Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Skorodowane łączenie tłumika środkowego/końcowego

Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
maniek_NKP
fanatyk nissana
Posty: 425
Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
Lokalizacja: DW

Skorodowane łączenie tłumika środkowego/końcowego

Post autor: maniek_NKP » 2010-09-26, 17:40

Temat jest ogólny więc zamieszczę tutaj.

Przerdzewiało mi łączenie tłumika końcowego ze środkowym - lata luźno cały tłumik. Puściło w miejscu połączenia tego kołnierza (skręcanego) z rurą idącą do tłumika końcowego. Skutkiem jest efekt dźwiękowy jak w WRC :D

Pytanie czy lepiej wymienić cały tłumik (który jest oryginalny, od nowości czyli ma 13 lat) czy może bawić się w jakieś reanimacje tego połączenia ? Domyślam się, że skoro tłumik jest już też wypalony to i na niego pewnie przyjdzie i czas, ale niech napisze ktoś kto miał tego typu przypadek.

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2010-09-26, 17:56

W moim tez tak mialem ze ten kolnierz przerdzewial. Tlumik jeszcze w dobrym stanie jest wiec wyrownalem tylko rure na ktorej byl ten kolnierz i przyspawalem nowa,pozniej dopasowalem i jest ok. Wiec jesli jeszcze tlumik nie ma dziur to chyba lepiej tylko to wstawic niz kupowac nowy.
Obrazek

Awatar użytkownika
maniek_NKP
fanatyk nissana
Posty: 425
Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
Lokalizacja: DW

Post autor: maniek_NKP » 2010-09-26, 18:04

Byłem ostatnio na kanale i z tego co widziłem to chyba najsensowniej byłoby wyciąć kilka cm tej przegniłej końcówki rury łączącej się z kołnierzem i wstawienie nowego kawałka oraz przyspawanie go do tego kołnierza. Problem w tym, że ten kołnierz też nie jest w najlepszym stanie. A dobry tłumik Bosala to dwie stówki.... :/

homik123456, ile czasu temu robiłeś taki zabieg ?

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2010-09-26, 18:13

w maju to robilem, tyle ze ja za kolnierzem rure mialem zdrowa i od srodkowego ten kolnierz tez dobry wiec mialem mniej roboty.
zawsze mozesz tez razem zespawac tlumik koncowy ze srodkowym wstawiajac rure odpowiednio wygieta.
Obrazek

Awatar użytkownika
GrzegorzPPP
aktywny forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: GrzegorzPPP » 2010-09-26, 18:14

Ja dałem cały używany tłumik :)

P.S Wrzuć wsteczny i rozpędź się powyżej 4000obr/min ;D Dźwięk jakbyś podtlenek azotu miał na pokładzie ;D

Awatar użytkownika
maniek_NKP
fanatyk nissana
Posty: 425
Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
Lokalizacja: DW

Post autor: maniek_NKP » 2010-09-26, 18:51

nad używką myślałem, ale też niewiadomo na co się trafi i w jakim stanie, czy już też nie jest mocno wypalony.

Z kolei wycięcie tych kołnierzy i wstawienie rurki to dodatkowa zabawa przy wymianie tłumika która może sie okazać niezbędna za jakiś czas.
Spróbuję z wstawieniem kawałka rurki w miejsce skorodowanego fragmentu.
dzięki

ice
aktywny forumowicz
Posty: 167
Rejestracja: 2009-12-09, 14:34
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: ice » 2010-10-05, 08:14

Bosala mam u siebie cały układ, skorodował dokładnie w tym samym miejscu. Ma jedną nie miłą wadę, buczy po rozgrzaniu. Jak układ jest zimny to spoko cisza itp po nagrzaniu buczy przy przyspieszaniu. Troszkę bardziej sportowo niż oryginał.
BMW E46 320D
Nissan Primera P11.144
Mini Cooper - Żonowóz :)

Awatar użytkownika
maniek_NKP
fanatyk nissana
Posty: 425
Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
Lokalizacja: DW

Post autor: maniek_NKP » 2010-10-05, 13:00

Sprawę rozwiązalem wstawieniem kawalka rurki i wycięciem uprzednio tego łącznika bo niewiele brakowalo a to samo miałby z drugiej strony czyli od środkowego tłukika. Tak na dobrą sprawę to cały układ kwalifikuje się do wymiany a to już koszt ok. 400-450 zł (BOSAL) czyli końcowy i środkowy tłumik, uszczelki i śruby.

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2010-10-05, 15:06

maniek_NKP,
Czyli jednak zrobiles tak jak pisalem. :-)
Obrazek

Awatar użytkownika
maniek_NKP
fanatyk nissana
Posty: 425
Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
Lokalizacja: DW

Post autor: maniek_NKP » 2010-10-05, 15:50

homik123456[/b], no niezupełnie, bo nie trzeba było nawet wyginać rury :D
A tak serio to tak, wersja economic :) Pkt leci, dzięki !

ODPOWIEDZ

Wróć do „Eksploatacja pojazdów - porady”