remont silnika CA18DE
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
DubSon, tak na dobrą sprawę, robiąc np. remont silnika we własnym zakresie, wyjdą podobne pieniądze co kupisz używany. Plus taki, że masz pewniaka i remont silnika za sobą - a to z kolei daje satysfakcję której z używanym silnikiem nie kupisz Jeżeli weźmiemy pod uwagę SWAP na SR20 w w/w modelu, to jak najbardziej używany silnik...
Po 1. Nie są one jakieś bardzo stare rocznikowo i za niewielkie pieniądze można wyrwać dobrą sztukę.
Po 2. Jak już przygotujesz "grunt" pod SR20 to masz z górki (nawet jak używka się wys*a, to remontowanie go to czysta przyjemność - zamiast zamulonych dajmy na to 143km po remoncie masz świeżynkę)
Po 3. Czy remontując silnik, czy Swapując SR20, robisz gablote na parę ładnych lat, więc koszty liczysz z przymrużeniem oka.
Po 4. W zależności od podejścia, SR20 nawet w N13, to nadal FWD... no chyba, że masz N13 milano X1 z automatycznym napędem 4x4 który wychodził z CA16DE. W takiej sytuacji koszty przestają grać role.
Moje zdanie namiast jest takie:
Zamiast kupować parchaty silnik nie wiadomo jakiego pochodzenia który fabrycznie mamy u siebie w aucie i starczają nam jego możliwości, czyli np. mamy zarżnięte CA18 i kupujemy inne CA18, być może tak samo (albo bardziej) zajechane , mija się z celem
Jeśli ładujemy np. SR20 w miejsce CA18 to już co innego, jak się zesra w między czasie wtedy dopiero remont
Po 1. Nie są one jakieś bardzo stare rocznikowo i za niewielkie pieniądze można wyrwać dobrą sztukę.
Po 2. Jak już przygotujesz "grunt" pod SR20 to masz z górki (nawet jak używka się wys*a, to remontowanie go to czysta przyjemność - zamiast zamulonych dajmy na to 143km po remoncie masz świeżynkę)
Po 3. Czy remontując silnik, czy Swapując SR20, robisz gablote na parę ładnych lat, więc koszty liczysz z przymrużeniem oka.
Po 4. W zależności od podejścia, SR20 nawet w N13, to nadal FWD... no chyba, że masz N13 milano X1 z automatycznym napędem 4x4 który wychodził z CA16DE. W takiej sytuacji koszty przestają grać role.
Moje zdanie namiast jest takie:
Zamiast kupować parchaty silnik nie wiadomo jakiego pochodzenia który fabrycznie mamy u siebie w aucie i starczają nam jego możliwości, czyli np. mamy zarżnięte CA18 i kupujemy inne CA18, być może tak samo (albo bardziej) zajechane , mija się z celem
Jeśli ładujemy np. SR20 w miejsce CA18 to już co innego, jak się zesra w między czasie wtedy dopiero remont
dokładnie tak.karol282 pisze:Prawda jest taka, że praktycznie zawsze kupując używany silnik kupujesz kota w worku.
znajomy zajechał SR20 det z 200sx. i uparł się że zamiast robic kapitalke kupi sobie używkę z automata... nie słuchał argumentów żeby nie kupować uparł się i ch.... kupił
jak się później okazało zatarty złom z nieszczelna głowicą bez kolektora wydechowego i turba. dał 3.5 tysiaka... a póżniej płakał że jeszcze tylekasy na remont musi wydać.
[ Dodano: 2014-11-14, 08:26 ]
ale te graty chyba nie do końca pasują bloki inne , głowice inne bebechy teżDubSon pisze:Jesli mialbym CA18 i malbym roboc remont to na gratach z DET odrazu
XXX
VE Killer, inne niż CA18DET? przecież to to samo co CA18 tyle że z turbo. Po 3 mieście jeździło N13 GTi właśnie z CA18DET i nawet to podawało.
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
W którymś temacie pisałem o różnicach między DET a DE. Nie opłaca się robić DET z DE, za dużo dłubaniny, nawet bloki się różnią. Tak jak pisał i trąbił wszędzie gdzie się pojawiały takie pomysły kolega bombel, nt. robienia SR'a wolnossaka na DET. GRA NIE WARTA ŚWIECZKI.
Sajmooon, wsadzisz CA18DET bez większego pierdnięcia do takiego sunnego to fakt, ale zrobienie z CA18DE silnika DET się nie opłaca są takie różnice w konstrukcji, nawet blok jest inny.
Sajmooon, wsadzisz CA18DET bez większego pierdnięcia do takiego sunnego to fakt, ale zrobienie z CA18DE silnika DET się nie opłaca są takie różnice w konstrukcji, nawet blok jest inny.
i z tym się nie zgodzę, że jedną osobę wyniosło coś tyle i tyle a kogoś innego kosztowało to 1/2 tej kwoty zależy kto i jak co robił więc to trąbienie było największym z możliwych błędów radzić owszem odradzać coś co komuś będzie sprawiało suma sumarum frajde to bzdura. Nie mówmy że coś jest nie warte świeczki bo przy czymś takim tak naprawdę wszyscy kupmy sobie bilety miesięczne na komunikację miejską i w ogóle będzie git.karol282 pisze:Tak jak pisał i trąbił wszędzie gdzie się pojawiały takie pomysły kolega bombel, nt. robienia SR'a wolnossaka na DET. GRA NIE WARTA ŚWIECZKI.
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Jeżeli masz zaplecze, wiedzę i chęć przerobienia DE na DET to droga wolna nikt nikomu tutaj nie rozkazuje iść daną drogą tylko wyraża własną opinię, od tego jest forum. Nie ukrywajmy że wszystko zależy od zaplecza finansowego a z reguły ono jest właśnie wyznacznikiem tego kto jaką drogę podejmie przy podnoszeniu mocy w swoim aucie. A moim skromnym zdaniem robienie DET z DE w przypadku CA jest droższą opcją niż wpakowanie od razu DET po dobrze wykonanym remoncie, dlatego że i tak w większości takie swapy chodzą po głowie wtedy jak już CA się wysypie, akurat przypadłość tego silnika nieszczęsne panewki.
Ja pewnie bym wkładał CA18DET swap z sx'a, choć rozsądek podpowiada że lepiej SR20DE, mniej awaryjny, bez turbo, mniej pali, ma wystarczającą moc jak na tą bude. Jeden wielki minus to że dużo rzeczy trzeba przerobić.
Co do panewek w CA w sunnym silnik jest bokiem względem toru jazdy i nie ma takich przeciążeń żeby brakło pod smokiem oleju, w 200sx silnik jest prosto i wykorzystywany do driftu gdzie znowu jest bokiem w odniesieniu do kierunku jazdy.
Co do panewek w CA w sunnym silnik jest bokiem względem toru jazdy i nie ma takich przeciążeń żeby brakło pod smokiem oleju, w 200sx silnik jest prosto i wykorzystywany do driftu gdzie znowu jest bokiem w odniesieniu do kierunku jazdy.
Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102
viewtopic.php?t=21102
Ja niestety ci na to nie odpowiem mam CA16DE Silnik jak na obecne czasy za mocny nie jest, ale w połączeniu z lekką budą wystarcza do dynamicznej jazdy, ale jak wiadomo mocy zawsze za mało:). Prędkość maksymalna, nie wiem ile podaje serwisówka ale mi udało się rozpędzić do 200 bez żadnego problemu ciągnąc dalej jeszcze by się udało trochę wydusić.
Założenie jest takie: biorąc pod uwagę to co napisałem, CA18 będzie dawał więcej przyjemności z jazdy i na pewno za niedługo będzie ci brakować HP
Założenie jest takie: biorąc pod uwagę to co napisałem, CA18 będzie dawał więcej przyjemności z jazdy i na pewno za niedługo będzie ci brakować HP
Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102
viewtopic.php?t=21102
No zmieści się na bank, już nie jeden projekt taki jeździ. Bardziej chodzi mi o czas i pieniądze mi osobiście auto służy do jazdy na co dzień:-) czy taki zrywny to nie wiem już się przyzwyczaiłem, ale chyba trochę tak ca18 nie miałem przyjemności się przejechać chyba że det ale to inna bajkagarygary pisze:Jeżeli SWAP to SR20, jak do k10 się da do 13 też a jeśli chodzi o CA16, to mówią, że zrywniejszy niż CA18
mi aktualnie micra tez robi za dupowóz. oprócz mega cięzkiego manewrowania na parkingach i uważania na przekraczanie prędkości, to całkiem zwyczajne auto.beton88 pisze:...mi osobiście auto służy do jazdy na co dzień:-) ...
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
silentbob pisze:garygary, zrywniejszy bo skrzynia podobno ma krotsze przelozenia. Tak szczerze mowiac to ja na samym poczatku jak kupilem mojego Gruza to 210 udalo mi sie bez problemu wycisnac moze i wiecej by poszedl nie wiem. Po jakims czasie juz mu bylo coraz ciezej(teraz wiadomo czemu hehehe).
Jeśli samemu chcesz remontować silnik i masz o tym jakieś pojęcie to w 1000 możesz się zamknąć no trochę więcej może. Zależy jeszcze co chcesz zrobić bo remont można i za 3000 zrobić:-P
SR20 wejdzie i na bank da sporo frajdy (kolega od k10 SR20 potwierdzi na pewno)
CA18det w n13 też się upchnie i 250km jest tu do zrobienia - przykład ? N13 Chlewiora, a czy da się tym na codzień? Jasne ! Im więcej masz pod butem tym większa frajda z jazdy, a to, że tam na parkingu ciężko czy coś, no cóż... Albo jeździsz kondonem, albo zapierd*lasz. Ja zamiast wygodnie i komfortowo poruszać się po parkingu wolałbym komfortowo poruszać się po ulicy
CA18det w n13 też się upchnie i 250km jest tu do zrobienia - przykład ? N13 Chlewiora, a czy da się tym na codzień? Jasne ! Im więcej masz pod butem tym większa frajda z jazdy, a to, że tam na parkingu ciężko czy coś, no cóż... Albo jeździsz kondonem, albo zapierd*lasz. Ja zamiast wygodnie i komfortowo poruszać się po parkingu wolałbym komfortowo poruszać się po ulicy