Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Primera] P11.144 by Bombel

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2010-03-27, 16:51

no nie zly dzwiek :) kurcze trzeba na test drive do wwa sie wybrac :) bo do zlotu chyba sie nie doczekam

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-03-27, 18:09

No i po test drive. Turbina nie dała rady i się rozleciała :(

Jutro zobaczymy co wyszło a w poniedziałek ogarnę regenerację, albo trzeba kupić nową :(

P.S. Sprzęgło okazuje się, że też nie daje rady, więc dwie rzeczy na raz wyszły

[ Dodano: 2010-03-27, 18:10 ]
P.S. 2. w P11.144 seryjne wtryski 0280155798 mają wydajność 292 ccm/min

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-03-27, 18:38

bombel pisze:Turbina nie dała rady i się rozleciała
:-/ a wydawalo sie, ze wreszcie bedzie juz z gorki...

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-03-27, 18:59

Do dokończenia praktycznie tylko zostało zamontowanie przedniego zderzaka i dopasowanie Downpipe wraz z owinięciem go bandażem a tu taka niespodzianka turbina się rozleciała i to przy doładowaniu 0,5 bara...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
EnDrIu
fanatyk nissana
Posty: 780
Rejestracja: 2009-12-08, 22:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: EnDrIu » 2010-03-27, 19:02

bombel pisze:No i po test drive. Turbina nie dała rady i się rozleciała :(

Jutro zobaczymy co wyszło a w poniedziałek ogarnę regenerację, albo trzeba kupić nową :(

P.S. Sprzęgło okazuje się, że też nie daje rady, więc dwie rzeczy na raz wyszły

[ Dodano: 2010-03-27, 18:10 ]
P.S. 2. w P11.144 seryjne wtryski 0280155798 mają wydajność 292 ccm/min
Nie ma co regenerowac jesli chcesz pojezdzic. BTW od kogo kupiles turbo, ze po 2 dniach sie rozlecialo :?:

Awatar użytkownika
zuru82
fanatyk nissana
Posty: 453
Rejestracja: 2010-01-02, 13:06
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: zuru82 » 2010-03-27, 19:13

Bylem przy testach jechalem test drive. Niestety Turbina "się skonczyła" jak to Coobcio powiedzial, ale w sumie to dobrze ze teraz na strojeniu a nie pozniej gdzies w trasie czy cos :-/

Moze sprobuj Bombel sie odezwac do tego typa co od niego kupiles....


P.S
Zgram filmiki i zdjecia to wysle gdzies na serwer i Ci dam linka.
Kupię auto z SR20VE na pokładzie :)

Awatar użytkownika
Andrzej
fanatyk nissana
Posty: 478
Rejestracja: 2009-12-09, 06:55
Lokalizacja: Bolechowo k/Poznania

Post autor: Andrzej » 2010-03-27, 19:18

No to ładnie... :-? Niezły szrot był z tej suszary że nie przeżyła strojenia... Dobrze chociaż że nie uszkodziło silnika.

[ Dodano: 2010-03-27, 19:20 ]
zuru82, - dawaj opis swojej fury !

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-03-27, 19:25

No jednak na takich zabawkach się nie oszczędza :)

Trzeba by opis zmienić , viewtopic.php?t=1907 zamiast dobrej używki, dobra nówka 3-4kółeczka.
Ostatnio zmieniony 2010-03-27, 19:36 przez NadiR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-03-27, 19:31

Zuru dawaj filmy na Youtuba...
A Ty Bombel dawaj fotki turbiny przed robotą, ja wiem że turbina nie była winna temu zajściu ani jej stan tylko zniszczyło ją to że została rozbierana w celu obrócenia muszki by przystosować ją pod twoją turbo instalację w Primerze...
Ślady miedzio-spraya dowodzą że była zciągana muszla wydechowa z niej.
Dodam że turbinę którą masz jest to T3 z skyline R33 z bardzo delikatnym ceramicznym wirnikiem wydechowym...
Ostatnio zmieniony 2010-03-27, 19:33 przez Coobcio, łącznie zmieniany 1 raz.
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
zuru82
fanatyk nissana
Posty: 453
Rejestracja: 2010-01-02, 13:06
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: zuru82 » 2010-03-27, 19:32

Andrzej pisze: [ Dodano: 2010-03-27, 19:20 ]
zuru82, - dawaj opis swojej fury !
Spoko, postaram sie przez weekend dodac, pokopiowac z poprzedniego forum ;)
Kupię auto z SR20VE na pokładzie :)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-03-27, 19:40

