[ Primera] "AKAI REI" czyli Primera P11GT z ASCD
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
How much did you pay for those? I bought a set of Bougicord 6819 - the exactly same set as the original. It cost me 68€.
https://www.drive2.com/r/nissan/470523357796762534/
VAZ 21013 - summer car
P11 SE SR20DEH AP0 - current
P11 GT SR20DE KH3 - for spare parts
P11 GX SR20De AJ4 - sold
P10 LX SR20Di AG2 - sold
VAZ 21013 - summer car
P11 SE SR20DEH AP0 - current
P11 GT SR20DE KH3 - for spare parts
P11 GX SR20De AJ4 - sold
P10 LX SR20Di AG2 - sold
i found it on the auction, and i paid for it 150zł (circa 35€)
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
janusz, at that price I would have bought it even if I wouldn't need it.
https://www.drive2.com/r/nissan/470523357796762534/
VAZ 21013 - summer car
P11 SE SR20DEH AP0 - current
P11 GT SR20DE KH3 - for spare parts
P11 GX SR20De AJ4 - sold
P10 LX SR20Di AG2 - sold
VAZ 21013 - summer car
P11 SE SR20DEH AP0 - current
P11 GT SR20DE KH3 - for spare parts
P11 GX SR20De AJ4 - sold
P10 LX SR20Di AG2 - sold
Nawet zastanawiałem się czy ich nie kupić na zapas (mam u siebie takie same założone przy swapie) ale miałem ostatnio duży wydatek związany z samochodem wiec odpuściłem. Tak z ciekawości mógłbyś zmierzyć ich rezystancje. Ja mierzyłem stare i NGK viewtopic.php?p=388045&highlight=#388045
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Totenkopf, yes, i know it
1 cylinder circa 3,5 kΩ
2 cylinder circa 3,14 kΩ
3 cylinder circa 2,5 kΩ
4 cylinder circa 2,24 kΩ
And i'll say that - my old OEM ignition cables - nearly 20 years old - have the value of resistance, similar to new one. NGK after 4 or 5 year have a resistance nearly twice as higher than suggest in service manual.
I powiem tak - moje stare OEM przewody zapłonowe - prawie 20-sto letnie - mają wartości zbliżone do tych co w manualu. NGK po 4-5 latach mają wartość rezystancji przewodu - dużo wyższa - prawie dwa razy.
1 cylinder circa 3,5 kΩ
2 cylinder circa 3,14 kΩ
3 cylinder circa 2,5 kΩ
4 cylinder circa 2,24 kΩ
And i'll say that - my old OEM ignition cables - nearly 20 years old - have the value of resistance, similar to new one. NGK after 4 or 5 year have a resistance nearly twice as higher than suggest in service manual.
I powiem tak - moje stare OEM przewody zapłonowe - prawie 20-sto letnie - mają wartości zbliżone do tych co w manualu. NGK po 4-5 latach mają wartość rezystancji przewodu - dużo wyższa - prawie dwa razy.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
janusz, I spent quite some time (and money) back in the day for searching new ignition cables. Everything that the part stores had to offer didn't either fit properly or had way too high resistance. That's when I found Bougicord. Some of them had about three times the resistance when compared to OEM.
https://www.drive2.com/r/nissan/470523357796762534/
VAZ 21013 - summer car
P11 SE SR20DEH AP0 - current
P11 GT SR20DE KH3 - for spare parts
P11 GX SR20De AJ4 - sold
P10 LX SR20Di AG2 - sold
VAZ 21013 - summer car
P11 SE SR20DEH AP0 - current
P11 GT SR20DE KH3 - for spare parts
P11 GX SR20De AJ4 - sold
P10 LX SR20Di AG2 - sold
Akai - happy birthday. 20 years and 340000km it passed
Air filter - OEM number 16546-3J400
Oil filter - OEM number 15208-9F60A
Spark plug - OEM number 22401-2F200
Ostatnio zmieniony 2017-12-19, 13:07 przez janusz, łącznie zmieniany 1 raz.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Założyłem to, co było w oryginale - wg FASTa, czyli RC9MCC4. Ciepłotą odpowiada to BKR6E, ale zamiennikiem dla RC9MCC4 z NGK jest ZFR6F-11.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Happy birthday Akai!
