Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] wysokie obroty 2.0 td

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

havajaMan
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2010-01-14, 00:37
Lokalizacja: warszawa

[P11/WP11] wysokie obroty 2.0 td

Post autor: havajaMan » 2010-02-19, 20:48

Witam wszystkich.Mam ogromny problem zmoim 2.0 Td. Wymienilem silnik, na taki ktory zasilany byl pompą zexela i zainstalowalem do niego swoj stary osprzet boscha, ktory na starym silniku dzialal mysle bez zarzutu.Po odpaleniu samochod wskakuje na obroty rzedu 2-3 tys i tak pracuje caly czas pokazując przy tym na obrotomierzu 700 a zakres przyspieszania jest nie wielki(do 1,5-2 tysiecy na obrotomierzu).wszystkie wtyczki sa podłaczone prawidlowo,pompiarz powiedzial ze nie ma sensu sprawdzac pompy skoro dzialala na poprzednim silniku.co to moze byc???????????????????????????????????
Ostatnio zmieniony 2010-02-22, 09:13 przez havajaMan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
and_pec
aktywny forumowicz
Posty: 188
Rejestracja: 2009-12-10, 10:38
Lokalizacja: Lublin

Post autor: and_pec » 2010-02-19, 22:30

Problem musi być w złej dawce wtrysku. Czy przypadkiem nie było grzebane nic przy nastawniku.
Problem może być także w wtryskach. Sa one inne dla Bosch a inne dla ZEXELL. Raczej nie ma możliwości podmiany ze względu na inne średnice. Mam podejrzenie też co do wtryskiwacza sterującego że nie pasuje do osprzętu Boscha, a to on właśnie ustala dawkę wtrysku.
skąd wiesz że obroty są rzędu 2-3 tys Osłuchowo czy z kompa, bo piszesz że pokazuje 700.Nie rozumiem też tego zakresu przyśpieszenia. Interpretuję to tak że silnik nie ciągnie powyżej 2 tys.
Sprawdziłbym rozrząd i kompresję.
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)

havajaMan
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2010-01-14, 00:37
Lokalizacja: warszawa

Post autor: havajaMan » 2010-02-20, 02:00

dobrze rozumiesz ze nie idzie powyzej 2 tysiecy ale w rzeczywistosci ma o wiele wiecej.obroty ze sluchu biopre bo jakims cudem nie mam we wtryczce 7mego pinu ktory jest odpowuiedzialny za lączenie z kompem.silnik raczej sprawny,wtryski tez zarzucilem boscha z tamtego silnika, przy nastawniku nikt nie grzebal. wykrecilem pompe, mam jeszcze jedną w zanadrzu napewno dobra wiec jutro zaloze i sie zobaczy czy to pompa czy nie ale czy jest mozliwe zeby tak wszystko naraz, przeciez wymienilem tylko silnik.czujnik polozenia walu zostal stary,tzn ten co chodzil razem z zexelem ale to chyba nie ma znaczenia??????

Awatar użytkownika
and_pec
aktywny forumowicz
Posty: 188
Rejestracja: 2009-12-10, 10:38
Lokalizacja: Lublin

Post autor: and_pec » 2010-02-20, 09:02

Czujnik nie powinien mieć znaczenia, Nie sądzę aby był inny dla bosch czy zexel,
Może masz jakąś nieszczelność na kolektorze i ssie lewe powietrze Jeśli osprzęt był sprawny na starym silniku to raczej po przełożeniu nie powinno być problemów.
Nie łapię
Najpierw piszesz że wkręca się na 2-3 tysiące a potem że nie można go rozbujać powyżej 2 tys. Odpieram to jako totalny brak siły. Na luzie mało z ramy nie wyleci a pod obciążeniem krzyżówka muła z osłem. Jednak zajrzałbym do rozrządu i komprechy no i tego 7-dmego pinu
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)

havajaMan
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2010-01-14, 00:37
Lokalizacja: warszawa

Post autor: havajaMan » 2010-02-21, 18:25

sprawdzilem pompe i jest ok,nawet gdyby kolektor byl nieszczelny to powinien pokazywac rzezywiste obroty na obrotomierzu a on pokazuje mi 700 obrotow. moze to problem elektryczny,kontrolka check engine sie nie swieci.moze przy przekladaniu silnika jakis kabelek sie urwal,nie wiem juz sam,glupieje przy tym samochodzie.nie sadze tez zeby silniik mial jakis defekt bo pracuje rowno,nic nie stuka,gdyby nie bylo kompresji to by to bylo slychac,rozrząd jest dobrze ustawiony

Gość

[P11/WP11] auto zagadka p11 2.0 TD 66 kw różnica w obrotach,

Post autor: Gość » 2013-04-14, 08:49

Witam mam identyczny problem co kolega z tego postu :razz: viewtopic.php?t=1557 tamten temat był opisywany 3 lata temu jednak konkretnej odpowiedzi w nim nie znalazłem. Wczoraj po wymianie silnika samochód zapalił check engine zniknął jednak na jeździe próbnej auto strasznie zamula i nie wkręca się na obroty. Mam to samo wrażenie, że silnik ma inne obroty na biegu jałowym niż pokazuje obrotomierz. Nie wiem gdzie tkwi problem ?? błędy na kompie są od doładowania turbiny ... nie wiem gdzie w tym samochodzie jest czujnik który mierzy ciśnienie doładowania ?? identycznie jak kolega z postu wymieniłem wtryski razem z pompą oraz czujnikiem położenia wału. Turbina została stara. Jedynie katalizator przełożyłem, poprzedni właściciel silnika niestety nie dołączył go do zestawu. Moje pytanie brzmi czy takie zestaw zagra w tym samochodzie w ogóle ?? gdzie tkwi problem ??? może ktoś miał podobny przypadek ?? za wszelkie sugestie z góry dziękuje i pozdrawiam :-D

To nie ma sensu zakładać drugiego tematu, tylko wystarczy dopisać do znalezionego ;) Tematy połączone.
Ostatnio zmieniony 2013-04-14, 14:42 przez Gość, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Toshiba
fanatyk nissana
Posty: 453
Rejestracja: 2011-04-10, 18:43
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Toshiba » 2013-04-14, 18:54

a komputery, przepływomierze są takie same dla zexel i bosch ?

Gość

Post autor: Gość » 2013-04-15, 05:52

pompa wtryskowa , sterownik, wtryski zostały przełożone ze starego silnika do "nowego"

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2013-04-15, 20:28

Katalizatora nie dołączył, bo albo sprzedał oddzielnie i zarobił kasy trochę, albo go wcale nie było. Bo fabrycznie wychodziły primery z cd20t bez niego.
Turbina została z zakupionego silnika czy z Twojego? Bo wiesz, może mieć np. niższe ciśnienie doładowania, co będzie skutkowało mułem na całego i dość obfitym kopceniem z wydechu sadzą, albo zbyt wysokie, co też będzie skutkowało dość niską dynamiką, szczególnie w wyższych partiach obotów.

Awatar użytkownika
jswistow
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 12:58
Lokalizacja: Zamość

Post autor: jswistow » 2013-04-16, 19:16

proponuję sprawdzić zębate koło paska rozrządu wału korbowego, z tego co pamiętam jest różnica między zexel i bosch
to zdaje się że z niego czyta czujnik
kiedyś to przerabiałem przekładając silnik

Awatar użytkownika
Pokemon
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2013-11-26, 22:10
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: Pokemon » 2014-12-09, 20:18

potwierdzam,zexel ma na kole dwa ząbki,a bosch cztery i po odpaleniu jałowe skaczą dość wysoko.Dodatkowo wtryski sterujące różnią się i nie są zamienne oraz inne jest ciśnienie otwarcia wtrysków.Bosh i zexel mają też inny kąt wtrysku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”