[P11/WP11]Ciężka praca sprzęgła
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P11/WP11]Ciężka praca sprzęgła
Witam Panowie,
wiem że temat był nie raz poruszany, aczkolwiek mam pytanie odnośnie ciężkiej pracy sprzęgła.
Linka jak to w P11 , często strzela i do tego jestem przyzwyczajony, ale ostatnio po wymianie linki, sprzęgło zaczęło ciężej chodzić.
Jeżeli linka została wymieniona , to wykluczam linkę.
Jeżeli pedał sprzęgła bez linki( bez oporu jak linka strzeliła) chodził jak marzenie wiec z zamontowaną linką , opór jest zrozumiały ale czy ciężka praca sprzęgła również ?
I moje główne pytanie do was, czy winny może być mechanizm przedstawiony na zdjęciach poniżej ? za który pociąga linka ?
chciałbym zaznaczyć że sprzęgło było rok temu wymieniane, kompletne.
Proszę o udzielenie informacji, ponieważ po 200 km jazdy , następne km to koszmar.
chciałbym również zaznaczyć ze linka jest podciągnięta, i na "zimnym silniku" biegi wchodzą bardzo dobrze , po dłużej jeździe, jest problem z wbiciem biegów <- może być spowodowany zmęczenie fizycznym tego nie wykluczam, chyba że przyczyna jest inna proszę o pomoc.
wiem że temat był nie raz poruszany, aczkolwiek mam pytanie odnośnie ciężkiej pracy sprzęgła.
Linka jak to w P11 , często strzela i do tego jestem przyzwyczajony, ale ostatnio po wymianie linki, sprzęgło zaczęło ciężej chodzić.
Jeżeli linka została wymieniona , to wykluczam linkę.
Jeżeli pedał sprzęgła bez linki( bez oporu jak linka strzeliła) chodził jak marzenie wiec z zamontowaną linką , opór jest zrozumiały ale czy ciężka praca sprzęgła również ?
I moje główne pytanie do was, czy winny może być mechanizm przedstawiony na zdjęciach poniżej ? za który pociąga linka ?
chciałbym zaznaczyć że sprzęgło było rok temu wymieniane, kompletne.
Proszę o udzielenie informacji, ponieważ po 200 km jazdy , następne km to koszmar.
chciałbym również zaznaczyć ze linka jest podciągnięta, i na "zimnym silniku" biegi wchodzą bardzo dobrze , po dłużej jeździe, jest problem z wbiciem biegów <- może być spowodowany zmęczenie fizycznym tego nie wykluczam, chyba że przyczyna jest inna proszę o pomoc.
hakeropc, można sam docisk. Poszukaj dobrego, używanego OEMu, chyba, że masz jeszcze swój w dobrym stanie, to załóż z powrotem.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
No niestety Janusz nie mam swojego docisku, sprzęgło kompletne było wymieniane rok temu i pewnie do tej pory mechanik który to robił , wyrzucił docisk na złom, jakbym wiedział że to takie ważne to bym został przy starym, ale skoro jestem informatykiem wierze że jak płace mechanikowi to robi dobrze, a za kompletne sprzęgło 1000zł przytulił do kieszenijanusz pisze:hakeropc, że masz jeszcze swój w dobrym stanie, to załóż z powrotem.
Mnie też boli, dlatego Panowie tracę was czas aby rozwiązać sprawę pozytywnie i aby ten jeden egzemplarz z wielu cieszył jeszcze oczy moje jak i innych fanów primerki.nice-wawa pisze:Jak słucham o sprzedaży P11 to mnie boli
Skoro mam sam docisk wymienić , to Panowie jaka marka, aby sprzęgło lżej pracowało ?
P.S do wtorku linka sprzęgła będzie wymieniona na nową.
I tak wspominając do do linki sprzęgła, za każdym razem przeciera się w tym miejscu , przedstawionym na ilustracji poniżej, i szczerze powiem, da się odczuć podczas montażu że te miejsce jest narażone na ścieranie , ponieważ linka jest ułożona pod dziwnym kątem przez to metalowe mocowanie. Czy to normalne ?
Teraz miałem zamontowaną daną linkę z takim mocowaniem która nie wytrzymała nawet 1 tys. km.
Poprzednim razem linka która wytrzymała ok 10-20 tys, miała mocowanie przedstawione poniżej.
Tak więc nie oryginalne mocowanie gumowe jest lepsze niż mocowanie oryginalne metalowe, przez co linka jest narażona mniej na ścieranie i pęknięcie ?
hakeropc, poszukaj na alledrogo jakiegoś docisku, albo zadzwoń do Nieznajka (w googlu wpisujesz "Nieznajek Nissan Wygnanów"), myślę, że coś w dobrym stanie Ci znajdzie i to w dobrych pieniądzach.
U mnie oryginalna linka ma 340kkm, i nadal ma się dobrze
Linka nie będzie Ci pękać w miejscu które narysowałeś, bo pracuje w pancerzu. Chyba, że jakiś inteligent za mocno ścisnął obejmę..........
U mnie oryginalna linka ma 340kkm, i nadal ma się dobrze
Linka nie będzie Ci pękać w miejscu które narysowałeś, bo pracuje w pancerzu. Chyba, że jakiś inteligent za mocno ścisnął obejmę..........
