[ Almera] ALMERA N16 1.5 2002 - Alka Lalka ;)
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
[ Almera] ALMERA N16 1.5 2002 - Alka Lalka ;)
Witajcie,
przed zakupem Almerki przesiedziałem na tym forum sporo czasu także postanowiłem się ładnie przywitać, a przy okazji zasięgnąć trochę informacji.
Egzemplarz przeze mnie zakupiony pochodzi z polskiego salonu, z którego wyjechał w 2002 roku. Jest to wersja przed liftem, motor 1.5 czyli 90km. Ogólnie stan całkiem przyzwoity przynajmniej jak na razie. Blacharsko miał robione progi i kilka lat temu ktoś postanowił zrobić z Almerki garaż, wpasowując się jej w tył. Innych dziwnych zdarzeń nie zlokalizowałem do tej pory. Przebieg aktualny 131 kk km podobnież autentyczny ( ostatnia faktura z 2011 91tys km). Doświadczyłem przygody z blokującym zaciskiem ręcznego ale mam nadzieje, że skutecznie naprawiony
Od zakupu zrobione kilka podstawowych rzeczy:
- wymiana oleju na shella 10W40
- filtr Mann
- filtr powietrza Knecht
- filtr kabiny Jc Premium
- pasek alternatora Bosha ( nie było innego )
- klocki przód TRW
Do tego zamontowana sekwencyjna instalacja gazowa STAGA, butla w koło, papierów nie mam pod ręką żeby opisać co dokładnie. Na razie przyjemnie jeździ, nie zauważyłem żadnej różnicy w stosunku do benzyny, ponad tysiąc km bez problemów.
Po wymianie paska alternatora wydaje mi się, że trochę głośniej pracuje silnik, słychać tak jakby szum, klekot dziwny dźwięk wszak pracuje wszystko dobrze ale pozostaje to wrażenie. Wygląda, że pasek jest napięty dobrze (ugina się jakiś nie cały cm pod naciskiem palca).
Z kwestii do zrobienia to:
-klima, która puszcza na "łączeniach" - sprawdzone lampą UV (pozostanie do wiosny)
-opony tył bieżnik 4 mm więc do końca sezonu
-przy okazji jakieś aluski na lato
-wymiana żarówek podświetlenia tablicy zegarów oraz "pokręteł" ( nie podświetla prawej strony zegarów - pół prędkościomierza, benz, temp i pół wyświetlacza oraz dwóch lewych pokręteł)
Przejrzałem manual, tutorial odnośnie wymiany podświetlania zegarów i wydaje się to być w miarę do ogarnięcia, z tym że mógłby ktoś z Was wrzucić np. link do żarówek które będą potrzebne? Oczywiście chodzi mi o światło jak najbardziej zbliżone do fabrycznego lub czysto białe
Zdjęć przez prawie miesiąc nie zdołałem ogarnąć swoich fot ale obiecuje się zmobilizować (powyżej z ogłoszenia) na co dzień autkiem poruszam się po Trójmieście i jestem otwarty na wszelkiej maści spoty
pozdrawiam
Michał
przed zakupem Almerki przesiedziałem na tym forum sporo czasu także postanowiłem się ładnie przywitać, a przy okazji zasięgnąć trochę informacji.
Egzemplarz przeze mnie zakupiony pochodzi z polskiego salonu, z którego wyjechał w 2002 roku. Jest to wersja przed liftem, motor 1.5 czyli 90km. Ogólnie stan całkiem przyzwoity przynajmniej jak na razie. Blacharsko miał robione progi i kilka lat temu ktoś postanowił zrobić z Almerki garaż, wpasowując się jej w tył. Innych dziwnych zdarzeń nie zlokalizowałem do tej pory. Przebieg aktualny 131 kk km podobnież autentyczny ( ostatnia faktura z 2011 91tys km). Doświadczyłem przygody z blokującym zaciskiem ręcznego ale mam nadzieje, że skutecznie naprawiony
Od zakupu zrobione kilka podstawowych rzeczy:
- wymiana oleju na shella 10W40
- filtr Mann
- filtr powietrza Knecht
- filtr kabiny Jc Premium
- pasek alternatora Bosha ( nie było innego )
- klocki przód TRW
Do tego zamontowana sekwencyjna instalacja gazowa STAGA, butla w koło, papierów nie mam pod ręką żeby opisać co dokładnie. Na razie przyjemnie jeździ, nie zauważyłem żadnej różnicy w stosunku do benzyny, ponad tysiąc km bez problemów.
Po wymianie paska alternatora wydaje mi się, że trochę głośniej pracuje silnik, słychać tak jakby szum, klekot dziwny dźwięk wszak pracuje wszystko dobrze ale pozostaje to wrażenie. Wygląda, że pasek jest napięty dobrze (ugina się jakiś nie cały cm pod naciskiem palca).
Z kwestii do zrobienia to:
-klima, która puszcza na "łączeniach" - sprawdzone lampą UV (pozostanie do wiosny)
-opony tył bieżnik 4 mm więc do końca sezonu
-przy okazji jakieś aluski na lato
-wymiana żarówek podświetlenia tablicy zegarów oraz "pokręteł" ( nie podświetla prawej strony zegarów - pół prędkościomierza, benz, temp i pół wyświetlacza oraz dwóch lewych pokręteł)
Przejrzałem manual, tutorial odnośnie wymiany podświetlania zegarów i wydaje się to być w miarę do ogarnięcia, z tym że mógłby ktoś z Was wrzucić np. link do żarówek które będą potrzebne? Oczywiście chodzi mi o światło jak najbardziej zbliżone do fabrycznego lub czysto białe
Zdjęć przez prawie miesiąc nie zdołałem ogarnąć swoich fot ale obiecuje się zmobilizować (powyżej z ogłoszenia) na co dzień autkiem poruszam się po Trójmieście i jestem otwarty na wszelkiej maści spoty
pozdrawiam
Michał
Ostatnio zmieniony 2014-09-07, 15:32 przez osiak_89, łącznie zmieniany 2 razy.
osiak_89, witamy na forum
Opisuj śmiało wszystkie prace wraz z dokumentacją zdjęciową - będzie co czytać na forum. Niech służy bezawaryjnie.
Odeślę Kolegę również do tematu grupy trójmiejskiej w sprawie spotów: viewtopic.php?t=273
Pozdrawiam
Opisuj śmiało wszystkie prace wraz z dokumentacją zdjęciową - będzie co czytać na forum. Niech służy bezawaryjnie.
Odeślę Kolegę również do tematu grupy trójmiejskiej w sprawie spotów: viewtopic.php?t=273
Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Almera poza drobnymi eksploatacyjnymi niedociągnięciami pokonuje bez problemu kolejne km
Żarówki w zegarach po kilku przygodach z oprawkami etc w końcu ogarnięte i ładnie świecą. Aktualnie założone zimówki, niestety jakieś z niższej półki - TIGAR. Z tego, co mówił wulkanizator całkiem przyzwoite no ale czas pokaże
przed zimą zmieniłem także płyn chłodniczy na PRESTONA - 4 l koncentratu uzupełnione wodą, wszytsko gra i śmiga, auto się nie grzeje, nie ma żadnych problemów.
Na lato muszę kupić przynajmniej 2 opony i zastanawiam się nad używkami lub nowymi zależy od budżetu. Koniecznie także 4 stalówki albo alu żeby nie przekładać samych opon.
W międzyczasie ogarnąłem pilot centralnego bo już nie przestał ze mną gadać
Wyposażyłem także Alę w kamerkę
Mam nadzieje, że Almerka będzie dalej się tak sprawować
Żarówki w zegarach po kilku przygodach z oprawkami etc w końcu ogarnięte i ładnie świecą. Aktualnie założone zimówki, niestety jakieś z niższej półki - TIGAR. Z tego, co mówił wulkanizator całkiem przyzwoite no ale czas pokaże
przed zimą zmieniłem także płyn chłodniczy na PRESTONA - 4 l koncentratu uzupełnione wodą, wszytsko gra i śmiga, auto się nie grzeje, nie ma żadnych problemów.
Na lato muszę kupić przynajmniej 2 opony i zastanawiam się nad używkami lub nowymi zależy od budżetu. Koniecznie także 4 stalówki albo alu żeby nie przekładać samych opon.
W międzyczasie ogarnąłem pilot centralnego bo już nie przestał ze mną gadać
Wyposażyłem także Alę w kamerkę
Mam nadzieje, że Almerka będzie dalej się tak sprawować
Mam do Was pytanie
czy taka lampka podejdzie do mojej almy?
http://allegro.pl/lampka-oswietlenie-ka ... 62114.html
montuje się ją nad lusterkiem o ile dobrze kojarze prawda? Ciężko to zamontować?
Kwestia jeszcze halogenów. Mam w zderzaku czarne atrapy, chciałbym w to miejsce wstawić halogeny? czy jest to dużo roboty? oprócz samych halogenów pewnie jeszcze manetka?:> nie mam tam na przednie halogeny włącznika.
z góry dzięki
czy taka lampka podejdzie do mojej almy?
http://allegro.pl/lampka-oswietlenie-ka ... 62114.html
montuje się ją nad lusterkiem o ile dobrze kojarze prawda? Ciężko to zamontować?
Kwestia jeszcze halogenów. Mam w zderzaku czarne atrapy, chciałbym w to miejsce wstawić halogeny? czy jest to dużo roboty? oprócz samych halogenów pewnie jeszcze manetka?:> nie mam tam na przednie halogeny włącznika.
z góry dzięki
Czołem,
od jakiegoś czasu zauważyłem, że przy hamowaniu i skręcaniu słychać dziwne tyrkotanie. Dochodzi gdzieś spod nóg kierowcy.
Wrażenie mam, że to pompa ABS o ile takie coś w ogóle istnieje?:D świecie mi się od zakupu kontrolka ABS i nie ukrywam, że włącza się on dosyć często - za często.
Czy ktoś miał coś podobnego? na dobrą sprawę jest to dźwięk pojawiający się tylko przy małych prędkościach na jedynce lub dwójce i słyszalny np. na parkingu podziemnym. Po wykonaniu manewru za 2 sekundy cisza. Może pompa wspomagania? żadnych innych niepokojących objawów nie ma.
Dzięki za wskazówki!
[ Dodano: 2015-05-30, 10:28 ]
Dawno nic nie pisałem, a to dlatego, że bez większych problemów pokonujemy kolejne kilometry
W innym temacie wspominałem o tym, że nierówno siedzi tył. Okazało się, że pękła lewa sprężyna i opuściła się o jeden zwój.
Wymiana już dokonana, dwie nowe sprężyny z tyłu firmy KYB - podobno najodpowiedniejsze
/
Na przód zakupiłem także dwie nowe opony Continental ContEcoContact, z tyłu jeszcze dobre poczciwe Dębice Passio 2
Z Almerą wspólnie pokonaliśmy już 10 k km, spalanie gazu ostatnio mierzynem w cyklu mieszanym 700km trasy 300 miasta wyszło mi 8,66 gazu na 100km trasa wcale nie w przesadnie dziadkowym tempie i w 4 osoby więc wynik uznaje za zadowalający
Oprócz tego nic się nie dzieje, tylko tankuję i jeżdżę. Jedna sprawa do zrobienia w najbliższym czasie to wyczyszczenie przepływki bo trochę obroty przy hamowaniu lecą w dół
Mam nadzieje, że dalej też będzie tak bezproblemowo
[ Dodano: 2015-05-31, 18:49 ]
Dawno nic nie pisałem, a to dlatego, że bez większych problemów pokonujemy kolejne kilometry
W innym temacie wspominałem o tym, że nierówno siedzi tył. Okazało się, że pękła lewa sprężyna i opuściła się o jeden zwój.
Wymiana już dokonana, dwie nowe sprężyny z tyłu firmy KYB - podobno najodpowiedniejsze
/
Na przód zakupiłem także dwie nowe opony Continental ContEcoContact, z tyłu jeszcze dobre poczciwe Dębice Passio 2
Z Almerą wspólnie pokonaliśmy już 10 k km, spalanie gazu ostatnio mierzynem w cyklu mieszanym 700km trasy 300 miasta wyszło mi 8,66 gazu na 100km trasa wcale nie w przesadnie dziadkowym tempie i w 4 osoby więc wynik uznaje za zadowalający
Oprócz tego nic się nie dzieje, tylko tankuję i jeżdżę. Jedna sprawa do zrobienia w najbliższym czasie to wyczyszczenie przepływki bo trochę obroty przy hamowaniu lecą w dół
Mam nadzieje, że dalej też będzie tak bezproblemowo
Almera dalej tłucze km, z okazji wiosy kilka rzeczy zrobione:
- wymiana oleju na Liqui Moly 10W40 MOS2
- filtr oleju Knecht
- kompletna regeneracja zacisków tył / śruby pozapiekane, pourywały sie, klocek w lewym kole stał, ogólnie nie wyglądało dobrze ale udało się uratować
- wymiana wiązki w podświetleniu tablicy - w końcu nastała jasnośc
- wymiana przegubu z uwagi na skorodowaną koronkę ABS oraz tykający przegub - w końcu ABS działa jak powinien chociaż nadal świeci (podobno na kompie pokazuje napięcie 0.00 ) w każdym razie włącza sie tylko wtedy kiedy powinien
- tankowanie gazu do pełna po 1,49zł
- kompleksowe mycie oraz sprzątanie auta - sprzątanie w bagażniku, okazało się, że mam dwa lewarki
od jakiegoś czasu zauważyłem, że przy hamowaniu i skręcaniu słychać dziwne tyrkotanie. Dochodzi gdzieś spod nóg kierowcy.
Wrażenie mam, że to pompa ABS o ile takie coś w ogóle istnieje?:D świecie mi się od zakupu kontrolka ABS i nie ukrywam, że włącza się on dosyć często - za często.
Czy ktoś miał coś podobnego? na dobrą sprawę jest to dźwięk pojawiający się tylko przy małych prędkościach na jedynce lub dwójce i słyszalny np. na parkingu podziemnym. Po wykonaniu manewru za 2 sekundy cisza. Może pompa wspomagania? żadnych innych niepokojących objawów nie ma.
Dzięki za wskazówki!
[ Dodano: 2015-05-30, 10:28 ]
Dawno nic nie pisałem, a to dlatego, że bez większych problemów pokonujemy kolejne kilometry
W innym temacie wspominałem o tym, że nierówno siedzi tył. Okazało się, że pękła lewa sprężyna i opuściła się o jeden zwój.
Wymiana już dokonana, dwie nowe sprężyny z tyłu firmy KYB - podobno najodpowiedniejsze
/
Na przód zakupiłem także dwie nowe opony Continental ContEcoContact, z tyłu jeszcze dobre poczciwe Dębice Passio 2
Z Almerą wspólnie pokonaliśmy już 10 k km, spalanie gazu ostatnio mierzynem w cyklu mieszanym 700km trasy 300 miasta wyszło mi 8,66 gazu na 100km trasa wcale nie w przesadnie dziadkowym tempie i w 4 osoby więc wynik uznaje za zadowalający
Oprócz tego nic się nie dzieje, tylko tankuję i jeżdżę. Jedna sprawa do zrobienia w najbliższym czasie to wyczyszczenie przepływki bo trochę obroty przy hamowaniu lecą w dół
Mam nadzieje, że dalej też będzie tak bezproblemowo
[ Dodano: 2015-05-31, 18:49 ]
Dawno nic nie pisałem, a to dlatego, że bez większych problemów pokonujemy kolejne kilometry
W innym temacie wspominałem o tym, że nierówno siedzi tył. Okazało się, że pękła lewa sprężyna i opuściła się o jeden zwój.
Wymiana już dokonana, dwie nowe sprężyny z tyłu firmy KYB - podobno najodpowiedniejsze
/
Na przód zakupiłem także dwie nowe opony Continental ContEcoContact, z tyłu jeszcze dobre poczciwe Dębice Passio 2
Z Almerą wspólnie pokonaliśmy już 10 k km, spalanie gazu ostatnio mierzynem w cyklu mieszanym 700km trasy 300 miasta wyszło mi 8,66 gazu na 100km trasa wcale nie w przesadnie dziadkowym tempie i w 4 osoby więc wynik uznaje za zadowalający
Oprócz tego nic się nie dzieje, tylko tankuję i jeżdżę. Jedna sprawa do zrobienia w najbliższym czasie to wyczyszczenie przepływki bo trochę obroty przy hamowaniu lecą w dół
Mam nadzieje, że dalej też będzie tak bezproblemowo
Almera dalej tłucze km, z okazji wiosy kilka rzeczy zrobione:
- wymiana oleju na Liqui Moly 10W40 MOS2
- filtr oleju Knecht
- kompletna regeneracja zacisków tył / śruby pozapiekane, pourywały sie, klocek w lewym kole stał, ogólnie nie wyglądało dobrze ale udało się uratować
- wymiana wiązki w podświetleniu tablicy - w końcu nastała jasnośc
- wymiana przegubu z uwagi na skorodowaną koronkę ABS oraz tykający przegub - w końcu ABS działa jak powinien chociaż nadal świeci (podobno na kompie pokazuje napięcie 0.00 ) w każdym razie włącza sie tylko wtedy kiedy powinien
- tankowanie gazu do pełna po 1,49zł
- kompleksowe mycie oraz sprzątanie auta - sprzątanie w bagażniku, okazało się, że mam dwa lewarki
osiak_89, posty bez zdjęć się nie liczą
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."