EnDrIu pisze:BTW od kogo kupiles turbo, ze po 2 dniach sie rozlecialo :?:
Od Króliksona z NIssantecha. Obstawiamy jednak, że pan w Konstancinie podczas robienia orurowania uszkodził wirnik po gorącej stronie i stąd awaria

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-03-27, 19:50

bombel pisze:
Obstawiamy jednak, że pan w Konstancinie podczas robienia orurowania uszkodził wirnik po gorącej stronie i stąd awaria
To wcześniej tego nie dało się nijak wykryć? Ładna kupa... ale co "po ptokach" teraz udowodnić...

Awatar użytkownika
zuru82
fanatyk nissana
Posty: 453
Rejestracja: 2010-01-02, 13:06
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: zuru82 » 2010-03-27, 19:54

Nie martw się Bombel....bedzie dobrze. Początki zawsze są ciężkie, u mnie też się troche pieprzyło przecież.

Dodaje kilka fotek z dzisiejszego dnia:

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Filmik wysłałem Kubie na razie, jak chcesz Bombel to tez Ci wysle - powinien przejsc (25MB).
Kupię auto z SR20VE na pokładzie :)

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2010-03-27, 20:01

zuru82 pisze:Początki zawsze są ciężkie
choroby wieku dziecięcego szkoda tylko ze takie kosztowne :/
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-03-27, 20:51

zuru82 pisze: Filmik wysłałem Kubie na razie, jak chcesz Bombel to tez Ci wysle - powinien przejsc (25MB).
Wyslij na maila
bonzo pisze:choroby wieku dziecięcego szkoda tylko ze takie kosztowne :/
Ehh. Jak dobrze pojdzie to w poniedzialek bedzie nastepna turbina

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2010-03-27, 22:31

No to ładne jaja :cry: no tak jak z Coobciem podejrzewaliśmy ze długo nie podziała. Odrazu jak wyjechaliscie sie zjebała czy troszke tam stroiliście ?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-03-27, 22:36

Limon pisze:Odrazu jak wyjechaliscie sie zjebała czy troszke tam stroiliście ?
Zdązyliśmy dojechac do swiatel i nawrócić :(

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2010-03-27, 22:44

No do dupy widze własnie foto co zuru wstawił ze tutaj na nastepnym przystanku od swiateł stoicie niezbyt zadowoleni. No nic teraz tylko czekac na nowe turbo i sprzęgło potem tylko trakcję xD ;) Powodzenia

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2010-03-28, 11:20

Współczuję Bombel. Zapowiadało się baaardzo ciekawie. Mam nadzieję, że drugie podejście wyda. Oczywiście trzymam kciuki. Będzie dobrze i grubo.
Pozddrawiam
p.s.
Już od czasów srebrnego potwora Coobcia obawiałem się kłopotów z turbo.
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-03-28, 11:35

Słabo trochę ale co nas nie zabije to nas wzmocni! My woziliśmy suszarki na Głębocką 98a do firmy MOTO-REMO. Są przedstawicielem Garretta na Polskę.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-03-28, 11:54

bodek pisze:My woziliśmy suszarki na Głębocką 98a do firmy MOTO-REMO. Są przedstawicielem Garretta na Polskę.
Tylko to turbo jest na kulkach chyba ...

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-03-28, 12:24

Moto Remo nie wykona ci żadnej naprawy turbiny na Ball beringu, u nich naprawa polega na wymianie całej turbiny na nową a w rozliczeniu za grosze przyjmują twoją...
Do niedawna wymieniali w takich turbinach całe kartridże pozostawiając jedynie muszlę dolotową i wydechową ze starej...

Pss. na poniedziałek ją wyciągnę z wozu to się będzie kminić :)
Jak się z motoremo weźmie to odrazu się poprosi ich by tak samo ją ustawili jak tą obecną co masz.
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
jawert
fanatyk nissana
Posty: 1090
Rejestracja: 2009-12-08, 22:25
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jawert » 2010-03-28, 19:20

bombel pisze: Tylko to turbo jest na kulkach chyba ...
no nie wiem - było by to dość ryzykowne, z tego co znalazłem jednak na ślizgowych łożyskach

T3
http://www.ls1truck.com/forums/power-ad ... turbo.html

http://www.calaisturbo.com.au/showthread.php?t=180324

T28
http://www.driftworks.com/forum/technic ... turbo.html

jak rozbierzecie powiedz co się sypło - chyba że już wiesz co poleciało
1.8 acenta xenon 2006 TTI TCB 880 + Midland ML-145

"Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2010-03-28, 21:56

100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-03-28, 22:43

Dwie takie same turbiny jak miał bombel zarąbał mój kolega Czesio w Silvi S12 tzn. dokładnie ten sam model czyli Garrett 45V4 który cechuje się:
- podwójnymi łożyskami kulkowymi
- ma wirnik strony zimnej kompozytowy (plastikowy)
- a wirnik strony gorącej jest ceramiczny, bardzo kruchy...

Wydajność jej to ok 300KM, maks bezpieczne doładowanie które znoszą wirniki bez uszkodzenia się to 0,85 bara w przypadku RB25DET w których występują...

"The turbo you're talking about is most likely a 45v3. The specs of this turbo are very close to a T3 super 60. They were based off of garrett designs but actually made by Nissan. One of the cool things about this turbo is that it uses a composite (yes, plastic) compressor wheel and a ceramic turbine shaft and wheel. These are the lightest materials available and combined with the cermaic ball bearing center section, they boost increadibly fast. I have used these turbos on a lot of custom turbo set-ups I have done for people and they always spin pretty damn fast at idle.
One of the problems that you are going to run into is that the materials used for the turbine wheel limits its boost potential. With the 45v1-4 turbos, you can only hit a maximum of around 15psi. There are four different variations of that turbo (hense 1-4) and each has it's own slight differences. The 45v3 is pretty much the same thing as a 45v2, just it has the composite compressor wheel. The 45v1 has a slightly smaller compressor, the 45v4 has a slightly larger turbine housing. Some people have used different combinations of components to make some pretty wicked turbos. Three of those turbos come on the Rb25det motors, differing from R32-R33 models, The other, and the largest, comes off of the VG30det (the older single turbo model.)"

Więcej można poczytać tu: http://www.daewootech.com/forum/viewtop ... 54&start=0
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
jawert
fanatyk nissana
Posty: 1090
Rejestracja: 2009-12-08, 22:25
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jawert » 2010-03-29, 06:47

a co się sypło? faktycznie łożyska? z tego co napisane mają tez ceramiczne części czyli są wrażliwe na uszkodzenia i bardzo wrażliwe na czystość i wyrównoważenie wirnika
1.8 acenta xenon 2006 TTI TCB 880 + Midland ML-145

"Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-03-29, 11:48

Jutro mam zawieźć turbinę na oględziny, jeśli dzisiaj Kuba ją wyciągnie :)

Naprawa polega na całkowitej wymianie środka, ale musza ja obejrzeć bo nie ma numeru katalogowego odpowiedniego :) Podobna musi byc 6 cyferek :)

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2010-03-29, 19:43

Pytanko do fachowców. jaka turbina jes najbezpieczniejsza do 400KM ?
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-03-29, 23:52

Kuba się dziś cały dzień byczył i jej nie wyciągnął :P
Ps. do 400HP najlepsze co można zanabyć to Trubonetic T3/T4e z gorącą stroną AR.63
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Elmer
fanatyk nissana
Posty: 360
Rejestracja: 2009-12-11, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Elmer » 2010-03-31, 13:33

Współczuję Bombel :-|
bombel pisze:Obstawiamy jednak, że pan w Konstancinie podczas robienia orurowania uszkodził wirnik po gorącej stronie i stąd awaria
To jak on to orurowanie robił że wirnik po gorącej stronie uszkodził? Do gorącej strony to on nawet wglądu nie powinien mieć jak orurownie robił.
Może mu spaw wpadł do turbo? Ale to nie w gorącą stronę.
Jak turbo się wypupczyło przy takim doładowaniu to raczej nie było zachetane eksploatacyjnie. Może faktycznie coś Zdzisio z Konstancina tam "wrzucił"?
bombel pisze:Zdązyliśmy dojechac do swiatel i nawrócić :(
jakieś wrażenia akustyczne?
bombel pisze:Naprawa polega na całkowitej wymianie środka, ale musza ja obejrzeć bo nie ma numeru katalogowego odpowiedniego
Ehh. Jak dobrze pojdzie to w poniedzialek bedzie nastepna turbina
To naprawa czy regen?
Stary daruj sobie naprawę. Kup porządne turbo. Chyba że naprawa będzie groszowa i nie będzie Ci przeszkadzało kolejne grzebanie się z tym jak kolejny raz padnie.

Zablokowany

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”