Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[K11] Tuning silnika, hamulców, zawieszenia

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

lomax
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2015-01-30, 16:13
Lokalizacja: warszawa

[K11] Tuning silnika, hamulców, zawieszenia

Post autor: lomax » 2015-03-22, 12:57

Witam Panie/Panów,

Mam model jak w tytule i chcę go trochę podrasować. Nie zamierzam wydać jakichś dużych pieniędzy, więc będę szukał raczej tańszych rozwiązań I najchętniej takich, które jestem w stanie wprowadzić w życie samodzielnie...
będę używał auto w codziennym ruchu miejskim, więc nie zamierzam go wybebeszać:) ani przerabiać na taksówkę teraz;)
1. Chciałbym podnieść trochę móc silnika, powiedzmy 10-15KM. Żadnego turbo, ani SWAP nie planuję.
2. Hamulce mimo, że nowe tarcze i klocki to są dalekie od ideału. To chcę znacząco poprawić. Jakie macie doświadczenia co do dobrych tarcz, klocków? Jakieś przekładki zacisków/pomp/serwa?
3. Trakcja, zawieszenie/koła. Nie chcę obniżać i radykalnie jej utwardzać.

Dodam, że to mija trzecią k11;) uwielbiam je.
dzięki za pomysły i przepraszam jeśli coś za mało doczytałem i powielam tematy...;)
Ostatnio zmieniony 2015-03-31, 21:21 przez lomax, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2015-03-22, 16:49

lomax, mod rozrządu, dolot i wydech

Awatar użytkownika
gladol
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2014-05-07, 16:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gladol » 2015-03-22, 16:52

Co do poprawy hamowania to standardowy mod w micrach: Tarcze, zaciski, jarzma od Sunny. Tarcze wentylowane, większy tłoczek w zacisku, większe klocki - wszystko to daje efektywniejsze hamowanie.

W zależności od pojemności silnika/wersji Sunny, możliwe będzie, że nie założysz felgi 13". [biorąc zestaw od 1.4/1.6 będzie możliwość założenia 13", od 1.8GTI co najmniej 14", jeśli źle piszę niech ktoś mnie poprawi ;) )

Awatar użytkownika
elektryk1409
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elektryk1409 » 2015-03-23, 21:41

Zestaw hamulców na przód z Sunnego/Almery GTI pasuje bez problemu, musisz jedynie dać podkładki pod jarzmo i zapomnieć o feldze 13'. Podobno hamulce z Sunnego/Almery bez ABSu wchodzą pod felgę 13

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2015-03-23, 21:57

zacisk z 100nx'a 1.6 podejdzie pod felge 13'', bo takie 100nx'y podobno wyjeżdzały nawet z fabryki. być może ważne jest wtedy osadzenie felgi, bo np zapasu ze 100nx'a 14" nie założe na przód do micry, gdzie mam zacisk z 100nx GTI.

lomax
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2015-01-30, 16:13
Lokalizacja: warszawa

Post autor: lomax » 2015-03-24, 20:20

elektryk1409 pisze:Zestaw hamulców na przód z Sunnego/Almery GTI pasuje bez problemu, musisz jedynie dać podkładki pod jarzmo i zapomnieć o feldze 13'. Podobno hamulce z Sunnego/Almery bez ABSu wchodzą pod felgę 13
Dzięki dzięki! Czyli tarczę i zacisk mogę z almery gti założyć. Ok. Co z pompą? Serwem? Zostaje seria, czy też wymiana? A ktoś z kolegów ma założone takie ustrojstwo i podzieli się opinią?
Zastanawiam się nad zalozeniem felg z oponami 175/60/14 typowe z civica tylko z powiększon ym otworem centrujacym do 59,5. Czy do takiej felgi te adorning wejda, czy coś większego trzeba? Nie chcę przeginac...

[ Dodano: 2015-03-24, 20:26 ]
bombel pisze:lomax, mod rozrządu, dolot i wydech
Wydech przelotowy masz .na .myśli?
Dolot - filtr stożek?
Rozrząd, np wałki? Jakie?

Awatar użytkownika
elektryk1409
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elektryk1409 » 2015-03-25, 22:07

lomax, ja osobiście mam z przodu hamulce z GTI, pompa i serwo są seryjne z Micry i daje to radę. Co do wydechu to mam u siebie przelot 1,75' na dwóch tłumikach i kolektorze 4-2-1, brzmienie bardzo fajne i czuć lepszego kopa w stosunku do serii.
W kwestii dolotu to najlepiej obrócić akumulator o 90 stopni i wrzucić stożek między aku a zbiorniczek wyrównawczy. U mnie wygląda to tak:
Obrazek

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2015-03-25, 22:55

jak kolektor się ładnie trzyma elektryk1409, :-) tak, akumulator w tym miejscu to dobry pomysł ;-)
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
elektryk1409
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elektryk1409 » 2015-03-26, 19:50

MacGayver, kolektor trzyma się elegancko, mimo braku blachy osłaniającej przed alternatorem ;) Reszta wydechu zresztą też wygląda świeżo :)

JaCu
nowy na forum
Posty: 33
Rejestracja: 2014-03-05, 14:59
Lokalizacja: Gdańsk/Grudziądz

Post autor: JaCu » 2015-03-27, 12:15

Badania na hamowni pokazały jednoznacznie, że zakładając stożek tracisz 1~5 kucy, jeśli silniki nie są wielkiej mocy i przede wszystkim pojemności. Najlepszym rozwiązanie jest oryginalny filtr powietrza lub renomowanej firmy zamiennik. Przyrost mocy względem średnio zużytego filtra, to około 2~3 koniki.
Do 1.3 chłopaki pakowali przepustnicę od GA 1.6 i kilka innych modów od 1.6. Do tego zestrojenie i podchodziło to pod 95/100 koni.

Awatar użytkownika
gladol
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2014-05-07, 16:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gladol » 2015-03-29, 17:58

lomax pisze: Dzięki dzięki! Czyli tarczę i zacisk mogę z almery gti założyć. Ok. Co z pompą? Serwem? Zostaje seria, czy też wymiana? A ktoś z kolegów ma założone takie ustrojstwo i podzieli się opinią?
Ja byłem w szoku jak poczułem siłę hamowania, dużo lepsza dozowalność, czujesz pod pedałem dużo lepiej ;-)

lomax
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2015-01-30, 16:13
Lokalizacja: warszawa

Post autor: lomax » 2015-03-29, 21:42

No to tylko pozostaje kwestia, gdzie takie hamulce na przód zanabyć. Jakoś nie widać nigdzie.... Chyba, że ktoś ma info to poproszę o informacje!!!:)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2015-03-30, 08:09

Ktos sprzedawał zestawy. Obserwuj giełdę

lomax
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2015-01-30, 16:13
Lokalizacja: warszawa

Post autor: lomax » 2015-03-30, 16:02

Dobra Panowie. Zamówiłem zaciski od 100 nx gti. Teraz pytanie, czy mogę na takie zaciski zalozyc stalowa felge 14 z civica?
Swoją drogą jak piętrowe są koszty aaaa
zaciski jak a zborze,
Teraz trzeba tarcze i klocki, pewnie z 500 (co polecacie?)
Koła, bo mam 13:) też pewnie najmarniej 450
No i już się grubo ponad 1200 robi...

[ Dodano: 2015-03-30, 17:05 ]
Jak się jeszcze np okaże, że muszę jasna itp dokupić to normalne chyba od razu fiat 500 abarth będzie szukany:)

[ Dodano: 2015-03-30, 18:31 ]
I takie pytanie, czy do tych zacisków z 100 nx gti da się założyć większe tarcze? Tarcze mogę kupić brembo. Cena jaka w okolicy 100 zł

frnek
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2013-07-27, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: frnek » 2015-03-30, 19:31

Civic miał chyba mniejszy otwór centrujący niż Micra (59.1), upewnij się, że ta felga ma odpowiednio duży otwór bo będziesz musiał roztaczać. Co do pasowania do zacisków to zależy chyba od ET i nawet budowy konkretnej felgi, wiadomo, że na pewno zaciski z gti potrzebują więcej miejsca niż fabryczne.
Ja kiedyś oryginały nówki stalowe trafiłem na alledrogro za 200zł, auta chyba przyjeżdżały na nich do salonu i były przekładane na alumy... Na Twoim miejscu zakręciłbym się za jakimś alumem używanym od razu.

Awatar użytkownika
elektryk1409
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elektryk1409 » 2015-03-30, 20:04

lomax pisze: I takie pytanie, czy do tych zacisków z 100 nx gti da się założyć większe tarcze?
Zakładając zaciski z GTI musisz mieć też jarzma, klocki i tarcze z GTI. Tarcza z GTI ma bodajże 257mm średnicy i pod ten zacisk raczej nic większego nie wejdzie

lomax
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2015-01-30, 16:13
Lokalizacja: warszawa

Post autor: lomax » 2015-03-31, 07:47

No to d...zbita. same zaciski kupiłem, w sensie, że bez jazm. Klocki i tarcze to jasna sprawa, że muszą być z gti.
a czy standardowe felgi 14 z nissana wejdą na ten zacisk? :?: ewentualnie jakiego ET szukać, mniejszej wartości ET niż fabrycznie 45?

[ Dodano: 2015-03-31, 08:50 ]
Ciekawe, czy te jazma z gti są inne niż do zwykłego 100nx? Bo jak nie będę teraz mógł kupić oryginalnych z gti to znowu się projekt odwlecze....

