Była to Stanza na Belgijski rynek z silnikiem CD17T. Niestety właścicielowi pękł pasek rozrządu i zawory spotkały się z tłokami. Poprzedni właściciel po długim czasie posiadania tego auta, postanowił że wystawi na sprzedaż to autko.
Któregoś niedzielnego listopadowego poranka przeglądałem ogłoszenia i natknąłem się na taniego Nissana z uszkodzonym silnikiem. Akurat mój kolega poszukiwał auta na codzień, dojazdy do pracy. Wieczorem postanowiliśmy obejrzeć auto które było 30km odemnie (Katowice). Po szybkich oględzinach stwierdziliśmy że ratujemy auto i bierzemy. Na lince zaciągnęliśmy auto na garaż.
Następnego dnia już zespół napędowy został wyciągnięty, a za tydzień przytargałem silnik CD20 z sunnego Y10 "wypalony" jeszcze przy mnie na złomowisku z auta które o własnych siłach przyjechało na złom. Niestety okazało się, że 2.0 ma większy zamach i grubszy docisk na większą ilość śrub niż CD17. Musieliśmy odsunąć skrzynię biegów od bloku silnika na około 1-1.5cm. Zrobiliśmy prowizoryczny adapter z pospawanych i przewierconych płaskowników i złożyliśmy tak wszystko w całość. Auto zaczęło jeżdzić w grudniu 2012.
Niestety po niespełna roku zaczął się tracić 5-ty bieg... Kolega kupił skrzynię od 2.0 i zaczęła się jazda z przegubami wewnętrznymi ponieważ w CD20 przeguby wewnętrzne mają większy wieloklin, a dostanie skrzyni od 1.7 jest ciężkie i drogie...
Tak niestety Stanza zakończyła swój "nowy" etap jazdy... W kwietniu 2014 nadarzyła się dla kolegi szansa zakupu S13 z padniętym CA18Det i stwierdził że wpakuje CD20 ze Stanzy które leżało z powodu braku skrzyni... Tak też Stanza straciła serducho i została "porzucona". Postawiliśmy ją na parkingu po ulicy i po 2 miesiącach komuś auto się spodobało i zbił przednią szybę... Po tym incydencie przygarnąłem auto i schowałem na wsi i czekała sobie na swoje lepsze czasy...
W czerwcu 2015 kupiłem P10 w sedanie z CD20. Był to dawca całego zespołu napędowego dla Stanzy.
Po przeszczepieniu zwrotnic wraz z piastami od W10, amortyzatorów od Y10, Stanza mogła przenieść moc silnika na koła. Z racji nowych zwrotnic, starych hamulców nie można było zastosować, na garażu leżały mi hamulce z WP11, tarcze i zaciski z jarzmami. Wszystko spasowało i teraz Stanza zamiast tarczy 211mm ma 280mm...
Trochę fotek z procesu składania auta
![;-)](./images/smilies/oczko2.gif)
![Obrazek](https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/11825031_340930076107539_4661095548856739501_n.jpg?oh=7da1472289e3fd15c75e52432dad78b4&oe=567A79FB)
![Obrazek](https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/11822565_340930196107527_547701534870374183_n.jpg?oh=ce4a991cf5734f64984009c442d01ca8&oe=5681A68F)
![Obrazek](https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/hphotos-xpt1/v/t1.0-9/11870723_344068825793664_5695766368900147524_n.jpg?oh=0cd3a80ea68fa258fda20cc1e86d9445&oe=563B7E4D)
![Obrazek](https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/11898845_346166118917268_2196297661061560933_n.jpg?oh=8219401de6c50251811393d8e1fec46a&oe=5682EB9F)
![Obrazek](https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/11855865_346166202250593_3957366992565454645_n.jpg?oh=e2d695dd7d6c129c622827ccd5f1306d&oe=567240FE)
![Obrazek](https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/11902433_346342848899595_4097251847659486098_n.jpg?oh=753d84ca5ba54dfb18bd99ca3d6fbcc1&oe=566B5E54)
![Obrazek](https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/11898660_347054425495104_3216533649276105236_n.jpg?oh=789eb5e063b11f52aebfc78fb9fbe4ff&oe=563A7A06)
I wreszcie przerejestrowane auto po zatrzymanym dowodzie rejestracyjnym w 2013...
No i Stanza już jest po 700km podróży
![Obrazek](https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/11899824_349000055300541_6495993518184285337_n.jpg?oh=055d4ba3aa82b91992a94772d33e1be5&oe=563BA39A)
Spalanie auta - 5.1-5.5l przy 100-140km/h, ale będziemy walczyć o lepszy wynik
![:->](./images/smilies/chytry.gif)