Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Almera] Moja Nowa Almerka N15 1,6 SRi - przesiadka z Czerw

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

[ Almera] Moja Nowa Almerka N15 1,6 SRi - przesiadka z Czerw

Post autor: Coobcio » 2010-02-04, 12:55

Śmiesznie zanabyłem ten wóz, otóż zamieniłem się z Scriblerem za swoją czerwoną GTi + dopłata z jego strony :D Początkowo ze względu na to że potrzebowałem Kasę na 250konne Volvo V70 T5R... Ale jakoś mi minęło ciśnienie na to duże kombi i przyzwyczaiłem się do tej almerki 1,6... Zwłaszcza że sporo nowych gratów miała na pokładzie, od amorków KYB/Bilstein B4 po przez wachacze przednie, łączniki stabilizatora, paski, filtry i inne takie pierdoły... Jednakże na dzień dobry musiałem wymienić sprzęgło, heble z tyłu oraz zmienić przednie sprężyny... Po tym wszystkim wciągnąłem się w grzebanie GA16DE - spodobało mi się :)

W chwili zakupu Auto miało 118KM i 148Nm, co prezentuje poniższy wykres:
Obrazek

Zmiany jakie miała ta fabrycznie 90konna Almerka z rynku niemieckiego to:
- kolektor ssący 73c
- wałki DS
- wydech fi 55mm by Tomala
- kolekotr wydechowy 4-2-1 z nierdzewki
- przepustnica gazu fi 60mm z Primery P11
- dolot ze stożkiem i z modem na bez zwęrzkową przepływkę
- wolna odma
- usunięty EGR
- pompa paliwa wallbro
- Wystrojone Ecu Masterem

Teraz zabrałem się za dokończenie projektu, tak więc:
- zapodałem moda rozrządu
- wleciał bardziej przepływowy filtr powietrza K&N
- dołożyłem nastawny regulator ciśnienia paliwa (podniosłem ciśnienie o 1,2 bara)
- Wystroiłem ECU mastera

Efekt tych ostatnich zmian wywołał niezłego banana u mnie na twarzy po mimo ciężkich ostatnich dni...
Przy tych 118 kucach które generował silnik, pracował na dość ubogiej mieszance do ok 5300obr.min po czym się robiło bardzo ubogo co widać na wykresie że moment spada na pysk...
Na chwilę obecną wóz ciągnie równo do 7000obr.min a moja dupo hamownia stwierdza ok 125KM i blisko 160Nm - co niebawem sprawdzę na prawdziwej hamowni.
Sprint ze stoperem do pierwszej setki zegarowej wynosi w obecnych warunkach ok. 8,4 sek na kołach 15" z oponami 185/60R15 - tak więc jak ktoś dobrze nie ogarnia swojej GTi to zostanie w tyle :D

Jak wrócę z dworu to jakieś fotki z zewnątrz zapodam i spod maski...

Co do dalszych planów to chodzi mi po głowie zmiana wałka ssącego na Sentrowy i tak po cichu myślę że 130KM z ładnym przebiegiem momentu obrotowego by było do wykonania, dalej to już tylko grzebanie w głowicy zostanie... począwszy od zmiany zaworów, rozciągniecia gniazd, portingu i na planowaniu głowy kończąc...
Tak więc przekonamy się co można z tego niedocenionego GA16 zrobić :D
Ostatnio zmieniony 2014-01-25, 14:36 przez Coobcio, łącznie zmieniany 3 razy.
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-02-04, 13:05

Znając Cie Kuba to dasz wycisk.. po tych modach spodziewam sie kolo 140-150 koni :-P

My z Mac walczymy właśnie z AFR-em :-|

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2010-02-04, 13:24

Fajna ta almerka ;) Bardzo ładnie to podaje jak na 1.6 ;) Coobcio trzeba na hamke wstąpić ;)

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2010-02-04, 13:53

A to takie stoperowe pomiary sie licza? ;)
W takim razie to i ja moim NX-em wessam Gti jesli ktos go nie ogarnia ;)

Gratulacje szybkiej Alemrki.
Szerokosci

pzdr
rz

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2010-02-04, 16:13

Sweetasnie:)) Twoje mody będa dla mnie wzorami do nasladowania w mojej Primce SRi;) Też chciałbym sobie wystrugac troche poweru:) 8.4 do 100 :shock: Niezle czekam tez na jakieś bardziej pewne pomiary.
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-02-05, 17:00

W końcu ktoś na grubo wziął się za GA16DE :)
Będzie dobry i pewny wzór dla innych.

