Próba olejowa. Jak poprawnie zrobić.
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Próba olejowa. Jak poprawnie zrobić.
Poczytałem ostatnio trochę porad jak zrobić próbę olejową.
I każda z nich mówi nieco inaczej.
Myślę, że się przyda dla potomności. Jak zrobić prawidłowo próbę olejową?
Ile oleju wlać? jaki olej? Po jakim czasie mierzyć, odpiąć wtryski czy nie? Gaz w podłogę czy do połowy? Jakie dopuszczalne różnice? itp
I każda z nich mówi nieco inaczej.
Myślę, że się przyda dla potomności. Jak zrobić prawidłowo próbę olejową?
Ile oleju wlać? jaki olej? Po jakim czasie mierzyć, odpiąć wtryski czy nie? Gaz w podłogę czy do połowy? Jakie dopuszczalne różnice? itp
Na nagrzanym silniku i wyjętym bezpieczniku od pompy paliwa zmierzyłem każdy cylinder potem szybko do pierwszego cylindra 5 ml oleju silnikowego który został po wymianie, pełne otwarcie przepustnicy i mierze ciśnienie i tak po kolei wszystkie cylindry. No i samymi cyferkami bym się nie przejmował bo każdy chiński miernik może pokazać co innego ale ważna jest różnica pomiędzy poszczególnymi cylindrami i próbą olejową. U mnie próba olejowa wskazała ciśnienie wyższe o około 3 bary na każdym cylindrze.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
sprawdzanie kompresji (cisnienia sprezania) to przestarzała i niedokładna metoda obarczona zbyt dozą mozliwościa błedów pomiarowych. juz samo to ze zadałeś pytanie o kilka istotnych rzeczy jest na to dowodem.
pomiar szczelnosci jest o wiele dokładniejszy i nie wymaga nawet aby silnik był zamontowany w samochodzie , nie potrzeba akymulatora rozrusznia. mozna w ten sposób sprawdzic stan gołego słupka bez kolektorów np przed kupnem uzywanego.
pomiar banalny . ustawiamy tłok w GMP tak aby oba zawory były zamkniete i wykonujemy pomiar. wystarczy posłuchać gdzie spierdziula cisnienie i nie potrzebne zadne próby olejowe. tyle z mojej strony
pomiar szczelnosci jest o wiele dokładniejszy i nie wymaga nawet aby silnik był zamontowany w samochodzie , nie potrzeba akymulatora rozrusznia. mozna w ten sposób sprawdzic stan gołego słupka bez kolektorów np przed kupnem uzywanego.
pomiar banalny . ustawiamy tłok w GMP tak aby oba zawory były zamkniete i wykonujemy pomiar. wystarczy posłuchać gdzie spierdziula cisnienie i nie potrzebne zadne próby olejowe. tyle z mojej strony
Ostatnio zmieniony 2016-05-20, 13:25 przez VE Killer, łącznie zmieniany 2 razy.
XXX
Kompresja inaczej stopień sprężenia - pomiar szczelności ani próba olejowa nic nam o tym nie powieVE Killer pisze:sprawdzanie kompresji to przestarzała i niedokładna metoda obarczona zbyt dozą mozliwościa błedów pomiarowych. juz samo to ze zadałeś pytanie o kilka istotnych rzeczy jest na to dowodem.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
https://pl.wikipedia.org/wiki/Kompresja_(silniki)
czyli jednak nie bzdura jak napisałeś przed edycją posta
czyli jednak nie bzdura jak napisałeś przed edycją posta
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
bzdura jest mylenie cisnienia spreżania ze stopniem spręzania ale oczywiscie wikipedia rozwiewa wszelkie watpliwosci faktem jest ze potocznie jak ktos jedzie do mkechanika sprawdzic kompresje to wiadomo ze nie chodzi o stopień sprężania
[ Dodano: 2016-05-20, 14:58 ]
http://zssplus.pl/publikacje/publikacje37.htm
[ Dodano: 2016-05-20, 14:58 ]
http://zssplus.pl/publikacje/publikacje37.htm
XXX
Trochę offtop, ale muszę potwierdzić to, co napisał VE Killer - wikipedia ma całe mnóstwo błędów. Nauczcie się jednego - wikipedia to nie jest wyrocznia.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
wracając do tematu to pomijajac juz kwestię dokładności metody ilość oleju jest zależna od tego jakiej srednicy mamy cylinder. sednem testu olejowego jest wykrycie czy słabe cisnienie spręzania jest wynikiem nieszczelnosci na pierścieniach. wniosek jest taki ze jesli pomiar d nam wyższe wartosci z olejem niz bez no to wiadomo że pierścienie ewentyualnie rysy na cylindrach. Ale jesli pomiary bedą bardzo zblizone tomozna wnioskowac że nieszczelne są gniazda / zawory. itu pojawia sie właśnie kwestia ilosci aplikowanego oleju w cylinder. jesli nalejemy go zbyt wiele to nadwyzka zostanie wYpluta przez zawory co zpowoduje okrycie olejem gniazd i doprowadzi do złudnego uszczelnienia. tak wiec pomiar da nam tYle że gdzieś jest nieszczelność ale ch... wie gdzie. oleju ma być niewielka ilosć aby tylko uszczelniła szczelina nad pierścieniem między tłokiem a cylindrem.
