[ Terrano II] Nagrzewa się lewarek zmiany biegów
-
- nowy na forum
- Posty: 26
- Rejestracja: 2015-06-16, 06:08
- Lokalizacja: Ciechanów
[ Terrano II] Nagrzewa się lewarek zmiany biegów
Witam wszystkich użytkowników Terrano
Od miesiąca jestem użytkownikiem benzynowego 2,4
Auto w dobrym stanie technicznym
Jak na razie wymieniłem łączniki stabilizatorów i łożyska w kołach
Mankamentem jest nagrzewanie dźwigni zmiany biegów oraz plastikowego panelu od hamulca ręcznego do schowka pod popielniczką
Nagrzewa się również wykładzina w tych okolicach
Czy pomoże wymiana oleju w skrzyni biegów
Od miesiąca jestem użytkownikiem benzynowego 2,4
Auto w dobrym stanie technicznym
Jak na razie wymieniłem łączniki stabilizatorów i łożyska w kołach
Mankamentem jest nagrzewanie dźwigni zmiany biegów oraz plastikowego panelu od hamulca ręcznego do schowka pod popielniczką
Nagrzewa się również wykładzina w tych okolicach
Czy pomoże wymiana oleju w skrzyni biegów
-
- nowy na forum
- Posty: 26
- Rejestracja: 2015-06-16, 06:08
- Lokalizacja: Ciechanów
-
- nowy na forum
- Posty: 21
- Rejestracja: 2015-07-07, 22:01
- Lokalizacja: Kozienice
Mam podobny problem z nagrzewającą się skrzynią biegów, wymieniłem olej na właściwy, dolałem 0,5 L powyżej poziomu i wciąż się grzeje.azorek pisze:Koniecznie wymień olej w skrzyni. Obstawiam że jest olej z wodą.
Co ciekawe, po np. 2 godz jazdy 110-130 z gorącą skrzynią, temp. nagle spada i jest idealnie, po czym po godzinie temat nadmiernej temp. wraca....
Czy te skrzynie mają jakieś chłodzenie i po prostu dziurka się zatyka?
Mój 3.0 ciągał przyczepę z motorami i piątkę słyszę... czy to może mieć wpływ na falującą temperaturę oleju skrzyni biegów ?
Ktokolwiek widział ktokolwiek wie...
totalne beztalencie
-
- nowy na forum
- Posty: 21
- Rejestracja: 2015-07-07, 22:01
- Lokalizacja: Kozienice
-
- nowy na forum
- Posty: 21
- Rejestracja: 2015-07-07, 22:01
- Lokalizacja: Kozienice
Witam
Panowie moim zdaniem lewarek zmiany biegów ma prawo się nagrzewać gdyż jest bezpośrednio połączony ze skrzynią biegów a nie poprzez drążki lub linki więc temperatura silnika oraz skrzyni na wpływ na nagrzewanie się drążka zmiany biegów.
Panowie moim zdaniem lewarek zmiany biegów ma prawo się nagrzewać gdyż jest bezpośrednio połączony ze skrzynią biegów a nie poprzez drążki lub linki więc temperatura silnika oraz skrzyni na wpływ na nagrzewanie się drążka zmiany biegów.
Pozdrawiam,
Krzych
===============================
Jeżeli co drugi pomysł wydaje ci się genialny - dopij koniak i idź spać"
Krzych
===============================
Jeżeli co drugi pomysł wydaje ci się genialny - dopij koniak i idź spać"
-
- nowy na forum
- Posty: 21
- Rejestracja: 2015-07-07, 22:01
- Lokalizacja: Kozienice
Gorący temat
Ok, ale nie do temp. 40 st., poza tym problem obejmuje cały kanał nie tylko sam drążek. Objawia się to gorącym kaloryferem między fotelami, gdzie nawet klimatyzacja sobie nie radzi. To jest problem chłodzenia cieczy w skrzyni a nie samego drążka. Widzę, że muszę wytargać tę skrzynie i podzielić się obserwacjami...
totalne beztalencie
witam
Mam takie pytanie czy na pierwszej częsci ukladu wydechowego macie tą osłonkę termiczną?
Grzeje się też podłoga w okolicach fotela kierowcy?
U mnie bylo podobnie ale grzało sie od rurki zaworu egr, strasznie grzała się sciana grodziowa i smierdziało w srodku. Egr wyciety i tak zaczeło sie motanie
Z takim czyms spotkałem sie dwa razy, moze to od wydechu?
Mam takie pytanie czy na pierwszej częsci ukladu wydechowego macie tą osłonkę termiczną?
Grzeje się też podłoga w okolicach fotela kierowcy?
U mnie bylo podobnie ale grzało sie od rurki zaworu egr, strasznie grzała się sciana grodziowa i smierdziało w srodku. Egr wyciety i tak zaczeło sie motanie
Z takim czyms spotkałem sie dwa razy, moze to od wydechu?
-
- nowy na forum
- Posty: 26
- Rejestracja: 2015-06-16, 06:08
- Lokalizacja: Ciechanów
-
- nowy na forum
- Posty: 26
- Rejestracja: 2015-06-16, 06:08
- Lokalizacja: Ciechanów
-
- nowy na forum
- Posty: 21
- Rejestracja: 2015-07-07, 22:01
- Lokalizacja: Kozienice
Witam
Ja mam osłony na rurze wydechowej, tzn, osłonki blaszane przygrzane do rury wydechowej i to nie pomaga. Grzeje się dalej. Może mi jeszcze czegoś tam brakuje, ale wygląda salonowo, braków jakichkolwiek nie widziałem. Jacek K. podesłał mi schematy tych osłon i mój wydaje się komplenty. Może powinna być jeszcze taka mata blaszana pod tunelem/nad skrzynią-wałami, bo tego chyba nie dopatrzyłem....
z drugiej strony, zima idzie
Ja mam osłony na rurze wydechowej, tzn, osłonki blaszane przygrzane do rury wydechowej i to nie pomaga. Grzeje się dalej. Może mi jeszcze czegoś tam brakuje, ale wygląda salonowo, braków jakichkolwiek nie widziałem. Jacek K. podesłał mi schematy tych osłon i mój wydaje się komplenty. Może powinna być jeszcze taka mata blaszana pod tunelem/nad skrzynią-wałami, bo tego chyba nie dopatrzyłem....
z drugiej strony, zima idzie
totalne beztalencie
Jakiś czas temu poprawiałem układ wydechowy, bił o ramę i most.
Podniosłem go i cieszyłem się że tak ładnie schował się wyżej niż wał...
Po przejechaniu ok 70km autostradą myślałem że buty mi się rozpłyną a tyłek spali
Tak grzeje w podłogę że ogrzewanie można wyłączyć. Ciepła jest podłoga , tunel nad skrzynią, fotel. W zimie jest ok ale w lecie było przewalone.
Podniosłem go i cieszyłem się że tak ładnie schował się wyżej niż wał...
Po przejechaniu ok 70km autostradą myślałem że buty mi się rozpłyną a tyłek spali
Tak grzeje w podłogę że ogrzewanie można wyłączyć. Ciepła jest podłoga , tunel nad skrzynią, fotel. W zimie jest ok ale w lecie było przewalone.
Popełniłem Terrano I
G.Mazur, czyli przed podniesieniem wydechu nie było problemu?
To może jakieś specjalne alu maty nad wydech, które będą izolowały? Albo bandaż na wydech? Tylko pytanie, czy to się sprawdzi w terenie...
To może jakieś specjalne alu maty nad wydech, które będą izolowały? Albo bandaż na wydech? Tylko pytanie, czy to się sprawdzi w terenie...
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
-
- nowy na forum
- Posty: 21
- Rejestracja: 2015-07-07, 22:01
- Lokalizacja: Kozienice
Wracam do tematu, bo wyjąłem w końcu skrzynię.... Rozsypały się prawie wszystkie łożyska a zaczęło kucać od 5 biegu. Skrzynia się robi, za kilka dni będę testował, ale ... ewidentnie łożyska miały luzy mniejsze lub większe i to powodowało nadmierne grzanie się całego ustrojstwa...
PZDR
[ Dodano: 2016-07-11, 08:55 ]
Skrzynie po remoncie. Chodzi już cicho i dokładnie, ale kanał wciąż gorący... ech.
[ Dodano: 2016-07-18, 21:13 ]
Udało się wyeliminować "Gorący lewarek".
Sam nie zajrzysz to nie będzie zajrzane
Co się okazało:
Podczas jazdy lewarek nagrzewał się dość szybko i ku mojemu zdziwieniu po kilku kilometrach temp. zaczęła spadać do zadowalającej bez przyczyny (tak mi się przynajmniej zdawało)
Testowałem przy delikatnej jeździe i katowaniu pod 4tys obrotów. Zjawisko było podobne, ale .... i to najważniejsze w całym tym teście ... nagrzewał się przy uchylonym/otwartym oknie, a przy zamkniętym studził się....
Dojechałem na miejsce, ściągnąłem wszystkie plastiki z tunelu i mam. BINGO !
Guma (fartuch), która powinna być szczelnie dokręcona do podłogi przy pomocy blaszanej opaski latała sobie swobodnie, a wspomniana blaszana opaska była przykręcona, ale bez gumy. To właśnie ta guma zatrzymuje całe gorące powietrze i zapobiega nagrzewaniu się wszystkiego co jest powyżej otworu lewarków sterowania skrzynią/reduktorem.
Poskładałem to po bożemu i problem zniknął. Co więcej w aucie ubyło kilka decybeli
Prawa termodynamiki są nieubłagane
PZDR
[ Dodano: 2016-07-11, 08:55 ]
Skrzynie po remoncie. Chodzi już cicho i dokładnie, ale kanał wciąż gorący... ech.
[ Dodano: 2016-07-18, 21:13 ]
Udało się wyeliminować "Gorący lewarek".
Sam nie zajrzysz to nie będzie zajrzane
Co się okazało:
Podczas jazdy lewarek nagrzewał się dość szybko i ku mojemu zdziwieniu po kilku kilometrach temp. zaczęła spadać do zadowalającej bez przyczyny (tak mi się przynajmniej zdawało)
Testowałem przy delikatnej jeździe i katowaniu pod 4tys obrotów. Zjawisko było podobne, ale .... i to najważniejsze w całym tym teście ... nagrzewał się przy uchylonym/otwartym oknie, a przy zamkniętym studził się....
Dojechałem na miejsce, ściągnąłem wszystkie plastiki z tunelu i mam. BINGO !
Guma (fartuch), która powinna być szczelnie dokręcona do podłogi przy pomocy blaszanej opaski latała sobie swobodnie, a wspomniana blaszana opaska była przykręcona, ale bez gumy. To właśnie ta guma zatrzymuje całe gorące powietrze i zapobiega nagrzewaniu się wszystkiego co jest powyżej otworu lewarków sterowania skrzynią/reduktorem.
Poskładałem to po bożemu i problem zniknął. Co więcej w aucie ubyło kilka decybeli
Prawa termodynamiki są nieubłagane
totalne beztalencie
Re: [ Terrano II] Nagrzewa się lewarek zmiany biegów
Dołączę się
Mam ten sam problem, ta guma powinna być wsadzona pod karoserię, czy między karoserię a wykładzinę?
Mam ten sam problem, ta guma powinna być wsadzona pod karoserię, czy między karoserię a wykładzinę?