[P11/WP11] Podszybie - zielona spinka, woda na dywaniku
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P11/WP11] Podszybie - zielona spinka, woda na dywaniku
Tytułem wstępu:
O cieknącej Primerze napisano już wiele. Jak tylko pojawia nam się po deszczach woda na dywaniku pasażera, możemy być niemal pewni, iż winowajcą jest mała zielona spinka znajdująca się na podszybiu. A zatem nie ma co zwlekać, tylko trzeba się zabrać do jej uszczelnienia!
Wyłączenie odpowiedzialności:
Wszystko co niżej opisane robicie na własną odpowiedzialność. Wszystko u Was może wyglądać inaczej i jeżeli coś popsujecie, to nie do mnie z pretensjami
Co potrzebujemy?
- śrubokręt płaski (do podważania)
- śrubokręt krzyżakowy
- nasad 14 (ewentualnie płasko-oczkowe, ale nasadem znacznie wygodniej)
- masa uszczelniająca (byle nie sylikon, bo może się to źle skończyć dla blachy)
- ściągacze do wycieraczek (mogą być przydatne, jeżeli nigdy nie ruszaliśmy wycieraczek + wd40)
- jakaś taśma klejąca (np. malarska)
- trochę wolnego czasu
- jakieś zdolności manualne
Jedziemy:
Zaczynamy od oznaczenia położenia wycieraczek na szybie. Dwa kawałki taśmy malarskiej załatwiają sprawę, a my później nie męczymy się z poprawnym ustawieniem ramion.
Zdjęcie 1. Zaznaczenie pozycji ramion wycieraczek
Otwieramy maskę. Przy pomocy cienkiego płaskiego śrubokręta podważamy zaślepki nakrętek wycieraczek (odszukać wgłębienia, w które wkładamy śrubokręt), a następnie odkręcamy nakrętkę kluczem '14'. Przy obu wycieraczkach postępujemy identycznie.
Zdjęcie 2. Ramię wycieraczki od strony kierowcy z delikatnie podważoną zaślepką
Teraz najtrudniejsze. Ściągamy ramiona wycieraczek. U mnie ze względu na już wcześniejsze ich ruszenie schodzą przy pomocy rąk, jednak za pierwszym razem natłukłem się w nie delikatnie kluczami, wylałem sporo WD40 i jakoś zeszły. Ideałem jest posiadanie ściągacza do wycieraczek. Przy całej operacji uważamy na szybę! Warto także nie szarpać zbytnio całością, aby nie uszkodzić sworzni/tulejek (czy co to jest) mechanizmu.
Zdjęcie 3. Ściągnięte ramię od strony kierowcy
Zdjęcie 4. Ściągnięte ramię od strony pasażera
Wykręcamy dwa wkręty mocujące plastikowe podszybie [widoczne na zdjęciach 3. i 4.]. Wyciągamy do góry uszczelkę znajdującą się w dolnej części podszybia (trzyma się w ośmiu miejscach, nie wszystkie trzymają podszybie, ale warto wyciągnąć całą uszczelkę i ją przeczyścić)
Następnie naginamy delikatnie podszybie i odciągamy je od szyby. Naszym oczom ukazują się dwie legendarne, zielone spinki
Zdjęcie 5. Główny winowajca wody na dywaniku pasażera
Zdjęcie 6. Druga zielona spinka
Wyciągamy ją do góry. Nie jest to zadanie łatwe i warto uważać zarówno na szybę, jak i na spinkę, aby jej nie połamać. Najłatwiej chyba wyciągnąć ten wielki plastik [widoczny na zdjęciu 5.] i jednocześnie od spodu (ciężko włożyć rękę, wiem...) i od góry jakoś ją wyciągnąć. Jak się połamie to też w sumie straty wielkiej nie ma.
Zdjęcie 7. Wyciągnięta spinka
Po latach eksploatacji swój żywot kończy uszczelka pomiędzy blachą, a zieloną spinką. Usuwamy jej resztki i całość paćkamy masą uszczelniającą (ja użyłem masy uszczelniającej do szyb).
Całość składamy w odwrotnej kolejności.
Pytania/skargi/wnioski?
Pozdrawiam
O cieknącej Primerze napisano już wiele. Jak tylko pojawia nam się po deszczach woda na dywaniku pasażera, możemy być niemal pewni, iż winowajcą jest mała zielona spinka znajdująca się na podszybiu. A zatem nie ma co zwlekać, tylko trzeba się zabrać do jej uszczelnienia!
Wyłączenie odpowiedzialności:
Wszystko co niżej opisane robicie na własną odpowiedzialność. Wszystko u Was może wyglądać inaczej i jeżeli coś popsujecie, to nie do mnie z pretensjami
Co potrzebujemy?
- śrubokręt płaski (do podważania)
- śrubokręt krzyżakowy
- nasad 14 (ewentualnie płasko-oczkowe, ale nasadem znacznie wygodniej)
- masa uszczelniająca (byle nie sylikon, bo może się to źle skończyć dla blachy)
- ściągacze do wycieraczek (mogą być przydatne, jeżeli nigdy nie ruszaliśmy wycieraczek + wd40)
- jakaś taśma klejąca (np. malarska)
- trochę wolnego czasu
- jakieś zdolności manualne
Jedziemy:
Zaczynamy od oznaczenia położenia wycieraczek na szybie. Dwa kawałki taśmy malarskiej załatwiają sprawę, a my później nie męczymy się z poprawnym ustawieniem ramion.
Zdjęcie 1. Zaznaczenie pozycji ramion wycieraczek
Otwieramy maskę. Przy pomocy cienkiego płaskiego śrubokręta podważamy zaślepki nakrętek wycieraczek (odszukać wgłębienia, w które wkładamy śrubokręt), a następnie odkręcamy nakrętkę kluczem '14'. Przy obu wycieraczkach postępujemy identycznie.
Zdjęcie 2. Ramię wycieraczki od strony kierowcy z delikatnie podważoną zaślepką
Teraz najtrudniejsze. Ściągamy ramiona wycieraczek. U mnie ze względu na już wcześniejsze ich ruszenie schodzą przy pomocy rąk, jednak za pierwszym razem natłukłem się w nie delikatnie kluczami, wylałem sporo WD40 i jakoś zeszły. Ideałem jest posiadanie ściągacza do wycieraczek. Przy całej operacji uważamy na szybę! Warto także nie szarpać zbytnio całością, aby nie uszkodzić sworzni/tulejek (czy co to jest) mechanizmu.
Zdjęcie 3. Ściągnięte ramię od strony kierowcy
Zdjęcie 4. Ściągnięte ramię od strony pasażera
Wykręcamy dwa wkręty mocujące plastikowe podszybie [widoczne na zdjęciach 3. i 4.]. Wyciągamy do góry uszczelkę znajdującą się w dolnej części podszybia (trzyma się w ośmiu miejscach, nie wszystkie trzymają podszybie, ale warto wyciągnąć całą uszczelkę i ją przeczyścić)
Następnie naginamy delikatnie podszybie i odciągamy je od szyby. Naszym oczom ukazują się dwie legendarne, zielone spinki
Zdjęcie 5. Główny winowajca wody na dywaniku pasażera
Zdjęcie 6. Druga zielona spinka
Wyciągamy ją do góry. Nie jest to zadanie łatwe i warto uważać zarówno na szybę, jak i na spinkę, aby jej nie połamać. Najłatwiej chyba wyciągnąć ten wielki plastik [widoczny na zdjęciu 5.] i jednocześnie od spodu (ciężko włożyć rękę, wiem...) i od góry jakoś ją wyciągnąć. Jak się połamie to też w sumie straty wielkiej nie ma.
Zdjęcie 7. Wyciągnięta spinka
Po latach eksploatacji swój żywot kończy uszczelka pomiędzy blachą, a zieloną spinką. Usuwamy jej resztki i całość paćkamy masą uszczelniającą (ja użyłem masy uszczelniającej do szyb).
Całość składamy w odwrotnej kolejności.
Pytania/skargi/wnioski?
Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Czy masa uszczelniająca do szyb = klej do szyb?
i ogólnie brawo za bardzo przydatny poradnik bo wiem teraz przynajmniej co mnie czeka i dokładnie jak się za to zabrać
Dzięki wielkie
i ogólnie brawo za bardzo przydatny poradnik bo wiem teraz przynajmniej co mnie czeka i dokładnie jak się za to zabrać
Dzięki wielkie
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Super.
Ale mam pytanie: jak ściągnąć plastik podszybia - na środku jest zamocowany na wkręt (na śrubokręt krzyżakowy) ale od strony kierowcy wygląda u mnie jak nit. Czy to jest nit, który trzeba rozwiercić czy plastikowa spinka którą podważamy? Muszę naprawić gniazda do osi wycieraczek a nigdy nie ściągałem podszybia więc będę wdzięczny za podpowiedzi!
Ale mam pytanie: jak ściągnąć plastik podszybia - na środku jest zamocowany na wkręt (na śrubokręt krzyżakowy) ale od strony kierowcy wygląda u mnie jak nit. Czy to jest nit, który trzeba rozwiercić czy plastikowa spinka którą podważamy? Muszę naprawić gniazda do osi wycieraczek a nigdy nie ściągałem podszybia więc będę wdzięczny za podpowiedzi!
Daro, u mnie jest wkręt To co masz to najpewniej jest nakładka na śrubkę, tak więc wystarczy podważyć i powinna zejść http://nissan4u.com/parts/primera/el_p1 ... d_fitting/
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Na moje to dwie różne rzeczy:Sajmooon pisze:Czy masa uszczelniająca do szyb = klej do szyb?
http://rg-narzedzia.com.pl/masa-uszczel ... -1143.html
http://rg-narzedzia.com.pl/klej-montazu ... -1351.html
Ba, u mnie w sumie przez ponad rok jeździło poskładane na silikon wysokotemperaturowy i żadnych skutków ubocznych nie stwierdziłem.
daro, w sumie dobre pytanie co tam było/jest. U mnie tam było puste miejsce i wstawiłem wkręt jak od strony pasażera.
