Luz zaworowy SR20VE
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Luz zaworowy SR20VE
Witam
Z okazji wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów i tych mniejszych od świec, chciałbym sprawdzić luzy zaworowe i z ciekawości i z racji że ostatnio miałem okazję posłuchać paru innych silników np. K20 lub C20XE i chodzą one sporo ciszej.
Moje pytanie to jakie powinny być wartości luzów dla zaworów dolotowych i wydechowych na zimnym i ciepłym (w necie jest sporo sprzecznych informacji). Dodatkowo przewija się jedno pytanie.........dlaczego na 1rwszym cylindrze wg japońskiego screena wartości są inne niż na pozostałych.
Z okazji wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów i tych mniejszych od świec, chciałbym sprawdzić luzy zaworowe i z ciekawości i z racji że ostatnio miałem okazję posłuchać paru innych silników np. K20 lub C20XE i chodzą one sporo ciszej.
Moje pytanie to jakie powinny być wartości luzów dla zaworów dolotowych i wydechowych na zimnym i ciepłym (w necie jest sporo sprzecznych informacji). Dodatkowo przewija się jedno pytanie.........dlaczego na 1rwszym cylindrze wg japońskiego screena wartości są inne niż na pozostałych.
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.
Wiec tak obejrzalem tą dzwigienkę z VE i faktycznie jedyna mozliwa regulacja jest na pastylce. Jesli chodzi o luzy to nie wiem czy w autodacie są podane.
Ostatnio zmieniony 2016-08-11, 06:38 przez VE Killer, łącznie zmieniany 1 raz.
XXX
Faktycznie ciekawa sprawa. Moze wynika to z rozszeżalnosci cieplnej a pierwszy baniak jest najblizej pompy wody to stad dla niego inne wartosci. Po weekendzie przejrzę się jeszcze wnikliwiej glowicy to moze dojde skad takie wydumki. Generslnie catcams ktory robi walki do sportu na wysoką skale nic nie wspomina o tym zeby ustawiac inne luzy dla 1 cyl
XXX
- woytaz_gdy_elb
- aktywny forumowicz
- Posty: 141
- Rejestracja: 2015-04-15, 21:37
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Też ostatnio miałem rozkminę czemu mój Sr20Ve chodzi tak głośno - na biegu jałowym słychać zawory prawie jak w starej Fiescie 1,1 - ale silnik hamowałem - ma moc, jest elastyczny, nie pali oleju - więc zastanawiam się czy ten typ przypadkiem tak nie ma
Sunny n14 GTI SR20VE - rajdówka
Almera n15 GTI Daily kuchenka gazowa
BMW X3 3,0d dupowóz, lawetociągnik
Almera n15 GTI Daily kuchenka gazowa
BMW X3 3,0d dupowóz, lawetociągnik
1 cyl dostaje trochę więcej powietrza i tam jest ciut cieplej.VE Killer pisze:zgada sie tylko próbujemy dojsc z jakiego powodu jest własnie inny luz na jedynce
Tak jak piszesz. Z mechaniczną regulacją pracuję jakby "twardziej", ale dużo głośniejszy od hydraulika nie jest. Jeżeli jest to coś nie haloVE Killer pisze:Wiecie jak silnik ma hydraulike to ciszej pracuje faktycznie niz taki który ma luzy zaworowe. ale jakiejs mega duzej róznicy w odgłosach nie powinno być tym bardziej ze w szczelinie pozostaje film olejowy który też cos tam wytłumia
Też miałem myślenice odnośnie głośnej pracy VE względem mojego ex DE. Sprawę poprawiło porządne przepłukanie silnika i wymiana oleju. Jest ciut lepiej, ale moim zdaniem dalej głośniej niż SR z HLA. U mnie najbardziej w tyłek dawały .. wtryski benzynowe. Kiedy przełącza się na LPG jest znacznie ciszej. Luzy zaworowe sprawdzone, wszystko w normie Komprecha wzorcowa, ubytki oleju na poziomie minimalnym. Też podtrzymuje opcje, że ten typ tak ma, ktoś mi kiedyś powiedział, że mechanika zawsze będzie chodziła głośniej od hydrauliki i na razie się potwierdza
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...
ale jakim sposobem? kolektor ma taka konstrukcję?? jesli tak to w momencie przejscia np na inny kolektor albo ITB dane z manuala mozna sobie wsadzic w zadekonyxx pisze: 1 cyl dostaje trochę więcej powietrza i tam jest ciut cieplej.
pomijajac juz fakt ze wtedy na 1 jest inny AFR bo dawkowanie paliwa na wszystkie gary jest jednakowe a pierwszy dostaje wiecej powietrza niz pozostałe.
[ Dodano: 2016-04-26, 10:51 ]
no bo tak jest.Bziuk pisze:ktoś mi kiedyś powiedział, że mechanika zawsze będzie chodziła głośniej od hydrauliki i na razie się potwierdza
a co do płukania VE. to te silniki z Japoni sa tak zalepione ze tam wymiana oleju jest chyba co 50tyś
XXX
Tak pokazał flow bench Ja z nim nie dyskutuje Różnica jest mała ale jednak jest - ale nie aż tak wielka by od razu korygować dawki paliwa, bo jest naprawdę marginalna.VE Killer pisze:ale jakim sposobem? kolektor ma taka konstrukcję?? jesli tak to w momencie przejscia np na inny kolektor albo ITB dane z manuala mozna sobie wsadzic w zadekonyxx pisze: 1 cyl dostaje trochę więcej powietrza i tam jest ciut cieplej.
pomijajac juz fakt ze wtedy na 1 jest inny AFR bo dawkowanie paliwa na wszystkie gary jest jednakowe a pierwszy dostaje wiecej powietrza niz pozostałe.
[ Dodano: 2016-04-26, 10:51 ]no bo tak jest.Bziuk pisze:ktoś mi kiedyś powiedział, że mechanika zawsze będzie chodziła głośniej od hydrauliki i na razie się potwierdza
a co do płukania VE. to te silniki z Japoni sa tak zalepione ze tam wymiana oleju jest chyba co 50tyś
Co do zalepienia to mój był w środku idealny, aż żal było go rozkładać. Więc raczej to zależy od konkretnego egzemplarza
hmm ale skoro róznica jest marginalna to dlaczego aż 0.1 różnicy w luzach. marginalna róznica nie powinna wpływać tak znaczaco na wzrost tomperatury na tym cylindrze i do tego jest on najblizej pompy . zazwyczaj najwyzsza była na ostatnich baniakach.onyxx pisze:Tak pokazał flow bench Ja z nim nie dyskutuje Różnica jest mała ale jednak jest - ale nie aż tak wielka by od razu korygować dawki paliwa, bo jest naprawdę marginalna.
ciekawa to zagadka:)
XXX
Bynajmniej przyjmuję, że taki dźwięk generuje sr20ve (czyli ten typ tak ma), dodatkowa informacja uszczelka pokrywy zaworów BLUE PRINT ADN16733 wraz z małą uszczelką na świece jest bardzo dobrze wykonana i jak coś to polecam.
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
Proszę:VE Killer pisze:Chętnie zobacze to info z manuala VE.
Nie zgadzam się.VE Killer pisze:Zatem jest odpowiedź dlaczego wasze VE klepią
Do tego nie trzeba stetoskopu:
https://www.youtube.com/watch?v=yk5FGTucWCs
QG15+
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
Proszę
viewtopic.php?t=19679
viewtopic.php?t=19679
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
Nie dyskutuje, bo nie posiadam na tyle wiedzy.
Jak może napier*alać, skoro tylko jedna pchełka jest po szlifie, a luzy wraz z przebiegiem się zmniejszają a nie zwiększająVE Killer pisze:to jest praca silnika poi regulacji luzów?? dla mnie on napier**la a nie pracuje. luzy to to ma chyba po 0.50
QG15+