Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Dołożenie elektrycznych szyb z tyłu

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

[P11/WP11] Dołożenie elektrycznych szyb z tyłu

Post autor: Zielkq » 2013-08-30, 11:08

Tytułem wstępu:
Tym razem zajmiemy się dołożeniem elektrycznych szyb z tyłu na przykładzie WP11 (przy założeniu, że przód mamy elektryczny). Nie jest to operacja skomplikowana, jednak wymaga trochę cierpliwości, czasu, rozebrania poszycia trzech drzwi i skompletowania wszystkich potrzebnych elementów. Jeżeli mamy wersję przed liftem to warto zorganizować elementy również z wersji przedliftowej (a przynajmniej wiązki), jeżeli polift to poliftowej. Inaczej czeka nas przerabianie wiązek bo nie wszystkie wtyczki są takie same:
mieszko pisze:Z uwagi na to, że wiązkę od kierowcy mam od p11 po lifcie więc jedna kostka, która wychodzi z drzwi do auta ( ta mniejsza ) jest trochę inna niż w mojej starej wiązce. Będę musiał ją przerobić bo bez jej podłączenia nie mam na razie el. lusterek i głośnika od kierowcy ;) .
Poza tym u mnie wszystko działa nie było problemu z przeszczepem :)
Przydatny temat: viewtopic.php?t=9888&postdays=0&postorder=asc&start=0

Wyłączenie odpowiedzialności:
Wszystko co niżej opisane robicie na własną odpowiedzialność. Wszystko u Was może wyglądać inaczej i jeżeli coś popsujecie, to nie do mnie z pretensjami :-P

Przy montażu całości i zabawie z wiązkami wariuje centralny zamek tj. zamyka samoczynnie zamki. Upewnić się, że nie zamkniemy tym samym jedynych kluczyków w środku (w Kombi np. otworzyć bagażnik, w innych drzwi pasażera, etc.)

Ja robiłem wszystko na odłączonym akumulatorze podpinając go co jakiś czas w celu sprawdzenia, czy wszystko działa (przed zmontowaniem finalnym całości)

Co potrzebujemy?
- śrubokręt krzyżak / nasadka 10
- coś do podważania (np. śrubokręt+szmatka)

- 2xtapicerka drzwi tylnych (ewentualnie przerabiamy własną, tj. zaślepiamy dziurę po korbce i rzeźbimy miejsca pod przycisk)
- przyciski do drzwi tylnych
- panel sterowania do drzwi kierowcy (5-przyciskowy)
- 2xelektryczny podnośnik szyby do drzwi tylnych (prawy i lewy)
- wiązka do drzwi kierowcy
- 2xwiązka do drzwi tylnych (wszystkie wiązki muszą pochodzić od auta z elektrycznym sterowaniem szyb tylnych)
Obrazek
Zdjęcie 1. Elementy do przekładki

- trochę wolnego czasu
- jakieś zdolności manualne

Jedziemy:
Zaczynamy od demontażu tapicerki drzwi kierowcy i obu drzwi tylnych (opisane w poprzednich poradnikach):
viewtopic.php?t=13436
viewtopic.php?t=13863

Ze wszystkich drzwi odklejamy, bądź przynajmniej odginamy fabryczną folię, aby mieć dostęp do wszystkich kabli, które w całości musimy podmienić (w tym celu odkręcamy metalowe wsporniki tapicerki)
Obrazek
Zdjęcie 2. Odginamy fabryczną folię.

Zaczynamy od drzwi kierowcy. Na łączeniu drzwi-karoseria odnajdujemy gumową osłonę kabli i wyjmujemy ją z obu stron. Od strony karoserii musimy wyjąć również dwie wtyczki (nie jest to łatwe!). Można również całość zrobić poprzez demontaż osłon i deski rozdzielczej, ale po co dokładać sobie roboty? Gdy mamy je na zewnątrz rozpinamy kable i upewniamy się, że wtyczki samoczynnie nie powrócą nam do dziury w karoserii. Odpinamy wszystkie wtyczki w drzwiach i wypinamy wszystkie mocowania spinek (te, które mocują wiązkę do drzwi - zapamiętujemy jej ułożenie!)
Obrazek
Zdjęcie 3. Wtyczki wyciągnięte z karoserii przed ich rozpięciem
Obrazek
Zdjęcie 4. Jedna z wtyczek w drzwiach
Obrazek
Zdjęcie 5. Częściowo rozpięta wiązka w drzwiach
Obrazek
Zdjęcie 6. U mnie konieczne było przelutowanie głośnika do nowej wiązki, w standardzie jest tam wtyczka

Wiązkę wyjmujemy, a nową wsadzamy od strony łączenia drzwi-karoseria. Tak, musimy całość metodycznie i systematycznie przepchać przez ten mały otwór w drzwiach. Po włożeniu nowej wiązki podpinamy wszystkie wtyczki (+panel na krótko) i sprawdzamy, czy sterowanie szybami z przodu działa. Nie ma sensu się rozpisywać, która wtyczka gdzie, bo każda jest inna. :P

Obrazek
Zdjęcie 7. Pierwszy test nowej wiązki w drzwiach kierowcy i sterowania drzwiami przednimi

Przechodzimy do drzwi tylnych. Folię mamy zdjętą, przystępujemy do wyjęcia wiązki jak w drzwiach przednich.
Obrazek
Zdjęcie 8. Zdjęta folia z drzwi tylnych

Obrazek
Zdjęcie 9. Zabawa z wiązką drzwi tylnych

Ustawiamy szybę w takiej pozycji, aby mieć dostęp do śrub mocujących ją do podnośnika. Odkręcamy je, aby nie trzymały szyby.
Obrazek
Zdjęcie 10. Śruby mocujące szybę do podnośnika
Następnie podnosimy szybę do końca i blokujemy ją przy pomocy śrubokręta (trafić w otwór po drugiej stronie!) i szmatki.
Obrazek
Zdjęcie 11. Zablokowana szyba
Opuszczamy podnośnik. Jeżeli wszystko dobrze zrobiliśmy, szyba powinna zostać na górze! Odkręcamy wszystkie śruby mocujące mechanizm do drzwi. (trzy w okolicach korbki i cztery mocujące sam podnośnik - 2 na górze, 2 na dole)
Obrazek
Zdjęcie 12. Widok na wszystkie śruby mocujące mechanizm opuszczania/podnoszenia szyby
Wyjmujemy delikatnie stary podnośnik i na jego miejsce mocujemy nowy w odwrotnej kolejności do demontażu. Nie zapomnieć o przykręceniu szyby! Wkładamy nową wiązkę i wszystko podpinamy. Możemy w tym momencie sprawdzić, czy elektryczne sterowanie działa (po podpięciu przycisku tylnego) i podłączeniu zasilania :)
Z drugimi drzwiami postępujemy identycznie. Finalne sprawdzenie, montujemy nowe poszycie drzwi, wkładamy przyciski i podłączamy do nich wiązkę. Cieszymy się elektrycznymi szybami z tyłu. Wsio.

Efekty można podziwiać tutaj jak i w tym poście viewtopic.php?p=298370#298370 zamieściłem różnice między wiązkami drzwi tylnych bez elektryki i z elektryką, podnośników manualnych i elektrycznych, jak i uchwytów w tapicerce. Uchwyty w tapicerce pomimo różnic pasują wzajemnie.

Pytania/skargi/wnioski?
Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób To Sam”