Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N16] Delikatny tuning

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

DarekN16

[N16] Delikatny tuning

Post autor: DarekN16 » 2010-08-19, 20:49

Jestem szczęśliwym właścicielem Nissana Almery N16 1,8 z 2003 roku. Aktualny przebieg to 188 tys. km, z czego 128 tys. było zrobionych na instalacji wtrysku podtlenku butanu. Po 180 tys. Wymienione były pierścienie, ponieważ niestety Nissan po tak długiej eksploatacji na LPG (instalacja sekwencyjna) zaczął brać olej, i to w dużych ilościach.
Jako młody kierowca pomyślałem sobie, że można by jakoś "usprawnić" moją Almerkę, jednak z tym wolałbym się poradzić eksperta, niż "wywiercić dziurę i zobaczyć co będzie". Nie chodzi mi tutaj oczywiście o modyfikacje, które pozwolą zrobić z mojego samochodu ćwierćmilowego potwora, tylko "delikatnie" poprawić jego osiągi. Sam myślałem, żeby zrobić następujące modyfikacje:
1. Airbox zastąpić stożkiem.
2. Wyciąć katalizator (pomimo niezgodności z polskim prawem)
3. Zrobić remap.
Jednak nasuwają się teraz pytania związane z instalacją LPG.
1. Czy do sekwencyjnego gazu opłaca się założyć taki stożek, gdyż po internecie krążą plotki, że LPG ma zwężkę w dolocie i stożek jedynie pogorszy wszystko?
2. Czy wycięcie kata faktycznie zmniejszy w jakiś sposób opory i doda pare koni?
3. Oraz czy po udanych modyfikacjach 1 i 2 można zmienić mapę wtrysku zarówno benzyny jak i LPG, żeby przyrost mocy był zauważalny na obu paliwach?
Jeżeli podane przeze mnie modyfikacje nie mają większego sensu, to co (w ramach skromnego budżetu) mogę zrobić z moim samochodem?
Z góry dziękuję za odpowiedź
Pozdrawiam
Darek ;]

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-08-19, 21:05

DarekN16 pisze:Czy do sekwencyjnego gazu opłaca się założyć taki stożek, gdyż po internecie krążą plotki, że LPG ma zwężkę w dolocie i stożek jedynie pogorszy wszystko?
Zwezka jest w instalce 1 i 2 generacji w sekwencji nic takiego nie ma.
Radze poczytac
viewtopic.php?t=427
viewtopic.php?t=1396
Potem zadawac pytania :-)

Awatar użytkownika
Jarzyn
fanatyk nissana
Posty: 487
Rejestracja: 2010-01-10, 04:19
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Jarzyn » 2010-08-19, 21:24

A.d. 1 jeśli chodzi o stożek, to tylko jeśli masz zamiar zrobić CAI, czyli doprowadzić do niego zimne powietrze z przodu samochodu i odgrodzić od komory silnika. Poza tym poza zmienionym dźwiękiem silnika nikt w zasadzie nie zbadał i udokumentował wpływu CAI na osiągi, bo wyhamować tego się nie da.
Zwężkę w dolocie ma instalacja 2 generacji, 4 generacja to wtryski w kolektorze dolotowym.

A.d. 2 wycięcie kata da przyrost rzędu 4-5 KM no i problemy przy przeglądzie ;)

A.d. 3 co do remapa to moim zdaniem po takich modyfikacjach sensu to nie ma. Można to zrobić ewentualnie z przyspieszeniem zapłonu albo ze zmianą przepływki na szerszą, ale tu już (chyba) swinka potrzebna ;) Tu musi się Coobcio wypowiedzieć :)

Jak coś napisałem nie tak, to poprawcie mnie, jest to wiedza w dużej części wyniesiona z tego forum,
ale ja się skupiałem na SR20DE, być może w tym 1,8 inaczej się takie sprawy załatwia ;)

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-08-19, 22:27

maciekj pisze:A.d. 1 jeśli chodzi o stożek, to tylko jeśli masz zamiar zrobić CAI, czyli doprowadzić do niego zimne powietrze z przodu samochodu i odgrodzić od komory silnika. Poza tym poza zmienionym dźwiękiem silnika nikt w zasadzie nie zbadał i udokumentował wpływu CAI na osiągi, bo wyhamować tego się nie da.
Zwężkę w dolocie ma instalacja 2 generacji, 4 generacja to wtryski w kolektorze dolotowym.

A.d. 2 wycięcie kata da przyrost rzędu 4-5 KM no i problemy przy przeglądzie ;)

A.d. 3 co do remapa to moim zdaniem po takich modyfikacjach sensu to nie ma. Można to zrobić ewentualnie z przyspieszeniem zapłonu albo ze zmianą przepływki na szerszą, ale tu już (chyba) swinka potrzebna ;) Tu musi się Coobcio wypowiedzieć :)

Jak coś napisałem nie tak, to poprawcie mnie, jest to wiedza w dużej części wyniesiona z tego forum,
ale ja się skupiałem na SR20DE, być może w tym 1,8 inaczej się takie sprawy załatwia ;)
Ad 1.
Oj da się i to bardzo łatwo mierząc poszczególne konfiguracje (seryjna puszka, stożek w różnych opcjach dolotu) na hamowni. Sam stożek w QG18 to przyrost w granicach 2-4KM, zależnie od długości dolotu da się ugrać przy tym 1-4Nm.
Najlepiej samemu poeksperymentować z długością dolotu - ma b. duży wpływ na przebieg momentu.
Ad 2. W QG18 wycięcie kata nie daje tak spektakularnych wyników jak w SR20 tym bardziej, że katy są dwa. Daje to 0-2KM, jakieś większe przyrosty wymagają strojenia świnką.
Ad 3. Nie znam w PL firmy robiącej remap kompów do QG18 - jak już to świnka, najlepiej Ecumaster DET3 - chyba jako jedyny będzie w stanie obsłużyć sterowanie zapłonem (jako inna opcja komputer typu stand alone). Zapłonu nie da się wyregulować ręcznie jak w przypadku SR20 - nie ma tu aparatu zapłonowego tylko 4 oddzielne cewki.

[ Dodano: 2010-08-19, 23:36 ]
DarekN16 pisze:Jeżeli podane przeze mnie modyfikacje nie mają większego sensu, to co (w ramach skromnego budżetu) mogę zrobić z moim samochodem?
Kombinować ;)
Możesz zrobić porting kolektora ssącego, zmienić kolektor wydechowy na 4-2-1, cały wydech zrobić na 2 cale średnicy, poszukać większej przepustnicy, itp.
Po każdym z powyższych należało by wystroić auto jakąś świnką - seryjny komp nie poradzi sobie z nimi, niestety jest mało elastyczny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Swapy, ciekawostki, "co zrobić z.."”