Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ 200SX] [S14A] Silvia by TomyDDC

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2011-07-25, 08:14

no to zapodaj jakis filmik i sie pochwal :)

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 523
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2011-07-26, 10:42

Pierwsze kilometry pokonane (150). Na początku ciężko się zbierał, szczególnie do 4000rpm. Po zalaniu PB98 poprawiło się, ale nadal bardzo mulił. Więc powrót do brata i oględziny. Po chwili znaleźliśmy niedokręcony przewód od wolnych obrotów i jedno podciśnienie luźne. Przy okazji przeczyściliśmy przepływkę i poprawiliśmy ustawienie zapłonu bo był nieco cofnięty. Po tych zabiegach już pracował ladnie i nie gasł przy skrzyżowaniach. Jednak jego praca nie jest nadal stabilna... Czuć, że gubi zapłon.

Dziś w planie naprawa zaworu VTC. Mam wrażenie, że on jest przyczyną niedziałającego układu VTC. Jeśli mam rację i po wyczyszczeniu zacznie on pracować to pewnie niebawem będę chciał włożyć znów wałek od 200sx z modułem zmiany fazy.

Będę chciał również podłączyć komputer i sprawdzić wartości na czujnikach oraz porównać je z manualem. Może gdzieś tutaj tkwi problem.

Podczas normalnej jazdy turbina dmucha mi około 0,4 Bara... Muszę czujnik ciśnienia podlączyć możliwie jaknajbliżej stalowych rurek podciśnienia, żeby pomiar był jaknajbardziej dokładny i wtedy się okaże jak jest.

Może jakoś mi się uda nagrać dźwięk "Turbo dose" i jakoś umieścić.

Pytanie :?: Czy ktoś może się orientuje, gdzie i od czego można dostać elektrozawór, taki na średnicę węża wewnątrz 5mm. Chodzi mi o to, żebym mógł z kabiny włączać i wyłączać BOV. :arrow:
DDC-Performance

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2011-07-26, 10:47

może u gazowników ?
Dark Shadow

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2011-07-26, 13:17

Masz taki pod maska :) Ja uzywam go do przelaczania doladowania pomiedzy cisnieniem samego wastegate'a a mbc. Normalnie silnik uzywa go do ograniczenia doladowania na 1 i 2 biegu. Ten na zdjeciu ponizej w srodku, przed serwem (podpisy mozesz zignorowac - pokazuja jak zbudowany jest ten moj uklad).

Obrazek

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 523
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2011-07-26, 18:27

No tak, ale czy mogę go sobie tak poprostu to wywalić, bez MBC? Co będzie w tym czasie sterowało doładowaniem?

Dziś poprawiłem okablowanie przy czujniku położenia wałka rozrządu. Teraz się kable nie zwierają :D
Sprawdziłem Cewkę od VTC i ... niestety działa jak trzeba :/ Czyli jednak moduł VTC jest uszkodzony :/
Naprawiłem również TurboTimer, bo wyłączał się sam no i okazało się najprostrze rozwiązanie. Kabelek był urwany i trzebabyło poprawić i już pięknie działa :D
Teraz czeka mnie przeprawa przez alarm i centralny zamek bo tam jest wiele niedociągnięć i błędów. Muszę to ogarnąć. I mam jeszcze jeden problem, że po zgaszeniu auta, resetuje mi się Climatronic i za każdym razem od nowa muszę wszystko ustawiać. Tak jakby nie było podtrzymania (zasilania z AKU)

Poprawiłem też ułożenie kabli przy pokrywie zaworów i zaczyna to fajnie wyglądać, przykręciłem osłonę cewek zapłonowych.

Docieranie trwa, dziś stuknęło 200km, jak odkręciłem solenoid to na oleju widziałem drobinki aluminium, coś jak lakier metalic. Mam nadzieję, że to normalne przy docieraniu.

Wiele jeszcze rzeczy jest do dopieszczenia, ale najważniejsze, że już jeździ :D
DDC-Performance

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2011-07-27, 00:02

Olej zmieniaj jak najcześciej przy docieraniu...
Świeżo po złożeniu silnika, po pierwszym odpaleniu i rozgrzaniu go odrazu powinno się zmienić olej - będzie się on mienić od wszelakiego rodzaju opiłków więc się nimi nie przejmuj :)
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 523
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2011-07-27, 09:07

Chyba mam walnięty alternator... albo gdzieś w układzie elektrycznym cos nie tak, bo na Voltomierzu w TurboTimerze, pokazuje mi przy równej jeździe 3000rpm 13,8V. to troche mało chyba...

Akumulator też mam nie za bogaty no i jest przeniesiony do bagażnika. No i wspominany wcześniej problem z DCC. Nie wstaje po wyłączeniu zapłonu...

Ktoś może ma pomysł ?
DDC-Performance

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-07-27, 09:32

TomyDDC pisze:pokazuje mi przy równej jeździe 3000rpm 13,8V. to troche mało chyba...
Mi czasem spada nawet do 13,6V. Pamietaj, że swiatła i inne odbiorniki zabieraja troiche prądu

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2011-07-27, 09:37

Ale regulator napięcia działa na takiej zasadzie przecież, że w momencie zwiększonego poboru prądu wyrównuje poziom... Kiedyś u siebie sprawdzałem i auto na chodzie bez odbiorników miało 14,4V i włączyłem światła, radio, cb i na moment spadło i z powrotem było 14,4...
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 523
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2011-07-27, 09:49

No właśnie, ja słyszałem że powinien trzymać 14.5 około. A jak wyłączę wszystkie odbiorniki, to też cienko trzyma. Sprawdzę dziś miernikiem pobór prądu. Może gdzieś coś bardzo mi obciąża auto. Może ten kabel od spawarki...
DDC-Performance

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-07-27, 10:06

na kablu masz opór wielkości 0.3-0.6.. w moim przypadku tak to wyglądało :)

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 523
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2011-07-27, 12:56

No nic, porobię pomiary i zobaczymy. Chcę elektrykę zrobić tak, żeby było jak w fabryce. Dodatkowe bezpieczniki zainstaluję w obecnej skrzynce bezpieczników, zrobię nowy opis bezpieczników, grube kable zasilające. Zejdzie mi z tym, ale mam nadzieję, że się opłaci. I mam plan też zmasować dobrze pod maską wszystkie elementy odzielone uszczelkami. W SUNNYM miało to spory wpływ na pracę silnika.

[ Dodano: 2011-07-28, 09:33 ]
:!: :!: :!: Wyciek oleju :!: :!: :!:

Ktoś może ma pomysł jak uszczelnić i zabrać się do tego.
Mianowicie cieknie mi między głowicą, a pompą oleju... :?:

[ Dodano: 2011-07-29, 11:11 ]
Wczoraj rozpocząłem prace nad Induction Box. Oto efekty.

Obrazek

Dziś już docięta pokrywka. Po południu zrobię fotki :D
DDC-Performance

Awatar użytkownika
Ada
nowy na forum
Posty: 30
Rejestracja: 2009-12-09, 18:29
Lokalizacja: Stefanów / Radom

Post autor: Ada » 2011-07-31, 13:25

sergiej pisze:no to zapodaj jakis filmik i sie pochwal
Potwierdzam, dźwięk jest bardzo zacny ;)

Co chwila to nowe rzeczy w tym samochodzie, zapowiada się powtórka z Sunnego ;)

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 523
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2011-07-31, 13:29

Hehe, myślę że nie będzę go rozbierał i paskował, ale napewno będę się starał, żeby wyglądem nie odbiegał od poprzednika :D

Poniżej fotka z pokrywką filtra powietrza. Czekam na dostawę blachy lustrzanki i wymienię tą pokrywke na właśnie lustrzankę. Wtedy też wpadnie nowa RadiatorPlate i osłonki lamp. Myślę już też o rozpórce :D

Obrazek
DDC-Performance

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2011-07-31, 13:49

Tomek przyjedź SX'em w piątek do W-wy, bo na tych zdjęciach to nic nie widać, na żywo pewnie powala z nóg. :mrgreen:
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2011-07-31, 15:33

Bardzo sympatycznie wyglada to wysztko, dodatkowo obudowę filtra można w środku podkleić jakąś izolacą gąbkową...

Jak się zabiorę za swojego SX to będę także chciał trochę błyskotek mu dołożyć :)
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 523
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2011-08-03, 07:01

Przeciek zlokalizowany. Olej wydobywał się spod uszczelniacza wału z przodu.
Wczoraj został wymieniony uszczelniacz, olej i filtr oleju i...
Wyciek jeszcze wiekszy niż przedtem...

Potrzebuję ładne koło pasowe bo moje ma już za głęboki rowek i najprawdopodobniej tu tkwi problem...
Nie wiem czy koło pasuje od jakiegoś innego Nissana. Na N4U nie piszą nic o tym.
DDC-Performance

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2011-08-03, 08:54

Z SX tylko koło ci podejdzie...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2011-08-03, 13:46

TomyDDC pisze:No tak, ale czy mogę go sobie tak poprostu to wywalić, bez MBC? Co będzie w tym czasie sterowało doładowaniem?
Sterowanie w tym wypadku polega tylko na tym ze (o ile system dziala poprawnie) na 1 i 2gim biegu obniza Ci doladowanie z 0.7 na 0.5 bara - nic wiecej :) Mozna spokojnie odlaczyc i dac rurke bezposrednio do actuatora + zaslepic jedna w rurze dolotowej.

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 523
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2011-08-04, 07:06

Wczoraj zdjąłem koło pasowe i zeszło mi razem z uszczelniaczem... Najprawdopodobniej on poprostu spadł, a olej tak się lał, że aż tylny zderzak i klapa jest naoliwiona... Dziś naprawa koła i zobaczymy co dalej...
DDC-Performance

Awatar użytkownika
Ada
nowy na forum
Posty: 30
Rejestracja: 2009-12-09, 18:29
Lokalizacja: Stefanów / Radom

Post autor: Ada » 2011-08-12, 07:42

Nadal plamy na podwórku zostawia :(

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 523
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2011-08-12, 08:26

Koło pasowe naprawione, uszczelniacz wymieniony i wklejony na pastę, bo w obudowę wszedł bez wbijania w zasadzie... Niestety wyciek nadal jest, tym razem cieknie spod napinacza rozrządu. I tutaj prośba do was. Jakby ktoś miał sprawny napinacz, pasujący do mnie i taki, który ma chaczyk (bo mój ma wyrwany i bardzo ciężko się go zakłada) to bym reflektował.

Pozatym najprawdopodobniej cieknie jeszcze gdzieś przy turbinie.

Mam chyba też uszkodzony TPS bo wartości są spore przy zamknietej przepustnicy a jak się delikatnie ruszy przepustnicą to wartości na TPS szaleją...

W efekcie wolne obroty są bliżej nie ustalone, auto czasami gaśnie na światłach i spala ogromne ilości paliwa.

A z innej beczki, wczoraj weszły nakładki na progi od Z-Edition i HID-y 4300k
DDC-Performance

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2011-08-12, 21:45

TomyDDC pisze: Jakby ktoś miał sprawny napinacz, pasujący do mnie i taki, który ma chaczyk (bo mój ma wyrwany i bardzo ciężko się go zakłada) to bym reflektował.

Pozatym najprawdopodobniej cieknie jeszcze gdzieś przy turbinie.

Mam chyba też uszkodzony TPS bo wartości są spore przy zamknietej przepustnicy a jak się delikatnie ruszy przepustnicą to wartości na TPS szaleją...

W przyszłym tygodniu czekaj na przesyłkę. :)
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2011-08-13, 00:11

Sprawdz napięcie dochodzące do TPS powinno być bardzo bliskie 5V...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 523
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2011-08-16, 09:27

Sprawdzę napięcie na TPS jak do domu wrócę. Zauważyłem, że jak mi zgaśnie i go odpale, czy to z kluczyka, czy z "popychu" to wtedy przez jakiś czas obroty mam na poziomie 2000rpm i nie spadają tak szybko. Tak jakby ssanie miał :/ na Ciepłym silniku. Mam jednak nadzieję, że to uszkodzony TPS...

Niedzielę poświęciłem na montaż i poprawę instalacji HID. Przetwornice stały się integralną cząścią lamp i podłączone przez przekaźnik do AKU. Bezpiecznik i przekaźnik od HID znalazły swoje miejsce w fabrycznej skrzynce bezpieczników pod maską. Teraz tylko muszę zdobyć Nissanowski przekaźnik i zrobić nową pokrywkę do bezpieczników z nowym opisem, tylko nie wiem jak to ująć profesjonalnie jeśli chodzi o opis. Nigdy nie widziałem oryginalnej instalacji Xenonów. Fotku umieszczę wieczorem albo jutro.

Niestety podłączenie do aku nie zlikwidowało problemu gaśnięcia świateł przy przełączaniu na długie...

Dodatkowo zamontowałem 2 pozostałe spryskiwacze lamp. Teraz układ się musi odpowietrzyć i będzie piękinie.

[ Dodano: 2011-08-17, 06:16 ]
Poniżej mocowanie przetwornicy na lampie:

Obrazek Obrazek

Myślę, że wyszło dość ciekawie. Ich wogóle nie widać pod maską i dodatkowo nie zajmują miejsca i łatwy dostęp do okablowania.

I zamontowane wszystkie spryskiwacze:

Obrazek

Poniżej nakładki na progi z Z-Edition (dzięki Adams ;-) )

Obrazek Obrazek
DDC-Performance

Awatar użytkownika
Ada
nowy na forum
Posty: 30
Rejestracja: 2009-12-09, 18:29
Lokalizacja: Stefanów / Radom

Post autor: Ada » 2011-08-19, 05:22

Przyszła jakaś paczka ;)

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 523
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2011-08-19, 05:24

Przyjechał TPS i napinacz rozrządu :D Dzięki Maniek ;) Dzis może jak czas pozwoli to pomierzę napięcie na TPS i wyminię. A po weekendzie może uda mi się zatamować wycieki Oliwy.

[ Dodano: 2011-08-20, 10:31 ]
Wczoraj odebrałem z Cynkowania szpilki do kół. Są dłuższe od oryginału o 15mm. Teraz jeszcze muszę nakrętki wystrugać. Może też w DDC Performance. Zobaczymy. Jakbym miał jakaś na wzór to bym mógł zrobić takie. Bo nakrętek też mam mało :/

Obrazek
DDC-Performance

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2011-08-29, 16:57

Jakby co mam komplet normalnych nakretek do kol oraz przelotowych z alu jesli chcialbys do obmierzenia.

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 523
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2011-08-30, 07:20

To do pomiarów bym chętnie jedną pożyczył i odkupił kilka oryginalnych, bo mam prawe tylne koło skręcone na 2 śruby, prawe na 3, prawy przód na 4 a lewy nie wiem bo nie sprawdzałem. Szpilki wkładałem ale okazało się, że materiał bardzo miękki i przy dokręcaniu kół obracały się szpilki w piaście... Muszę poszukać w necie informacji o materiale z jakiego powinny być wykonane śruby.

A z innych spraw, to ogarnąłem już do końca Xenony. Nie gasną już przy zapalaniu długich. Jeszcze zostało mi ustawienie lamp dokładne, ale to muszę sobie na ulicy zbudować stanowisko i ustawić. No i teraz kilka nowych pomysłów. Muszę wymienić żarówki w długich na takie co zaświecą podobną barwą (4300k) i nie wiem jakie...? Mam też plan na przebudowę podświetlenia zegarów, żeby były takie jak w AutoGauge... I później gasnące czerwone wskazówki.

Czeka mnie jeszcze wymiana gumek i tłoczków w tylnych zaciskach bo ruda tam grasuje.
DDC-Performance

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-08-30, 07:24

A jak docieranie silnika??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”