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Ok, dzięki. Co do silikonu - reaguje z lakierem czy nie? Zamierzam przy okazji naprawy wycieraczek uszczelnić tą spinkę pod szybą.Więc dawać silikon? A może delikatnie klejem - np. poxyliną i będzie OK? Co myślicie?
Ostatnio zmieniony 2014-04-24, 21:46 przez daro, łącznie zmieniany 1 raz.
Daro poxilina się nie nadaje, bo twardnieje. Kup silikon - tylko nie żaden sanitarny czy hydrauliczny.
Wybierz się do Leroy Merlin - tam mają silikon Pro Seal - ja go używam i bardzo dobrze się sprawdza. Robiłem z niego uszczelkę do anteny na dachu, już prawie rok jeździ i nic się nie dzieje.
Drugim silikonem, który bardzo lubię to Elring Dirko HT lub też od Elringa Curil T - masa uszczelniająca.
Wybierz się do Leroy Merlin - tam mają silikon Pro Seal - ja go używam i bardzo dobrze się sprawdza. Robiłem z niego uszczelkę do anteny na dachu, już prawie rok jeździ i nic się nie dzieje.
Drugim silikonem, który bardzo lubię to Elring Dirko HT lub też od Elringa Curil T - masa uszczelniająca.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Andrzej., pewnie całość będzie bardzo podobna.
Dajcie mi N14, to rozpracujemy temat
Dajcie mi N14, to rozpracujemy temat
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Dziś wymieniłem plastikowe gniazda ośki wycieraczek na kupione na szrocie i zregenerowane.
Miałem już tak wyrobione plastikowe gniazda, że masakra.
Znajomy tokarz kupione z innej Primerki gniazda rozwiercił na wymiar 16mm, wstawił metalowa tulejkę, uzupełniłem ubytki plastiku klejem, dałem solidnie smaru grafitowego (wg. mechanika nie reaguje z wodą) i wszystko śmiga.
[ Dodano: 2014-04-26, 21:28 ]
Przepraszam za błąd - tokarz rozwiercił gniazdo na wymiar 14mm z 12mm i wstawił tulejkę... Sprostowałem gdyby ktoś chciał uczynić podobnie.
Miałem już tak wyrobione plastikowe gniazda, że masakra.
Znajomy tokarz kupione z innej Primerki gniazda rozwiercił na wymiar 16mm, wstawił metalowa tulejkę, uzupełniłem ubytki plastiku klejem, dałem solidnie smaru grafitowego (wg. mechanika nie reaguje z wodą) i wszystko śmiga.
[ Dodano: 2014-04-26, 21:28 ]
Przepraszam za błąd - tokarz rozwiercił gniazdo na wymiar 14mm z 12mm i wstawił tulejkę... Sprostowałem gdyby ktoś chciał uczynić podobnie.
- radziejwwl
- fanatyk nissana
- Posty: 1593
- Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
- Lokalizacja: Wołomin
Po swoich doswiadczeniach wiem , ze niech kazdy wyjmie szybe i obada jak wyglada wszystko wkolo , zielona spinka to jest pryszcz przy calosci . Taki plasterek na złamanej rece . Albo grubo albo wcale bo bez sensu
viewtopic.php?p=258066#258066 - Moja turbawka
Ja rowniez nie rozumiem, co ma na celu uszczelnienie zielonej spinki, czy uszczelki pod szyba?
Przeciez woda i tak wplywa do srodka tej podziurkowanej "komory", a w srodku jest kanal ktorym woda splywa blotnikami w dol.
Ps. U mnie pare kropel na dywaniku pasazera po intensywnym deszczu. Wyczyscilem podszybie i kanaly sprezarka.
Przeciez woda i tak wplywa do srodka tej podziurkowanej "komory", a w srodku jest kanal ktorym woda splywa blotnikami w dol.
Ps. U mnie pare kropel na dywaniku pasazera po intensywnym deszczu. Wyczyscilem podszybie i kanaly sprezarka.
NismoMan1, woda leje się spinką do nawiewu - do dmuchawy a stamtąd na dywanik
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
NismoMan1, bo w praktyce spinka jest idealnie nad jakims kanałem, którym idealnie leci do środka. W każdym razie, jak wyżej wszyscy piszą - uszczelniasz spinkę i kończą się problemy (no chyba, że w innym miejscu masz nieszczelność).
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
baniol, tu masz zdjęcia w folderze: http://s1335.photobucket.com/user/zielk ... t=3&page=1
ale z tego co widzę i z polityki serwisu hostingowego, nie można też ich powiększyć. Poglądowo widać jednak o o chodzi. Kiedyś może przerzucę je na inny serwer.
ale z tego co widzę i z polityki serwisu hostingowego, nie można też ich powiększyć. Poglądowo widać jednak o o chodzi. Kiedyś może przerzucę je na inny serwer.
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."