[N16] Delikatny tuning
: 2010-08-19, 20:49
Jestem szczęśliwym właścicielem Nissana Almery N16 1,8 z 2003 roku. Aktualny przebieg to 188 tys. km, z czego 128 tys. było zrobionych na instalacji wtrysku podtlenku butanu. Po 180 tys. Wymienione były pierścienie, ponieważ niestety Nissan po tak długiej eksploatacji na LPG (instalacja sekwencyjna) zaczął brać olej, i to w dużych ilościach.
Jako młody kierowca pomyślałem sobie, że można by jakoś "usprawnić" moją Almerkę, jednak z tym wolałbym się poradzić eksperta, niż "wywiercić dziurę i zobaczyć co będzie". Nie chodzi mi tutaj oczywiście o modyfikacje, które pozwolą zrobić z mojego samochodu ćwierćmilowego potwora, tylko "delikatnie" poprawić jego osiągi. Sam myślałem, żeby zrobić następujące modyfikacje:
1. Airbox zastąpić stożkiem.
2. Wyciąć katalizator (pomimo niezgodności z polskim prawem)
3. Zrobić remap.
Jednak nasuwają się teraz pytania związane z instalacją LPG.
1. Czy do sekwencyjnego gazu opłaca się założyć taki stożek, gdyż po internecie krążą plotki, że LPG ma zwężkę w dolocie i stożek jedynie pogorszy wszystko?
2. Czy wycięcie kata faktycznie zmniejszy w jakiś sposób opory i doda pare koni?
3. Oraz czy po udanych modyfikacjach 1 i 2 można zmienić mapę wtrysku zarówno benzyny jak i LPG, żeby przyrost mocy był zauważalny na obu paliwach?
Jeżeli podane przeze mnie modyfikacje nie mają większego sensu, to co (w ramach skromnego budżetu) mogę zrobić z moim samochodem?
Z góry dziękuję za odpowiedź
Pozdrawiam
Darek![;] ;]](./images/smilies/krzywy.gif)
Jako młody kierowca pomyślałem sobie, że można by jakoś "usprawnić" moją Almerkę, jednak z tym wolałbym się poradzić eksperta, niż "wywiercić dziurę i zobaczyć co będzie". Nie chodzi mi tutaj oczywiście o modyfikacje, które pozwolą zrobić z mojego samochodu ćwierćmilowego potwora, tylko "delikatnie" poprawić jego osiągi. Sam myślałem, żeby zrobić następujące modyfikacje:
1. Airbox zastąpić stożkiem.
2. Wyciąć katalizator (pomimo niezgodności z polskim prawem)
3. Zrobić remap.
Jednak nasuwają się teraz pytania związane z instalacją LPG.
1. Czy do sekwencyjnego gazu opłaca się założyć taki stożek, gdyż po internecie krążą plotki, że LPG ma zwężkę w dolocie i stożek jedynie pogorszy wszystko?
2. Czy wycięcie kata faktycznie zmniejszy w jakiś sposób opory i doda pare koni?
3. Oraz czy po udanych modyfikacjach 1 i 2 można zmienić mapę wtrysku zarówno benzyny jak i LPG, żeby przyrost mocy był zauważalny na obu paliwach?
Jeżeli podane przeze mnie modyfikacje nie mają większego sensu, to co (w ramach skromnego budżetu) mogę zrobić z moim samochodem?
Z góry dziękuję za odpowiedź
Pozdrawiam
Darek
![;] ;]](./images/smilies/krzywy.gif)