Pojazd typu buggy z silnikiem P10GT
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Czujnik spalania stukowego powinien mieć coś w okolicach 500kΩ między jednym z pinów a powierzchnią, która się styka z blokiem silnika. Chyba to jest ten pin po lewej jak się patrzy na wyprowadzenia. Bez stukowego można jeździć i nic się nie dzieje.
Jak jest z ciśnieniem paliwa? Może gdzieś gubi albo co? Spróbuj założyć oryginalny dolot powietrza i zobacz co się stanie.
Jak jest z ciśnieniem paliwa? Może gdzieś gubi albo co? Spróbuj założyć oryginalny dolot powietrza i zobacz co się stanie.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
No właśnie i dlatego stukowym się nie przejmowałem, że pęknięty ale tak dla jaj podłączyłem go.
Nie mam jak zmierzyć ciśnienia paliwa. Ogólnie układ szczelny. No chyba , że gdzieś przy pompce ucieka
Tak teraz sobie pomyślałem mam założony filtr paliwa przepływowy z malucha, może on mi dławi bo ma za małą przepustowość? Ale z drugiej strony na wyższych obrotach nie dławi się.
Pompę wymieniałem na używaną podobno sprawną.
No właśnie nie nie mam seryjnego dolotu, a auto wcześniej było w gazie i ma przetoczoną przepływke więc bym musiał pokombinować coś. Mam jeszcze stożek simoty, jutro go zamontuje. A brak sondy może mi tu problemy robić? Przewód mam puszczony razem z wiązką i obcięty na końcu, ten ekranowany.
Nie mam jak zmierzyć ciśnienia paliwa. Ogólnie układ szczelny. No chyba , że gdzieś przy pompce ucieka
Tak teraz sobie pomyślałem mam założony filtr paliwa przepływowy z malucha, może on mi dławi bo ma za małą przepustowość? Ale z drugiej strony na wyższych obrotach nie dławi się.
Pompę wymieniałem na używaną podobno sprawną.
No właśnie nie nie mam seryjnego dolotu, a auto wcześniej było w gazie i ma przetoczoną przepływke więc bym musiał pokombinować coś. Mam jeszcze stożek simoty, jutro go zamontuje. A brak sondy może mi tu problemy robić? Przewód mam puszczony razem z wiązką i obcięty na końcu, ten ekranowany.
Wymień filtr paliwa na jakiś do Primery - za 20zł idzie już dostać. Wbrew pozorom przepustowość filtra ma swoje znaczenie. Co do przepływki to napisz do Vixo może ma coś na zbyciu
Brak sondy będzie wpływał na spalanie i na to, że na wolnych będzie przelany, a na wysokich może (ale nie musi) mu brakować wachy.
Brak sondy będzie wpływał na spalanie i na to, że na wolnych będzie przelany, a na wysokich może (ale nie musi) mu brakować wachy.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Zuh, o tym właśnie napisałem Vixo ma garaż pełen skarbów
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Ja za czasów swojego eGT jeździłem bez sondy różnicy nie zauważyłem
Foty dolotu będzie ciężko bo jest rozebrany. Kawałek gumy i puszka
Foty dolotu będzie ciężko bo jest rozebrany. Kawałek gumy i puszka
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
-
- fanatyk nissana
- Posty: 723
- Rejestracja: 2011-11-17, 22:28
- Lokalizacja: Pabianice
Jak jest przy misce to pewnie tak. Dolot jak w p11 tylko ze od dołu idzie po mamy przepustnice na dole przecież
Patryk nie ma się czym chwalić
może jak kiedyś nią skończę
Patryk nie ma się czym chwalić
może jak kiedyś nią skończę
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
Zuhu, zależy, które P10. Jak z SR20Di to jest to samo co P10GT/N14GTI, pozostałe P10 z SR20De miały sondę cyrkonową, choć nie wszystkie - wychodziły wersje z tytanową.
Zasadnicza różnica między tytanową a cyrkonową w Nissanie to rozmiar klucza.
Zasadnicza różnica między tytanową a cyrkonową w Nissanie to rozmiar klucza.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
vixo, tą rure która idzie od przepustnicy do przepływki mam, przepływke też. Nie mam puchy filtra. Przepływke mam przetoczoną.
Samą sondę mam tylko mam urwany przy dupie jeden przewód. I dlatego jej nie podłączałem. A właśnie, z sondy wychodzą trzy przewody, jeden idzie do przewodu ekranowego, drugi masa? a trzeci do czego?
