Kolektor wydechowy
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
Kolektor wydechowy
Witam,
na wstępie wyjaśnię skąd temat. Z racji tego że mój projekcik jest bardzo mało kosztogenny i zarazem nie wymagam od silnika nie wiadomo czego to się zastanawiam nad tym tematem.
Auto to Almera GTI która jak wiadomo ma kolektor taki jak w SR20Di/De czyli żeliwne 4-2 i portki 3-1 rurowe (jeśli się mylę to niech ktoś mnie poprawi). I się zacząłem zastanawiać co bym uzyskał zmieniając kolektor na ten z P10GT/Sunny GTI. I idąc tym tokiem zacząłem myśleć nad kolektorem od silników VE (kilka sztuk w PL jest a większość wkłada "Chińczyki") więc też może by się udało kupić za małą kasę.
Dochodząc do sedna: co by mi dało użycie któregoś z tych kolektorów i prosił bym o foto kolektora od SR20VE i SR16VE.
Z góry dzięki za odpowiedź.
PumaRST
PS: tylko bardzo proszę o skupienie się na temacie a nie rozwodzeniu się nad "Chińczykami" połączonymi z wydechem 2,25". Bo na chwilę obecną nie mam potrzeby szukać mocy w ten sposób oraz znam lepsze sposoby na wydanie tej kasy.
na wstępie wyjaśnię skąd temat. Z racji tego że mój projekcik jest bardzo mało kosztogenny i zarazem nie wymagam od silnika nie wiadomo czego to się zastanawiam nad tym tematem.
Auto to Almera GTI która jak wiadomo ma kolektor taki jak w SR20Di/De czyli żeliwne 4-2 i portki 3-1 rurowe (jeśli się mylę to niech ktoś mnie poprawi). I się zacząłem zastanawiać co bym uzyskał zmieniając kolektor na ten z P10GT/Sunny GTI. I idąc tym tokiem zacząłem myśleć nad kolektorem od silników VE (kilka sztuk w PL jest a większość wkłada "Chińczyki") więc też może by się udało kupić za małą kasę.
Dochodząc do sedna: co by mi dało użycie któregoś z tych kolektorów i prosił bym o foto kolektora od SR20VE i SR16VE.
Z góry dzięki za odpowiedź.
PumaRST
PS: tylko bardzo proszę o skupienie się na temacie a nie rozwodzeniu się nad "Chińczykami" połączonymi z wydechem 2,25". Bo na chwilę obecną nie mam potrzeby szukać mocy w ten sposób oraz znam lepsze sposoby na wydanie tej kasy.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
NA kolekotrze od SR20VE śmiga Neptune z Ludzi, za grosze mu go sprzedałem, myślę że może być ciut lepszy od 4-2-1 z SR20Di i tego z N15/P11 GT - bo to jedno i to samo.
Porównywalny do tego z SR20DE z P10 GT i N14 GTi powinien być.
Neptunowi wyszło na nim 164KM a przy takich samych modach na SSAC powinno wyjść ok 170KM... Za to bardzo fajnie Nm wyszły
Porównywalny do tego z SR20DE z P10 GT i N14 GTi powinien być.
Neptunowi wyszło na nim 164KM a przy takich samych modach na SSAC powinno wyjść ok 170KM... Za to bardzo fajnie Nm wyszły
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
z VE jest ciut dłuższy jak te z N14 i P10 GT/GTi, jak chesz mogę CI wysłać takie coś na testy, dwu rurkę będziesz musiał sobie dorobić lub przerobić swoją oryginalną...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
to teraz zgłupiałem trochę, czy do kolektora z VE zapnę portki z N15 p&p czy trzeba coś przerabiać??
i nadal nikt mi nie powiedział czy w ogóle można sie spodziewać jakiegoś przyrostu. oczywiście +/- pytam. bo jesli gra nie jest warta świeczki to szkoda czasu.
może jakies foto porównawcze obu kolektorów - VE i N14/P10
i nadal nikt mi nie powiedział czy w ogóle można sie spodziewać jakiegoś przyrostu. oczywiście +/- pytam. bo jesli gra nie jest warta świeczki to szkoda czasu.
może jakies foto porównawcze obu kolektorów - VE i N14/P10
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm
jakiś przyrost powinien być bo z tego co pamiętam to najlepsze kolektory seryjne miały n14 GTi/p10GT a w p11GT/alma GTi były te gorsze... kolektor z VE wygląda dobrze i chyba taki jest skoro np Neptune osiąga na nim takie moce w swojej p10.. a czy trzeba przerabiać pod dwururkę z n15 to nie wiem na oko wydaję się że powinno dać się to zaadaptować...
Kolektor od VE zły nie jest. Wydaje mi się na wynik byłby bardzo podobny w porównaniu do tego z N14gti/p10gt. Jest nieco dłuższy, jednostajnie schodzi w dół bez gięć. Na pewno opłacał się jego montaż... odczuwalna różnica w środkowym i górnym zakresie obrotów w porównaniu do śmiesznego kolektorka z p10 slx. Jeżeli w starym kolektorze jest jeszcze katalizator tak jak w p11 to już w ogóle. Nie hamowałem auta przed i po założeniu ale pewnie pare kucy i nm doszło.
To jest fotka jak wygląda VE
To jest fotka jak wygląda VE
Nissan Primera SR20DE+T
kolektor z GT/GTi jest dużo lepszy od tego seryjnego "czegoś co wydala spaliny" aktualnie u Ciebie. A jeśli chodzi o jeszcze większe przyrosty i nie chińczyk tak jak wspomniałeś to jest już polska produkcja
Tu masz jak wygląda nasza rodzima produkcja
A tu masz wykres na primerze Ryby. ten niższy jest na kolektorze właśnie od GT/Gti a ten wyższy na kolektorze mojej produkcji wyniki są chyba bardziej niż zadowalające
Tu masz jak wygląda nasza rodzima produkcja
A tu masz wykres na primerze Ryby. ten niższy jest na kolektorze właśnie od GT/Gti a ten wyższy na kolektorze mojej produkcji wyniki są chyba bardziej niż zadowalające
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
Dzięki chłopaki za odpowiedzi i foto.
MacGayver, właśnie po twoim temacie o budowie i jakieś tam dyskusji doszedłem do wniosku że tanim sposobem jest podmiana kolektora na ten z P10GT/N14 GTI. co Chińczyk daje w połączeniu z wydechem 55mm to wiem bo w poprzedniej N15 GTI dał 15KM 6Nm ale tak jak napisałem w pierwszym poście że nie szukam nie wiadomo jakiej mocy bo jej nie potrzebuje na chwilę obecną. mam 148KM 184Nm i chciałbym przekroczyć 150KM. wydech ma serie bez dużego Katalizatora więc pomyślałem o podmianie kolektorów oraz już idzie tłumik końcowy przelotowy o seryjnej średnicy. A nie chce wydawać 650-800zł na sam kolektor teraz bo na razie uczę się tego auta pod kontem Toru i chodzi mi bardziej o magie liczb ale najtańszym kosztem. Z resztą wolał bym tą kasę wydać na skrzynię z p11 GT ze względu na jej dyfer bo to mi więcej by teraz pomogło niż za długa skrzynia z N15GTI ale jak będę szukał mocy po wyżej 170KM to się odezwę do ciebie (gratuluje wyniku na twoim kolektorze).
Reasumując - najprościej i najszybciej będzie poszukać kolektora z p10GT/n14GTI oczywiście mowie o mojej argumentacji i fakcie ze nie mam czasu na przerabianie czegokolwiek.
MacGayver, właśnie po twoim temacie o budowie i jakieś tam dyskusji doszedłem do wniosku że tanim sposobem jest podmiana kolektora na ten z P10GT/N14 GTI. co Chińczyk daje w połączeniu z wydechem 55mm to wiem bo w poprzedniej N15 GTI dał 15KM 6Nm ale tak jak napisałem w pierwszym poście że nie szukam nie wiadomo jakiej mocy bo jej nie potrzebuje na chwilę obecną. mam 148KM 184Nm i chciałbym przekroczyć 150KM. wydech ma serie bez dużego Katalizatora więc pomyślałem o podmianie kolektorów oraz już idzie tłumik końcowy przelotowy o seryjnej średnicy. A nie chce wydawać 650-800zł na sam kolektor teraz bo na razie uczę się tego auta pod kontem Toru i chodzi mi bardziej o magie liczb ale najtańszym kosztem. Z resztą wolał bym tą kasę wydać na skrzynię z p11 GT ze względu na jej dyfer bo to mi więcej by teraz pomogło niż za długa skrzynia z N15GTI ale jak będę szukał mocy po wyżej 170KM to się odezwę do ciebie (gratuluje wyniku na twoim kolektorze).
Reasumując - najprościej i najszybciej będzie poszukać kolektora z p10GT/n14GTI oczywiście mowie o mojej argumentacji i fakcie ze nie mam czasu na przerabianie czegokolwiek.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm
Skrzynia N15 GTi jest jedną z najkrótszych więc ten problem już Ci rozwiązałem i ciesz się że koszty Ci zejdą Krótsza skrzynia jest tylko od SR16VE ze szperą.