https://www.drive2.com/r/nissan/470523357796762534/
VAZ 21013 - summer car
P11 SE SR20DEH AP0 - current
P11 GT SR20DE KH3 - for spare parts
P11 GX SR20De AJ4 - sold
P10 LX SR20Di AG2 - sold
VAZ 21013 - summer car
P11 SE SR20DEH AP0 - current
P11 GT SR20DE KH3 - for spare parts
P11 GX SR20De AJ4 - sold
P10 LX SR20Di AG2 - sold
Up?
https://www.drive2.com/r/nissan/470523357796762534/
VAZ 21013 - summer car
P11 SE SR20DEH AP0 - current
P11 GT SR20DE KH3 - for spare parts
P11 GX SR20De AJ4 - sold
P10 LX SR20Di AG2 - sold
VAZ 21013 - summer car
P11 SE SR20DEH AP0 - current
P11 GT SR20DE KH3 - for spare parts
P11 GX SR20De AJ4 - sold
P10 LX SR20Di AG2 - sold
Up, up. Nothing new in topic. Akai make more than 2000 km per month. In this summer season i made more than 25 kkm. For the new season i must think about new summer tires, because current tyres have enough - more than 55kkm mileage, and they start to lose the grip - very often.
Also i must start to think about replace the stabilizer link, because curent links start to knocking. But after 3 years they can...
And i think about back to OEM exhaust system.
Current mileage more than 343kkm
_
Also i must start to think about replace the stabilizer link, because curent links start to knocking. But after 3 years they can...
And i think about back to OEM exhaust system.
Current mileage more than 343kkm
_
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
From the last post passed nearly 3 months. And yes, Akai is still alive, and now she has nearly 352kkm on the odometer. Simple bill - in not all three months Akai made 9 thousand kilometers - average - more than 100km per day.
So in this time i changed stabilizer links, as it turned out later unnecessarily, because old were still good. Also i changed air filter (2 times) - again on the OEM, rear brake rotor-disc and pads. Rotor-disc - Rotinger, brake pads - Remsa. And, of course i changed oil
Akai sometimes has a trouble with engine start. I think that the trouble is with fuel pump. She still has original fuel pump, which has over 20 year and more than 350kkm. In the coming days i'll get new/used fuel pump from Niedział. Niedział, big thanks.
So if we'll change the fuel pump why we don't change fuel strainer? I found new, OEM fuel strainer in good price
So in this time i changed stabilizer links, as it turned out later unnecessarily, because old were still good. Also i changed air filter (2 times) - again on the OEM, rear brake rotor-disc and pads. Rotor-disc - Rotinger, brake pads - Remsa. And, of course i changed oil
Akai sometimes has a trouble with engine start. I think that the trouble is with fuel pump. She still has original fuel pump, which has over 20 year and more than 350kkm. In the coming days i'll get new/used fuel pump from Niedział. Niedział, big thanks.
So if we'll change the fuel pump why we don't change fuel strainer? I found new, OEM fuel strainer in good price
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
A może by tak jednak pisać przede wszystkim w języku polskim a dodatkowo w angielskim?
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Sajmooon, w sumie można............ ale już mi się nie chciało pisać dwóch wersji.......
Ten angielski jest tak banalny, że większość z nas bez problemu sobie przetłumaczy wszystko
Ten angielski jest tak banalny, że większość z nas bez problemu sobie przetłumaczy wszystko
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Pmk2, thanks.
The next new OEM part will be soon, but it will be not mounted, it wait for the right moment
________
Pmk2 dzięki.
Następna nowa, oryginalna część będzie wkrótce, ale nie zostanie zamontowana, poczeka na właściwy moment
_
The next new OEM part will be soon, but it will be not mounted, it wait for the right moment
________
Pmk2 dzięki.
