[ Almera] N15 - Ramzesa wół roboczy NISMO 1.4->1.6->??
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
Żeby nie było nie nic się nie dzieje.
Decyzja została podjęta, zakupy poczynione: Na lato trafi opona 195/55R15 Dayton D320 Evo.
A co do nagłośnienia, to coś tam wciąż dłubię:
Procesor z wzmacniaczem 5-kanałowym BOSE...
Firma BOSE jako chyba jedyna, nie stosuje przetwornic podnoszących napięcie, a zwiększenie mocy uzyskuje się tu poprzez obniżenie impedancji głośników. I tak głośniki są 2 Ohm, a np 20cm głośnik basowy ma zaledwie 0.5 Ohm.
C.D.N.
Decyzja została podjęta, zakupy poczynione: Na lato trafi opona 195/55R15 Dayton D320 Evo.
A co do nagłośnienia, to coś tam wciąż dłubię:
Procesor z wzmacniaczem 5-kanałowym BOSE...
Firma BOSE jako chyba jedyna, nie stosuje przetwornic podnoszących napięcie, a zwiększenie mocy uzyskuje się tu poprzez obniżenie impedancji głośników. I tak głośniki są 2 Ohm, a np 20cm głośnik basowy ma zaledwie 0.5 Ohm.
C.D.N.
0.5Ohm to na grubo, uważałbym wobec tego na przypadkowe zwarcie wyjść Btw. możliwe, że pomysł z obniżeniem impedancji zapożyczony ze sprzętu estradowego. W headzie do basu Ampeg B5R miałem minimalne obciążenie wzmaka 2Ohm'mi, jako jedyna firma ze sprzętu dla basistów w tamtym czasie okolice 2002, wypuścili takiego grzmota. Przy 8 miał 220W, przy 2 - 675W... Małe, zgrabne, a chciało zeżreć żywcem bębenki z małżowiną!
Powiedziało się A, trzeba powiedzieć Beeeeee
Luśka dostała dziś dodatkowo nowe amortyzatory z przodu (SRL gazowe) i od razu pojechała na sprawdzenie i regulację zbieżności (minimalna korekta)
Prowadzenie - bajka
Przyczepność - bajka
Wybieranie nierówności - bajka
Opory toczenia - czuć że jest kawał opony - co prawda nie ma tragedii, ale nie da się nie zauważyć.
Jestem mega zadowolony. Dzięki Foo !
Luśka dostała dziś dodatkowo nowe amortyzatory z przodu (SRL gazowe) i od razu pojechała na sprawdzenie i regulację zbieżności (minimalna korekta)
Prowadzenie - bajka
Przyczepność - bajka
Wybieranie nierówności - bajka
Opory toczenia - czuć że jest kawał opony - co prawda nie ma tragedii, ale nie da się nie zauważyć.
Jestem mega zadowolony. Dzięki Foo !
Dość kontrowersyjne zestawienie kolorów . No ale ważne żeby właścicielowi się podobalo... Na plus nowe opony.
Mój Sunny N14 GTi -> viewtopic.php?t=18906
Ramzes chciał kontrowersyjnie, nieszablonowo i cel osiągnął. Mycie i poler lakieru obowiązkowo wolną chwilą do zrobienia
A ode mnie felga pokrywa się z epoką wypustu auta, markowa europejka i piekielnie mocna - to jest nie do podważenia, bezsprzecznie lepsze niż złom-warte podróbki chińskie udające coś czym nie są. Co do koloru i technologi lakierowania, to kto tymi tematami się interesuje, to gołym okiem widzi o co kaman. Piecówką, metalikiem, perłą, xyralic'kiem, flip flopem itd. fizycznie takiego odbicia światła i tekstury po prostu nie osiągniesz. Jeden to zleje z góry na dół, inny klaśnie uszami, wszystkim nie dogodzisz i o to tu chodzi
A ode mnie felga pokrywa się z epoką wypustu auta, markowa europejka i piekielnie mocna - to jest nie do podważenia, bezsprzecznie lepsze niż złom-warte podróbki chińskie udające coś czym nie są. Co do koloru i technologi lakierowania, to kto tymi tematami się interesuje, to gołym okiem widzi o co kaman. Piecówką, metalikiem, perłą, xyralic'kiem, flip flopem itd. fizycznie takiego odbicia światła i tekstury po prostu nie osiągniesz. Jeden to zleje z góry na dół, inny klaśnie uszami, wszystkim nie dogodzisz i o to tu chodzi
Ma być kontrowersyjnie. Z chęcią coś z Mangi jeszcze zapodałbym na maskę z przejściem na błotnik i drzwi...
