[ Primera] P11.144 by Bombel
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
Oj tam, oj tam Jak się nie chce druta to trzeba trochę poczekać.
Ważne, że auto dzielnie znosi testy. Kumpel, z którym jeżdżę, na co dzień jeździ 270 konnym wrxem i mówi, że Primera to totalny za...rdalacz oraz, że za taki dźwięk bova, w swoim Subaru, dał by się pokroić.
Ważne, że auto dzielnie znosi testy. Kumpel, z którym jeżdżę, na co dzień jeździ 270 konnym wrxem i mówi, że Primera to totalny za...rdalacz oraz, że za taki dźwięk bova, w swoim Subaru, dał by się pokroić.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
zaraz się bardziej rozpisze ale na szybko:
masz internal czy external wastegate w koncu? Bo bodek napisał że wymieniliście wastegate, a bombel piszesz o cięgle.
uzywka akuator nie kosztuje duzo. 50zł załatwi sprawe
zaraz rozpisze co mysle
masz internal czy external wastegate w koncu? Bo bodek napisał że wymieniliście wastegate, a bombel piszesz o cięgle.
uzywka akuator nie kosztuje duzo. 50zł załatwi sprawe
zaraz rozpisze co mysle
viewtopic.php?t=15336 - bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży
Czyli internal ( wbudowany w gorącą strone, na akuatorze, wewnętrzny)
skoro aktuator otwierał WG na jakimkolwiek nadciśnieniu to tak na prawde klapka wastegate była uchylona cały czas bo w kolektorze było prawie 0 bara na WOT i ciś spalin w gorącej stronie otwierało klapke. Dziwie się w takim razie jak mogło być 1.4 bara ? może akuator sie przycinał i własnie nie chciał otworzyć do konca wastegate... tak czy siak akuator do wymiany (podmiany)
Jak ładuje za duzo to można rozwiercić otwór wastegate do średnicy klapki
weżcie pompke z nanometrem i kawałek wężyka jak bedziecie szukać akuatora i patrzcie od jakich ciśnień się zaczyna ruszać cięgło. W T25 było to 0,8 bara (chociaż wastegate otwiera się przy 0.65 bara, patrz wyżej ciś spalin)
nie rozumiem czepiania się MBC... za głupi na to jestem pewnie wszystko co napisałem bodek wie, ale może komu innemu sie też przyda
skoro aktuator otwierał WG na jakimkolwiek nadciśnieniu to tak na prawde klapka wastegate była uchylona cały czas bo w kolektorze było prawie 0 bara na WOT i ciś spalin w gorącej stronie otwierało klapke. Dziwie się w takim razie jak mogło być 1.4 bara ? może akuator sie przycinał i własnie nie chciał otworzyć do konca wastegate... tak czy siak akuator do wymiany (podmiany)
Jak ładuje za duzo to można rozwiercić otwór wastegate do średnicy klapki
weżcie pompke z nanometrem i kawałek wężyka jak bedziecie szukać akuatora i patrzcie od jakich ciśnień się zaczyna ruszać cięgło. W T25 było to 0,8 bara (chociaż wastegate otwiera się przy 0.65 bara, patrz wyżej ciś spalin)
nie rozumiem czepiania się MBC... za głupi na to jestem pewnie wszystko co napisałem bodek wie, ale może komu innemu sie też przyda
Trochę inaczej jest niż bombel napisał...
Bez podłączonego mbc, gdzie na aktuator nie idzie nadciśnienie, turbo łąduje jak szalone (1,4 bara widziałem na zegarze). Z mbc wpiętym szeregowo miedzy aktuator a kolektor doładowanie maksymalne to 0.8bara. Nawet gdy mbc jest rozkręcony na maksa to zawsze część nadciśnienia pójdzie na aktuator. I tu według mnie jest temat. Za słaba sprężyna w aktuatorze. Podobna sytuacja jaką testowałem to wyjąłem mbc a zamiast niego wsadziłem trójnik co by nadciśnienie uciekało do atmosfery. Osiągnąłem doładowanie 1,1 spadające na 1,0bara. Trójnik fizycznie nie upuści całego nadciśnienia i nadal jego część przechodziła do aktuatora. Tu równierz według mnie jest winna za słaba sprężyna w aktuatorze.
Tak więc panie bombel przewieź mi to turbo i porozmawiamy.
Co do mbc to jeżeli instalacja jest sprawna to pewnie działało by prawidłowo.
Nie polecam jednak mbc z wbudowaną kulką bo według mnie jest nieliniowe.
Bez podłączonego mbc, gdzie na aktuator nie idzie nadciśnienie, turbo łąduje jak szalone (1,4 bara widziałem na zegarze). Z mbc wpiętym szeregowo miedzy aktuator a kolektor doładowanie maksymalne to 0.8bara. Nawet gdy mbc jest rozkręcony na maksa to zawsze część nadciśnienia pójdzie na aktuator. I tu według mnie jest temat. Za słaba sprężyna w aktuatorze. Podobna sytuacja jaką testowałem to wyjąłem mbc a zamiast niego wsadziłem trójnik co by nadciśnienie uciekało do atmosfery. Osiągnąłem doładowanie 1,1 spadające na 1,0bara. Trójnik fizycznie nie upuści całego nadciśnienia i nadal jego część przechodziła do aktuatora. Tu równierz według mnie jest winna za słaba sprężyna w aktuatorze.
Tak więc panie bombel przewieź mi to turbo i porozmawiamy.
Co do mbc to jeżeli instalacja jest sprawna to pewnie działało by prawidłowo.
Nie polecam jednak mbc z wbudowaną kulką bo według mnie jest nieliniowe.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
U.....ps, tuuuuurbo, same problemy. Radocha, ale i kłopotów mnóstwo. Bombel, trzymam kciiuki.
13-ka na zlocie i jesteś Gość Ja to spróbuje zrobić oponami. N/A oczywiście. RT poniżej 0,3
p.s.
Chyba, że coobcio mi głowicę pożyczy i krótką skrzynię na 230KM/250Nm z walkami N1. Wtedy klękajcie Narody z Turbo na pokładzie. no może z wyjątkiem dla yapko`
13-ka na zlocie i jesteś Gość Ja to spróbuje zrobić oponami. N/A oczywiście. RT poniżej 0,3
p.s.
Chyba, że coobcio mi głowicę pożyczy i krótką skrzynię na 230KM/250Nm z walkami N1. Wtedy klękajcie Narody z Turbo na pokładzie. no może z wyjątkiem dla yapko`
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357
Tylko ze ja mam fure praktycznie tylko do Dragu a wy mozecie w miare legalnie latac po ulicy bez wiekszego przypalu.
Jakiego akuatora szukacie ? Przy jakim cisnieniu ma sie zaczac wysuwac cieglo? Moze cos znajde za czapke gruszek chociaz na prowizorke, nie docelowe, a moze cos porzadnego znajde przypadkiem
RT zrobic ponizej 0,3 na zawodach bardzo ciezko zrobic na pomiarach/drzewku startowym RaceAmerica. Na TagHauer'ze da sie duzo latwiej
Jakiego akuatora szukacie ? Przy jakim cisnieniu ma sie zaczac wysuwac cieglo? Moze cos znajde za czapke gruszek chociaz na prowizorke, nie docelowe, a moze cos porzadnego znajde przypadkiem
RT zrobic ponizej 0,3 na zawodach bardzo ciezko zrobic na pomiarach/drzewku startowym RaceAmerica. Na TagHauer'ze da sie duzo latwiej
viewtopic.php?t=15336 - bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży
Patrol RB28 miał turbo Hitachi które bazowe ciśnienie miało 0.55 bara. Jak chcesz to do mnie zadzwoń to Ci może jeszcze dziś przywioze, jeżeli jesteś w Wawie.
mała poprawka twojej wypowiedzi : wastegate puszcza spaliny w wydech, wiec chyba chodziło Ci o to że przy 0.4 cięgło zaczyna się wysuwać żeby przy 0.8 klapka wastegate była na maxa otwarta
sory za takie poprawianie, no ale nie tylko my czytamy. Lepiej żeby to miało sens
mała poprawka twojej wypowiedzi : wastegate puszcza spaliny w wydech, wiec chyba chodziło Ci o to że przy 0.4 cięgło zaczyna się wysuwać żeby przy 0.8 klapka wastegate była na maxa otwarta
sory za takie poprawianie, no ale nie tylko my czytamy. Lepiej żeby to miało sens
viewtopic.php?t=15336 - bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży
Używam skrótów myslowych ale widze e nie masz z nimi problemuyapko pisze:chyba chodziło Ci o to że przy 0.4 cięgło zaczyna się wysuwać żeby przy 0.8 klapka wastegate była na maxa otwarta
Byłem dzisiaj caly dzien na grillu Zadzwonie jutroyapko pisze:Jak chcesz to do mnie zadzwoń to Ci może jeszcze dziś przywioze, jeżeli jesteś w Wawie.
bombel pisze:Bo w trasie 1 bar mi niepotrzebny.podj pisze:Po co tyle zabawy z tym doładowaniem
podj pisze:Może lepiej jakiś elektro-zaworek zastosować
Dokładnie - tyle kasy w auto włożyłeś że te "kilka" zł na apexi avc-r nie ma co żałować bo jak wyczytałem det3 pracuje w trybie FIT więc nie ma jak sterować doładowaniem?
Dobra, ciach temat. Przez jakiś czas się urlopowałem i nie zaglądałem do Primery. Doładowanie dzisiaj ogarnięte. Obecnie, w zasadzie stabilne 0,9 bara (1,0 spadające po chwili na 0,9). Aktuator jest mega czuły i jak by ktoś dobrze w niego dmuchnął to by otworzył WG Na 0,9 bara jakiś przeciąg już robi. Na C 200 da się zrobić.
Dzisiaj wleciały nowe cybanty co by gumy nie ściągnęło, owinąłem bandażem DP, aparat zap. dostał nowy oring i kilka innych pierdół.
W środę auto jedzie na lakier i małe odchrupianie.
Dzisiaj wleciały nowe cybanty co by gumy nie ściągnęło, owinąłem bandażem DP, aparat zap. dostał nowy oring i kilka innych pierdół.
W środę auto jedzie na lakier i małe odchrupianie.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
Na razie nic nie szukaj. Masz zamontowane mbc, doładowanie można zmieniać oraz mogę je podkręcić na ile tylko zechcesz. Jedynie, regulacja wymaga dużej ostrożności. Naciągnąłem sprężynę i praktycznie nie ma ryzyka, że mbc się zluzuje i upieczesz silnik. Na tym etapie, temat uważam za przywrócony do tego co było niegdyś.
Kiedyś możemy pobawić się w inny aktuator co by regulacja była płynniejsza. A może inną turbinę i jakąś kuciznę się wrzuci? Może zakuty VE+T?
Wpadniesz zobaczyć robotę lakierniczą to pokażę ci co zostało zrobione i jak to jeździ
[ Dodano: 2012-05-07, 23:11 ]
Kiedyś możemy pobawić się w inny aktuator co by regulacja była płynniejsza. A może inną turbinę i jakąś kuciznę się wrzuci? Może zakuty VE+T?
Wpadniesz zobaczyć robotę lakierniczą to pokażę ci co zostało zrobione i jak to jeździ
[ Dodano: 2012-05-07, 23:11 ]
może Rudą robiło się krótko, Bomblowozem daje radęxtomek pisze:Raczej 180 bezpiecznie, bo potem trochę krótko się robi.Na C 200 da się zrobić.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
No i trzeba by tą hamownie odwiedzić w końcubodek pisze:Wpadniesz zobaczyć robotę lakierniczą to pokażę ci co zostało zrobione i jak to jeździ
To jest zaleta turbo. Do 100 kmh może idzie bez szału, ale potem N/A puchnie a turbo dalej ciagniebodek pisze:może Rudą robiło się krótko, Bomblowozem daje radę
Powiem szczerze, że dopiero na 4 biegu widać wyraźną przewagę nad SR20VE. 3 bieg jest już ciut lepszy a czwórka miażdży
[ Dodano: 2012-05-08, 09:14 ]
http://www.youtube.com/watch?v=00IoQOJgEac
[ Dodano: 2012-05-08, 09:14 ]
http://www.youtube.com/watch?v=00IoQOJgEac
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!