XXX
pomiędzy 300-500mm3 oleju o niezbyt duzej gęstosci żeby miał swobode wciekniecia miedzy tłok a cylinder. i próbe robiłbym na zimnym silniku a nie na ciepłym. zresztą test szczelnosci tez przeprowadzam na chłodnym motorze. wtedy rozszerzalność cieplna np tłoka nie zaburzy mi wyników.
[ Dodano: 2016-05-21, 12:03 ]
problemy pojawiaja się niestety w silnikach z wklęsłym tłokiem. i tu wychodzi kolejna niedoskonałosc tej metody. olej trzeba tak zaaplikować aby dostał sie na ścianki cylindra a nie do wnęki tłoka
[ Dodano: 2016-05-21, 12:03 ]
problemy pojawiaja się niestety w silnikach z wklęsłym tłokiem. i tu wychodzi kolejna niedoskonałosc tej metody. olej trzeba tak zaaplikować aby dostał sie na ścianki cylindra a nie do wnęki tłoka
XXX
najlepszym testem sprawnosci silnika kiedy mamy podejrzenie ze cos jest nie halo jest najzwyczajniej w swiecie inspekcja
brak kompresji spowodowany jest dwoma naprzemiennie lub razem wystepujacymi uszkodzeniami silnika
1. pierscienie
2. glowica (zawory, luzy etc)
3. jedno i drugie
pytanie moje brzmi, po co robić próbe olejową? jeśli silnik nie jest sprawny to po próbie potwierdzamy lub wykluczamy nieszczelnosc pierscieni. Decyzja po próbie olejowej powinna nas kierowac do naprawy usterki. Naprawa niezaleznie od wyniku i tak zawsze wiązać się będzie ze zrzutem czapki. Jak czapka jest w dole a twój SR palił olej lub nie miał pełnej mocy to zrzucaj miske olejowa ganiaj po nowe pierscienie i panewki i daj mu nowe zycie-proste.
Próba olejowa dalej pozostaje metodą nie sprawdzoną (niemiarodajną) ponieważ:
brak kompresji spowodowany jest dwoma naprzemiennie lub razem wystepujacymi uszkodzeniami silnika
1. pierscienie
2. glowica (zawory, luzy etc)
3. jedno i drugie
pytanie moje brzmi, po co robić próbe olejową? jeśli silnik nie jest sprawny to po próbie potwierdzamy lub wykluczamy nieszczelnosc pierscieni. Decyzja po próbie olejowej powinna nas kierowac do naprawy usterki. Naprawa niezaleznie od wyniku i tak zawsze wiązać się będzie ze zrzutem czapki. Jak czapka jest w dole a twój SR palił olej lub nie miał pełnej mocy to zrzucaj miske olejowa ganiaj po nowe pierscienie i panewki i daj mu nowe zycie-proste.
Próba olejowa dalej pozostaje metodą nie sprawdzoną (niemiarodajną) ponieważ:
PrzeRuSco pisze:każdy chiński miernik może pokazać co innego
VE Killer pisze: przestarzała i niedokładna metoda obarczona zbyt dozą mozliwościa błedów pomiarowych
janusz pisze:wikipedia to nie jest wyrocznia
VE Killer pisze:gdzieś jest nieszczelność ale ch... wie gdzie
VE Killer pisze:powoduje okrycie olejem gniazd i doprowadzi do złudnego uszczelnienia
dla mnie szkoda czasu na takie próby, w tym samym czasie było by już połowe rzeczy odkręcone do sciągnięcia głowicyVE Killer pisze:problemy pojawiaja się niestety w silnikach z wklęsłym tłokiem.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
zalezy kiedy przelewa. Jak jest na ssaniu i robisz krotkie trasy to przelewa i oleju przybywa-nawet w sprawnym szczelnym cylindrze.