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
A co Panowie myślicie a zmianie sprzęgła z linkowego na hydrauliczne ? , czy to jest w ogóle możliwe i czy dużo z tym roboty ?
[ Dodano: 2017-10-02, 15:08 ]
Więc wyszło jedno i to samo czy pójdę do mechanika czy wezmę od chłopaków z Wygnarowa.
Póki co wyślę nissana do mechanika, aby zdjął skrzynie i zobaczył co jest nie tak, a następnie będę się zastanawiać.
Skoro cały komplet sprzęgła był wymieniany pół roku temu jakieś 20 tys, temu to czy sens jest wymieniać znów komplet sprzęgła, czy wystarczy sam docisk, jak okaże się że tarcza sprzęgła jest w dobrym stanie ?
[ Dodano: 2017-10-02, 15:08 ]
Zaproponowali mi za 500zł komplet sprzęgła firmy LUK, i tyle.janusz pisze:hakeropc,...albo zadzwoń do Nieznajka (w googlu wpisujesz "Nieznajek Nissan Wygnanów"), myślę, że coś w dobrym stanie Ci znajdzie i to w dobrych pieniądzach.
....
Więc wyszło jedno i to samo czy pójdę do mechanika czy wezmę od chłopaków z Wygnarowa.
Póki co wyślę nissana do mechanika, aby zdjął skrzynie i zobaczył co jest nie tak, a następnie będę się zastanawiać.
Skoro cały komplet sprzęgła był wymieniany pół roku temu jakieś 20 tys, temu to czy sens jest wymieniać znów komplet sprzęgła, czy wystarczy sam docisk, jak okaże się że tarcza sprzęgła jest w dobrym stanie ?
hakeropc, zakładam, że masz SR pod maską. Jeśli tak, to bierzesz graty z diesela i powinno (ale nic nie dam sobie za to obciąć) udać się przeszczepić.
Możesz wymienić sam docisk.
Możesz wymienić sam docisk.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Tak więc Panowie, kupiłem kompletne sprzęgło od chłopaków z Wygnarowa, firmy LUk, zaproponowali mi 500zł , gdzie w sieci jest za ok 700-750zł, więc,
SERDECZNIE DZIĘKUJE !!!
Linka zamówiona jakaś za 150zł , nie pamiętam firmy a auto idzie do mechanika w środkę, czawartek. Mam nadzieję ze po tym wszystkim będzie już wszytsko w porządku
SERDECZNIE DZIĘKUJE !!!
Linka zamówiona jakaś za 150zł , nie pamiętam firmy a auto idzie do mechanika w środkę, czawartek. Mam nadzieję ze po tym wszystkim będzie już wszytsko w porządku
hakeropc, Luk Repset? tak jak pisałem mi się docisk wysrał po 40kkm (tarcza jak nowa). Jak kupowałem to zestaw kosztował niecałe 400zł, teraz widzę 440 z przesyłką: http://twojeczesci24.pl/item?prod_id=622236400.6
Litości nie macie , taniej rozumiem się nie da ?ulisses pisze:Np. to: https://www.sprzeglo.com.pl/produkt/zes ... k2069/5894
hakeropc, mówiłem Ci - uzywany oryginał w dobrym stanie trzeba było wziąć
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Powieź mi skąd ja mam wziąć w dobrym stanie ? , i po czym mam poznać że to jest oryginał i w dobrym stanie ?
[ Dodano: 2017-10-04, 21:16 ]
Witam Panów, dziś przed oddaniem auta do mechanika, postanowiłem wymienić linkę sprzęgła abym miał jak dojechać do mechanika, i ku mojemu zdziwieniu, linka chodzi o wiele wiele lżej, i czyje sprężystość podczas wciskania pedału sprzęgła.
Stara linka - nie wiem jakiej firmy - koszt 85zł, stalowa linka bez oplotu - metalowe mocowanie.
Nowa linka - Firma "ABS" - koszt 125zł , stalowa linka w czarnym oplocie - gumowe mocowanie.
Poniżej przesyłam zdjęcie starej linki ( dwu miesięcznej) która przejechała 500-1000 km.
Jutro jeszcze przed odmową przyjęcia od kuriera sprzęgła "LUK" autem przejedzie się kumpel mechanik mam nadzieje że to tylko była wina felernej linki.
[ Dodano: 2017-10-04, 21:16 ]
Witam Panów, dziś przed oddaniem auta do mechanika, postanowiłem wymienić linkę sprzęgła abym miał jak dojechać do mechanika, i ku mojemu zdziwieniu, linka chodzi o wiele wiele lżej, i czyje sprężystość podczas wciskania pedału sprzęgła.
Stara linka - nie wiem jakiej firmy - koszt 85zł, stalowa linka bez oplotu - metalowe mocowanie.
Nowa linka - Firma "ABS" - koszt 125zł , stalowa linka w czarnym oplocie - gumowe mocowanie.
Poniżej przesyłam zdjęcie starej linki ( dwu miesięcznej) która przejechała 500-1000 km.
Jutro jeszcze przed odmową przyjęcia od kuriera sprzęgła "LUK" autem przejedzie się kumpel mechanik mam nadzieje że to tylko była wina felernej linki.