Samą sondę mam tylko mam urwany przy dupie jeden przewód. I dlatego jej nie podłączałem. A właśnie, z sondy wychodzą trzy przewody, jeden idzie do przewodu ekranowego, drugi masa? a trzeci do czego?
Czerwony - 12VDC po zapłonie
Czarny - sygnał
Biały - masa
Czarny - sygnał
Biały - masa
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Od serwa hamulca mam zaślepione i do tego jeszcze jakieś dwa. Jutro dokładnie obejrze kolektor czy nie ma nigdzie nieszczelności.
[ Dodano: 2015-01-09, 22:03 ]
janusz, dzięki.
Może uda się prowizorycznie podłączyć sonde.
__________________
[ Dodano: 2015-02-02, 21:31 ]
Sundę prowizorycznie podłączyłem ale nie wiem czy działa.
Wstyd się przyznać ale silniki kulał bo pierwszy garnek nie palił. Zacząłem odłączać po klei wtryski i na jednym tylko nie było reakcji po odłączaniu. Okazało się, że fajka świecy miała przebicie i waliła bokiem. Po wymianie przewodu silnik fajnie pracuje. Fajka musiała dostawać przebicia jak się nagrzała. Silnik fajnie pracuje ale jak jest ciepły. Jak silnik ostygnie to przy odpaleniu muszę trochę przygazować, bez dodawania gazu silnik gaśnie. Nie miałem czasu ponownie rozgrzewać silnika ale jak odpaliłem na zimnym i chwile trzymałem "na gazie" to potem już bez gazu chodził ale miał za niskie obroty. Po odłączeniu po kolei wtrysków za każdym razem obroty jeszcze bardziej spadały, czyli cylindry palą.
Zachowuje się jakby na zimnym silniku nie miał ssania. Jakieś pomysły?
[ Dodano: 2015-01-09, 22:03 ]
janusz, dzięki.
Może uda się prowizorycznie podłączyć sonde.
__________________
[ Dodano: 2015-02-02, 21:31 ]
Sundę prowizorycznie podłączyłem ale nie wiem czy działa.
Wstyd się przyznać ale silniki kulał bo pierwszy garnek nie palił. Zacząłem odłączać po klei wtryski i na jednym tylko nie było reakcji po odłączaniu. Okazało się, że fajka świecy miała przebicie i waliła bokiem. Po wymianie przewodu silnik fajnie pracuje. Fajka musiała dostawać przebicia jak się nagrzała. Silnik fajnie pracuje ale jak jest ciepły. Jak silnik ostygnie to przy odpaleniu muszę trochę przygazować, bez dodawania gazu silnik gaśnie. Nie miałem czasu ponownie rozgrzewać silnika ale jak odpaliłem na zimnym i chwile trzymałem "na gazie" to potem już bez gazu chodził ale miał za niskie obroty. Po odłączeniu po kolei wtrysków za każdym razem obroty jeszcze bardziej spadały, czyli cylindry palą.
Zachowuje się jakby na zimnym silniku nie miał ssania. Jakieś pomysły?
Sondę można sprawdzić na dwa sposoby:
1. Wpinasz się miernikiem (bez rozłączania wtyczki) na pracującym silniku w czarny przewód sondy. Jak napięcie zmienia się w zakresie ok. 0-1V to jest OK.
2. Metoda na zworkę (nie spojrzałem jak u Ciebie instalacja elektryczna wygląda i czy na pewno masz taką możliwość). Na włączonym zapłonie check lub dioda na komputerze będzie mrygać kodami błędów, a na odpalonym silniku jak będzie migać to oznacza, że sonda działa.
Sprawdź jeszcze opór grzałki sondy (na odłączonej wtyczce) pomiędzy kablem czerwonym i białym powinno być coś pomiędzy 4 i 15 OHM.
Z tym odpalaniem miałem tak samo i wczoraj udało mi się ogarnąć temat.
Niestety ty maż high porta, a ja low porta wiec może być znów trochę inaczej.
U mnie przy silniku krokowym jest taka plastikowa śrubka-pokrętło. Rozgrzej porządnie silnik i ustaw wtedy 1000 obr/min kręcąc właśnie tą śrubką. Problem z lekkim trzymaniem gazu przy odpalaniu żeby nie zgasł znika
Sprawdź jednak dwa razy czy aby przypadkiem nie ciągnie gdzieś lewego powietrza za przepływomierzem.
Edit:
Moja sonda nie była już pierwszej świeżości i raz działała, a raz nie.
Szczęśliwie lub nie (jak kto woli ), padła na hamowni po 1 pomiarze. Drugi pomiar pokazał moc o 10KM mniejszą...
Chociaż moje ECU i cały silnik to coś dziwnego. Chociażby odcięcie na 7800obr/min...
1. Wpinasz się miernikiem (bez rozłączania wtyczki) na pracującym silniku w czarny przewód sondy. Jak napięcie zmienia się w zakresie ok. 0-1V to jest OK.
2. Metoda na zworkę (nie spojrzałem jak u Ciebie instalacja elektryczna wygląda i czy na pewno masz taką możliwość). Na włączonym zapłonie check lub dioda na komputerze będzie mrygać kodami błędów, a na odpalonym silniku jak będzie migać to oznacza, że sonda działa.
Sprawdź jeszcze opór grzałki sondy (na odłączonej wtyczce) pomiędzy kablem czerwonym i białym powinno być coś pomiędzy 4 i 15 OHM.
Z tym odpalaniem miałem tak samo i wczoraj udało mi się ogarnąć temat.
Niestety ty maż high porta, a ja low porta wiec może być znów trochę inaczej.
U mnie przy silniku krokowym jest taka plastikowa śrubka-pokrętło. Rozgrzej porządnie silnik i ustaw wtedy 1000 obr/min kręcąc właśnie tą śrubką. Problem z lekkim trzymaniem gazu przy odpalaniu żeby nie zgasł znika
Sprawdź jednak dwa razy czy aby przypadkiem nie ciągnie gdzieś lewego powietrza za przepływomierzem.
Edit:
Moja sonda nie była już pierwszej świeżości i raz działała, a raz nie.
Szczęśliwie lub nie (jak kto woli ), padła na hamowni po 1 pomiarze. Drugi pomiar pokazał moc o 10KM mniejszą...
Chociaż moje ECU i cały silnik to coś dziwnego. Chociażby odcięcie na 7800obr/min...
Ostatnio zmieniony 2015-02-02, 22:30 przez Vendo, łącznie zmieniany 2 razy.
Vendo, tylko miernik nie da Ci pełnej informacji o pracy sondy, bo uśredni odczyt. Informację o poprawnej pracy sondy może dać albo oscyloskop, albo consult
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Zuhu, chyba masz serwisówki ode mnie Tam jest wszystko ładnie nabazgrane
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Vendo, czyli nic innego jak zwykły termistor NTC
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Zuhu, jak coś mam też serwisówkę od Sunnego N14
Vendo, termistor jest elementem elektronicznym, który zmienia swoją rezystancję w zależności od temperatury. są 3 rodzaje termistorów - NTC, PTC i CTR
*NTC (Negative Temperature Coefficient) - rezystancja termistora maleje wraz ze wzrostem temperatury
*PTC (Positive Temperature Coefficient) - rezystancja termistora rośnie wraz ze wzrostem temperatury
*CTR (Critical Temperature Resistor) - w określonej temperaturze rezystancja termistora gwałtownie malenie - nawet o 5 rzędów.
Czujnik temperatury - ten dwupinowy najczęściej jest umieszczany w układzie mostka Wheatstone'a, albo jeszcze prościej w układzie dzielnika napięcia. Pierwsza metoda jest dokładniejsza jeśli chodzi o pomiar.
Vendo, termistor jest elementem elektronicznym, który zmienia swoją rezystancję w zależności od temperatury. są 3 rodzaje termistorów - NTC, PTC i CTR
*NTC (Negative Temperature Coefficient) - rezystancja termistora maleje wraz ze wzrostem temperatury
*PTC (Positive Temperature Coefficient) - rezystancja termistora rośnie wraz ze wzrostem temperatury
*CTR (Critical Temperature Resistor) - w określonej temperaturze rezystancja termistora gwałtownie malenie - nawet o 5 rzędów.
Czujnik temperatury - ten dwupinowy najczęściej jest umieszczany w układzie mostka Wheatstone'a, albo jeszcze prościej w układzie dzielnika napięcia. Pierwsza metoda jest dokładniejsza jeśli chodzi o pomiar.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_