Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Primera] Primera P10 GT

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

guziol
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2012-12-27, 16:49
Lokalizacja: Opalenica Empire

[ Primera] Primera P10 GT

Post autor: guziol » 2013-06-24, 00:34

Po długim namyśle zebrałem się w sobie i napiszę co nie co o mojej Primerze.

Specyfikacja:

Nissan Primera P10 GT, 1996r.
Silnik: SR20DE, 2,0, 150KM (katalogowo), z pewnością kilka koni uciekło od smrodu LPG
Skrzynia: seria GT
Zawieszenie: Przód+Tył KYB Excel G, Seryjne springi GT
-> Przód: KYB Ultra SR, MTS -30, Poliuretan Strongflex w wahaczach górnych i łącznikach stabilizatora, Tył: MTS -20mm
Wnętrze: Seria GT, trochę zmęczone..
Elektryka: Pełna możliwa w tym modelu (szyby, lusterka, reg. reflektory, klimatyzacja itp.., Audio trochę lepsze niż oryginalne- 4 nowe głośniki i radio Sony
Body: Zderzaki, progi i lotka GT, był customowy grill, coś w stylu Impul'a i buda bez emblematów, ale na chwilę obecną siedzi ori grill i emblematy
Koła: Oryginalne, biedne alu GT 14'' polakierowane czarną perłą z EVO X :-D z oponami Lassa Impetus Revo 185/65/14

Z danych to by było na tyle..

Teraz trochę historii.

Nissan przybył do nas z Belgii w 2000 roku jako zupełna fabryka, karoseria w najszybszym kolorze, czyli czerwonym ;-) z czarnymi listwami, pakiet GT, z przebiegiem ~ 50 000 km, był po delikatnym dzwonku. Auto zostało naprawione gdzieś tam i od tego czasu użytkowane było przez moich rodziców jako auto wielozadaniowe, a że wówczas robili sporo kilometrów po jakimś czasie zainstalowali w Nismo instalacje LPG :-P
Jako, że nie traktowali oni swoich poprzednich samochodów zbyt czule, tak i Primera miała spełniać funkcje dupowozu z punktu A do B, wyjazdów na wakacje jak i do przewozu różnego rodzaju towarów w firmie i nie oszczędzali jej.
Po jakimś czasie pojawiły się dodatkowe kółka w domu, a nissan zepchnięty na dalszy plan dostał się w moje ręce. Niestety akurat w tym momencie zaczęły ujawniać się efekty zaniedbywania wiernie służącego przez lata autka. Generalnie stało się wszystko co mogło stać się w P10-tce: ukręcone półośki, wypadająca 5tka, pojawiła się ruda itp.. ale wspólnymi siłami naprawiło się to, żeby furka się kulała, poza tym wizualnie miała już sporo ubytków, czyli jakies wgnioty, rysy, zmatowiały i obleśny lakier z odłażącym od chemii klarem.

Po jakiś 4 latach użytkowania w zasadzie głównie przeze mnie mimo tego, że dbałem o auto jak mogłem, zaczęły odzywać się pozostałe grzechy zaniedbania sprzed lat.. na dodatek znów odezwał się 5ty bieg, na lakier i popękane zderzaki nie mogłem już patrzeć a to przerosło trochę mój studencki budżet.
Stanąłem przed wyborem- sprzedać ją za "śrubki" albo zezłomować i kupić jakieś tanie w utrzymaniu wozidło.
Po kilku tygodniach sporów ze starszymi i odbiegania od ich rad dopiąłem swego. Wolałem jeździć Primerą bez 5tego biegu niż jakimś padłem na ropę z Niemiec, a że z Nismo łączyła mnie szczególna więź emocjonalna, postanowiłem dać mu chociaż namiastkę dawnej świetności dopóki będę miał na to hajs i nerwy :-D

Tak krok po kroku, bardzo opornie ze względu na ubogie studenckie zarobki dłubałem przy aucie. W zeszłym roku zacisnąłem poślady i w myśl zasady "za ciosem" starałem się zrobić całą stronę wizualną Primy, co okazało się z wielu powodów bardziej skomplikowane niż myślałem..

Po rozebraniu jej u pewnego znajomego blacharza okazało się że do wymiany i spawania jest trochę więcej niż myślałem, z blacharką w wielu miejscach było bardzo słabo, ale stwierdziłem, że budę trzeba zrobić i tyle, pozostałe elementy, których nie ma sensu naprawiać wymienię na nowe, bądź używane w dobrym stanie.

Poniżej kilka zdjęć z prac blacharskich, niestety tylko takie zrobiłem telefonem:

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Z racji tego, że Nissan stał rozbebeszony u blacharza, który w międzyczasie miał milion możliwych wymówek dlaczego tak długo dłubie przy moim aucie i zajmuje się w wieloma innymi rzeczami, miałem trochę czasu na skompletowanie potrzebnych elementów. Wjechały:

-2x nowe błotniki przednie,
-2x nowe reflektory przód z silniczkami,
-zderzaki: przód z belką i halogenami i tył z belką używane
-drzwi pasażera używane w kolorze w stanie bdb
-2x kierunkowskazy boczne clear
-nowa szyba czołowa
-naprawione popękane obudowy lusterek i szkła
-nowy zestaw nadkoli plastikowych i pewnie kilka innych pierdół..

Po zrobieniu wszystkiego co było potrzebne Nissan dostał nowy lakier, zastanawiałem się czy nie rozbierać całej budy i zmienić koloru, ale ze względu na budżet oraz na pewne przewrotności losu, które dopadły mnie w trakcie remontu potrzebowałem auto "na gwałt" i nie mogłem sobie na to pozwolić. Jako że do oryginalnej czerwieni byłem przyzwyczajony i pasował mi ten kolor to zmieniłem jedynie odcień na trochę żywszy. W lakier poszły także listwy na drzwiach i felgi. Klamki zostały czarne, bo chciałem żeby był chociaż delikatny kontrast od karoserii i jak dla mnie jest git.

Po lakierni i poskładaniu auta do kupy zabrałem się małymi krokami za resztę niedomagań:

-wskoczyła nowa pompa paliwa
-nowa chłodnica z wentylatorami i wężem (stara chłodnica była już ruda i dziurawa, a wąż poddał się ze starości pewnego pięknego dnia)
-wąż dolotowy z puszką (moje miały już dosyć :-D )
-wymieniona cała skrzynia z działającą 5tką od GT zalana Mobilem 75W90 (oczywiście GL-4 :-P)
-nowe sprzęgło kompletne LUK
-nowe poduszki pod silnik i skrzynię
-nowe osłony komory silnika
-oczyściłem z syfu i rudej dolną część pasa przedniego i sanki pod silnikiem

Na tą chwilę to wszystko.

Co do modów to wiadomo, planów i marzeń jest mnóstwo, a mocy, momentu obrotowego i kasy na to zawsze za mało więc wolę nic nie mówić. Zresztą wszystko musi mieć ręce i nogi, a ze względu na ilość kilometrów, które robię w ciągu roku samochodem, na przeszkodzie w podjęciu się jakiś swap'ów czy uturbiania przy jednoczesnym pozbyciu się LPG stoi po prostu zdrowy rozsądek i ekonomia.. Życie.
Auto ma być zadbanym, w miarę dynamicznym i oszczędnym dupowozem wyróżniającym się w tłumie i na tym póki co się skupiam.

W najbliższej przyszłości plany są takie:

-dopracować detale lakiernicze i zakonserwować podłogę, -DONE
-przedliftowe i oklejone lampy tylne wymienić na poliftowe biało-czerwone
-zrobić kompletną zawiechę z przodu, czyli nowe amory + wszystkie gumy w pizdu i planuje zastąpić je tulejami poliuretanowymi, -DONE
-doprowadzić instalację LPG do ładu, więc może przy okazji wjedzie BLOS? -DONE IN 70%
-obniżenie 30-40mm, -DONE
-większe, ładniejsze koło 16" lub ew 17" na porządnej oponie
-nowa tapicerka


Tak wygląda obecnie:

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek
Ostatnio zmieniony 2014-01-25, 16:55 przez guziol, łącznie zmieniany 6 razy.

Awatar użytkownika
Chemik
fanatyk nissana
Posty: 844
Rejestracja: 2009-12-09, 14:32
Lokalizacja: Osieciny-Włocławek

Post autor: Chemik » 2013-06-24, 05:47

Witam.no i jest dobrze,podoba mi síę,dobra robota i wszystko robione jak trzeba,więc spełnienia dalszych planów,no i dbaj o nia jak dbasz bo warto.pozdro

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-06-24, 06:07

Gratuluje auta i witam w gronie posiadaczy prawdziwych eGT :D
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Chemik
fanatyk nissana
Posty: 844
Rejestracja: 2009-12-09, 14:32
Lokalizacja: Osieciny-Włocławek

Post autor: Chemik » 2013-06-24, 06:13

Prawdziwych eGT!?,a to są nie prawdziwe też? Można napisać w gronie posiadaczy p10

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-06-24, 11:37

Chemik, niech będzie w gronie P10 :-P
Co do blosa to proponowałbym Ci już pójść w sekwencje :->
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Chemik
fanatyk nissana
Posty: 844
Rejestracja: 2009-12-09, 14:32
Lokalizacja: Osieciny-Włocławek

Post autor: Chemik » 2013-06-24, 11:45

No dobrze teraz gadasz hehe ;-) i z vixem się zgodzę tak jak piszę jak lpg to sekwencja i git będzie.

Awatar użytkownika
sebo123
stały bywalec
Posty: 118
Rejestracja: 2012-08-01, 21:49
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: sebo123 » 2013-06-24, 12:23

piękna historia, gratulacje i podziw za cierpliwość :)

Awatar użytkownika
KTR
fanatyk nissana
Posty: 695
Rejestracja: 2009-12-11, 13:12
Lokalizacja: lubelskie piaski

Post autor: KTR » 2013-06-24, 13:04

Mega!! Lubie talkie tematy i chyba uwielbiam P10 :-P Wyglada naprawde ślicznie dobre plany... ale tak jak koledzy wyżej piszą z lpg najlepiej sekwencja, co do felg ładne 15'' jak dużo śmigasz myśle, że dadzą rade ;-) Masz jakieś foty jak wygladała wcześniej?? Ta przygoda z którą przyjechało autko była może z tyłu?? wnioskuje po przedliftowych lampach... I tak z ciekawości jeśli to nie tajemnica ile taka Prima kosztowała w 2000r?? W sumie wtedy to było dosyć świeże autko :) Śledzę temat i trzymam kciuki bo naprawde może być fajnie, już jest ;-)
pozdro!!
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2013-06-24, 13:32

Ja tu widzę ładne koło 15" na dobrej gumie i dodatkowo w bieli. Wiem wiem nuda ale i tak tak to widzę ;)
Trzymam kciuki za projekt i szerokości!

rz

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2013-06-24, 14:20

odcień na trochę żywszy
Trochę żywszy? On po oczach aż razi i się samym kolorem wyróżnia (patrząc na inne "czerwone" na ulicy, które wpadają bardziej w różowy...) :)
Zgodzę sie z rz'em - biała felga ładnie by tutaj pasowała - czarne wizualnie wszystko pomniejsza...
Wrzuć jeszcze zdjęcia ze środka.

Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
Shadows
fanatyk nissana
Posty: 1239
Rejestracja: 2011-02-27, 09:37
Lokalizacja: Krk

Post autor: Shadows » 2013-06-24, 16:22

Kolor robi robote 8-) Jak juz SR jest zagazowany i nie idziesz w mody mechaniczne to ładuj jakąś masywną 17ke w czerni lub bieli obniż go troche i bd kozak :-D Musze tez sobie sprawić takie owiewki szyb fajnie wyglądają :-) Pzdr
Obrazek

guziol
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2012-12-27, 16:49
Lokalizacja: Opalenica Empire

Post autor: guziol » 2013-06-24, 17:59

Dzięki za każdą opinię.
Dorzuciłem zdjęcie środka, w którym jak widać najbardziej cierpi boczek fotela kierowcy.. :-( Co do LPG również myślałem o zmianie na sekwencję, ale nie orientowałem się co do kosztów przerobienia instalacji więc do przemyślenia sprawa.
Jeśli chodzi o koło to ja już mam swój typ od dawna, może nawet kilka:P i na bank nie będzie to nic z polerowanym rantem co mega rzuca się w oczy raczej skromnie. Co do koloru to biały chyba odpada bo strasznie widać na tym każdy syf.. np. z klocków. Ja stawiam na czarny, grafit, brąz lub złoty ale zobaczymy:)

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-06-24, 18:08

Sekwencja koszt 400-600pln. U siebie przerabialem lpg ze zwykłego na sekwencję i różnica w mocy spora na rzecz sekwencji spalanie 11litrów jak na mój styl każdy. No chyba że ekodrive to pewnie mniej :-P
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

guziol
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2012-12-27, 16:49
Lokalizacja: Opalenica Empire

Post autor: guziol » 2013-06-24, 18:41

vixo pisze:Sekwencja koszt 400-600pln. U siebie przerabialem lpg ze zwykłego na sekwencję i różnica w mocy spora na rzecz sekwencji spalanie 11litrów jak na mój styl każdy. No chyba że ekodrive to pewnie mniej :-P
No to przyzwoita kasa, chyba podaruję sobie tego BLOS'a i dorzucę do sekwencji. Różnicy pewnie w spalaniu nie będzie zbyt dużej, mi w tej chwili pali pewnie koło 12-13 litrów więc i tak nieźle tym bardziej, że nie wiem co to eko-driving :-P

Co do wcześniejszych pytań:

Lampy sprzed liftu właśnie przez powypadkową historię, prawdopodobnie były pęknięte i ktoś wymienił bo z tyłu wymieniana była tylko klapa, reszta dupy była git, nie klepana ;-) .

No i sprawdziłem na prędkości w starych dokumentach ile kosztowała Primerka kiedy była 4-letnim autem. Jeżeli dobrze odczytałem ręcznie pisaną umowę sprzed lat to łącznie wyszło 39 tyś. PLN'ów.. :-o aż nie chciało mi się wierzyć, a teraz można ją kupić za jedną porządną wypłatę :-P

[ Dodano: 2013-07-11, 19:06 ]
Czas na mały update.
Dzisiaj dotarły do mnie świeże fruty od kolegi Gawła z forum. Nowe amorki KYB Ultra SR na przód i na początek przygody z poliuretanem zestaw czerwonych tulejek Strong Flex'a do wahaczy górnych i łączników stabilizatora :-D

Przy wolnym czasie po pracy części wjadą pod auto i przy okazji może uda się odświeżyć to i owo :-P

Spy photo :cool:

Obrazek

Mandhorm
stały bywalec
Posty: 92
Rejestracja: 2010-12-26, 03:23
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: Mandhorm » 2013-09-18, 01:09

no no super ! będę sledził poczynania tej p10 nie ma co, mamy trochę podobna historię jeżeli chodzi o Twoją wykonaną pracę przy p10 i tą która zostanie w tym roku u mnie wykonana ;)
co do odcieniu czerwieni jest mega :D
ultra sry wczoraj zamontowałem tez od Gawła ;)
jak dla mnie skoro chcesz iśc po kosztach a masz już gaziola toładuj blos i znajdź sobie dobrego gazownika niech ładnie to ogarnie, ale wiadome, sekwencja najlepsza
pozdro!
Obrazek
B13 był :P
P10 było :D
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=14742
WP11.144 ZOMBI z 2.0 140km ;*

Awatar użytkownika
*Kazik*
fanatyk nissana
Posty: 440
Rejestracja: 2010-03-09, 10:26
Lokalizacja: Łódź

Post autor: *Kazik* » 2013-09-19, 13:17

kawał dobrej roboty :) normalnie podrzucę Ci swoją może ją z zewnątrz ogarniesz :-P
czerwona, czarna fela...zajebioza :mrgreen: Gratuluję
Patrol GR Y61 2.8TDI
Primera P11 2.0SLX
Primera P11 2.0 SLX+T(spalona)

foo
fanatyk nissana
Posty: 1783
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2013-09-19, 21:03

Jest czerwień hehe, moc! ;) Ultrasy słuszny wybór, że też musieli przyciąć belką w P11, ech!

KrzychuB
fanatyk nissana
Posty: 273
Rejestracja: 2013-07-07, 09:51
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: KrzychuB » 2013-09-20, 07:58

No te czerwone p10 są super :D widzę że z końcami progów miałeś to samo co ja będę robił :) Życzę bezawaryjności :P I zapraszam do mojego tematu viewtopic.php?t=13430 :evil:

guziol
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2012-12-27, 16:49
Lokalizacja: Opalenica Empire

Post autor: guziol » 2013-10-26, 15:07

Ostatnio trochę przyspałem z tematem nysy. Dzięki za opinie. Przy okazji podrzucę jakieś świeże foty po wrzuceniu amorków, sprężyn obniżających i poliuretanów. Przy okazji latem została ogarnięta podłoga, dziury w kielichach i wnęka na zapasówkę, która była przeżarta na wylot.

Awatar użytkownika
polu
nowy na forum
Posty: 32
Rejestracja: 2011-12-23, 23:16
Lokalizacja: włocławek
Kontakt:

Post autor: polu » 2013-11-02, 23:25

piekna i do takiego wygladu swojej wlasnie mam zamiar dążyć powodzenia w realizowaniu planow

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2013-11-03, 09:36

ja mam kompletną sekwencje na opchnięcie :P z mojej primerki P11 ;) ale koniec off topa :P


kurde śliczna ta P10 :) kolorek mega ! ja bym dał felgę w inny kolor aby bardziej rzucała się w oczy :D jak wrażenia jazdy na ultra SR ? i mtsach? , nie ma efektu " taczki " ??
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

guziol
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2012-12-27, 16:49
Lokalizacja: Opalenica Empire

Post autor: guziol » 2013-11-11, 13:15

Boro1989 pisze: kurde śliczna ta P10 :) kolorek mega ! ja bym dał felgę w inny kolor aby bardziej rzucała się w oczy :D
No felga to jest temat rzeka, nie miałem już kasy żeby kombinować coś ładniejszego, a miał to być setup zimowy więc prysnąłem oryginalne fele pierwszym kolorem, który przyszedł mi na myśl i tak też przejeździłem lato.. Mam nadzieję, że na następny sezon trochę zmieni się pod tym względem:) Mam na myśli koło/zawias, ale zobaczymy co wyjdzie w praniu.
Boro1989 pisze:jak wrażenia jazdy na ultra SR ? i mtsach? , nie ma efektu " taczki " ??
Co do Ultra SR to jestem bardzo zadowolony, ale MTS'y to bieda z nędzą.. Na prostej drodze i zakrętach jest naprawdę miazga, nawet na seryjnym laczku zimowym 185/65 trzyma się jak przyklejony, ale jeżeli chodzi o codzienne użytkowanie, czyli jazdę po wybojach, nierównościach i innych koleinach to jest mega ping-pong i jest po prostu słabo, poliuretany żółte też robią swoje:-P Kumpel ma H&R z jeszcze większym obniżeniem i jest twardo, ale chyba lepiej tłumią nierówności. MTS'y trafiły trochę z przypadku bo kupiłem je kiedyś od kumpla który rozwalił swoją P10'tkę i oddał mi je za przysłowiową flaszkę więc po prostu zamontowałem z ciekawości jak to będzie i żeby trochę zglebić tą kozę :P Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem to na przyszły sezon zawias zmieni się diametralnie wraz z kołem i mam nadzieję, że będzie miód.

Dzięki za opinie.

Dzisiaj mam plan pstryknąć jakąś świeżą fotę na zakończenie sezonu, ale mam nadzieję że temat nie umrze przez zimę. Zapraszam:)
Elo

Awatar użytkownika
Filip_212
stały bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 2010-03-01, 08:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Filip_212 » 2013-11-16, 23:14

Piękny gietek, zrobiony naprawdę ze smakiem - lekko poprawiony względem oryginału, ale z zachowaniem rozsądku, efekt jest świetny!
Poza tym to już kolejna P10-tka uratowana przed zgubnym działaniem rudej :)

Co do felg, to jeśli mogę Ci coś poradzić, to ja bym celował w czarne Worki Meistery tylko z jakimś rozsądnym ET, coś od Buddy Club lub ewentualnie OZ F1 - bardziej budżetowa opcja, ale również wyglądają super i to właśnie w Primerze :-D
Obrazek
Z Nissanem od IX 1995

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”