Zawieszenie do sportu
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Zawieszenie do sportu
Koledzy, spróbujmy tu coś ustalić na temat zawieszeń jakie macie w swoich pojazdach do KJS-ów, sprintów, RO lub też do eventów torowych, piszcie jaki producent (ewentualnie model) jaka kasa i co za to otrzymujemy, w sensie jakie możliwości regulacji.
N14 GTi SR20DE, Rallycar
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
Jak się reguluje twardość w tym zawieszeniu ?
N14 GTi SR20DE, Rallycar
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
Ale skok też jest regulowany razem z twardością ? czy to jest bardziej regulacja reakcji tłoczyska ?
N14 GTi SR20DE, Rallycar
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
- woytaz_gdy_elb
- aktywny forumowicz
- Posty: 141
- Rejestracja: 2015-04-15, 21:37
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
u mnie obecnie siedzi budżetowe zawieszenie - moim zdaniem absolutne minimum do sportu. Amorki KYB Ultra SR + sprężyny Vogtland -35/-35 - jeżdżę autem w KJS, na Rallyland i teraz zamierzam w RSMPO - moim zdaniem zawieszenie nieźle wypośrodkowane - można nim bez problemu jeździć na codzień - nie odczuwam też żeby się jakoś mocno zużywało z wyjątkiem drobnej korozji powierzchniowej. Jednak totalnie brakuje regulacji wysokośc/twardości a na asfaltach/torze mogłoby być nieco twardsze. Dlatego także zamierzam zakupić gwint ISC w wersji Racing - ale rozważam zakup 2 kompletów sprężyn do niego - na szutry i na asfalty. Jest jeszcze opcja BC Racing - cena nieco wyższa nić ISC i gorsza dostępność części - ale opinie też niezłe. Na ten moment nie widzę innej opcji do Sunny do 5 tys zł - D2 Racing nie robi do Sunny, GAZ też nie, Bilstein i Koni też chyba nie. Jeśli chodzi o budżetowe rozwiązania to jeszcze są dostępne sprężyny AP -35/-35 .
Sunny n14 GTI SR20VE - rajdówka
Almera n15 GTI Daily kuchenka gazowa
BMW X3 3,0d dupowóz, lawetociągnik
Almera n15 GTI Daily kuchenka gazowa
BMW X3 3,0d dupowóz, lawetociągnik
Ok, coś tam już wiemy, może aby to dalej szło w dobrym kierunku to zbierzmy pewne fakty, powymądrzam się , nie mam jakiegoś dużego doświadczenia ale mam to szczęście mieć dostęp do mądrych ludzi którzy wiedzą jak to powinno działać i wiedzą jak to ustawić , a więc na początek , niby oczywiste ale mimo to wrzucę:
https://www.youtube.com/watch?v=TBVmwfa7yqM
No więc zasadniczo chodzi o jak najszybsze i jak najłagodniejsze sklejenie koła do podłoża , bez znaczenia jak to nawierzchnia , oczywiście każda wymaga innego typu zawieszenia a w opcji minimum innego setupu aby kręcić czasy, bo „przekulać się” po odcinku można w sumie na byle czym
Sam kupiłem pierwsze Sunny na seryjnym amortyzatorze z twardszą spreżyną, no i był bujak, zakręty dramat a jazda na wprost auto się po prostu kołysało, potem kupiłem Bilsteina B6 z krótką twardą sprężyną, już było lepiej bo w zakrętach nie przechylało tak ale o ile na torze by to dawało rady o tyle w warunkach odcinka drogowego, gdzie występują nierówności, dziury, zmiany nawierzchni czy w końcu odciążania i Hopy, to też bez szans, krótki skok, przez co zakres pracy bardzo ograniczony , o braku regulacji nie wspominając, no i dochodzimy do sedna w kwestii zawieszenia do rajdów , żeby dobrze działało musi obsłużyć nierówności, odciążenia (Hopy i małe wzniesienia), dociążenia (siodła) i różne podobne trudności drogowe których na torze nie uświadczymy, żeby działało musi być duży zakres pracy (skok) , wytrzymałość konstrukcji a przede wszystkim możliwość regulacji tego zakresu,
W Proflexie evo 2 jaki mam , mam możliwość regulacji odbicia, dobicia i kompresji czyli prędkości z jaką odbicie i dobicie będzie pracować, ważne to jest w zależności od nierówności i osiąganych prędkości aby samochód ani za bardzo nie bujał ani za bardzo nie podskakiwał i tu jest największa trudność to ustawić jak trzeba, wrzucam poniżej dwa linki, musicie uwierzyć na słowo że Proflex robi dobre zawieszenia do czego strona nie przekonuje
http://www.proflex-shockabsorbers.com/m ... nindex.htm
a tu jest całkiem dobra alternatywa dla powyższego, kompletne zawieszenie np. do Civica i myślę że do Sunny podobnie to koszt ok. 6 000 pln i mamy rajdowy zawias z pełną regulacją jak w EVO2
http://www.hpsporting.cz/
oczywiście są jeszcze Riegery, Ohlinsy czy nawet w Proflexie EVO3 gdzie regulacja ma 4-6 punktów i tam to już wszystko można ustawiać ale i cena poza zasięgiem i zawias raczej nie na KJS-owe zmagania, także tyle, jak macie jakieś Swoje doświadczenia czy sugestie to piszcie warto się wymienić doświadczeniem.
https://www.youtube.com/watch?v=TBVmwfa7yqM
No więc zasadniczo chodzi o jak najszybsze i jak najłagodniejsze sklejenie koła do podłoża , bez znaczenia jak to nawierzchnia , oczywiście każda wymaga innego typu zawieszenia a w opcji minimum innego setupu aby kręcić czasy, bo „przekulać się” po odcinku można w sumie na byle czym
Sam kupiłem pierwsze Sunny na seryjnym amortyzatorze z twardszą spreżyną, no i był bujak, zakręty dramat a jazda na wprost auto się po prostu kołysało, potem kupiłem Bilsteina B6 z krótką twardą sprężyną, już było lepiej bo w zakrętach nie przechylało tak ale o ile na torze by to dawało rady o tyle w warunkach odcinka drogowego, gdzie występują nierówności, dziury, zmiany nawierzchni czy w końcu odciążania i Hopy, to też bez szans, krótki skok, przez co zakres pracy bardzo ograniczony , o braku regulacji nie wspominając, no i dochodzimy do sedna w kwestii zawieszenia do rajdów , żeby dobrze działało musi obsłużyć nierówności, odciążenia (Hopy i małe wzniesienia), dociążenia (siodła) i różne podobne trudności drogowe których na torze nie uświadczymy, żeby działało musi być duży zakres pracy (skok) , wytrzymałość konstrukcji a przede wszystkim możliwość regulacji tego zakresu,
W Proflexie evo 2 jaki mam , mam możliwość regulacji odbicia, dobicia i kompresji czyli prędkości z jaką odbicie i dobicie będzie pracować, ważne to jest w zależności od nierówności i osiąganych prędkości aby samochód ani za bardzo nie bujał ani za bardzo nie podskakiwał i tu jest największa trudność to ustawić jak trzeba, wrzucam poniżej dwa linki, musicie uwierzyć na słowo że Proflex robi dobre zawieszenia do czego strona nie przekonuje
http://www.proflex-shockabsorbers.com/m ... nindex.htm
a tu jest całkiem dobra alternatywa dla powyższego, kompletne zawieszenie np. do Civica i myślę że do Sunny podobnie to koszt ok. 6 000 pln i mamy rajdowy zawias z pełną regulacją jak w EVO2
http://www.hpsporting.cz/
oczywiście są jeszcze Riegery, Ohlinsy czy nawet w Proflexie EVO3 gdzie regulacja ma 4-6 punktów i tam to już wszystko można ustawiać ale i cena poza zasięgiem i zawias raczej nie na KJS-owe zmagania, także tyle, jak macie jakieś Swoje doświadczenia czy sugestie to piszcie warto się wymienić doświadczeniem.
N14 GTi SR20DE, Rallycar
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
jest jeszcze Bilstein na grubej ladze. w pełni serwisowalny. można ustawiać twardość jednak nie przy pomocy pokrętła. do wyścigów idealny. regulacja wysokości na gwincie oraz kąta pochylenia na śrubie, Identyczne rozwiązanie jak w HP. sprężyny główne + ewentualnie helpery jeśli potrzebna bega gleba zawieszenie jest oczywiście castom nie wystepuje w ofercie Bilsteina. oparte jest na wkładach.
[ Dodano: 2016-03-26, 09:52 ]
HP ma również różne wersje można kupiś tzw zawias treningowy ale ten raczej nie posiada regulacji. nie wiem czy akurat do nissana wystepuje ale robiłem kiedyś rozeznanie przy okazji poszukiwań do innego samochodu.
z tego co mi wiadomo taki konkretny HP z pełna regulacją trzeba 9-10 koła wyłozyć
[ Dodano: 2016-03-26, 09:52 ]
HP ma również różne wersje można kupiś tzw zawias treningowy ale ten raczej nie posiada regulacji. nie wiem czy akurat do nissana wystepuje ale robiłem kiedyś rozeznanie przy okazji poszukiwań do innego samochodu.
z tego co mi wiadomo taki konkretny HP z pełna regulacją trzeba 9-10 koła wyłozyć
XXX
No za 6 000 jest ten prostszy, ale w takim ustawiają rebound na stałe do specyfiki i mieszasz tylko i aż kompresją, jest to rozwiązania za tą kasę bardzo dobre, dla przykładu RIEGER do Opla Adama do CUP-u , ma zawieszenie zestrojone bez możliwości regulacji i jest on dedykowany na Niemcy, Czechy , Włochy, Francję i Hiszpanie o różnorodności asfaltów i samej specyfice dróg chyba wspominać nie trzeba i działa, o dziwo, zresztą z tą regulacją to jest w większości przypadków tak że jak się już ustawi to się jeździ i nie miesza bo i po co.
N14 GTi SR20DE, Rallycar
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
Nie musi być, pytanie jak go fabryka zestroi pod dane auto, tu jest klucz, ale jak będzie źle dobrany to będzie fizda
N14 GTi SR20DE, Rallycar
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
Ja tylko opisuje sprawdzone rozwiązania kilka osób poza mną jeździ na tym i podobno chwalą. Wiadomo jak komuś pasuje np. MTS czy jakiś TA Technix bo wiadomo ze tańszy to nie będzie szukał czegoś droższego. weźmy jednak pod uwagę ze do nissana dużego wyboru nie ma a adoptowanie zawieszenia z innego z auta to takie trochę wróżnie z fusów i jak już wspomniałeś może być pizda z tego
wiadomo jest ze jeśli ktoś nigdy nie jechał na dobrze ustawionym zawieszeniu nie ma porównania. kiedyś do KJS ładowało się Hipol do amorów i każdy się jarał ze twardo ale czy do końca o to chodzi żeby była taczka ?
wiadomo jest ze jeśli ktoś nigdy nie jechał na dobrze ustawionym zawieszeniu nie ma porównania. kiedyś do KJS ładowało się Hipol do amorów i każdy się jarał ze twardo ale czy do końca o to chodzi żeby była taczka ?
XXX
o to to to , to jeszcze dwa z życia przykłady:VE Killer pisze:wiadomo jest ze jeśli ktoś nigdy nie jechał na dobrze ustawionym zawieszeniu nie ma porównania. kiedyś do KJS ładowało się Hipol do amorów i każdy się jarał ze twardo ale czy do końca o to chodzi żeby była taczka ?
Bilstein B6 + Eibach
https://www.youtube.com/watch?v=bHWht8ARetI
Proflex
https://www.youtube.com/watch?v=DyV5QZWpxHI
zwróćcie uwagę na hopke (zaraz na początku) i prędkość na niej , oraz jazdę po owalu 1 film 3:28 , 2 film 3:50
N14 GTi SR20DE, Rallycar
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
- woytaz_gdy_elb
- aktywny forumowicz
- Posty: 141
- Rejestracja: 2015-04-15, 21:37
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Ja zamówiłem właśnie ISC w wersji Racing (grubsze wkłady) do tego wziąłem dodatkowy komplet sprężyn - będę miał parami 6/8/10 - na asfalty będę zakładał 10/8 a na dziury/szutry 8/6 do tego wziąłem osłony z neoprenu zakładane na sprężyny żeby kurz się nie dostawał do tłoczyska. Zamierzam ustawić samochód wysoko ale twardo - zawieszenie ma również możliwość regulacji progresywności. Min obniżenie to -15 od serii i nie wiem czy tak własnie -20 zostawię. Obecnie mam sprężyny Vogtland -35 i czasami na hopach/dziurach płytą z przodu uderzam dlatego uważam że jest nieco za nisko.
Sunny n14 GTI SR20VE - rajdówka
Almera n15 GTI Daily kuchenka gazowa
BMW X3 3,0d dupowóz, lawetociągnik
Almera n15 GTI Daily kuchenka gazowa
BMW X3 3,0d dupowóz, lawetociągnik
- woytaz_gdy_elb
- aktywny forumowicz
- Posty: 141
- Rejestracja: 2015-04-15, 21:37
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
tak zamówiłem u nich - 120 zł /2szt kosztują. Zobaczymy jak będzie się sprawowało to zawieszenie - kilka aut już na tym jeździ i jakoś to daje rade - do tego fajnie że są możliwości modyfikacji/ ew. naprawy zawieszenia - firma zapewnia opiekę serwisową.
Sunny n14 GTI SR20VE - rajdówka
Almera n15 GTI Daily kuchenka gazowa
BMW X3 3,0d dupowóz, lawetociągnik
Almera n15 GTI Daily kuchenka gazowa
BMW X3 3,0d dupowóz, lawetociągnik
- woytaz_gdy_elb
- aktywny forumowicz
- Posty: 141
- Rejestracja: 2015-04-15, 21:37
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Mam na myśli np żąglowanie sprężynami i to że jeśli rozwalę na rajdzie np. sam wkład to wystarczy że wymienię tylko wkład a nie jak np w przypadku BC Racing trzeba wymieniać całą kolumnę. Podobno kolumna jest modułowo rozkładalna i poszczególne części można kupić osobno - moim zdaniem to bardzo ważne.
Sunny n14 GTI SR20VE - rajdówka
Almera n15 GTI Daily kuchenka gazowa
BMW X3 3,0d dupowóz, lawetociągnik
Almera n15 GTI Daily kuchenka gazowa
BMW X3 3,0d dupowóz, lawetociągnik
To ja zadam inne pytanie . ISC super opcja jak dla mnie (tor) ale koszt dość spory bo prawie 4000zł . Myślę nad opcją zaadoptowania zawiasu przedniego gwintowanego z VW na przod i tył do nissana . Kupuje najtańszy gwint , rozbieram , oddaje do regeneracji i utwardzenia (odpowiednio przod i tył) a do tego dobieram spręzyny ISC o odpowiedniej wartośći dla przodu i tyłu . Zda takie rozwiązanie egzamin ?
Koszta nie są spore bo licze okolo 1200zł a mamy prawie nowy gwincik i możemy go ustawić pod siebie (twardość amora jak i sprężyn) . Ktoś może doradzić czy taka akcja pyknie ?
Koszta nie są spore bo licze okolo 1200zł a mamy prawie nowy gwincik i możemy go ustawić pod siebie (twardość amora jak i sprężyn) . Ktoś może doradzić czy taka akcja pyknie ?
SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW
Problem jest taki, że tanie gwinty nie mają powtarzalności jeżeli chodzi o tłumienie, odbicie etc.
ISC to tak naprawde też nie jest jakiś markowy mega gwint, ale na pewno lepszy niż MTS.
Taki gwint regenerowany jak raz sobie ustawisz tak będzie cały czas, a żonglować możesz tylko i wyłącznie sprężynami. Jeżeli będziesz jeździł tylko po równym to taki tani gwint będzie jak najbardziej ok. Pojedziesz na dziurawy KJS - wyjedziesz ze wstrząśnieniem mózgu
ISC to tak naprawde też nie jest jakiś markowy mega gwint, ale na pewno lepszy niż MTS.
Taki gwint regenerowany jak raz sobie ustawisz tak będzie cały czas, a żonglować możesz tylko i wyłącznie sprężynami. Jeżeli będziesz jeździł tylko po równym to taki tani gwint będzie jak najbardziej ok. Pojedziesz na dziurawy KJS - wyjedziesz ze wstrząśnieniem mózgu
- MEFisto087
- wiem o czym pisze
- Posty: 89
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:35
- Lokalizacja: MW_____
Ja akurat mam ISC u siebie i nie narzekam na to zawieszenie - jest to zwykły zawias ze średniej półki - choć w mojej opinii, jeżeli nie przegnie się z twardością sprężyn, sprawuje się podobnie do Teina super streeta . Tak wiem co piszę, mam porównanie jak takie same auta zachowują się na takich zawiasach.
Z Armatą gadałem na górskim w Sopocie Jak jego Sunniacz trzyma się drogi też się przyglądałem i w mojej opinii ten zawias na prawdę daje radę!
Jesteś bardziej obeznany w temacie , to na pewno wiesz - jak dobiera się sprężyny do zawieszenia?
Jakie powinny być w sunnym na równy asfalt? Ile mają mieć kg/mm lub N/mm?
Jesteś bardziej obeznany w temacie , to na pewno wiesz - jak dobiera się sprężyny do zawieszenia?
Jakie powinny być w sunnym na równy asfalt? Ile mają mieć kg/mm lub N/mm?