[ Primera] Nissan Primera P10 GT Turbo
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
[ Primera] Nissan Primera P10 GT Turbo
Nissan
MODEL: Primera P10 1.6 SLX -> P10 GT 95
SILNIK: Było: GA16DE 1.6 16V Było: SR20DE 2.0 16V P10 Było: SR20DE P11 2000r. Jest: SR20DE 2.0 16V P10 LOW PORT Turbo
UKŁAD NAPĘDOWY: FWD, sprzęgło, 4 łopatki, docisk Exedy, koło zamachowe 6,7 kg
UKŁAD HAMULCOWY:
1. Przód: Tarcze: DBA, wentylowane, nawiercana, nacinana 280mm , zaciski 200SX S14 4, FERODO PREMIER
2. Tył: Tarcze: SpeedMAX (nacinane ), 258mm, FERODO PREMIER
3. Dodatkowo: Usunięte kolektory siły hamowania, przewody przód + tył w oplocie
UKŁAD DOLOTOWY: Filtr stożkowy FUJITA 3,5 + zimne powietrze z nadkola + AIR BOX
UKŁAD WYDECHOWY: Kolektor skrzynkowy HOME MADE, DP HOME MODE 3 cale, reszta 2,5 cala + APEXI JASMA + ładna końcówka by TomyDCC
TURBO: TD05 16G z wewnętrznym WG
ZAWIESZENIE:
1. Przód: KYB ULTRA SR
2. Tył: KYB AGX
3. Sprężyny: WEITEC -35/-35mm
3. Poduszki amortyzatorów: HOME MODE
ELEKTRONIKA: Elektryczne szyby x4, lusterka,
CAR-AUDIO: Coś tam gra
ŚRODEK:Czarna skóra (odrestaurowana), fotele kubełkowe, upiększone zegary ( aluminiowe obwódki + diody SMD )
OLEJ: Gulf 10W60
MOC:
Inne:
- Zmodyfikowane poduszki silnika,
- Regulowane kółko rozrządu VisionMotorWorks,
- Panewki - korby ACL, główne NPR
- Pierścienie - RIKEN
- Tłoki z SR20DET stopień sprężania 8,3:1,
- Wtryski 440
- Chłodnica oleju
- Regulator ciśnienia paliwa type SARD
- Dodatkowe zegary AG: EGT, temp oleju, temp wody, Boost
- ECU MASTER DET II + map sensor 2,5 bar
- Pompa paliwa WALBRO 255 GSS 341 + przewody w oplocie
- Blow Off HKS SSQV III
- 2 wentylatory 10 calowe "alla" SPAL + odpalanie z kabiny
- BoostController TurboSmart Dual Stage
- Świece NGK irydowe
- IC chinol
- Dolot by Femic.pl
[center]Pierwsze MODYFIKACJE
1. Zmiana motorowni SWAP SR20DE HIGT PORT (KLIK)
Zakupilem Nissana Primere P10 GT 95r sedan srebrny. Samochod uległ kolizji pod koniec czerwca 2009r .
Samochod został przywieziony do mnie na lawecie.
Kolejno zabrałem sie za demontaż wnetrza.
- Wybebeszenie całego wnetrza Gt jak i mojego
- Wymontowanie prawie całej instalacji elektrycznej z GT
- Zamontowanie tylnej elektryki i szyb do mojej P10
Oto foty dotychczasowych poczynań:
Wiązka już po demontażu
Montaż nowej wiązki
Wiązka kabli z GT
Zaciski z 200 SX S14a
Drzwi pasażera
Wnętrze już prawie gotowe
Po przetransportowaniu budy do mojego miejsca zamieszkania rozpocząłem etap przekładki jednostki napędowej.
Oto foty:
Rozbiórka SR20
Zabawa z Kabelkami
Nocne zabawy z wyjęciem 1,6 oraz przygotowaniem prac na następny dzień.
SR20DE
Środek czyściutki.
A tak wyglada "prawie" efekt koncowy
[/center]
[center]2. Zmiana motorowni SWAP SR20DE P11 2000r
- Kolektor by MacGayver PRO
- Mod rozrządu
- Wałek od P11 GT
- Dolot Simota
- Lekki zamach
- Nowe sprzęgło EXEDY STAGE I
[/center]
[center] [/center]
[center][/center]
[center][/center]
[center]3.CZAS NA TURBO[/center]
[center]Chciałbym pochwalić się nowym sercem do mojej P10 które już niebawem zawita pod maską. [/center]
[center]
[/center]
Prace wystartowały we wrześniu tamtego roku. Jednostka bazowa to oczywiście SR-ka Low Port z Primery P10. Silnik uszkodzony ( wydmuchana uszczelka pod głowicą ) Jak zobaczycie na poniższych zdjęciach stan - FATALNY. Plusem całej sprawy jest fakt iż silnik nigdy dotąd nie miał remontu, więc były duże szanse iż wał jest nominalny.
Przejdźmy do rzeczy - foto relacja
[center]Stary silnik - rozebrany częściowo[/center]
[center]
[/center]
[center] [/center]
[center]Uśmiechnięty Neptun " wykonaliśmy krok do przodu " [/center]
[center] [/center]
[center]Wał po wyjęciu był bez jakichkolwiek rys [/center]
[center]
[/center]
Jak widać, wszystko brudne. Pełno starej oliwy która pod wpływem czasu zamieniła się w żel. Blok oraz inne elementy były uwalone smarem do którego przykleił się piasek. Czyszczenie całości była by czasochłonna dlatego więc rozebrany silnik wraz ze wszystkimi jego elementami oddałem do czyszczenia ultradźwiękami. Oto efekt:
[center]
Głowica splanowana - wymienione uszczelniacze zaworowe oraz sprawdzona ciśnieniowo.
[/center]
[center]Mając gotowe elementy w wolnych chwilach zabrałem się za powiększenie i polerownie kanałów ssących w głowicy i kolektorze. [/center]
[center]
[/center]
[center]
Porównanie powiększonych kanałów z serią [/center]
[center] [/center]
[center]Międzyczasie z czystej ciekawości rozkręciłem pompę oleju - sprawdziłem luzy zewnętrzne i wewnętrzne - jest w normie [/center]
[center][/center]
[center]Kolejnym etapem było zbieranie gratów. Tu należą się podziękowania Osie który uruchomił kontakty i już po tygodniu miałem nowe części.
Co najważniejsze, silnik został zbudowany na tłokach z PULSARA ( zdjęcie poniżej ), stopień sprężenia 8,3:1. Coobcio dzięki
[/center]
[center]
[/center]
[center] [/center]
[center]Dobra passa się skończyła. Kupiłem najtańsze panewki korbowodowe na przymiarkę. Okazało się że luz wynosi 6 setek. Stanowczo za dużo. Ogólnie wał był kwalifikowany do 2 grupy selekcyjnej jednak jajowatość jednego z czopów przekreśliła szanse dobrania panewek w ASO z grup selekcji kolorystycznej. Wał został poddany obróbce i polerowaniu w Atuo-szlifie. Obecnie luz wynosi ~ 3.5 setki
[/center]
[center] [/center]
[center] [/center]
[center]Pod koniec roku nie było czasu na grzebanie. Święta, prezenty, sylwester odczułem nie tylko wielokrotnym kacem ale również brakiem $$$. Jednak w nowym roku prace znów ruszyły do przodu. zaczęliśmy od:
[/center]
[center]Pierwsze przymiarki wału i skręcenie shorta [/center]
[center]
[/center]
[center]Przymiarki głowicy oraz jej montaż [/center]
[center] [/center]
[center] [/center]
[center]
[/center]
[center]Uzbrojenie głowicy [/center]
[center]
[/center]
[center]Po złożeniu wszystkiego do kupy, wałków, ustawienie rozrządu, silnik prezentował się tak:[/center]
[center] [/center]
[center]Efekt po dopracowaniu paru szczegółów [/center]
[center]
[/center]
[center] [/center]
[center] [/center]
[center] [/center]
[center] [/center]
[center]Parę fotek z końcowego etapu budowania nowej jednostki [/center]
[center]
[/center]
[center]
Bierzemy sie do roboty
Nowa jednostka napędowa na pokładzie
Hamulce
Sprzegło
[/center]
[center]GALERIA
[center] [/center]
[center][/center]
[center] [/center]
[center] [/center]
[center] [/center]
[center] [/center]
[center] [/center]
[center]Wszytskie moje modyfikacje i przeróbki opisane w dalszej cześci prezentacji[/center][/center][/center]
MODEL: Primera P10 1.6 SLX -> P10 GT 95
SILNIK: Było: GA16DE 1.6 16V Było: SR20DE 2.0 16V P10 Było: SR20DE P11 2000r. Jest: SR20DE 2.0 16V P10 LOW PORT Turbo
UKŁAD NAPĘDOWY: FWD, sprzęgło, 4 łopatki, docisk Exedy, koło zamachowe 6,7 kg
UKŁAD HAMULCOWY:
1. Przód: Tarcze: DBA, wentylowane, nawiercana, nacinana 280mm , zaciski 200SX S14 4, FERODO PREMIER
2. Tył: Tarcze: SpeedMAX (nacinane ), 258mm, FERODO PREMIER
3. Dodatkowo: Usunięte kolektory siły hamowania, przewody przód + tył w oplocie
UKŁAD DOLOTOWY: Filtr stożkowy FUJITA 3,5 + zimne powietrze z nadkola + AIR BOX
UKŁAD WYDECHOWY: Kolektor skrzynkowy HOME MADE, DP HOME MODE 3 cale, reszta 2,5 cala + APEXI JASMA + ładna końcówka by TomyDCC
TURBO: TD05 16G z wewnętrznym WG
ZAWIESZENIE:
1. Przód: KYB ULTRA SR
2. Tył: KYB AGX
3. Sprężyny: WEITEC -35/-35mm
3. Poduszki amortyzatorów: HOME MODE
ELEKTRONIKA: Elektryczne szyby x4, lusterka,
CAR-AUDIO: Coś tam gra
ŚRODEK:Czarna skóra (odrestaurowana), fotele kubełkowe, upiększone zegary ( aluminiowe obwódki + diody SMD )
OLEJ: Gulf 10W60
MOC:
Inne:
- Zmodyfikowane poduszki silnika,
- Regulowane kółko rozrządu VisionMotorWorks,
- Panewki - korby ACL, główne NPR
- Pierścienie - RIKEN
- Tłoki z SR20DET stopień sprężania 8,3:1,
- Wtryski 440
- Chłodnica oleju
- Regulator ciśnienia paliwa type SARD
- Dodatkowe zegary AG: EGT, temp oleju, temp wody, Boost
- ECU MASTER DET II + map sensor 2,5 bar
- Pompa paliwa WALBRO 255 GSS 341 + przewody w oplocie
- Blow Off HKS SSQV III
- 2 wentylatory 10 calowe "alla" SPAL + odpalanie z kabiny
- BoostController TurboSmart Dual Stage
- Świece NGK irydowe
- IC chinol
- Dolot by Femic.pl
[center]Pierwsze MODYFIKACJE
1. Zmiana motorowni SWAP SR20DE HIGT PORT (KLIK)
Zakupilem Nissana Primere P10 GT 95r sedan srebrny. Samochod uległ kolizji pod koniec czerwca 2009r .
Samochod został przywieziony do mnie na lawecie.
Kolejno zabrałem sie za demontaż wnetrza.
- Wybebeszenie całego wnetrza Gt jak i mojego
- Wymontowanie prawie całej instalacji elektrycznej z GT
- Zamontowanie tylnej elektryki i szyb do mojej P10
Oto foty dotychczasowych poczynań:
Wiązka już po demontażu
Montaż nowej wiązki
Wiązka kabli z GT
Zaciski z 200 SX S14a
Drzwi pasażera
Wnętrze już prawie gotowe
Po przetransportowaniu budy do mojego miejsca zamieszkania rozpocząłem etap przekładki jednostki napędowej.
Oto foty:
Rozbiórka SR20
Zabawa z Kabelkami
Nocne zabawy z wyjęciem 1,6 oraz przygotowaniem prac na następny dzień.
SR20DE
Środek czyściutki.
A tak wyglada "prawie" efekt koncowy
[/center]
[center]2. Zmiana motorowni SWAP SR20DE P11 2000r
- Kolektor by MacGayver PRO
- Mod rozrządu
- Wałek od P11 GT
- Dolot Simota
- Lekki zamach
- Nowe sprzęgło EXEDY STAGE I
[/center]
[center] [/center]
[center][/center]
[center][/center]
[center]3.CZAS NA TURBO[/center]
[center]Chciałbym pochwalić się nowym sercem do mojej P10 które już niebawem zawita pod maską. [/center]
[center]
[/center]
Prace wystartowały we wrześniu tamtego roku. Jednostka bazowa to oczywiście SR-ka Low Port z Primery P10. Silnik uszkodzony ( wydmuchana uszczelka pod głowicą ) Jak zobaczycie na poniższych zdjęciach stan - FATALNY. Plusem całej sprawy jest fakt iż silnik nigdy dotąd nie miał remontu, więc były duże szanse iż wał jest nominalny.
Przejdźmy do rzeczy - foto relacja
[center]Stary silnik - rozebrany częściowo[/center]
[center]
[/center]
[center] [/center]
[center]Uśmiechnięty Neptun " wykonaliśmy krok do przodu " [/center]
[center] [/center]
[center]Wał po wyjęciu był bez jakichkolwiek rys [/center]
[center]
[/center]
Jak widać, wszystko brudne. Pełno starej oliwy która pod wpływem czasu zamieniła się w żel. Blok oraz inne elementy były uwalone smarem do którego przykleił się piasek. Czyszczenie całości była by czasochłonna dlatego więc rozebrany silnik wraz ze wszystkimi jego elementami oddałem do czyszczenia ultradźwiękami. Oto efekt:
[center]
Głowica splanowana - wymienione uszczelniacze zaworowe oraz sprawdzona ciśnieniowo.