A jak chcesz zakupić kolektor od GT lub VE to uderzaj albo do Ryby albo do Neptune'a. Ryba już jeździ na moim kolektorze i ten z GT leży u mnie, a znowu Neptune chce sprzedać swojego od VE żeby wstawić ten mój. Także uderzaj do któregoś z nich i kłopot z głowy
A jak chcesz zakupić kolektor od GT lub VE to uderzaj albo do Ryby albo do Neptune'a. Ryba już jeździ na moim kolektorze i ten z GT leży u mnie, a znowu Neptune chce sprzedać swojego od VE żeby wstawić ten mój. Także uderzaj do któregoś z nich i kłopot z głowy
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
MacGayver, PW poszło od obu
a co do skrzyń to po tym temacie wnioskuje że P11GT jednak miało krótszy dyfer niż N15GTI:
viewtopic.php?t=443
Ale to inny temat i też do potwierdzenia.
a co do skrzyń to po tym temacie wnioskuje że P11GT jednak miało krótszy dyfer niż N15GTI:
viewtopic.php?t=443
Ale to inny temat i też do potwierdzenia.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm
W końcu ile tych VE jeździ?.... coobcio, xtomek, zuru, bodek, neptune, dawne rossiego, MRC, kto jeszcze??? Dopisać się
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
nie mam skanu N15 ale z tego co wiem ma dyfer 4,177 czyli dłuższy. zresztą jak patrze po prędkościach licznikowych to by sie zgadzało że taki jest. choć tak jak mówie tematu bardzo nie sprawdzałem bo na razie jakoś bardzo nie jest on na topie u mnie. ale jak masz ten z n15 to chętnie zobaczę i rozwieje swoje wątpliwości.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
P11 GT najkrotsza skrzynia ogólnie dostępna, przełożenie głowne 4,37...
Ogólnie licznikowo rozpiętość biegów jak w N15 GTI z tym że Almera lata na koła 195/55R15 a Primera 195/60R15...
Ogólnie licznikowo rozpiętość biegów jak w N15 GTI z tym że Almera lata na koła 195/55R15 a Primera 195/60R15...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
i przy zastosowaniu tych samych opon skrzynia z P11GT jest krótsza niż ta co mam teraz.
Ale jak policzyłem różnice predkości na poszczególnych biegach to sie zastanawiam czy gra jest warta świeczki. najlepiej było by wsadzić 1 i 2 bieg ze skrzyni od 1,4 do tej z P11GT i w tedy było by znacznie krócej jedynie 3 bieg wyszedł by dość długi
no i mam dylemat bo mam oba Kolektory do kupienia, ten od P10GT/N14GTI oraz od SR20VE przerobiony pod SR20DEH i nie wiem który wybrać
Ale jak policzyłem różnice predkości na poszczególnych biegach to sie zastanawiam czy gra jest warta świeczki. najlepiej było by wsadzić 1 i 2 bieg ze skrzyni od 1,4 do tej z P11GT i w tedy było by znacznie krócej jedynie 3 bieg wyszedł by dość długi
no i mam dylemat bo mam oba Kolektory do kupienia, ten od P10GT/N14GTI oraz od SR20VE przerobiony pod SR20DEH i nie wiem który wybrać
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
trzeba przerobić, sondy nie są ze sobą kompatybilne...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Właśnie wrzucam do siebie kolektor od p10 gt i zastanawiam się czy w oryginalną tulejkę przed złączem elastycznym nie podpiąć pierwszej sondy przedłużając przewody (będzie prawie dotykać miski olejowej), a na drugą sondę wspawać tulejkę za złączem elastycznym.PumaRST pisze:trzeba na łączeniu dwóch kanałów przed dwururką wspawać tulefke na sonde i będzie ok
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
To ja zrobię małe odświeżenie
Wspaniałe "4-2-1" w SR20DEH - chyba jeden z lepszych dowcipów w wydaniu NISSANa Jak widać do pełnoprawnego 4-2-1 to temu trochę brakuje
Wspaniałe "4-2-1" w SR20DEH - chyba jeden z lepszych dowcipów w wydaniu NISSANa Jak widać do pełnoprawnego 4-2-1 to temu trochę brakuje
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Dopisze się do tematu i spytam czy warto?
http://allegro.pl/kolektor-wydechowy-ni ... 03441.html
http://allegro.pl/kolektor-wydechowy-ni ... 03441.html
Civic VI->Primera P11 GA16->Primera SR20DE->Accord VI 2.0 ES->P11.144 SR20
bombel,
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."