Klub zrzeszającym miłośników marki nissan. Dzielimy się informacjami na temat nissana, udzielamy porad, organizujemy spoty lokalne jak również zloty ogólnopolskie. Łączny nas wspólna pasja do marki.
Zwracam sie do Was z pytaniem drodzy forumowicze, jaki płyn zimowy polecacie do spryskiwczy? Mialem jakis wspanialy wynalazek ktory zamarzał mi na szybie przy -2 stopniach i teraz postanowilem zapytac kogos o rade...
Polecajcie sprawdzone produkty, w miare mozliwosci dopiszcie cene, bo nie wiem jak Wam ale mi nie usmiecha sie wydac 30 zł za 5 litrów czegoś co i tak wypsikam
Orlen - płyn przewidziany do -22 stopni, dzisiaj przy -14 zamarzał na szybie, nie mówiąc już o tym że musiałem poczekać aż rozmrożą się przewody i dysze. Do -10 jest OK.
Szczerze polecam SONAX EXTREME.Płynów stosowałem wiele łącznie z castrola który mam obecnie i jestem z niego niezadowolony bo po zroszeniu nim szyby ta zamarza i gówno widać że tak powiem. Natomiast miałem SONAXA i wzór jest płyn w/g mnie.Jedyną wadą jest wyższa od innych cena właśnie ok 30pln o których piszesz ale przynajmniej wiesz że dobrze je wydałeś.
Generalnie nie mam jakiegoś ulubionego płynu, ale na silne mrozy mam sposób. Kupuję koncentraty płynu zimowego, przeważnie mają temperaturę zamarzania pomiędzy 50-70C. Producent przewiduje ich odpowiednie rozcieńczanie wodą destylowaną. A ja po prostu używam ich jako "dopalacz" do zwykłych płynów. Jak temperatura spada mocno poniżej 0 to dolewam koncentratu i tyle.
Asahi pisze:Orlen - płyn przewidziany do -22 stopni, dzisiaj przy -14 zamarzał na szybie
to i tak miałeś dobrze, że leciał ... u mnie pozostał w zbiorniczku .. qpa a nie płyn... musze chyba zrobić jak napisał Roxx - ale to już jak dotre do garażu. Póki co muszę chyba dolać nieco denaturatu aby ruszyło
Ja kupiłem w Tesco płyn i wczoraj przy lekko poniżej -10 płyn śmigał elegancko później sprawdzę i też napiszę co to za firmy czy firma " tesco " czy jakiś inny
też mam płyn zimowy z Tesco (do -22 za jakieś 12 zł) tylko, że doprawiony czystym spirytusem i odmrażaczem, wczoraj przy -15 stopniach działał świetnie
była Primera P11 SLX 96' 1,6 16V 99KM
była Primera WP12 Visia 05' 1,8 16V 116KM
jest Duster IFL Black Shadow 17' 1,6 16V 114KM
Asahi pisze:Orlen - płyn przewidziany do -22 stopni, dzisiaj przy -14 zamarzał na szybie
to i tak miałeś dobrze, że leciał ... u mnie pozostał w zbiorniczku .. qpa a nie płyn... musze chyba zrobić jak napisał Roxx - ale to już jak dotre do garażu. Póki co muszę chyba dolać nieco denaturatu aby ruszyło
Nie dodawaj denatury bo ci plamy na lakierze zrobi. Nowe lakiery są delikatne.
Mi co prawda zamarzł stary płyn, bo nie zmieniłem na czas (i teraz chyba muszę czekać na wiosnę), ale kupiłem w Tesco płyn Alpina Premium Line 4l/5zł, do -17'C.
Z ciekawości wystawiłem go wieczorem na balkon po kilku godzinach przy -16'C było wszystko ok.
W nocy było -19'C i też nie zamarzł, ani nie zgęstniał itp., więc chyba godny polecenia.
Tylko może być gorzej gdy będą mrozy > -20'C.
W zeszlym roku kupowalem plyn zimowy Castrol to bylem zadowolony bo nie zamarzal, ale tegoroczna produkcja jakas slaba, niestety plyn zamarza na szybie, chyba bede musial dolac koncentratu sonaxa, co by lepiej troche bylo.
Przedwczoraj do przetestowania zalałem płyn zimowy AUTOLANDu i muszę przyznać że ani nie zamarza w dyszach ani na szybie. Na opakowaniu ma znaczki Auto Światu że jest przez niego polecany i nawet w 2006 roku w AŚ wygrał test zimowych płynów do szyb.
Asahi pisze:Orlen - płyn przewidziany do -22 stopni, dzisiaj przy -14 zamarzał na szybie
to i tak miałeś dobrze, że leciał ... u mnie pozostał w zbiorniczku .. qpa a nie płyn... musze chyba zrobić jak napisał Roxx - ale to już jak dotre do garażu. Póki co muszę chyba dolać nieco denaturatu aby ruszyło
Nie dodawaj denatury bo ci plamy na lakierze zrobi. Nowe lakiery są delikatne.
No własnie nie dolałem denaturatu tylko 100 spirytu ... płyn w zbiorniczku pływa świetnie .. natomiast w rurkach łapie .. posiedziała foka w garazu to i płyn sie odetkał .. pieprze to śmigam micrą
potwierdzam też kupiłem ten ze Stonki, ładnie pachnie i działa, jakiś z nano-technologią . Nie widzę potrzeby kupować coś za 30zł jak mogę mieć za 10zł. Rocznie za zaoszczędzona kasę mam na dobre pióra wycieraczek do szyb.
Testowałem różne płyny i zostałem przy Schelowskim. Kiedyś w Carrefourze kupowałem był dobry, nie pamiętam kto dla nich robił ale później się zmienił na gorsze.
Letni też Shellowski albo woda z filtra z płynem do naczyń albo szyb.
BULI
Reklamacji na zamknięte tematy nie uwzględniam
Ja polecam płyn i letni i zimowy "sonax" jest rewelacyjny niestety drogi a płyn, który obecnie używam to "autoland" i na zimę i na lato. Nie drogi i bardzo dobry w każdym tesco do kupienia
Ja bym polecił płyn AXA zarówno letni jak i zimowy jest OK.Fajny zapach i zimowy nawet przy największych mrozach nigdy mi nie zamarzł.Dziś kupiłem 5L baniak zimowego za ok 11PLN-ów.
micra K10 1,0 lx 89r R.I.P.
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P. http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"
a ja ostatnio kupiłem w LIDLU za 10-11 zł, "urzekł" mnie dołączony mini lejek, przez co nie musiałem wyciągac swojego z bagażnika
Fakt, przy -20, musiałem poczekac kilka km i w momencie kiedy silnik sie rozgrzał, płyn równiez zaczał leciec.
Do -15 było wszystko ok.
Ja polecam "Jan"-a, w Auchan 9zl za 5l (produkowany przez Orlen do -22).Testowałem w zamrażarce Jana i ten z Lidla (z lejkiem do -20). I przy -20, lidlowy po 4 godzinach zamarzł, jana trzymałem 48h i konsystencja cały czas ta sama. Temperatura w zamrażarce -20.
Asahi pisze:Orlen - płyn przewidziany do -22 stopni, dzisiaj przy -14 zamarzał na szybie, nie mówiąc już o tym że musiałem poczekać aż rozmrożą się przewody i dysze. Do -10 jest OK.
ja też ostatnio się na nim zawiodłam, przy przejeżdżaniu przez wiadukt nad linią kolejową zachciało mi się szyby czyścić, a mróz był kilkunastostopniowy - no i szyba zaczęła się robić matowa nieciekawie to wyglądało
herson pisze:a ja ostatnio kupiłem w LIDLU za 10-11 zł, "urzekł" mnie dołączony mini lejek, przez co nie musiałem wyciągac swojego z bagażnika
Fakt, przy -20, musiałem poczekac kilka km i w momencie kiedy silnik sie rozgrzał, płyn równiez zaczał leciec.
Do -15 było wszystko ok.