Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Primera] P11.144 by Bombel

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2012-04-26, 06:19

Oj tam, oj tam :-> Jak się nie chce druta to trzeba trochę poczekać.

Ważne, że auto dzielnie znosi testy. Kumpel, z którym jeżdżę, na co dzień jeździ 270 konnym wrxem i mówi, że Primera to totalny za...rdalacz oraz, że za taki dźwięk bova, w swoim Subaru, dał by się pokroić.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-04-26, 21:03

Kolejne pytanie za milion.

Każde nawet najmniejsze nadciśnienie otwiera wastegate. Co zrobić?

Wymienić sprężyne czy skrócić cięgno akutatora?

Awatar użytkownika
yapko
fanatyk nissana
Posty: 694
Rejestracja: 2010-04-19, 16:45
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: yapko » 2012-04-26, 21:26

zaraz się bardziej rozpisze ale na szybko:
masz internal czy external wastegate w koncu? Bo bodek napisał że wymieniliście wastegate, a bombel piszesz o cięgle.

uzywka akuator nie kosztuje duzo. 50zł załatwi sprawe

zaraz rozpisze co mysle
viewtopic.php?t=15336 - bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-04-26, 21:34

Mam jak na zdjęciu:

Obrazek

Awatar użytkownika
yapko
fanatyk nissana
Posty: 694
Rejestracja: 2010-04-19, 16:45
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: yapko » 2012-04-26, 22:11

Czyli internal ( wbudowany w gorącą strone, na akuatorze, wewnętrzny)

skoro aktuator otwierał WG na jakimkolwiek nadciśnieniu to tak na prawde klapka wastegate była uchylona cały czas bo w kolektorze było prawie 0 bara na WOT i ciś spalin w gorącej stronie otwierało klapke. Dziwie się w takim razie jak mogło być 1.4 bara ? może akuator sie przycinał i własnie nie chciał otworzyć do konca wastegate... tak czy siak akuator do wymiany (podmiany)
Jak ładuje za duzo to można rozwiercić otwór wastegate do średnicy klapki

weżcie pompke z nanometrem i kawałek wężyka jak bedziecie szukać akuatora i patrzcie od jakich ciśnień się zaczyna ruszać cięgło. W T25 było to 0,8 bara (chociaż wastegate otwiera się przy 0.65 bara, patrz wyżej ciś spalin)

nie rozumiem czepiania się MBC... za głupi na to jestem 8-) pewnie wszystko co napisałem bodek wie, ale może komu innemu sie też przyda :-D

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2012-04-27, 00:40

Trochę inaczej jest niż bombel napisał...

Bez podłączonego mbc, gdzie na aktuator nie idzie nadciśnienie, turbo łąduje jak szalone (1,4 bara widziałem na zegarze). Z mbc wpiętym szeregowo miedzy aktuator a kolektor doładowanie maksymalne to 0.8bara. Nawet gdy mbc jest rozkręcony na maksa to zawsze część nadciśnienia pójdzie na aktuator. I tu według mnie jest temat. Za słaba sprężyna w aktuatorze. Podobna sytuacja jaką testowałem to wyjąłem mbc a zamiast niego wsadziłem trójnik co by nadciśnienie uciekało do atmosfery. Osiągnąłem doładowanie 1,1 spadające na 1,0bara. Trójnik fizycznie nie upuści całego nadciśnienia i nadal jego część przechodziła do aktuatora. Tu równierz według mnie jest winna za słaba sprężyna w aktuatorze.

Tak więc panie bombel przewieź mi to turbo i porozmawiamy.

Co do mbc to jeżeli instalacja jest sprawna to pewnie działało by prawidłowo.
Nie polecam jednak mbc z wbudowaną kulką bo według mnie jest nieliniowe.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-04-27, 05:49

bodek sprawdziłem to drugie turbo i niestety nie ma aktuatora. Goła turbina

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2012-04-30, 19:35

U.....ps, tuuuuurbo, same problemy. Radocha, ale i kłopotów mnóstwo. Bombel, trzymam kciiuki.
13-ka na zlocie i jesteś Gość :-D Ja to spróbuje zrobić oponami. N/A oczywiście. :-) RT poniżej 0,3 :-D
p.s.
Chyba, że coobcio mi głowicę pożyczy i krótką skrzynię na 230KM/250Nm z walkami N1. Wtedy klękajcie Narody z Turbo na pokładzie. no może z wyjątkiem dla yapko` :P
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

Awatar użytkownika
yapko
fanatyk nissana
Posty: 694
Rejestracja: 2010-04-19, 16:45
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: yapko » 2012-05-01, 06:59

Tylko ze ja mam fure praktycznie tylko do Dragu a wy mozecie w miare legalnie latac po ulicy bez wiekszego przypalu.

Jakiego akuatora szukacie ? Przy jakim cisnieniu ma sie zaczac wysuwac cieglo? Moze cos znajde za czapke gruszek :) chociaz na prowizorke, nie docelowe, a moze cos porzadnego znajde przypadkiem :)

RT zrobic ponizej 0,3 na zawodach bardzo ciezko zrobic na pomiarach/drzewku startowym RaceAmerica. Na TagHauer'ze da sie duzo latwiej
viewtopic.php?t=15336 - bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2012-05-01, 07:17

Bywało, mam jeszcze kwitki :-D
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-05-01, 07:27

yapko pisze:Jakiego akuatora szukacie ? Przy jakim cisnieniu ma sie zaczac wysuwac cieglo?
Minimalnie jest chyba 0,4 bara, potem powyzej 0,8 wszystko puszcza w Wastegate. Jakbyś miał to byłbym wdzięczny

Awatar użytkownika
yapko
fanatyk nissana
Posty: 694
Rejestracja: 2010-04-19, 16:45
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: yapko » 2012-05-01, 07:52

Patrol RB28 miał turbo Hitachi które bazowe ciśnienie miało 0.55 bara. Jak chcesz to do mnie zadzwoń to Ci może jeszcze dziś przywioze, jeżeli jesteś w Wawie.

mała poprawka twojej wypowiedzi : wastegate puszcza spaliny w wydech, wiec chyba chodziło Ci o to że przy 0.4 cięgło zaczyna się wysuwać żeby przy 0.8 klapka wastegate była na maxa otwarta :)
sory za takie poprawianie, no ale nie tylko my czytamy. Lepiej żeby to miało sens
viewtopic.php?t=15336 - bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2012-05-01, 08:22

yapko, mala poprawka, RB to raczej w Skajlajnach ;-)
Patrol miał RD28.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-05-01, 19:00

yapko pisze:chyba chodziło Ci o to że przy 0.4 cięgło zaczyna się wysuwać żeby przy 0.8 klapka wastegate była na maxa otwarta :)
Używam skrótów myslowych ale widze e nie masz z nimi problemu :)
yapko pisze:Jak chcesz to do mnie zadzwoń to Ci może jeszcze dziś przywioze, jeżeli jesteś w Wawie.
Byłem dzisiaj caly dzien na grillu :) Zadzwonie jutro :)

Awatar użytkownika
podj
fanatyk nissana
Posty: 290
Rejestracja: 2010-01-02, 22:35
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: podj » 2012-05-01, 20:41

Po co tyle zabawy z tym doładowaniem ?? wywalcie mbc wyregulujcie na cięgnie i po zabawie.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-05-01, 20:58

podj pisze:Po co tyle zabawy z tym doładowaniem ??
Bo w trasie 1 bar mi niepotrzebny.

Awatar użytkownika
podj
fanatyk nissana
Posty: 290
Rejestracja: 2010-01-02, 22:35
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: podj » 2012-05-01, 21:10

Może lepiej jakiś elektro-zaworek zastosować ??

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2012-05-03, 13:11

bombel pisze:Bo w trasie 1 bar mi niepotrzebny.
Najprościej podłóż cegłę pod pedał gazu ... U mnie puszka też się otwiera przy 0.8.
Z nissanem od 2005 roku :)

tomiw
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-02-06, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomiw » 2012-05-03, 20:18

bombel pisze:
podj pisze:Po co tyle zabawy z tym doładowaniem ??
Bo w trasie 1 bar mi niepotrzebny.
podj pisze:Może lepiej jakiś elektro-zaworek zastosować ??

Dokładnie - tyle kasy w auto włożyłeś że te "kilka" zł na apexi avc-r nie ma co żałować bo jak wyczytałem det3 pracuje w trybie FIT więc nie ma jak sterować doładowaniem?

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2012-05-03, 20:24

u Bombla chyba DET II z tego co pamiętam jest?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-05-03, 20:45

PO 1 mam DET 2, po 2 mam duzo wydatków nie tylko zwiazanych z autem, po 3 to wszystko i tak lipa jak aktuator jest uszkodzony

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2012-05-07, 19:22

Dobra, ciach temat. Przez jakiś czas się urlopowałem i nie zaglądałem do Primery. Doładowanie dzisiaj ogarnięte. Obecnie, w zasadzie stabilne 0,9 bara (1,0 spadające po chwili na 0,9). Aktuator jest mega czuły i jak by ktoś dobrze w niego dmuchnął to by otworzył WG ;-) Na 0,9 bara jakiś przeciąg już robi. Na C 200 da się zrobić.

Dzisiaj wleciały nowe cybanty co by gumy nie ściągnęło, owinąłem bandażem DP, aparat zap. dostał nowy oring i kilka innych pierdół.

W środę auto jedzie na lakier i małe odchrupianie.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2012-05-07, 19:32

Na C 200 da się zrobić.
Raczej 180 bezpiecznie, bo potem trochę krótko się robi.
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-05-07, 19:46

bodek pisze:Obecnie, w zasadzie stabilne 0,9 bara (1,0 spadające po chwili na 0,9). Aktuator jest mega czuły i jak by ktoś dobrze w niego dmuchnął to by otworzył WG ;-) Na 0,9 bara jakiś przeciąg już robi. Na C 200 da się zrobić.
Czyli dalej lipa? Szukać aktuatora?

Wóz przed naprawami:

Obrazek

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2012-05-07, 22:09

Na razie nic nie szukaj. Masz zamontowane mbc, doładowanie można zmieniać oraz mogę je podkręcić na ile tylko zechcesz. Jedynie, regulacja wymaga dużej ostrożności. Naciągnąłem sprężynę i praktycznie nie ma ryzyka, że mbc się zluzuje i upieczesz silnik. Na tym etapie, temat uważam za przywrócony do tego co było niegdyś.
Kiedyś możemy pobawić się w inny aktuator co by regulacja była płynniejsza. A może inną turbinę i jakąś kuciznę się wrzuci? Może zakuty VE+T?
Wpadniesz zobaczyć robotę lakierniczą to pokażę ci co zostało zrobione i jak to jeździ :-)

[ Dodano: 2012-05-07, 23:11 ]
xtomek pisze:
Na C 200 da się zrobić.
Raczej 180 bezpiecznie, bo potem trochę krótko się robi.
może Rudą robiło się krótko, Bomblowozem daje radę :-P
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-05-08, 06:16

bodek pisze:Wpadniesz zobaczyć robotę lakierniczą to pokażę ci co zostało zrobione i jak to jeździ :-)
No i trzeba by tą hamownie odwiedzić w końcu :D
bodek pisze:może Rudą robiło się krótko, Bomblowozem daje radę :-P
To jest zaleta turbo. Do 100 kmh może idzie bez szału, ale potem N/A puchnie a turbo dalej ciagnie

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2012-05-08, 07:58

Powiem szczerze, że dopiero na 4 biegu widać wyraźną przewagę nad SR20VE. 3 bieg jest już ciut lepszy a czwórka miażdży :-)

[ Dodano: 2012-05-08, 09:14 ]
http://www.youtube.com/watch?v=00IoQOJgEac
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-05-08, 11:33

NIeźle juz podaje :) Aż się sam nie moge doczekać :)

PMW
wiem o czym pisze
Posty: 54
Rejestracja: 2011-07-10, 23:55
Lokalizacja: Warszawa STM

Post autor: PMW » 2012-05-08, 15:01

turbo ma tę przewagę nad n/a że przy 200 km/h wcisniecie gazu w podloge powoduje efekt spadania/nurkowania jak w szybowcu kocham to uczucie

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2012-05-08, 15:44

poza tym w N/A nie ma pssssssssssstttttttttttttt :) no bomblasty szykuj fure bo w tym roku sie moze w koncu przejade :D

Zablokowany

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”