Zrobisz dluzsza trase i temat się wyredukuje. Dlatego producenci olei zalecają częste zmiany oleju w ruchu miejskim
Zrobisz dluzsza trase i temat się wyredukuje. Dlatego producenci olei zalecają częste zmiany oleju w ruchu miejskim
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
a tu sie z toba nie zgodzę. po to robi sie wstepona diagnostykę zeby nie szukać po omacku. po drugie jak chcesz wycenic koszt naprawy nie znajac przyczyny nieszczelnosci.Ad@mus pisze:dla mnie szkoda czasu na takie próby, w tym samym czasie było by już połowe rzeczy odkręcone do sciągnięcia głowicy
Wyraziłem opinię na temat próby olejowej i pomiaru cisnienia spręzania. jednak pomiar szczelności to bardzo prosta, szybka a przede wszystkim skuteczna metoda lokalizacji nieszczelnosci. oczywiscie jesli ustalimy ze nieszczelnosc pochodzi od głowicy to dopiero po rozebraniu jesteśmy w stanie określic czy gniazdo jest wypalone czy tez zawór.
porzadnie wykonana diagnostyka gwarantuje skuteczne usuniecie usterki.
XXX
odnosimy się do chałupniczego remontu osoby z pojęciem, nie podejmuje kwestii zarobkowejVE Killer pisze:jak chcesz wycenic koszt naprawy nie znajac przyczyny nieszczelnosci.
Ja swojej SRki w żaden sposób nie diagnosowalem, rozebrałem w mak, umyłem, plaszcz głowicy sprawdzila firma i jazda z tematem na nowych częściach-uwaga!! level hard, same części sa dość drogie, caly remont to 2/3 VE z KRK (które notabene i tak trza by przejrzec)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Próbą olejową, pomiarem ciśnienia, pomiarem szczelności panewek nie zbadamy. Jesli już je slychać to każdy kto ma pojęcie ze szlif waly się kroi chociaź w wielu wypadkach kończy się na wymianie walu i korby w ktorej obrócilo panewki.
Trochę od tematu odbiegamy panewkami.jesli jednak nie ma odgkosów panewek i problemów z ciśnieniem to po co robić sobie robote i rozgrzebywać dół?
Trochę od tematu odbiegamy panewkami.jesli jednak nie ma odgkosów panewek i problemów z ciśnieniem to po co robić sobie robote i rozgrzebywać dół?
XXX
zuh, jak oleju nie pobiera a przybywa na bagnecie to ogarnij pierw sprawę benzyny, albo sona padła i leje, albo ecu, albo coś w tryskiwaczami. Jak jesen się przywiesił albo coś to nawet przez zdrowe pierścienie nie przepalona wacha spłynie. Bo tak tez i ja miałem, silnik po remoncie a ty oleju więcej niż było i zapach benzyny. Nie w nissanie
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
No ale sam przecież pisaleś kilka postów wyżej że najlepiej od razu targać motor jak coś jest nie tak. A teraz mowisz ze trzeba poszukać przyczyny. Oj Adamus zero konsekwencjiAd@mus pisze:zuh, jak oleju nie pobiera a przybywa na bagnecie to ogarnij pierw sprawę benzyny, albo sona padła i leje, albo ecu, albo coś w tryskiwaczami. Jak jesen się przywiesił albo coś to nawet przez zdrowe pierścienie nie przepalona wacha spłynie. Bo tak tez i ja miałem, silnik po remoncie a ty oleju więcej niż było i zapach benzyny. Nie w nissanie
XXX
VE Killer, pisalem zeby targac->potem zapytalem, czego nikt nie zrobil co jest grane to kolega powiedzial ze oleju przybywa-> wiec nie potrzeba robic proby tylko pierw sprawdzic czy po stronie zasilania paliwa wszystko ok->jak tak to targac i zmieniac pierscienie
0 konsekwencji ? a moze logika ?
0 konsekwencji ? a moze logika ?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW