[P11/WP11] Zmiana piast czyli z czterech śrub na pięć
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
-
- nowy na forum
- Posty: 25
- Rejestracja: 2012-01-18, 18:44
- Lokalizacja: Pomorze
[P11/WP11] Zmiana piast czyli z czterech śrub na pięć
Siema, moge mieć tanio alufelgi pasujące do P12 i musze wymienić łożysko z przodu. Więc co najmniej jedną piaste z przodu będe musiał demontować. I moje pytanie brzmi czy da rade zamontować przednie piasty od p12 do przednich zwrotnic p11?
I jak jest z tyłem? Czy da rede zamienić tylne piasty z p12 do p11? A może cała belka będzie pasowała?
I jak jest z tyłem? Czy da rede zamienić tylne piasty z p12 do p11? A może cała belka będzie pasowała?
Też kiedyś chodził mi po głowie taki pomysł.Ale na szczęście nie długo.Taka przeróbka nie ma sensu.Dołóż trochę kaski i kup ładne fele do P11.Trochę tego jest.
Polska Jazda http://www.polskajazda.pl/Profil,Fiat,P ... mera/25888
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
-
- nowy na forum
- Posty: 25
- Rejestracja: 2012-01-18, 18:44
- Lokalizacja: Pomorze
Można i nie jest to tak całkowicie bez sensu, a robi się to przy zmianie hamulców - żeby pasowały bez kombinowania większe zaciski i tarcze, np od 350Z, Murano (średnica 300mm i wiecej). W 200SX S13 tak robią np, tylko tam chyba biorą piasty od S14.nicek-1213 pisze:Przekonaliście mnie. A tak z ciekawości jest to możliwe? Chodzi o to czy można wymienić piasty?
pozdr. Kamil
pora odświeżyć tema.. od czego wziąć piasty aby pasowały do P11, na tył to chyba z almery tino, a na przód? oczywiście celem jest rozstaw 5x114,3 i duużoo większy wybór felg
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
Z P12?
So I bought a p12 clip for the vvl head and pump for my 240sx.
I had talked to Miko and others about the p12 5 lug working on the p11 and Miko had told me to just throw it away and that there was no way it worked.
I took it upon myself to prove him wrong as I felt he had never attempted it...MUCH TO MY SURPRISE IT WORKS FLAWLESSLY and IS COMPLETE BOLTON!
I'm asking $425 plus shipping for the bigger brakes and full bolt on kit complete with abs sensors and lines uncut. IT is everything you need besides wheels.
here is the p12 front spindles hubs and rear brakes, shocks in the pic are not needed and are not included.
here are the rear hubs dustplanes and abs lines and ebrake lines which will bolt on to your rears...it's a 30mm nut and presto chango.
here is the R&D car just so you know I actually got greasy for the sake of the fwd community...you guys owe me lol
here is the usdm p11 spindle...look familiar...it's soooo exciting!
Let's compare...
After cussing and getting muddy and greasy...VOILA!
Now for the rears...they are exactly the same hubs but obviously the p12 are 5 lug...but I had a question about the brakes...not for long. I merely unbolted the usdm caliper and bolted the jdm one on...no problem.
the rear rotors are even bigger by about an inch in diameter
I also found that the rear bar/beams are identical except for the fact the p12 one I have has a swaybar and mounting on the beam for it. The shocks however line up the same as does the middle dampener thing. If anyone is interested in this let me know I'll let it go for $100 that's the beam and the swaybar...of course you'll have to figure out how to mount the ends.
I have a reinforced box ready to ship the 5 lug/brake swap complete. If you want to get a hold of me txt me 865-604-9443. And to the fwd community looks like I just made getting a p12 halfcut the holy grail not only is the motor sick...the 5 lug wheel options as every one knows is even sicker!
pozdr. Kamil
też się do tego dokopałem i z tego co widzę almera tino ma piasty zamienne z p12 chyba
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
Gdyby były zrobione normalnie to nigdy bym nie chciał się ich pozbywać ale powiedzmy sobie szczerze, że te wahacze są gówniane. Można było to dużo lepiej zrobić.
Jeżeli w wahaczach są tuleje metalowo-gumowe to kolumna będzie dużo sztywniejsza.
Jeżeli są ułożyskowane no to na pewno wahacze będą lepsze ale dosyć szybko siadają. Poli znowu skrzypi.
Więc do dupowozu myślę, że byłoby dobrym rozwiązaniem i problem w wahaczami przestałby istnieć.
Jeżeli w wahaczach są tuleje metalowo-gumowe to kolumna będzie dużo sztywniejsza.
Jeżeli są ułożyskowane no to na pewno wahacze będą lepsze ale dosyć szybko siadają. Poli znowu skrzypi.
Więc do dupowozu myślę, że byłoby dobrym rozwiązaniem i problem w wahaczami przestałby istnieć.
Nasze zawieszenie z przodu jakby na to nie patrzeć, to jest zmodyfikowany mcpherson. Aczkolwiek jest pod względem technicznym dużo bardziej odporne na wszelkie "rozchodzenie" się zawieszenia podczas np hamowania, wysokich prędkości oraz koło na zakrętach przylega większą swoją powierzchnią do asfaltu co daje wyższą przyczepność.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
W P11 jest tak zwany pseudo McPherson - niezależne, z podwójnymi wahaczami skośnymi nierównej długości (górnym oraz dolnym) oraz sprężynami stożkowymi współosiowymi z amortyzatorami (kolumny zawieszenia), ze stabilizatorem poprzecznym prętowym;
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
kurcze a mi wiecznie brakuje przyczepności na przedniej osi mimo iż napędza je tylko 90KM
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
Marlos90 P10 i tak biła na głowę P11. P10 z najsłabszym 2.0 czyli SR20Di lepiej trzymała się drogi niż P11GT z SR20DEH na pokładzie i rozpórkami.
Będę w Lbn to porównam sobie Twojego diesela z benzyniakiem. Jak to się buja.
Będę w Lbn to porównam sobie Twojego diesela z benzyniakiem. Jak to się buja.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
P10 ma łącznik tak samo mocowany jak i P11 - przynajmniej 2.0. Sunniacze miały mocowanie łącznika do wahacza dolnego.
Ale ładując felgę o większej średnicy tracisz na momencie napędowym na kole. Może i stabilność lepsza, bo niższy profil, jednak komfort i tak jest większy na oponce o wyższym profilu. Ja na lato mam 205/60/15 a na zimę 195/60/15
Ale ładując felgę o większej średnicy tracisz na momencie napędowym na kole. Może i stabilność lepsza, bo niższy profil, jednak komfort i tak jest większy na oponce o wyższym profilu. Ja na lato mam 205/60/15 a na zimę 195/60/15
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Wiesz dlaczego? Bo ropniak jest cięższy od benzyny. I to głownie przeważa. Ja mam porównanie np. z astrą też diesel, która jest o wiele bardziej podsterowna od nissana przy tych samych prędkościach i tych samych zakrętach. I dodam że ja mam 185 oponę a tam jest 195 i ta sama wysokość.marlos90 pisze:kurcze a mi wiecznie brakuje przyczepności na przedniej osi mimo iż napędza je tylko 90KM
Duuuuużo zależy od opony. A znowu w p10 jest wielowahacz z tyłu, który też sporo daje.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
vixo, widziałem na zagranicznym forum rozwierconą piastę i popękała w miejscu wiercenia, zauważ też że piasta z P11 i A32 ma zgrubienie w miejscu szpilki, a ta z P12 / N16 Tino już nie.. tył na oko podobny ale piasta z A32 jest chyba węższa i jakieś podkładki dają z tego co widziałem na forach o G20
a silnik TD to faktycznie jest cięższy od SR20, miałem tą "przyjemność" męczyć się z TD wyciągając z pod maski
a silnik TD to faktycznie jest cięższy od SR20, miałem tą "przyjemność" męczyć się z TD wyciągając z pod maski
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
A w jaki sposób była wiercona
Jakby ktoś dla testów ofiarował piaste z Maxi to z przyjemnością sprawdze
A jakby tak całą zwrotnice
Jakby ktoś dla testów ofiarował piaste z Maxi to z przyjemnością sprawdze
A jakby tak całą zwrotnice
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
Maxi A32 z przodu ma tarczę 280mm taką jak P11GT - dlatego cały czas myślę o swapie zacisków hamulcowych. Co więcej przód w Maxi jest cięższy, więc i mocniejsze sprężyny są oraz amory. Tak więc można pomyśleć nad swapem przedniej zawiechy z Maxi. Ciekawe jak wtedy przód pójdzie w górę A jak reszta - mocowanie zwrotnicy jest takie samo to może samą zwrotnicę - tylko pytanie - jak z geometrią?!
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Ale kombinujecie....Maxima jest niewiele cięższa od P11, a przód to już tym bardziej jakoś znacznie cięższy nie będzie. Swap piast to bardzo ciekawy pomysł, bo dostępność felg o wiele większa i łatwiejszy swap hamulców. Górne wahacze w P11 wystarczy włożyć mega drogie 555 i mieć spokój i cisze na długo, albo dobrze nasmarowane i spasowane Poli, wtedy skrzypi tylko na na prawdę sporych nierównościach. Problem z przyczepnością na zakrętach w P11 to wina wyginających się łączników, ale już pracuję nad tym, no chyba że komuś przeszkadza nadsterowność, wtedy polecam dobre opony i trochę pojeździć
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Arias, gdyby nie kombinowanie i lenistwo nadal byśmy siedzieli na drzewach....
Sorry za OFFTOP
Sorry za OFFTOP
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
vixo, teraz nie mogę się dokopać do tego foto z popękaną piastą, ale jutro przejże archiwum przeglądarki kompa w pracy i udostępnię tutaj, ja mam pod dostatkiem piast z P11 także może spróbuję coś rozwiercić bo mam fajne fele na oku z rozstawem 5x114,3
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
już widzę P11 na mega glebie i takim negatywem na przedniej osi
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
Także to rozgryzamArias pisze:Problem z przyczepnością na zakrętach w P11 to wina wyginających się łączników, ale już pracuję nad tym
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily