STROJENIE - Wasze spostrzeżenia,sugestie,porady .
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Wg mnie to wszystko wyjaśnia:
http://www.alfaclub.pl/pomocnik-tunera-afr.html
a mieszanka stechiometryczna z tego co pamiętam ( mogę się mylić ) to mieszanka w której następuje idealne spalanie paliwa bo każda cząstka łączy się w idealnych proporcjach z powietrzem ( co uczony byłem jest możliwe tylko teoretycznie bo nie da się w warunkach naturalnych silnika osiągnąć takiego spalania )
http://www.alfaclub.pl/pomocnik-tunera-afr.html
a mieszanka stechiometryczna z tego co pamiętam ( mogę się mylić ) to mieszanka w której następuje idealne spalanie paliwa bo każda cząstka łączy się w idealnych proporcjach z powietrzem ( co uczony byłem jest możliwe tylko teoretycznie bo nie da się w warunkach naturalnych silnika osiągnąć takiego spalania )
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
no to po co stroic skoro 14,5 ma seryjny silnik
po to się stroi żeby abnizyc AFR, dac więcej wachy żeby mieszanka była przeladowana paliwem i zwiekszyla moc a te 14,7 to chyba taki kompromis, moc/spalanie/bezpieczeństwo silnika
po to się stroi żeby abnizyc AFR, dac więcej wachy żeby mieszanka była przeladowana paliwem i zwiekszyla moc a te 14,7 to chyba taki kompromis, moc/spalanie/bezpieczeństwo silnika
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Ja mam wystrojone przez Bodka i polecam, wie co robi i dobre podejście do tematu
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"
wiec jak sam określiłeś taki pomiar wsadz se w dupke...kazda nieszczelność wydechu ma wpływ na pomiar, poza tym przy niskich predkościach obrotowych pomiar ma ma oóźnienieAd@mus pisze:afr bez strojenia w okolicy 14,5-ale mierzone w dupce
[ Dodano: 2015-11-10, 08:22 ]
w kolektorze nie ale ja mierzę zawsze za kolektorem to chyba najlepszy sposób żeby mieć najbardziej miarodajne wynikiulisses pisze: Btw. nikt nie mierzy afr w kolektorze
[ Dodano: 2015-11-10, 08:30 ]
a jednak jest bo dupohamownie podpowiadały co innego:) dlatego dobrze że Howard pokusił sie o wykresy bo przynajmniej mit został rozwiany. co się tyczy AFR na seryjnym ECU Ulisses masz dokładnie racje auto jest fabrycznie celowo podlane dla bezpieczeństwa... strojeniem mzna ściagnać troche paliwa i efektem bedzie poprawa osiagów. nie kumam po co dolewać juz podlany motor. jakiekolwek dodawanie paliwa ma sens tylko jesli jesteśmy w stanie dodać najpierw sprawic aby silnik pobierwał wiecej powietrzaulisses pisze: nie jest to zbyt duże zaskoczenie
XXX
VE Killer, przy max bucie wyniki nie różnią się praktycznie wcale (chyba że ktoś ma dziurę w wydechu wielkości pięści). Co do wolnych obrotów przy szczelnym wydechu i dobrym snifferze, afr różni się o max o 0,1 od referencyjnego. Opóźnienia na wolnych nie mierzyłem bo nigdy nie było mi to potrzebne.
w takim razie jaki powinien być AFR? chopaki mówią że seryjny silnik podaje po 11-12 mi osobiście w zyciu taki nie wychodzilVE Killer pisze:strojeniem mzna ściagnać troche paliwa i efektem bedzie poprawa osiagów
przed zmiana średnicy mafa na bucie do 3500rpm było u mnie nie cale 15,5 powyżej robilo się 13,5
po zmianie średnicy mafa oczywiście zrobilo się ubożej bo i więcej powietrza i inne odczyty mafa wiec:
do 3500 sachara po 18, powyżej robilo się 16 i ogółem auto nie jechalo wysokimi obrotami
po strojeniu ustawione mam 13,4 do 3500 powyżej wali po 12,7 (pb i LPG tak samo) różnica jest znaczna w tym jak auto jezdzilo bez strojenia na ciasnym mafie (w fabrycznym afr)
uregulowanie ponownie zakresu powyżej 6000rpm spowodowalo ze silnik ciagnie do 7200 gdzie wcześniej nie chciało mu się wyżej pokrecic, natomiast dolem ma więcej niuta-stwierdzam z dupohamowni bo jest bardziej elastyczny
ziomek który stroil mi EM nie miał doświadczenia z takimi sprzętami ale na co dzień stroi LPG afrem, i powiedział ze to mniej więcej jak strojenie staga, odpowiednie wartości plus sumy kontrolne i auto jechać musi. I po kilku chwilach było już czuc, a potem dopieszczanie.
Wiecej pytań budzi u mnie korkta zapłonowa ale to już innym razem
tak więc pytanie brzmi: pod jaki AFR stroic na drodze? Bo wiadomo ze na rolkach można sobie stroic calymi dniami do uzyskania najlepszego wyniku-ale my nie dysponujemy hamowniami na cale dni
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Jest ok, w NA najwyższa moc w okolicach 12,8 w turbo między 11 a 12.Ad@mus pisze:w takim razie jaki powinien być AFR? chopaki mówią że seryjny silnik podaje po 11-12 mi osobiście w zyciu taki nie wychodzilVE Killer pisze:strojeniem mzna ściagnać troche paliwa i efektem bedzie poprawa osiagów
po strojeniu ustawione mam 13,4 do 3500 powyżej wali po 12,7 (pb i LPG tak samo) różnica jest znaczna w tym jak auto jezdzilo bez strojenia na ciasnym mafie (w fabrycznym afr)
tak więc pytanie brzmi: pod jaki AFR stroic na drodze? Bo wiadomo ze na rolkach można sobie stroic calymi dniami do uzyskania najlepszego wyniku-ale my nie dysponujemy hamowniami na cale dni
Ostatnio stroiłem Lagunę III F4RT 205KM i na gazie była tak przelana, że nie chciała totalnie jechać, afr w okolicach 10. Po odpowiednim ustawieniu - rakieta.
Robi się trochę OT, może jakiś mod to wydzieli/przeniesie w bardziej odpowiednie miejsce.
no może faktycznie źle to ujałem nie chodziłomi oczywiscie o wolne jałowe obroty tylko o niskie i srednie ... oczywiście żena wysokich róznic nie bedzie pod warunkiem ze wydech jest szczelny... faktem jest ze montujac sondę zaraqz za kolektorem mamy przyniej pewność że nawet niszczelnosci na wydechu nie przekłamia wyników...ulisses pisze:VE Killer, przy max bucie wyniki nie różnią się praktycznie wcale (chyba że ktoś ma dziurę w wydechu wielkości pięści). Co do wolnych obrotów przy szczelnym wydechu i dobrym snifferze, afr różni się o max o 0,1 od referencyjnego. Opóźnienia na wolnych nie mierzyłem bo nigdy nie było mi to potrzebne.
ok ale nie rozdrabniajmy sie nad detalami kazdy robi pomiary jak uważa po swojemu....
dziwne jest zatem że Adamusowi wychodzi dość wysoki afr na seryjnych nastawach
XXX
VE Killer, bo on na LPG pewno mierzył
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
próbowałem zrozumieć moje wyniki AFR, wydch był szczelny bo spawany od zera-co prawda z gówna i mchu ale na bank szczelnyVE Killer pisze:dziwne jest zatem że Adamusowi wychodzi dość wysoki afr na seryjnych nastawach
na wyższych spadał ale i tak nie wynosił tyle ile wy podawaliście...
ostatecznie padło na strojenie (mix różnych gratów od p10 przez p11 po almere GTI, lowport na kompiez hiporta z aparatem zapłonowym n15 etc) może ten mix na to wplywal chodz watpie bo odpięcie sondy dawalo 13,5 afr do 13.5
nie mniej jednak nigdy nie sluszalem o seryjnej p11 z afr=12... acz kolwiek na uesejach pisali ze jeśli jest wyższy to znaczy ze cos nie haloooo-no cóż, kwestia kalibracji sondy
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
DubSon, właśnie nie. Jeśli Adamus stroił nie przełączając w kontrolerze sondy pb/lpg (np. mój innovate LM-2 ma taką opcję przełączania paliw) to afr na pb i lpg powinien być taki sam czyli 12,7 (fizycznie to co pokaże wyświetlacz). Jeśli by przełączył tryb odczytu na lpg to wtedy powinien dążyć do afr 13,3.