[/center]
[center]Mając gotowe elementy w wolnych chwilach zabrałem się za powiększenie i polerownie kanałów ssących w głowicy i kolektorze. [/center]
[center]
[/center]
[center]
Porównanie powiększonych kanałów z serią [/center]
[center] [/center]
[center]Międzyczasie z czystej ciekawości rozkręciłem pompę oleju - sprawdziłem luzy zewnętrzne i wewnętrzne - jest w normie [/center]
[center][/center]
[center]Kolejnym etapem było zbieranie gratów. Tu należą się podziękowania Osie który uruchomił kontakty i już po tygodniu miałem nowe części.
Co najważniejsze, silnik został zbudowany na tłokach z PULSARA ( zdjęcie poniżej ), stopień sprężenia 8,3:1. Coobcio dzięki
[/center]
[center]
[/center]
[center] [/center]
[center]Dobra passa się skończyła. Kupiłem najtańsze panewki korbowodowe na przymiarkę. Okazało się że luz wynosi 6 setek. Stanowczo za dużo. Ogólnie wał był kwalifikowany do 2 grupy selekcyjnej jednak jajowatość jednego z czopów przekreśliła szanse dobrania panewek w ASO z grup selekcji kolorystycznej. Wał został poddany obróbce i polerowaniu w Atuo-szlifie. Obecnie luz wynosi ~ 3.5 setki
[/center]
[center] [/center]
[center] [/center]
[center]Pod koniec roku nie było czasu na grzebanie. Święta, prezenty, sylwester odczułem nie tylko wielokrotnym kacem ale również brakiem $$$. Jednak w nowym roku prace znów ruszyły do przodu. zaczęliśmy od:
[/center]
[center]Pierwsze przymiarki wału i skręcenie shorta [/center]
[center]
[/center]
[center]Przymiarki głowicy oraz jej montaż [/center]
[center] [/center]
[center] [/center]
[center]
[/center]
[center]Uzbrojenie głowicy [/center]
[center]
[/center]
[center]Po złożeniu wszystkiego do kupy, wałków, ustawienie rozrządu, silnik prezentował się tak:[/center]
[center] [/center]
[center]Efekt po dopracowaniu paru szczegółów [/center]
[center]
[/center]
[center] [/center]
[center] [/center]
[center] [/center]
[center] [/center]
[center]Parę fotek z końcowego etapu budowania nowej jednostki [/center]
[center]
[/center]
[center]
Bierzemy sie do roboty
Nowa jednostka napędowa na pokładzie
Hamulce
Sprzegło
[/center]
[center]GALERIA
[center] [/center]
[center][/center]
[center] [/center]
[center] [/center]
[center] [/center]
[center] [/center]
[center] [/center]
[center]Wszytskie moje modyfikacje i przeróbki opisane w dalszej cześci prezentacji[/center][/center][/center]
Ostatnio zmieniony 2015-05-21, 10:27 przez Ryba, łącznie zmieniany 90 razy.
- Piotrek N15 S
- stały bywalec
- Posty: 99
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:42
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
- Kamilos210
- wiem o czym pisze
- Posty: 85
- Rejestracja: 2009-12-09, 13:36
- Lokalizacja: Płock
- Piotrek N15 S
- stały bywalec
- Posty: 99
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:42
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
ładna.... proponuje jeszcze gril zmienic na ten poliftowy i bedzie elegancko (wg. mnie)
pozdro
pozdro
moje 4kola na YT
http://www.youtube.com/watch?v=3myj2s0peR0
http://www.youtube.com/watch?v=3myj2s0peR0
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Optycznie stary silniczek rybon miał ładny no poza tłokami - chyba LPG i uboga mieszanka tak je załatwiła albo mechanicznie coś pwadło do gara...
Ps. tłoki takie niby mam jakby kto chciał ale lepiej świerzszy dół wsadzić, bo zaraz by się okazało że wał śmietnik czy słaba pompa oleju...
Ps. tłoki takie niby mam jakby kto chciał ale lepiej świerzszy dół wsadzić, bo zaraz by się okazało że wał śmietnik czy słaba pompa oleju...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Kolektor z P10 pasuje do silnika z P11 ale tylko z wersji LOWPORT (przepustnica na górze) a Wy macie HIGH PORT (przepustnica na dole)
viewtopic.php?t=8957
s13 SR20DET w budowie...
s13 SR20DET w budowie...