Następna nowa, oryginalna część będzie wkrótce, ale nie zostanie zamontowana, poczeka na właściwy moment
_
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
1700 postów, to jednak kawał historii - tak auta, jak i właściciela. Międzynarodowo? Maybe.
To kiedy dłubanie?
To kiedy dłubanie?
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Zielkq, yes, it's huge part of history, its (Akai) history, but also my and this forum. Many hours spent in garage, many hours spent in front of computer in search of information, inspiration, modification, parts. Many hours spent behind the wheel.
Many modification, from which part stayed, part has been removed in favor of returning to the original solutions. Part is still in my head.
Many things have been described, but also many things haven't been described........
Ehhh.... only 140 posts and this topic will be the longest topic in section - Present your Nismo
When we back to the garage? When i get the fuel pump
___________________________________
Zielkq, tak, to jest wielka część historii, jej (Akai) historii, ale również mojej i tego forum. Wiele godzin spędzonych w garażu, wiele godzin spędzonych przed komputerem w poszukiwaniu informacji, inspiracji, modyfikacji, części. Wiele godzin spędzonych za kierownicą.
Wiele modyfikacji, z których część została, część została usunięta na rzecz powrotu do oryginalnych rozwiązań. Część jest wciąż w mojej głowie.
Wiele rzeczy zostało opisanych, ale wiele rzeczy również nie zostało opisanych......
Ehhh jeszcze tylko 140 postów i ten temat będzie najdłuższym tematem w dziale - Zaprezentuj Swoje Nismo
Kiedy wracamy do garażu? Kiedy dostanę pompę paliwa
_
Many modification, from which part stayed, part has been removed in favor of returning to the original solutions. Part is still in my head.
Many things have been described, but also many things haven't been described........
Ehhh.... only 140 posts and this topic will be the longest topic in section - Present your Nismo
When we back to the garage? When i get the fuel pump
___________________________________
Zielkq, tak, to jest wielka część historii, jej (Akai) historii, ale również mojej i tego forum. Wiele godzin spędzonych w garażu, wiele godzin spędzonych przed komputerem w poszukiwaniu informacji, inspiracji, modyfikacji, części. Wiele godzin spędzonych za kierownicą.
Wiele modyfikacji, z których część została, część została usunięta na rzecz powrotu do oryginalnych rozwiązań. Część jest wciąż w mojej głowie.
Wiele rzeczy zostało opisanych, ale wiele rzeczy również nie zostało opisanych......
Ehhh jeszcze tylko 140 postów i ten temat będzie najdłuższym tematem w dziale - Zaprezentuj Swoje Nismo
Kiedy wracamy do garażu? Kiedy dostanę pompę paliwa
_
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
garygary, I collected some posts in topic
subbas, more efficient pump doesn't have matter when you have original FPR. I'll instal typical pump - parameters like OEM
____________
garygary, kilka postów w temacie
subbas, bardziej wydajna pompa nie ma zadnego znaczenia kiedy masz OEMowy RCP. Założę pompę, która ma parametry zbliżone do oryginalnej
subbas, more efficient pump doesn't have matter when you have original FPR. I'll instal typical pump - parameters like OEM
____________
garygary, kilka postów w temacie
subbas, bardziej wydajna pompa nie ma zadnego znaczenia kiedy masz OEMowy RCP. Założę pompę, która ma parametry zbliżone do oryginalnej
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Bziuk, i don't know that - yet. But back to the main topic. Like i said - photo of the new OEM part
______________________________________________
Bziuk, tego jeszcze nie wiem. Ale wracając to głównego tematu. Tak jak powiedziałem - zdjęcie nowej OEMowej części.
Water pump - OEM number 21010-70J00
______________________________________________
Bziuk, tego jeszcze nie wiem. Ale wracając to głównego tematu. Tak jak powiedziałem - zdjęcie nowej OEMowej części.
Water pump - OEM number 21010-70J00
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
teraz się zamawia nieraz pompę zamiennik renomowanego producenta i przychodzi z plastikowymi łopatkami ...
MASZ JAPOŃCA KRĘCISZ DO KOŃCA
pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/
pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/