[ 200SX] [S14A] Silvia by TomyDDC
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
- TomyDDC
- fanatyk nissana
- Posty: 523
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
- Lokalizacja: Stefanów/Radom
- Kontakt:
Dalsze plany takie, że w tym tygodniu będzie łatana podłoga no i wreszcie pomalowana. A potem składanie wszystkiego w całość. No i wydech 3" w całości.
Mam niestety problem z linkami ręcznego. jedna pracuje ładnie a druga się kleszczy bardzo. Chciałbym kupić nową ale nigdzie nie mogę jej dostać... Może ktoś ma pomysł gdzie można dostać linkę ręcznego
Mam niestety problem z linkami ręcznego. jedna pracuje ładnie a druga się kleszczy bardzo. Chciałbym kupić nową ale nigdzie nie mogę jej dostać... Może ktoś ma pomysł gdzie można dostać linkę ręcznego
DDC-Performance
A pytałeś po firmach co się trudnią dorabianiem linek?
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
- TomyDDC
- fanatyk nissana
- Posty: 523
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
- Lokalizacja: Stefanów/Radom
- Kontakt:
Zuto już jeździ, był przegląd i geometria. Po pierwszych 200km mogę stwierdzić, że jest dużo sztywniejszy, bardzo głośny i słychać pracę dyfra. Wydech jest do zmodyfikowania i myślę że się trochę uciszy. Co do dyfra to sam nie wiem, musi się ze mną przejechać ktoś kto zna się na tym... Pozatym po pierwszym odpaleniu nieco dymił ale to wypalał się nowy wydech. Teraz jeszcze czekam na Intercooler i dopiero będzie można powiedzieć coś o osiągach...
Poniżej kilka fotek
Poniżej kilka fotek
DDC-Performance
- TomyDDC
- fanatyk nissana
- Posty: 523
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
- Lokalizacja: Stefanów/Radom
- Kontakt:
Hmm. Jeśli ma końcówkę z napisem DDC-Performance to raczej w całości moja produkcja, ale jeden taki powstał do 200sx mojego... Końcówkę wydechu robiłem chyba jedną dla Ryby... tak mi się kojaży coś... ale mogę się mylićkarol282 pisze:mam tłumik JASMA oryginalny z końcówką przyspawaną DDC Performance więc chyba wiesz jaki
Dichtfix od Wurth-a. Na ten kawałek podwozia poszło 4szt. (30zł/szt.)Ad@mus pisze:jakim srodkiem konserwacje robiles?
DDC-Performance
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Jaka średnica końcóweczki
Ps. Chińsko noge dorobiłeś
Pss. Ogarniam FMIC-a
Będzie to dobrze dopiepszać - koniecznie z moją rudą Zetką musimy się ustawić po tym zabiegu
Ps. Chińsko noge dorobiłeś
Pss. Ogarniam FMIC-a
Będzie to dobrze dopiepszać - koniecznie z moją rudą Zetką musimy się ustawić po tym zabiegu
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
TomyDDC Coobcio tak dokładnie to ten tłumik od Ryby Wejście na 2'5" wyjście na 3". Jak robisz nowy to spoko w sumie z takim zapleczem to się nie dziwie. Na dniach pewnie ten mój tłumik wleci do działu giełda
Ali-En Dzięki za objaśnienie tego skrótu, za chiny świata bym się nie domyślił że on to oznacza
Sorry za OT
Ali-En Dzięki za objaśnienie tego skrótu, za chiny świata bym się nie domyślił że on to oznacza
Sorry za OT
- TomyDDC
- fanatyk nissana
- Posty: 523
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
- Lokalizacja: Stefanów/Radom
- Kontakt:
FMIC już zamontowane i już po pierwszych kilometrach daje się odczuć poprawę. Po pierwszym odpaleniu dławił się ale po regulacji zapłonu jest OK. Obecnie doładowanie ok 0,8bar. Teraz jeszcze BOV, stożek, AirBox i rura między filtrem a turbiną i dolot będzie kompletny. Poniżej kilka fotek
Poza tym wydech do poprawy. Muszę poprawić końcowy tłumik i wspawać łącznik elastyczny. No i jeszcze mocowanie do skrzyni dorobić i zamontować nową "nogę"
Jeśli po naprawie tłumika końcowego nadal będzie męcząco głośny to zrobię ECV za pierwszym tłumikiem.
Do zlotu chciałbym jeszcze zrobić rozpórkę kielichów ale to spory projekt i nie wiem czy się wyrobię...
