Owijanie kolektora
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
-
- stały bywalec
- Posty: 106
- Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
- Lokalizacja: Gniezno/Toruń
-
- stały bywalec
- Posty: 106
- Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
- Lokalizacja: Gniezno/Toruń
Dostałem i od razu zabrałem sie za owijanie. Musze przyznać, że te 10 metrów wystarcza na "styk" na kolektor i dwururke (do plecionki) żeby owinąć to w miarę pożądnie. tak z 15 metrów to by było akurat.
Dodatkowo w niektórych miejscach pospinałem te bandaże opaskami plastikowymi (takimi uniwersalnymi, przeważnie do spinania kabli elektrycznych) tylko nie wiem czy wytrzymają taką temperature.
Dodatkowo w niektórych miejscach pospinałem te bandaże opaskami plastikowymi (takimi uniwersalnymi, przeważnie do spinania kabli elektrycznych) tylko nie wiem czy wytrzymają taką temperature.
Jadąc z prędkością 200 km/h to co widzisz przed sobą... jest już historią
-
- stały bywalec
- Posty: 106
- Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
- Lokalizacja: Gniezno/Toruń
-
- stały bywalec
- Posty: 106
- Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
- Lokalizacja: Gniezno/Toruń
Bandaże na kolektorze i szykuje sie do założenia.
Czy ktoś już może sie za to zabrał. Nie było problemów z odkręceniem metalowej osłony termicznej, albo z 8-ma śrubami kolektor-głowica?
Można sie za to zabrać samemu, czy raczej trzeba oddać do tłumikarza, bo bez podgrzania tych śrub palnikami sie nie obejdzie?
Czy ktoś już może sie za to zabrał. Nie było problemów z odkręceniem metalowej osłony termicznej, albo z 8-ma śrubami kolektor-głowica?
Można sie za to zabrać samemu, czy raczej trzeba oddać do tłumikarza, bo bez podgrzania tych śrub palnikami sie nie obejdzie?
Jadąc z prędkością 200 km/h to co widzisz przed sobą... jest już historią
-
- stały bywalec
- Posty: 106
- Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
- Lokalizacja: Gniezno/Toruń
szkoda ze szybciej nie pisales, bo 20 metrow to by wystarczyło zeby pożadnie to owinąć. 10m to jednak mało na taki kolektorKenet pisze:20 m z re5pecta za 130 zł
Wczoraj zabrałem sie za montaż Kolektora w P11 i dla wszystkich którzy sie za to zabrali mam kilka porad bo ja robilem to kilka godzin i poległem na błachostkach. dzisiaj ciąg dalszy i mam nadzieje ze zdążę do soboty.
Żeby zdjąć osłone termiczną a potem seryjny kolektor należy zdemontować łapkę z prawej strony trzymającą wspornik maski.
potem zdemontować wentylator z prawej strony potem z lewej.
Odkręcić osłonę kolektora, odkręcić kolektor od spdu z rurą idącą do plecionki a potem przy silniku.
wyjąc kolektor i uważać żeby nie uszkodzić sondy lambda.
Przed włożeniem ssaca należy najpierw włożyć trzy śrudby w flanszy łączenia z dwu-rurką. bo jak ktoś dobrze owinął kolektor bandażami (tak jak ja) to potem będzie problem z włożeniem tych śrub gdy przykręcicie kolektor do silnika.
jak zamontujecie ssaca do głowicy silnika, trzeba koniecznie wkręcić wszystkie śruby zanim kolektor "dotknie" głowicy silnika. ja najpierw spasowałem dobrze kolektor i zacząłem wkręcać śruby po kolei. efekt tego taki że nie mogłem dokręcić dolnych środkowych śrub, od cylindra drugiego i trzeciego.
Jadąc z prędkością 200 km/h to co widzisz przed sobą... jest już historią
nie zrozum mnie źle.Kenet pisze:Coś dużo płacicie za te bandaże, a tydzień temu brałem dla kolegi 20 m z re5pecta za 130 zł. Trzeba dzwonić i zawsze się można dogadać.
Od początku śledziłeś ten temat, a teraz jak już wszyscy zakupili to informujesz o tym że można było mieć 2 razy więcej za tyle samo. w podobnej jakości
-
- stały bywalec
- Posty: 106
- Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
- Lokalizacja: Gniezno/Toruń
p'xxl, jak przykręcałeś 4-2-1 do silnika wykorzystałes orginalne nakrętki ,czy jakieś inne. u mnie jak założyłem ssaca dolne nakrętki od dwóch srodkowych cylindrów nie chcą się do końca wkręcić z powodu zbyt dużej grubości rury w miejscu gdzie trzeba nakręcić nakrętki.
Druga sprawa, że bardzo trudno jest dokręcić porządnie na wszystkie śruby kolektor z dwururką, w primerze nie ma praktycznie tam miesca żeby włożyć rękę a co dopiero klucz.
ponadto miałem bardzo mocno dokręcone te dwie śruby w rurze od cylindra 4 i 3 a mimo to jedna mi wypadła podczas jazdy i teraz szukam jakieś zastępczej albo wyciągne ten kolektor i dam komuś żeby mi zaspawali te śruby.
Auto stoi z tego powodu od dwóch dni i przyznam szczerze że tymi pierdołami jestem negatywnie zaskoczony właśnied dlatego że dwie nakrętki głowica kolektor poprostu tam nie pasują, a po drugie że nie można pożądnie skręcić kolektora z dwururką, chyba zeby wyciągnąc rurki od klimatyzacji a to następne koszty
Druga sprawa, że bardzo trudno jest dokręcić porządnie na wszystkie śruby kolektor z dwururką, w primerze nie ma praktycznie tam miesca żeby włożyć rękę a co dopiero klucz.
ponadto miałem bardzo mocno dokręcone te dwie śruby w rurze od cylindra 4 i 3 a mimo to jedna mi wypadła podczas jazdy i teraz szukam jakieś zastępczej albo wyciągne ten kolektor i dam komuś żeby mi zaspawali te śruby.
Auto stoi z tego powodu od dwóch dni i przyznam szczerze że tymi pierdołami jestem negatywnie zaskoczony właśnied dlatego że dwie nakrętki głowica kolektor poprostu tam nie pasują, a po drugie że nie można pożądnie skręcić kolektora z dwururką, chyba zeby wyciągnąc rurki od klimatyzacji a to następne koszty
Jadąc z prędkością 200 km/h to co widzisz przed sobą... jest już historią
Dopiero po Świętach się za to biorę. Trochę mi się plany pozmieniały. Nie będzie szlifu łba. Nikt z okolicznych macherów nie chce się za to wziąć. Jeden by robił ale głowicy więcej jak 0,4 mm nie zeszlifuje. Założę ssaca i biorę się za lakier i Body. Dam znać jak co zrobiłem. Postaram się robić na bieżąco zdjęcia z prac nad kolektorem.Hiszpan 207 pisze:p'xxl, jak przykręcałeś 4-2-1 do silnika wykorzystałes orginalne nakrętki ,czy jakieś inne. u mnie jak założyłem ssaca dolne nakrętki od dwóch srodkowych cylindrów nie chcą się do końca wkręcić z powodu zbyt dużej grubości rury w miejscu gdzie trzeba nakręcić nakrętki.
Primera P11 GT do kupienia w dobrych pieniądzach. Info na PW
np. tak :ciapek pisze:Muszę go najpierw wykręcić bo jakoś nie widzę siebie owijającego kolektor pod maską Poza tym ma ktoś pomysł jak owinąć w ga14/16 rurę od 3 i 4 cylindra bo jest tam strasznie wąsko może z 4 mm.
Obrazek