Mariusz.b86
fanatyk nissana
Posty: 726
Rejestracja: 2009-12-12, 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mariusz.b86 » 2015-03-31, 15:57

Powinny pasować jazma z 100nx gti i Almeran n15 gti ;-)

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2015-03-31, 21:12

Jarzma muszą być od GTI, dziwie się ze ktoś sprzedaje same zaciski bez jarzm
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

lomax
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2015-01-30, 16:13
Lokalizacja: warszawa

Post autor: lomax » 2015-04-02, 19:13

Dobra, zaciski z jazmami kupiłem. Nie sprawdziłem jeszcze w jakim stanie to jest, ale jest.
W sobotę pewnie będę miał koła od almery, 14.
Jak będę miał chwilę to spróbować muszę załadować całość. Mam nadzieję, że zaciski są sprawne. Czy można Je pomalować zwykłym sprayem, czy też jakiś specjalny być musi?

Awatar użytkownika
elektryk1409
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elektryk1409 » 2015-04-02, 20:39

Spray powinien być odporny na wysoką temperaturę, są dostępne choćby w Norauto spraye dedykowane do zacisków. Przy montażu jarzm pamiętaj o podkładkach pod śruby w celu wypośrodkowania tarczy względem zacisku

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-04-02, 21:02

lomax, hammerite daje radę i ładnie się trzyma :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2015-04-02, 21:04

Najtańszą i efektywną opcją jest pomalowanie zacisków Hammerite. Pędzlem ;)
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

lomax
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2015-01-30, 16:13
Lokalizacja: warszawa

Post autor: lomax » 2015-04-06, 11:10

elektryk1409 pisze:Spray powinien być odporny na wysoką temperaturę, są dostępne choćby w Norauto spraye dedykowane do zacisków. Przy montażu jarzm pamiętaj o podkładkach pod śruby w celu wypośrodkowania tarczy względem zacisku
Dzięki za podpowiedź. Wiesz może jakiego rozmiaru mają być te podkładki? Grubość i średnice?

[ Dodano: 2015-04-06, 12:25 ]
Aaaa przy okazji próby zmian kół wyszło, że progi muszę wymienić:-( w poprzedni ej micrze też to było konieczne. Jak to bywa z tymi autami, dość szybko przestają cień rzucać:-) ktoś jakiegoś sensownego blacharza w Wawa lub okolicach poleci. To się powinno dac w ciągu jednego dnia zrobić chyba?

[ Dodano: 2015-05-12, 19:59 ]
Dobra, teraz kwestia szybka, bo mogę mieć szybko towar:-) czy do mojej micry można zaadoptować serwo i pompę hamulcową z almery gti? Czy jest to plag and play? Czy duża jest przeróbka i ma sens??? Potadzcie proszę. Dodam, że mam i chcę mieć abs.

[ Dodano: 2015-05-18, 12:03 ]
Polecacie jakieś sprężyny lepsze niż fabryka, ale nie sportow e, a przynajmniej współpracujące z amortyzator ami kayaba???

[ Dodano: 2015-05-20, 18:12 ]
pytanie w kwestii Panharda,
- czy jeśli jest na nim ślad po uderzeniu, jest minimaln ie zgiety, to należy go wymienić?
- czy zmiana kół na 185/60/14. Może powodować konieczność zmiany ustawienia tego drążka?
Dziękuję za pomoc!

[ Dodano: 2015-05-27, 19:12 ]
Normalnie już straciłem nadzieję, że wszystko skomplikowane do tych hamulcy będzie:-) ale w końcu się udało. Założyłem zaciski z almery gti, tarcze i klocki. Nie zakładałem podkładek pod jazma ponieważ różnica niecentralności (chyba nowe słowo powstał o:) wynosi 2 do 4 mm. Więc teoretycznie nie jest konieczna ta podkładka. Mam natomiast uwagę taką, że jak dla mnie to działa tak samo, albo gorzej. Przy zwalnianiu owszem lepsze dozowanie, ale żeby wywołać porządną reakcję trzeba ile sił depnac pedał. Czyli przy lekkim naciśnięciu pedał u około dwa centymetry auto spowalnia, później przez kolejne jakby nic, lub niewiele się dzieje i dopiero na końcu jak mocno się dociśnie pedał to działa. Z tą uwaga, że też to generalnie spowalniacze, a nie heble są. Klocki mam trw, tarcze abs, zaciski oczywiście rozebralem, wszystkie gumowe części nowe. brak wrzerów na tloczkach, czy prowadnucach. Wszystko działa. Za wyjątkiem hamulcy oczywiście. Poproszę jakieś podpowiedzi, bo mi ręce opadły normalnie. Dodam, że mam auto z abs. Chcę mieć hamulce!!!!! Aaaaaa ratunku. Help

[ Dodano: 2015-05-28, 16:59 ]
elektryk1409, może masz jakieś pomysły z tymi hamulcami. U ciebie hula, a mnie kiła. Już ręce rozkładamy. Chyba wrócę do oryginału, bo obecny układ mało jest pewny...

[ Dodano: 2015-06-06, 15:01 ]
Czy ktoś, coś w temacie montażu serowa i pompy hamulcowej z Almery do k11? Szczególnie w wariancie z ABS.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Performance Garage - czyli jak wzmacniamy swoje auta”