Czekamy na końcowe rezultaty i złamanie "magicznej granicy"... i foto relacje.


ps. ile to teraz pali na 100?

pozdro

Awatar użytkownika
Pgaz
nowy na forum
Posty: 19
Rejestracja: 2009-12-20, 11:58
Lokalizacja: WaWa

Re: Moja Nowa Almerka N15 1,6 SRi - przesiadka z Czerwonej..

Post autor: Pgaz » 2010-02-05, 18:32

Coobcio pisze: oraz zmienić przednie sprężyny...
Te jej sprężyny siadły czy standardowy zabieg od 1,4 wsadziłeś zeby było niżej ?

Jak wpadne sprawdzimy Dynoliciousem bo moje GTI nadal lata na VALEO :)

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2010-02-05, 19:35

No i 2 wykresiki po dzisiejszym hamowaniu ;)
Coobcio GA16DE
Obrazek
Honda V-tec B16A2 z kolektorem DC sport i na krotkim dolocie
Obrazek

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2010-02-05, 20:00

W zasadzie każda seryjna Prima w GT ma prawo paść na kolana hehe:D Kurcze Almera znacznie lepszym autem na mody i dragi... poza sunny'm oczywiście :-)
Nissan Primera SR20DE+T

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-02-05, 20:02

Hehe wynik przerósł moje oczekiwania 128KM na wałkach DS, przypomnę że moja dupohamownia odnotowała coś w okolicy 125KM i 160Nm tak więc nie wiele się myliłem :)
Do tego 160Nm z czego 95% jest dostępnych w przedziale od 2000 do 5500obr.min, no zajebista sprawa grzebanie w tych GA16DE, bazowo był to niemiec o mocy 88KM obecnie ma ich 40 więcej :)

A dołeczek na wykresie to jest moment kiedy wyszedłem z auta podczas pomairu...

A no i sobie porównajcie wykres grzebanego Civica z kultowym silnikiem B16A2 który do 5500obr.min miejscami ma 30Nm mniej a średnio 20Nm no a po V-tecu też nie ma jakiegoś wodotrysku moment rośnie mu do 152Nm to i tak mniej jak Almerka :)
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

GrzyBek80
aktywny forumowicz
Posty: 177
Rejestracja: 2009-12-12, 23:08
Lokalizacja: Masuren

Post autor: GrzyBek80 » 2010-02-05, 20:24

No pięknie - potencjał siedzi w tych naszych almach. Chyba znalazłem motywacje żeby nie przesiadać się na sr20 ( na razie ;-) ). Gratuluję osiągów.
Blue Thunder

Awatar użytkownika
scribler
stały bywalec
Posty: 90
Rejestracja: 2010-01-31, 21:24
Lokalizacja: Warszawa - Włochy

Post autor: scribler » 2010-02-05, 21:40

No lata, lata ta Alma napewno będzie lepiej latac w co nie wątpie :-P

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-02-06, 15:56

Super wynik! Z niecierpliwoscia bede czekal na zamontowanie walkow z sentry i zlamanie bariery 130km.
Ps dlaczego pomiar w kreatorze a nie energy? Kiedys pisales, ze kreator troche dodaje km/nm.

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2010-02-06, 16:28

Pstryknij jakies foto! Spod maski szczegolnie :)

Awatar użytkownika
Dodo
fanatyk nissana
Posty: 1731
Rejestracja: 2009-12-09, 10:10
Lokalizacja: Manieczki

Post autor: Dodo » 2010-02-06, 16:57

fajny ten silnik GA16 ;-) i podoba mi się ten projekcik :mrgreen: a najważniejsze foty wrzucaj :-P
z NISSANEM od 2006r. :)
GTI :P "jedyna taka" sprzedana

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-02-07, 00:44

Wozu jeszcze nie umyłem, tak więc umieszczanie jego fotek jest dla mnie krępujące, po niedzieli obiecuję pojechać z nią na myjnię :D

Obrazek
Obrazek
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-02-07, 13:07

Coobcio pisze:Wozu jeszcze nie umyłem, tak więc umieszczanie jego fotek jest dla mnie krępujące, po niedzieli obiecuję pojechać z nią na myjnię :D
Co to jest na prawym kielichu?
Ja mam coś podobnego u siebie i to ponoć niemiaszek zamontował, żeby spaliny czyściejsze były, ale pewnie zamula wóz :/
Obrazek

Będę chciał to wyrzucić podczas zmiany kolektorów, bo to raczej nie seria.


Ogólnie przydało by się też motorek i komorę jakąś ropą potraktować ;)



pozdro i czekamy co będzie po portingu i głowie.... :shock:

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-02-07, 16:54

Już na myjni była almera, chyba z pól godziny ją pucowali pod maską :)
Ps. u mnie to jest regulator ciśnienia paliwa u Ciebie może to być to samo - zobacz czy to jest podłączone do powrotu z listwy paliwowej...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2010-02-07, 18:02

Coobcio a gdzie foty czyściutkiej almerki ? 8-)

Awatar użytkownika
scribler
stały bywalec
Posty: 90
Rejestracja: 2010-01-31, 21:24
Lokalizacja: Warszawa - Włochy

Post autor: scribler » 2010-02-07, 19:24

No Coobcio dawaj fotki czystej almerki :mrgreen:

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-02-07, 19:24

Znam tą Almerkę bardzo dobrze, razem z pierwszym właścicielem (maciejwra) trochę w niej dłubaliśmy. Kilka wyjazdów wakacyjnych też z nami zaliczyła. Bardzo miło ją wspominam. W trasie 160-200 nie schodziło jak jeszcze serią była.

Sprężynki zmieniłeś? Na tych twardych kładła się w zakręty jak bolid. No i fajnie na złotych felach wygląda!
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
scribler
stały bywalec
Posty: 90
Rejestracja: 2010-01-31, 21:24
Lokalizacja: Warszawa - Włochy

Post autor: scribler » 2010-02-07, 19:28

Sprężyny wymienił, nic nie mów trochę za twardo dla mnie nawet było :-P

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-02-07, 19:31

Eee tam za twardo. Męsko było :) Ziomek śmigał i nie narzekał.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
scribler
stały bywalec
Posty: 90
Rejestracja: 2010-01-31, 21:24
Lokalizacja: Warszawa - Włochy

Post autor: scribler » 2010-02-07, 19:33

Aż tak źle może nie było ale czasami po tych dołach mnie juz denerwowało :-x no i kobieta nie chciała nim jeździć za bardzo :P a teraz czerwoną to ja musze sie prosić o jazde :P

mcx
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2009-12-17, 11:30
Lokalizacja: wawa

Post autor: mcx » 2010-02-07, 23:32

Ehhh jak patrzę teraz na almerkę to łezka w oku...oddana za pół darmo, a co z kolektorem z sentry czemu nie zakładasz Kuba? Poobserwuję ten wątek i liczę na przejażdżkę po modach :cool:

a zawias był dobry:) tylko trzeba umić dziury omijać:) aa no i zagłówek znalazłem :)

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-02-08, 00:16

elo elo no zapraszam na jazdę testową :)
Ps. kolektora ssącego na razie nie zmieniam, wcześniej robiłem Primerkę P11 właśnie z takim kolektorem ssącym i miała o wiele wiele gorszy dół...
Kolektor fajna sprawa pod turbo - tak więc na później zostanie, dodatkową jego zaletą jest to że można wtryski z 2.0 i 2.0 turbo wsadzić tak więc oczy otwierają się na moce rzędu 250KM :)

Co do zawiasu to technicznie igła tylko sprężyny totalna dupa, wóz stał na samych odbojach i zawieszenie praktycznie przednie praktycznie nie pracowało, tak więc wywaliłem odboje i jeździ się normalnie nie ma efektu taczki...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
andy_czarny
nowy na forum
Posty: 35
Rejestracja: 2010-01-30, 20:51
Lokalizacja: CTR

Post autor: andy_czarny » 2010-02-08, 11:07

hehe kuba zaturbiaj to i bedzie ogien;) mozna do ga kupic kute graty ???? :mrgreen:
a potem turbo kita sie z tego zrobi i bedzie klijentow w pip :P

Awatar użytkownika
Kenet
fanatyk nissana
Posty: 369
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Warszawa / Węgrów

Post autor: Kenet » 2010-02-08, 14:22

Te złote felaszki są fajne, nie chcesz się zamienić? ;-)

Awatar użytkownika
nossbuk
fanatyk nissana
Posty: 370
Rejestracja: 2009-12-22, 22:27
Lokalizacja: Błonie / Warszawa

Post autor: nossbuk » 2010-02-08, 20:15

felgi marzenie, pokaż zdjęcie po czyszczeniu spod machy :D
napisz mi na priv o tych felach :->

Maxko
wiem o czym pisze
Posty: 83
Rejestracja: 2009-12-09, 14:43
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Maxko » 2010-02-08, 20:40

Ten motor to niezły wymiatacz będzie, szkoda że u mnie 1.4, ale coz kibicuje z calego serca 8-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”