze:Dzień dobrymichalinio22 pisze:Masakra... każdy jest brany za ,,znawce,, i zawsze znajdzie się ,,lepsiejszy znawca,, . To moje zdanie.
PS: jak już masz jakąś wiedzę to pamiętaj się nią NIE dzielić, bo to jest passé i mogłoby być źle odebrane przez tych co ponoć ją mają i strzegą aby nie dostała się w niepowołane ręce.
-
- stały bywalec
- Posty: 120
- Rejestracja: 2014-08-09, 08:32
- Lokalizacja: Warszawa
Onyxie drogi wymiekam i przepraszam! studia już skończyłem, książek o tej tematyce nie zamierzam czytać wolę inne lektury. Ale ja nie chcę dyskutować na ten temat wyrażam swoje zdanie i tyle.
SR20DE screaming> I'm Burning Up For You!
Zobacz balerona z bliska> http://www.fotosik.pl/u/michalinio2293p ... 7?noMobile
Zobacz balerona z bliska> http://www.fotosik.pl/u/michalinio2293p ... 7?noMobile
chcesz powiedzieć że ten samochód z tym silnikiem VE pare lat temu miał takie osiagi?? na seryjnych wałkach rozrzadu i kolektrorze ssacym ogólnie seryjnej głowicy,kolektorze wydechowym SSAC zrobionym zimnym dolotem BEZ odseparowanej odmy na DET 2 i po modzie rozrządu. podejrzewam ze tłoki tez są seryjne wklesłe.BTB pisze:Masz rozum ? wykres zamieszczony w temacie jest z przed paru lat
proste pytanie TAK czy NIE?
XXX
Akurat tego się najmniej boję i chętnie podyskutuję kto ma rację.onyxx pisze: Bo te wuje przez ch, jeszcze się przyczepią...
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
- parzyh
- stały bywalec
- Posty: 105
- Rejestracja: 2014-05-14, 02:07
- Lokalizacja: Wrocław-Ratowice
- Kontakt:
Ja się nie znam dlatego pytam. Ale wint odpuszczamy póki co. Wolałbym to siano w kompa wsadzić bo mamu dinozaura którego nawet elektryk nie chce ruszyć. Wałki kupiłem od poprzedniego właściciela, ponoć gdzieś na ebay wyrwał ale nie są oryginalne (ale a to ci klops z tym byle kręciły i robiły co do nich należy)
no to podsumowując zdrowe VVL w PL mają około 180 - 185 KM bez mechanicznej ingerencji w silnik
każde ponad 200 KM to pic na wodę ( bo niby z czego z przyspieszenia zapłonu ?
Tutaj jak mówi producent przyrost mocy po ostrych wałkach około 10 - 12 KM więc powinno wyjść na hamowni min 190 - 195 KM.
3 mam kciuki i czekam na kreski
każde ponad 200 KM to pic na wodę ( bo niby z czego z przyspieszenia zapłonu ?
Tutaj jak mówi producent przyrost mocy po ostrych wałkach około 10 - 12 KM więc powinno wyjść na hamowni min 190 - 195 KM.
3 mam kciuki i czekam na kreski
Czerwone auta sa szybsze ...
kreski beda jutro rano. dokładnie zostały wymienione tylko wałki na N1 + regulacja zaworów. sam jestem ciekaw jaki będzie tego efekt. osiagi biorą sie w znacznej mierze z napełniania cylindra a wałki akurat w tej kwesti maja duże znaczenie. fabryczny komp wspomagany SMT6. niestety nie wiemy co tam zostało nagmerane bo nie ma kabla aby sie podpiąć a mało kto wogóle chce sie bawić w strojenie takich świnek
XXX
W trakcie pomiaru na hamowni sonde w dupe i będzie wiadomo czy ten smtk cokolwiek poza włączaniem selenoidów robi.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Jak nie mają kabla i nie wsadzili sondy to skąd mają wiedzieć czy nie jest za ubogo?
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Uważam tak samo onyxx, bardziej chodziło mi o to, że podpinając kabel zobaczą czy ktoś już wcześniej cokolwiek robił z mapą VE czy może jest wszędzie 0 i jedynie użył smtka do odpalenia zmiennej fazy ( a widziałem niestety takie mapy )
A wkładając sondę w dupę po drugie na obrotach do załączenia zmiennej fazy powinno być ok (niskie krzywki w 20VE i 16VE N1 zdaje sie są takie same) jeśli ustawili afr, chyba, że po drodze coś tam jeszcze modzili.
