[ Almera] Moja Nowa Almerka N15 1,6 SRi - przesiadka z Czerw
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
[ Almera] Moja Nowa Almerka N15 1,6 SRi - przesiadka z Czerw
Śmiesznie zanabyłem ten wóz, otóż zamieniłem się z Scriblerem za swoją czerwoną GTi + dopłata z jego strony Początkowo ze względu na to że potrzebowałem Kasę na 250konne Volvo V70 T5R... Ale jakoś mi minęło ciśnienie na to duże kombi i przyzwyczaiłem się do tej almerki 1,6... Zwłaszcza że sporo nowych gratów miała na pokładzie, od amorków KYB/Bilstein B4 po przez wachacze przednie, łączniki stabilizatora, paski, filtry i inne takie pierdoły... Jednakże na dzień dobry musiałem wymienić sprzęgło, heble z tyłu oraz zmienić przednie sprężyny... Po tym wszystkim wciągnąłem się w grzebanie GA16DE - spodobało mi się
W chwili zakupu Auto miało 118KM i 148Nm, co prezentuje poniższy wykres:
Zmiany jakie miała ta fabrycznie 90konna Almerka z rynku niemieckiego to:
- kolektor ssący 73c
- wałki DS
- wydech fi 55mm by Tomala
- kolekotr wydechowy 4-2-1 z nierdzewki
- przepustnica gazu fi 60mm z Primery P11
- dolot ze stożkiem i z modem na bez zwęrzkową przepływkę
- wolna odma
- usunięty EGR
- pompa paliwa wallbro
- Wystrojone Ecu Masterem
Teraz zabrałem się za dokończenie projektu, tak więc:
- zapodałem moda rozrządu
- wleciał bardziej przepływowy filtr powietrza K&N
- dołożyłem nastawny regulator ciśnienia paliwa (podniosłem ciśnienie o 1,2 bara)
- Wystroiłem ECU mastera
Efekt tych ostatnich zmian wywołał niezłego banana u mnie na twarzy po mimo ciężkich ostatnich dni...
Przy tych 118 kucach które generował silnik, pracował na dość ubogiej mieszance do ok 5300obr.min po czym się robiło bardzo ubogo co widać na wykresie że moment spada na pysk...
Na chwilę obecną wóz ciągnie równo do 7000obr.min a moja dupo hamownia stwierdza ok 125KM i blisko 160Nm - co niebawem sprawdzę na prawdziwej hamowni.
Sprint ze stoperem do pierwszej setki zegarowej wynosi w obecnych warunkach ok. 8,4 sek na kołach 15" z oponami 185/60R15 - tak więc jak ktoś dobrze nie ogarnia swojej GTi to zostanie w tyle
Jak wrócę z dworu to jakieś fotki z zewnątrz zapodam i spod maski...
Co do dalszych planów to chodzi mi po głowie zmiana wałka ssącego na Sentrowy i tak po cichu myślę że 130KM z ładnym przebiegiem momentu obrotowego by było do wykonania, dalej to już tylko grzebanie w głowicy zostanie... począwszy od zmiany zaworów, rozciągniecia gniazd, portingu i na planowaniu głowy kończąc...
Tak więc przekonamy się co można z tego niedocenionego GA16 zrobić
W chwili zakupu Auto miało 118KM i 148Nm, co prezentuje poniższy wykres:
Zmiany jakie miała ta fabrycznie 90konna Almerka z rynku niemieckiego to:
- kolektor ssący 73c
- wałki DS
- wydech fi 55mm by Tomala
- kolekotr wydechowy 4-2-1 z nierdzewki
- przepustnica gazu fi 60mm z Primery P11
- dolot ze stożkiem i z modem na bez zwęrzkową przepływkę
- wolna odma
- usunięty EGR
- pompa paliwa wallbro
- Wystrojone Ecu Masterem
Teraz zabrałem się za dokończenie projektu, tak więc:
- zapodałem moda rozrządu
- wleciał bardziej przepływowy filtr powietrza K&N
- dołożyłem nastawny regulator ciśnienia paliwa (podniosłem ciśnienie o 1,2 bara)
- Wystroiłem ECU mastera
Efekt tych ostatnich zmian wywołał niezłego banana u mnie na twarzy po mimo ciężkich ostatnich dni...
Przy tych 118 kucach które generował silnik, pracował na dość ubogiej mieszance do ok 5300obr.min po czym się robiło bardzo ubogo co widać na wykresie że moment spada na pysk...
Na chwilę obecną wóz ciągnie równo do 7000obr.min a moja dupo hamownia stwierdza ok 125KM i blisko 160Nm - co niebawem sprawdzę na prawdziwej hamowni.
Sprint ze stoperem do pierwszej setki zegarowej wynosi w obecnych warunkach ok. 8,4 sek na kołach 15" z oponami 185/60R15 - tak więc jak ktoś dobrze nie ogarnia swojej GTi to zostanie w tyle
Jak wrócę z dworu to jakieś fotki z zewnątrz zapodam i spod maski...
Co do dalszych planów to chodzi mi po głowie zmiana wałka ssącego na Sentrowy i tak po cichu myślę że 130KM z ładnym przebiegiem momentu obrotowego by było do wykonania, dalej to już tylko grzebanie w głowicy zostanie... począwszy od zmiany zaworów, rozciągniecia gniazd, portingu i na planowaniu głowy kończąc...
Tak więc przekonamy się co można z tego niedocenionego GA16 zrobić
Ostatnio zmieniony 2014-01-25, 14:36 przez Coobcio, łącznie zmieniany 3 razy.
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Re: Moja Nowa Almerka N15 1,6 SRi - przesiadka z Czerwonej..
Te jej sprężyny siadły czy standardowy zabieg od 1,4 wsadziłeś zeby było niżej ?Coobcio pisze: oraz zmienić przednie sprężyny...
Jak wpadne sprawdzimy Dynoliciousem bo moje GTI nadal lata na VALEO
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Hehe wynik przerósł moje oczekiwania 128KM na wałkach DS, przypomnę że moja dupohamownia odnotowała coś w okolicy 125KM i 160Nm tak więc nie wiele się myliłem
Do tego 160Nm z czego 95% jest dostępnych w przedziale od 2000 do 5500obr.min, no zajebista sprawa grzebanie w tych GA16DE, bazowo był to niemiec o mocy 88KM obecnie ma ich 40 więcej
A dołeczek na wykresie to jest moment kiedy wyszedłem z auta podczas pomairu...
A no i sobie porównajcie wykres grzebanego Civica z kultowym silnikiem B16A2 który do 5500obr.min miejscami ma 30Nm mniej a średnio 20Nm no a po V-tecu też nie ma jakiegoś wodotrysku moment rośnie mu do 152Nm to i tak mniej jak Almerka
Do tego 160Nm z czego 95% jest dostępnych w przedziale od 2000 do 5500obr.min, no zajebista sprawa grzebanie w tych GA16DE, bazowo był to niemiec o mocy 88KM obecnie ma ich 40 więcej
A dołeczek na wykresie to jest moment kiedy wyszedłem z auta podczas pomairu...
A no i sobie porównajcie wykres grzebanego Civica z kultowym silnikiem B16A2 który do 5500obr.min miejscami ma 30Nm mniej a średnio 20Nm no a po V-tecu też nie ma jakiegoś wodotrysku moment rośnie mu do 152Nm to i tak mniej jak Almerka
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Wozu jeszcze nie umyłem, tak więc umieszczanie jego fotek jest dla mnie krępujące, po niedzieli obiecuję pojechać z nią na myjnię
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Co to jest na prawym kielichu?Coobcio pisze:Wozu jeszcze nie umyłem, tak więc umieszczanie jego fotek jest dla mnie krępujące, po niedzieli obiecuję pojechać z nią na myjnię
Ja mam coś podobnego u siebie i to ponoć niemiaszek zamontował, żeby spaliny czyściejsze były, ale pewnie zamula wóz
Będę chciał to wyrzucić podczas zmiany kolektorów, bo to raczej nie seria.
Ogólnie przydało by się też motorek i komorę jakąś ropą potraktować
pozdro i czekamy co będzie po portingu i głowie....
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Już na myjni była almera, chyba z pól godziny ją pucowali pod maską
Ps. u mnie to jest regulator ciśnienia paliwa u Ciebie może to być to samo - zobacz czy to jest podłączone do powrotu z listwy paliwowej...
Ps. u mnie to jest regulator ciśnienia paliwa u Ciebie może to być to samo - zobacz czy to jest podłączone do powrotu z listwy paliwowej...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Znam tą Almerkę bardzo dobrze, razem z pierwszym właścicielem (maciejwra) trochę w niej dłubaliśmy. Kilka wyjazdów wakacyjnych też z nami zaliczyła. Bardzo miło ją wspominam. W trasie 160-200 nie schodziło jak jeszcze serią była.
Sprężynki zmieniłeś? Na tych twardych kładła się w zakręty jak bolid. No i fajnie na złotych felach wygląda!
Sprężynki zmieniłeś? Na tych twardych kładła się w zakręty jak bolid. No i fajnie na złotych felach wygląda!
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
elo elo no zapraszam na jazdę testową
Ps. kolektora ssącego na razie nie zmieniam, wcześniej robiłem Primerkę P11 właśnie z takim kolektorem ssącym i miała o wiele wiele gorszy dół...
Kolektor fajna sprawa pod turbo - tak więc na później zostanie, dodatkową jego zaletą jest to że można wtryski z 2.0 i 2.0 turbo wsadzić tak więc oczy otwierają się na moce rzędu 250KM
Co do zawiasu to technicznie igła tylko sprężyny totalna dupa, wóz stał na samych odbojach i zawieszenie praktycznie przednie praktycznie nie pracowało, tak więc wywaliłem odboje i jeździ się normalnie nie ma efektu taczki...
Ps. kolektora ssącego na razie nie zmieniam, wcześniej robiłem Primerkę P11 właśnie z takim kolektorem ssącym i miała o wiele wiele gorszy dół...
Kolektor fajna sprawa pod turbo - tak więc na później zostanie, dodatkową jego zaletą jest to że można wtryski z 2.0 i 2.0 turbo wsadzić tak więc oczy otwierają się na moce rzędu 250KM
Co do zawiasu to technicznie igła tylko sprężyny totalna dupa, wóz stał na samych odbojach i zawieszenie praktycznie przednie praktycznie nie pracowało, tak więc wywaliłem odboje i jeździ się normalnie nie ma efektu taczki...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- andy_czarny
- nowy na forum
- Posty: 35
- Rejestracja: 2010-01-30, 20:51
- Lokalizacja: CTR