No i chciałbym na rolki go postawić i ogólnie sprawdzić kilka rzeczy
Poza tym wydech do poprawy. Muszę poprawić końcowy tłumik i wspawać łącznik elastyczny. No i jeszcze mocowanie do skrzyni dorobić i zamontować nową "nogę"
Jeśli po naprawie tłumika końcowego nadal będzie męcząco głośny to zrobię ECV za pierwszym tłumikiem.
Do zlotu chciałbym jeszcze zrobić rozpórkę kielichów ale to spory projekt i nie wiem czy się wyrobię...
No i chciałbym na rolki go postawić i ogólnie sprawdzić kilka rzeczy
DDC-Performance
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
NA fejsie widzę że ciągle w wozie coś się zmienia/ulepsza - byś się pochwalił coby to wysztko w jednej pigólce było
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Coobcio, a i Ty mógłbyś swoje poczynania z zetkami opisywać toż to z rf kopiuj wklej trzeba zrobić
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
No fakt 400KM w wolnossaku coraz bliżej, skrobnij cośw moim temacie to mnie zmotywuje by opisać historię na 2015 i początki 2016
viewtopic.php?p=368557#368557
viewtopic.php?p=368557#368557
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- TomyDDC
- fanatyk nissana
- Posty: 523
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
- Lokalizacja: Stefanów/Radom
- Kontakt:
Ostatnimi czasy zebrałem w jednym miejscu spis elementów które zaadoptowałem do Silvi z innych aut. Trochę się tego nazbierało. Minęło też sporo czasu od ostatnich moich wpisów dlatego postaram się to nadrobić i co jakiś czas po kolei uzupełniać temat o opisy i fotki z kolejnych modyfikacji. Poniżej dla smaku umieszczam listę
1. Tarcze hamulcowe przód - Nissan Murano Z51
2. Tarcze hamulcowe tył - Nissan X-Trail T31
3. Tarcze kotwiczne tył - Nissan 200sx S13
4. Zaciski hamulcowe tył - Nissan 350z Z33
5. Zaciski hamulcowe przód - AlfaRomeo 166
6. Alternator - Nissan 350z Z33
7. Czujnik ABS tył - Volvo V40
8. Wentylatory chłodnicy wody - Nissan Maxima A32
9. Projektory lamp przednich Xenon - Audi A6C6
10. Czujnik biegu wstecznego Nissan Navara D40
11. Nagłośnienie - Mazda RX8 / Mazda 6
1. Tarcze hamulcowe przód - Nissan Murano Z51
2. Tarcze hamulcowe tył - Nissan X-Trail T31
3. Tarcze kotwiczne tył - Nissan 200sx S13
4. Zaciski hamulcowe tył - Nissan 350z Z33
5. Zaciski hamulcowe przód - AlfaRomeo 166
6. Alternator - Nissan 350z Z33
7. Czujnik ABS tył - Volvo V40
8. Wentylatory chłodnicy wody - Nissan Maxima A32
9. Projektory lamp przednich Xenon - Audi A6C6
10. Czujnik biegu wstecznego Nissan Navara D40
11. Nagłośnienie - Mazda RX8 / Mazda 6
DDC-Performance
- TomyDDC
- fanatyk nissana
- Posty: 523
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
- Lokalizacja: Stefanów/Radom
- Kontakt:
Re: [ 200SX] [S14A] Silvia by TomyDDC
Dokładnie następnego dnia auta już nie było... W nocy doszło do samozapłonu spowodowanego zwarciem w instalacji elektrycznej i prawa przednia ćwiartka wraz z całym osprzętem silnika spłonęła. Na szczęście udało się ugasić szybko więc ogień się nie rozprzestrzenił. Tym samym auto znikło ze świata na 5 lat...
Decyzja zapadła, że podejmę się odbudowy. Ile by to nie kosztowało i ile by nie trwało. Z początku zakładałem uzupełnienie osprzętu silnika i elementów blacharskich. Miał być powrót do stanu sprzed pożaru. Jednak po zweryfikowaniu stanu blacharki i mając na uwadze, że karoseria już wymagała napraw... zapadła decyzja o gruntownej odbudowie auta. CDN...
Decyzja zapadła, że podejmę się odbudowy. Ile by to nie kosztowało i ile by nie trwało. Z początku zakładałem uzupełnienie osprzętu silnika i elementów blacharskich. Miał być powrót do stanu sprzed pożaru. Jednak po zweryfikowaniu stanu blacharki i mając na uwadze, że karoseria już wymagała napraw... zapadła decyzja o gruntownej odbudowie auta. CDN...
DDC-Performance
- TomyDDC
- fanatyk nissana
- Posty: 523
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
- Lokalizacja: Stefanów/Radom
- Kontakt:
Re: [ 200SX] [S14A] Silvia by TomyDDC
...Czas przygotować garaż i brać się za robotę. Emocje opadły i na chłodno można spojrzeć na to co jest do zrobienia. Garaż gotowy, wjeżdżamy...
Po wyjęciu silnika i pozbyciu się spalonych elementów zniszczenia nie wydają się tak ogromne jak by się wydawało. Prawy przód właściwie. Maska, zderzak, lampa, pozycja, nadkola plastikowe i kilka elementów pod maską wraz z wiązką elektryczną.
Zaczynamy demontaż i przygotowujemy się do umocowania karoserii na ramie umożliwiającej obracanie co znacznie ułatwia operacje blacharskie.
No i mamy to. Karoseria na ramie. Poczyniony ogromny krok na przód.
Teraz trzeba rozmontować do końca i powycinać szyby a następnie pozbyć się powłoki lakierniczej. Lakier bezbarwny już schodził z wielu miejsc i samo zmatowienie i uzupełnienie nic by nie pomogło. CDN...
Po wyjęciu silnika i pozbyciu się spalonych elementów zniszczenia nie wydają się tak ogromne jak by się wydawało. Prawy przód właściwie. Maska, zderzak, lampa, pozycja, nadkola plastikowe i kilka elementów pod maską wraz z wiązką elektryczną.
Zaczynamy demontaż i przygotowujemy się do umocowania karoserii na ramie umożliwiającej obracanie co znacznie ułatwia operacje blacharskie.
No i mamy to. Karoseria na ramie. Poczyniony ogromny krok na przód.
Teraz trzeba rozmontować do końca i powycinać szyby a następnie pozbyć się powłoki lakierniczej. Lakier bezbarwny już schodził z wielu miejsc i samo zmatowienie i uzupełnienie nic by nie pomogło. CDN...
DDC-Performance
- TomyDDC
- fanatyk nissana
- Posty: 523
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
- Lokalizacja: Stefanów/Radom
- Kontakt:
Re: [ 200SX] [S14A] Silvia by TomyDDC
... Komora silnika już wypiaskowana i zabezpieczona fertanem. Po piaskowaniu wreszcie nie wygląda jak skwarek co też znacznie poprawia humor
Czas na piaskowanie podwozia i naprawy blacharskie. Sporo tego wyszło ale kilka dni z zaprzyjaźnionym spawaczem i temat ogarnięty bardzo solidnie.
Wielkie podziękowania dla Pawła za pomoc.
Teraz całe podwozie zostanie zabezpieczone Fertanem by nie korodowało. Potem dodatkowo specjalnymi podkładami by następnie zostać zalane gumą zabezpieczającą mechanicznie.
W między czasie usuwamy powłoki lakiernicze metodą chemiczną. Zostaje tylko ocynkowana blacha.
Lecimy z podkładem reaktywnym.
Zaraz potem na to podkład akrylowy...
Teraz Mastyka dla uszczelnienia połączeń spawanych i zgrzewanych.
I wreszcie na koniec docelowa powłoka ochronna, która też nadaje wreszcie fajny wygląd.
Podwozie mamy na gotowo. Czas na nadwozie. Tutaj trudniej bo każdy błąd będzie już widoczny.
Lecimy z podkładem epoksydowym.
Zamykamy akrylem.
Generalnie na tym koniec jesli chodzi o moje prace nad karoserią. Rozpoczynamy poszukiwania lakiernika który podejmie się skończenia prac i nadaniu odpowiedniego wyglądu. Tym czasem trwają prace nad innymi elementami... cdn...
Czas na piaskowanie podwozia i naprawy blacharskie. Sporo tego wyszło ale kilka dni z zaprzyjaźnionym spawaczem i temat ogarnięty bardzo solidnie.
Wielkie podziękowania dla Pawła za pomoc.
Teraz całe podwozie zostanie zabezpieczone Fertanem by nie korodowało. Potem dodatkowo specjalnymi podkładami by następnie zostać zalane gumą zabezpieczającą mechanicznie.
W między czasie usuwamy powłoki lakiernicze metodą chemiczną. Zostaje tylko ocynkowana blacha.
Lecimy z podkładem reaktywnym.
Zaraz potem na to podkład akrylowy...
Teraz Mastyka dla uszczelnienia połączeń spawanych i zgrzewanych.
I wreszcie na koniec docelowa powłoka ochronna, która też nadaje wreszcie fajny wygląd.
Podwozie mamy na gotowo. Czas na nadwozie. Tutaj trudniej bo każdy błąd będzie już widoczny.
Lecimy z podkładem epoksydowym.
Zamykamy akrylem.
Generalnie na tym koniec jesli chodzi o moje prace nad karoserią. Rozpoczynamy poszukiwania lakiernika który podejmie się skończenia prac i nadaniu odpowiedniego wyglądu. Tym czasem trwają prace nad innymi elementami... cdn...
DDC-Performance
- TomyDDC
- fanatyk nissana
- Posty: 523
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
- Lokalizacja: Stefanów/Radom
- Kontakt:
Re: [ 200SX] [S14A] Silvia by TomyDDC
Decyzja zapadła o zmianie jednostki napędowej. Ten pomysł krążył gdzies z tyłu głowy już od dłuższego czasu. Jednak dotąd nie było ekonomicznego uzasadnienia dla takiej zmiany. Jednak w obecnej sytuacji zakup osprzętu i remont SR20DET wiązał się z takimi kosztami że właściwie byłyby one jednakowe jak przy zakupie nowej jednostki. I tak stałem się posiadaczem RB25DET Neo. Silnik pochodzi ze Skyline R34 GT-T.
Ponieważ został zakupiony z palety postanowiłem, że go rozbiorę i dokladnie obejrzę jego stan, wymienię co potrzeba i odnowię by wyglądał nieco lepiej.
Ku memu zadowoleniu nagaru na tłokach praktycznie brak, na cylindrach widać ślady honowania. Wygląda na zdrową jednostkę.
Czas na prace renowacyjne w moim stylu i trochę modyfikacji silnika. Opis jest bardzo skrótowy dlatego będą szybkie przeskoki w fotkach.
Silnik mechanicznie ogarnięty. Można zająć się innymi pracami... cdn...
Ponieważ został zakupiony z palety postanowiłem, że go rozbiorę i dokladnie obejrzę jego stan, wymienię co potrzeba i odnowię by wyglądał nieco lepiej.
Ku memu zadowoleniu nagaru na tłokach praktycznie brak, na cylindrach widać ślady honowania. Wygląda na zdrową jednostkę.
Czas na prace renowacyjne w moim stylu i trochę modyfikacji silnika. Opis jest bardzo skrótowy dlatego będą szybkie przeskoki w fotkach.
Silnik mechanicznie ogarnięty. Można zająć się innymi pracami... cdn...
DDC-Performance
- TomyDDC
- fanatyk nissana
- Posty: 523
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
- Lokalizacja: Stefanów/Radom
- Kontakt:
Re: [ 200SX] [S14A] Silvia by TomyDDC
Do tematu silnika jeszcze wrócimy bo było tam sporo zmian i problemów. Czas zająć się zawieszeniem. Na tapetę trafia tył. Już wcześniej był regenerowany ale teraz z racji pewnych postanowień, tylny wózek musiał zostać zmodyfikowany. Dyferencjały z S14 są niemal niedostępne a jeśli już są to na 99% wyją i mają luzy. Postanowiłem umożliwić montaż dyfra z 350 / 370z. Są dużo młodsze i łatwiej dostępne. Drugą zmianą było pozbycie sie sporej części poliuretanów, które zamulają zawieszenie. Jest sztywno ale powoli pracuje. Weszły regulowane wahacze z przegubami kulowymi.
Tylne zawieszenie zmontowane i kompletne czeka sobie na karoserię. cdn...
Tylne zawieszenie zmontowane i kompletne czeka sobie na karoserię. cdn...
DDC-Performance
- TomyDDC
- fanatyk nissana
- Posty: 523
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
- Lokalizacja: Stefanów/Radom
- Kontakt:
Re: [ 200SX] [S14A] Silvia by TomyDDC
... przyszedł czas na układ hamulcowy. O ile przód na brembo i tarczach z murano nawet nieźle pracował i tył teżbył nie najgorszy na zestawie z x-trail to jednak w tym temacie ciągle mi mało. Od początku budowy tego auta inspiruję się modelem R34 Z-Tune. i podobnie było w przypadku hamulców. Na przód po bardzo długich poszukiwaniach trafiły zaciski z Maserati QP brembo 6-tłoczkowe i do tego tarcze hamulcowe pływające z Astry OPC 355x32. Tył został uzbrojony w zaciski brembo 4-tłoczkowe z Maserati QP i tarcze hamulcowe z 370z 350mm. Dodatkowo pompa hamulcowa została zaadoptowana z 350z o średnicy tłoka 27mm. Zaciski zostały zregenerowane i pomalowane proszkowo. Zostały wykonane odpowiednie adaptery.
Wszelkie przewody hamulcowe w późniejszym etapie zostaną wymienione na nowe zarówno sztywne jak i elastyczne. ABS nie będzie.
cdn...
Wszelkie przewody hamulcowe w późniejszym etapie zostaną wymienione na nowe zarówno sztywne jak i elastyczne. ABS nie będzie.
cdn...
DDC-Performance