[ Dodano: 2017-07-18, 07:50 ]
Tak, że bez jadu, chyba można normalnie porozmawiać co?
A wkładając sondę w dupę po drugie na obrotach do załączenia zmiennej fazy powinno być ok (niskie krzywki w 20VE i 16VE N1 zdaje sie są takie same) jeśli ustawili afr, chyba, że po drodze coś tam jeszcze modzili.
[ Dodano: 2017-07-18, 07:50 ]
Tak, że bez jadu, chyba można normalnie porozmawiać co?
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Daleki jestem od pakowania jadu, tylko staram się pisać o swoich wnioskach
Nie staram się zgrywać mądrali Taki odbiór zapewne jest winą tego że to tylko słowo pisane
Ssący wałek na niskich ma prawie takie same parametry ale różnica na niskiej krzywce na wydechu w N1 jest. Po przełączeniu fazy różnica znaczna.
SR20VE
niskie:
ssacy: 8,4mm @ 220
wydechowy: 6,6 @ 244
wysokie:
ssacy: 10,7mm@ 264
wydechowy: 10,34mm @ 268
SR16VE N1
niskie:
ssacy: 8,4mm @ 220
wydechowy: 7,95mm @ 244
wysokie:
ssacy: 12mm@ 288
wydechowy: 11,9mm @ 288
Apropos zmiennej fazy ja u siebie używam autorskiego urządzenia. Można niezależnie od siebie odpalać zmienne fazy na obu wałkach. Dodatkowo jest opcja podpięcia zewnętrznego sekwencyjnego shiftlighta - wygląda praktycznie jak Cartek, Moteq czy Stack Będzie można dowolnie ustawiać warning itd. Niedługo zaprezentuje jak to wygląda i będzie można zakupić Nie traktuje to jako reklama a raczej inne rozwiązanie sprawy. Bo więcej korzyści jest z indywidualnie odpalanych solenoidów, niż obu jednocześnie.
Przykład
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=vxfp6ed0SA8[/youtube]
Nie staram się zgrywać mądrali Taki odbiór zapewne jest winą tego że to tylko słowo pisane
Ssący wałek na niskich ma prawie takie same parametry ale różnica na niskiej krzywce na wydechu w N1 jest. Po przełączeniu fazy różnica znaczna.
SR20VE
niskie:
ssacy: 8,4mm @ 220
wydechowy: 6,6 @ 244
wysokie:
ssacy: 10,7mm@ 264
wydechowy: 10,34mm @ 268
SR16VE N1
niskie:
ssacy: 8,4mm @ 220
wydechowy: 7,95mm @ 244
wysokie:
ssacy: 12mm@ 288
wydechowy: 11,9mm @ 288
Apropos zmiennej fazy ja u siebie używam autorskiego urządzenia. Można niezależnie od siebie odpalać zmienne fazy na obu wałkach. Dodatkowo jest opcja podpięcia zewnętrznego sekwencyjnego shiftlighta - wygląda praktycznie jak Cartek, Moteq czy Stack Będzie można dowolnie ustawiać warning itd. Niedługo zaprezentuje jak to wygląda i będzie można zakupić Nie traktuje to jako reklama a raczej inne rozwiązanie sprawy. Bo więcej korzyści jest z indywidualnie odpalanych solenoidów, niż obu jednocześnie.
Przykład
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=vxfp6ed0SA8[/youtube]
Ostatnio zmieniony 2017-07-18, 09:34 przez onyxx, łącznie zmieniany 1 raz.
Luzik .onyxx pisze:Daleki jestem od pakowania jadu, tylko staram się pisać o swoich wnioskach
Nie staram się zgrywać mądrali Taki odbiór zapewne jest winą tego że to tylko słowo pisane
Ja kombinuje nad zrobieniem shift lighta w zegarach w miejscu Antilocka, wyciągnąłbym napis i dał jedynie żarówkę albo dwie diody....
foto poglądowe zegarów
https://www.japaneseclassics.com/wp-con ... -RA-16.jpg
EOT
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Może był dokładany w czasach kiedy jeszcze dety nie były tak powszechne i tak został....
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx