[ 200SX] RPS13 180SX - Japan Import
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
[ 200SX] RPS13 180SX - Japan Import
Witam wszystkich,
Projekt ruszył w maju ale tu wrzucam go teraz.
Pozwólcie że zacznę od małego wstępu.
Szukałem zabawki. Wszyscy mówili kup BMW z 4.4 i biedzie fun. Ale w mojej głowie siedział Japończyk, turbo z tylnym napędem. Nie koniecznie do latania bokiem ale coś innego. Wymyśliłem S13. Ponieważ w ciężko było znaleźć coś dobrego pomyślałem może Skyline r33, potem jednak wróciłem do S13. Pieczołowite poszukiwanie, kilka obejrzanych polskich śmietników, rozpływające się nadzieję na coś zdrowego, poszukiwania i plany obróciły się na panewce Ups zły dobór słów obróciły się w pył. Usiadłem pomyślałem hmm... może dozbieram i kupie S14 w serii?
i nagle otrzymałem info o ciekawym samochodzie
I tak po obejrzeniu, przespaniu się z tematem dwa dni później zapakowałem na lawetę...
Mała aktualizacja frutów po dokładnej weryfikacji
Nissan 180sx w całości sprowadzony z Japonii. Zgodnie z dokumentacją auto pochodzi spod Tokio, jeździło między innymi na Ebisu.
Pod maską jest SR20DET Redtop a na drzwiach wypisane dodatkowe fruty czyli:
dolot HKS -> do zastąpienia K&N
gwint ZEAL
klatka skręcana 5-elementowa - CUSCO
wzmocnione sprzęgło + wzmocniony docisk - Nismo
komp MINES + EBC (Greedy Profec dokupiony) + Pivot
Intercooler - Nismo
Blitz Dual Drive - BOV zakupiony od kolegi marekz31 z turbokillers
poza tym:
rozpórki SPATS przód+tył+centralna kotwiona do słupków B i wyprofilowana nad wałem
Poszerzenia błotników przód i tył Vertex
Lekka maska Veilside ale na 100% zmienię albo przerobie bo wstyd
Lekka klapa Veilside
tylny zderzak Vertex
Turbo - Garrett T28R
tylne boczne szyby z logo 180SX
wszystkie naklejki ostrzegawcze po japońsku
może buda nie powala wyglądem ale trochę pracy, serca i wierzę że coś z tego będzie.
Plany:
Przekładka - ZROBIONE
naprawa i lakierowanie laminatów - tylny lewy połamany na pół przedni pęknięty
przedni zderzak + progi - Kupione spasowanie za jakiś czas
kubły + pasy
zegary
felgi - najlepiej VOLK TE37 ale poszerzone stalówki z Opla Insignia ( wiecie które) też mogą być
Kouki + blenda RPS13/180sx
ogarnięcie komory silnika, felg i klatki - wypiaskowane całe nadwożie
Ogólne założenie projektu Hellaflush - ankieta na Raceism i własny temat
Tyle na razie. Postępy będę wrzucał jak tylko ruszę z tematem.
puki co 2 zdjęcia poglądowo ( auto 8 miesięcy przestało pod chmurką (od września )
potem prace postępowały:
wypakowałem magazyn cześć ze środka
wyjąłem dywaniki pod którymi ukazała się zdrowiutka podłoga
oraz rozkręciłem i wyjąłem klatkę
jest już wydłubany silnik, skrzynia przednie i tylne zawieszenie i dyfer. Mam nadzieję że niebawem będzie przekładka kiermany i wylot do piaskowania.
Toolva
Projekt ruszył w maju ale tu wrzucam go teraz.
Pozwólcie że zacznę od małego wstępu.
Szukałem zabawki. Wszyscy mówili kup BMW z 4.4 i biedzie fun. Ale w mojej głowie siedział Japończyk, turbo z tylnym napędem. Nie koniecznie do latania bokiem ale coś innego. Wymyśliłem S13. Ponieważ w ciężko było znaleźć coś dobrego pomyślałem może Skyline r33, potem jednak wróciłem do S13. Pieczołowite poszukiwanie, kilka obejrzanych polskich śmietników, rozpływające się nadzieję na coś zdrowego, poszukiwania i plany obróciły się na panewce Ups zły dobór słów obróciły się w pył. Usiadłem pomyślałem hmm... może dozbieram i kupie S14 w serii?
i nagle otrzymałem info o ciekawym samochodzie
I tak po obejrzeniu, przespaniu się z tematem dwa dni później zapakowałem na lawetę...
Mała aktualizacja frutów po dokładnej weryfikacji
Nissan 180sx w całości sprowadzony z Japonii. Zgodnie z dokumentacją auto pochodzi spod Tokio, jeździło między innymi na Ebisu.
Pod maską jest SR20DET Redtop a na drzwiach wypisane dodatkowe fruty czyli:
dolot HKS -> do zastąpienia K&N
gwint ZEAL
klatka skręcana 5-elementowa - CUSCO
wzmocnione sprzęgło + wzmocniony docisk - Nismo
komp MINES + EBC (Greedy Profec dokupiony) + Pivot
Intercooler - Nismo
Blitz Dual Drive - BOV zakupiony od kolegi marekz31 z turbokillers
poza tym:
rozpórki SPATS przód+tył+centralna kotwiona do słupków B i wyprofilowana nad wałem
Poszerzenia błotników przód i tył Vertex
Lekka maska Veilside ale na 100% zmienię albo przerobie bo wstyd
Lekka klapa Veilside
tylny zderzak Vertex
Turbo - Garrett T28R
tylne boczne szyby z logo 180SX
wszystkie naklejki ostrzegawcze po japońsku
może buda nie powala wyglądem ale trochę pracy, serca i wierzę że coś z tego będzie.
Plany:
Przekładka - ZROBIONE
naprawa i lakierowanie laminatów - tylny lewy połamany na pół przedni pęknięty
przedni zderzak + progi - Kupione spasowanie za jakiś czas
kubły + pasy
zegary
felgi - najlepiej VOLK TE37 ale poszerzone stalówki z Opla Insignia ( wiecie które) też mogą być
Kouki + blenda RPS13/180sx
ogarnięcie komory silnika, felg i klatki - wypiaskowane całe nadwożie
Ogólne założenie projektu Hellaflush - ankieta na Raceism i własny temat
Tyle na razie. Postępy będę wrzucał jak tylko ruszę z tematem.
puki co 2 zdjęcia poglądowo ( auto 8 miesięcy przestało pod chmurką (od września )
potem prace postępowały:
wypakowałem magazyn cześć ze środka
wyjąłem dywaniki pod którymi ukazała się zdrowiutka podłoga
oraz rozkręciłem i wyjąłem klatkę
jest już wydłubany silnik, skrzynia przednie i tylne zawieszenie i dyfer. Mam nadzieję że niebawem będzie przekładka kiermany i wylot do piaskowania.
Toolva
Ostatnio zmieniony 2014-01-25, 14:30 przez Toolva, łącznie zmieniany 3 razy.
zazdroszczę fajna furka ! jak zrealizujesz wszystkie plany to na prawdę będzie mega ! a jak silniczek ? odpalana była wszystko ładnie gra?
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"
Dobra fura dużo cierpliwości i wytrwałości życzę i wrzucaj jak najwięcej fot jak się da
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Boro1989 silnik OK. Sprawdzona kompresja 12 na pierwszym i po 11 na pozostałych. odpalony bez dolotu na szybko przed wyjęciem. chodził równo i ładnie
oczywiście okazało się że nie jest ot Redtop jak myśleliśmy a Black Top z S15
Chemik z ciekawych frutów mam coś takiego
najprawdziwszy oryginalny klimatronik który dostępny był tylko w Japonii
marcins niestety klatka juz wymontowana i przygotowana do piaskowania i miany koloru. Jak będzie gotowa oczywiście wrzucę a tu masz dwa poglądowe.
jak jest przy desce z przodu
a tak z tyłu. Obrysowałem żeby było lepiej widać gdzie patrzeć. Oczywiście to co idzie pionowo to brama
dziękuje za komentarze. mam nadzieję że do przyszłego roku skończę ( jak budżet wytrzyma) i na zlocie się pojawię a może nawet powalczę o stronę w kalendarzu
Pozdrawiam
oczywiście okazało się że nie jest ot Redtop jak myśleliśmy a Black Top z S15
Chemik z ciekawych frutów mam coś takiego
najprawdziwszy oryginalny klimatronik który dostępny był tylko w Japonii
marcins niestety klatka juz wymontowana i przygotowana do piaskowania i miany koloru. Jak będzie gotowa oczywiście wrzucę a tu masz dwa poglądowe.
jak jest przy desce z przodu
a tak z tyłu. Obrysowałem żeby było lepiej widać gdzie patrzeć. Oczywiście to co idzie pionowo to brama
dziękuje za komentarze. mam nadzieję że do przyszłego roku skończę ( jak budżet wytrzyma) i na zlocie się pojawię a może nawet powalczę o stronę w kalendarzu
Pozdrawiam
Robota przy s13 nigdy sie nie konczy, zawsze mozna cos poprawic w stosunku do fabryki:-) Toolva, masz tylne lampy kouki?
Sprzedam 200sx s13
viewtopic.php?p=396678#396678
viewtopic.php?p=396678#396678
Widze prace pełną parą idą, Sam ogarniasz? bo jakoś szybko poszło
Co teraz bedziesz działał? Jak już została goła buda to można by ją obspawać
Co teraz bedziesz działał? Jak już została goła buda to można by ją obspawać
viewtopic.php?t=8957
s13 SR20DET w budowie...
s13 SR20DET w budowie...
EnDrIu niestety kołków nie mam bo z Japonii przyjechała bez. Mam europejskie które lekko zmodyfikuje. Na kouki przyjdzie czas bo są inne wydatki i te 3000 muszę zagospodarować w inny sposób.
zywy0911 kolor pozostanie to moja tajemnicą ale zdradzę że komora silnika będzie inna niż buda.
marcins owszem ale zanim ją obspawamy to jeszcze do piachu. Pomaga mi kolega ten sam który pracował nad pojazdem Yapka. Ma warsztat, sprzęt i mega mega widzę co jak i do czego. Proste rzeczy ogarniam sam a przynajmniej próbuję.
niebawem upadate[/b]
zywy0911 kolor pozostanie to moja tajemnicą ale zdradzę że komora silnika będzie inna niż buda.
marcins owszem ale zanim ją obspawamy to jeszcze do piachu. Pomaga mi kolega ten sam który pracował nad pojazdem Yapka. Ma warsztat, sprzęt i mega mega widzę co jak i do czego. Proste rzeczy ogarniam sam a przynajmniej próbuję.
niebawem upadate[/b]
Panowie mały update:
Nissan był w piaskowaniu
w tym miejscu podziękowania dla chłopaków za rewelacyjną robotę.
W tej chwili Długi obspawał budę
i niebawem 180 idzie do ponownego piaskowania.
Piaskujemy też wózek i całą resztę. Plan zakłada że:
Wózek i zawias będzie wymalowany na czerwono, dyfer i napędy na fioletowo.
Cały czas biję się z myślami na jaki kolo malować komorę silnika. Chodzi mi po głowie biały, różowy albo fioletowy. Co myślicie?
Nissan był w piaskowaniu
w tym miejscu podziękowania dla chłopaków za rewelacyjną robotę.
W tej chwili Długi obspawał budę
i niebawem 180 idzie do ponownego piaskowania.
Piaskujemy też wózek i całą resztę. Plan zakłada że:
Wózek i zawias będzie wymalowany na czerwono, dyfer i napędy na fioletowo.
Cały czas biję się z myślami na jaki kolo malować komorę silnika. Chodzi mi po głowie biały, różowy albo fioletowy. Co myślicie?
No zajebiaszczo, teraz jak to dobrze zakonserwujesz to będzie jeden z niewielu egzemplarzy bez rudej
Ciekawe dlaczego nie połączyli tej podłużnicy z lewej strony, zastanawiające...
Ja u siebie raczej wszystko będę w kolor nadwozia dawał, chyba tak mi najbardziej odpowiada
Ciekawe dlaczego nie połączyli tej podłużnicy z lewej strony, zastanawiające...
Ja u siebie raczej wszystko będę w kolor nadwozia dawał, chyba tak mi najbardziej odpowiada
viewtopic.php?t=8957
s13 SR20DET w budowie...
s13 SR20DET w budowie...
No wlaśnie chce jakiś pod kolor klatki i felg a one w zalożeniu mają być białe a biała komora silnika może się mega syfić. Różowy może mi nie pasować do koloru budy ( nie mówię jaki bo to będzie niespodzianka) i do czerwonej pokrywy. Miedziany odpada bo to kolor którego szczrze nienawidze jak brązowego.
No projekt zapowiada się super Efekt końcowy pewnie będzie oszałamiający
Nie ważne czym ważne że bokiem Moja Micra
prawdopodobnie wiosna 2014. Chciałbym żeby na zlot był gotowy na 90%EnDrIu pisze:na kiedy planujesz wyjazd na ulice?
tymczasem zawias i zaciski wróciły z piaskowania i zostały pomalowane.
Ostatnio zmieniony 2013-10-20, 19:15 przez Toolva, łącznie zmieniany 1 raz.