Co jak co, mówicie co chcecie - czy się podoba, czy nie - auto naprawdę zwraca na siebie uwagę. Cel osiągnięty. Wyróżnić się z szarego tłumu codzienności. Jest indywidualne. Jest zaje****ie
@Adamus - hample będą malowane, nie te co są, ale zestaw z N15 GTI. Czekają na swoją kolej i pewnie na żółto-czerwono pójdą.
Co jak co, mówicie co chcecie - czy się podoba, czy nie - auto naprawdę zwraca na siebie uwagę. Cel osiągnięty. Wyróżnić się z szarego tłumu codzienności. Jest indywidualne. Jest zaje****ie
@Adamus - hample będą malowane, nie te co są, ale zestaw z N15 GTI. Czekają na swoją kolej i pewnie na żółto-czerwono pójdą.
Ramzes_II, są do przygarnięcia wlepy napisane w Katakanie
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
Ramzes_II, ja wlepkę przyklejam zamiast oryginału
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Dobra felga , przy 14 i kołpaku jak miałeś chyba wcześniej to nie ma co porównywać
Jak sprawują Ci sie te oponki, chodzi mi czy nie hałasują podczas jazdy przy 80-90km/h
Pytam bo mam takie same identyczny profil i były cichutkie, jak założyłem po zimowym leżakowaniu to strasznie hałasują zwłaszcza tylne, nie wiem co sie z nimi stało.
Jak sprawują Ci sie te oponki, chodzi mi czy nie hałasują podczas jazdy przy 80-90km/h
Pytam bo mam takie same identyczny profil i były cichutkie, jak założyłem po zimowym leżakowaniu to strasznie hałasują zwłaszcza tylne, nie wiem co sie z nimi stało.
@Adamus - co do silnika masz cos ciekawego na zbyciu ?
@Modzelitto - nad tylną szybą to radosna twórczość poprzedniego właściciela - czarna taśma - wygląda jak domalowana brew - do usunięcia.
@Janusz - to spoko, u siebie planuję usunąć emblematy oryginalne i dać tylko emblemat NISMO.
@lukasz86 - opony ciche do 170 km/h. Dalej jeszcze nie sprawdzałem. Sprawują się póki co wyśmienicie.
@bandito16 - Dokładnie. Pod prąd. Inaczej wszyscy jeździlibyśmy Golfem, albo innym Pastuchem,
@Modzelitto - nad tylną szybą to radosna twórczość poprzedniego właściciela - czarna taśma - wygląda jak domalowana brew - do usunięcia.
@Janusz - to spoko, u siebie planuję usunąć emblematy oryginalne i dać tylko emblemat NISMO.
@lukasz86 - opony ciche do 170 km/h. Dalej jeszcze nie sprawdzałem. Sprawują się póki co wyśmienicie.
@bandito16 - Dokładnie. Pod prąd. Inaczej wszyscy jeździlibyśmy Golfem, albo innym Pastuchem,
Ramzes_II, opony spoko, bo pierwszy sezon
Po swoich doświadczeniach - 1 sezon mega, 2 sezon gorzej, 3 sezon - momentami tragedia i patologia zwłaszcza na mokrym
Po swoich doświadczeniach - 1 sezon mega, 2 sezon gorzej, 3 sezon - momentami tragedia i patologia zwłaszcza na mokrym
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
- komorokoro
- fanatyk nissana
- Posty: 986
- Rejestracja: 2009-12-18, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
@Janusz - dlatego Niemiaszki zmieniają opony co 4 lata. A to co zdejmą jako nówki sztuki, idealna 6mm bieznika, pierwszy właściciel, nie jeżdżone w Polsce, trafiają do nas na rynek używek...
A poza tym coś tam się dzieje... głośniki BOSE obecnie są juz napędzane z procesora i wzmacniacza BOSE, prowizoryczny sub także na głośniku 6,5" BOSE pyka w bagażniku.
Obecnie in progres jest subwoofer z prawdziwego zdarzenia 25 litrów, za tylną kanapę w którym zagra 8" woofer BOSE. Pomiary głośnika zrobione, obudowa policzona i się tworzy.
A w międzyczasie:
przy pomocy termistora z Daewoo naprawiłem w końcu kontrolkę rezerwy, która nie działała odkąd mam autko.
A poza tym coś tam się dzieje... głośniki BOSE obecnie są juz napędzane z procesora i wzmacniacza BOSE, prowizoryczny sub także na głośniku 6,5" BOSE pyka w bagażniku.
Obecnie in progres jest subwoofer z prawdziwego zdarzenia 25 litrów, za tylną kanapę w którym zagra 8" woofer BOSE. Pomiary głośnika zrobione, obudowa policzona i się tworzy.
A w międzyczasie:
przy pomocy termistora z Daewoo naprawiłem w końcu kontrolkę rezerwy, która nie działała odkąd mam autko.
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
Będzie pod rozpórką z tyłu za oparciem kanapy. Długość 70 cm, dołem szerokość 20 cm, górą szerokość 9 cm, tylna ścianka od kanapy skośna. Chodzi o jak najmniejszą inwazję w objętość bagażnika.Normalna skrzynka byłaby nieporęczna i zajęłaby 1/3 bagaznika.Modzelitto pisze:Obudowę wpasowujesz w konkretne miejsce w bagażniku, czy robisz zwykłą skrzynkę?
Spieszę z odpowiedzią:
skompletowane zostały fruty na suba i zamieniliśmy z kumplem pokój na mały warsztat stolarski.
Sklejka jednak 12mm. Dużo sztywniejsza jest od 10-tki, bynajmniej rozpórki i kształtki dopełniają reszty.
Póki co na sklejeniu pozostawiliśmy. Jutro lub w piątek wyfrezujemy otwory pod głośnik, złącze kablowe i tunel.
Później skrzynia zostanie obita materiałem.
C.D.N.
skompletowane zostały fruty na suba i zamieniliśmy z kumplem pokój na mały warsztat stolarski.
Sklejka jednak 12mm. Dużo sztywniejsza jest od 10-tki, bynajmniej rozpórki i kształtki dopełniają reszty.
Póki co na sklejeniu pozostawiliśmy. Jutro lub w piątek wyfrezujemy otwory pod głośnik, złącze kablowe i tunel.
Później skrzynia zostanie obita materiałem.
C.D.N.
@DARO ale to czysta i niczym niezmącona przyjemność coś zrobić, zbudować. Uwielbiam majsterkować, a gotowego nie kupię, bo wszystko robione jest na "sztukę" - wielki głośnik, mała obudowa, niska sprawność, wystrojone wysoko, wzmacniacz pompuje w to setki "Wat" mocy, zamiast grać to buczy, dudni, łupie. Jak kto lubi... Ale obecność niskiego basu mamy odczuwać, ma wstrząsnąć naszymi wnętrznościami, ale nie powinno się go pierwszoplanowo słyszeć.
@DARO - dokładnie - ma brzmieć w aucie, a nie grać ludziom na chodnikach Umcyumcyumcy...
A taka praca po pracy to jak piszesz - doskonałe odstresowanie.
@Foo - Boczne scianki nie są pod kątem. Skośna jest tylko tylna ścianka która przylegać będzie do oparcia kanapy. Kubatura - 27 litrów - wym. zew. 70 szer x 32 wys x 20 głębokość dołem i 11 głębokość góry. Wygłuszenie - troszkę gąbki, trochę otuliny. Nie ma co przesadzać z głuszeniem, bo tylna ścianka jest skośna więc fal stojących praktycznie unikam.
Oczywiście płytę testową - możesz już zacząć wozić w aucie by nie zapomnieć
Trzymam kciuki Krzysiu ! powodzenia w połowach !
A taka praca po pracy to jak piszesz - doskonałe odstresowanie.
@Foo - Boczne scianki nie są pod kątem. Skośna jest tylko tylna ścianka która przylegać będzie do oparcia kanapy. Kubatura - 27 litrów - wym. zew. 70 szer x 32 wys x 20 głębokość dołem i 11 głębokość góry. Wygłuszenie - troszkę gąbki, trochę otuliny. Nie ma co przesadzać z głuszeniem, bo tylna ścianka jest skośna więc fal stojących praktycznie unikam.
Oczywiście płytę testową - możesz już zacząć wozić w aucie by nie zapomnieć
Trzymam kciuki Krzysiu ! powodzenia w połowach !