Air box
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Air box
Yo chce robić dolot w swoim 100nx no i mam dylemat montowac air boxa np simoty czy isć klasyczna droga dolot ze stozkiem wypchniety przed aku zeby jakies chłodniejsze powietrze leciało
Pozdro!
Pozdro!
Sprzedam graty do 100nx-a GTI i Primery P11.144
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
hmm wyglada grubo ale pomijajac element poprawy osiagów chciałbym zeby to wygladało a nie mam jakoś super wielkich funduszy i zastanawiałem się nad aku w bagażniku ale sam nie wiem czy chce sobie zabierac przestrzeni bagażowej bo w koncu to jest moje auto na codzień
czajnik rozumiem, że lepiej iśc w stozek z dolotem odseparowany niż air box-a ?
czajnik rozumiem, że lepiej iśc w stozek z dolotem odseparowany niż air box-a ?
Sprzedam graty do 100nx-a GTI i Primery P11.144
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
Jak bym słyszał Pumęczajnik pisze: to wyczynowy zaawansowany technologicznie samochód wiec wystarczy kopiować rozwiazania, po co wyważać otwarte drzwi:)))
Oczywiście w pełni się z tym zgadzam. Dla zaciekawionych tematem:
http://forum.pulsar.org.au/showthread.p ... -Rally-Car
QG15+
Modzelitto, Tak dużo tu piszesz i wgl a swoim rozwiązaniem się nie pochwalisz , po mimo tego iż jest bardzo dobre !
Polecam ! --> viewtopic.php?t=5122&postdays=0&postorder=asc&start=240
sznikers99, IMO jak aku przeniesiemy na tył to samochód będzie miał lepsze rozłożenie masy przód/tył A jak chce coś upalać i8 mieć dociążony przód to trzeba nauczyć się hamowania lewą nogą .
Polecam ! --> viewtopic.php?t=5122&postdays=0&postorder=asc&start=240
sznikers99, IMO jak aku przeniesiemy na tył to samochód będzie miał lepsze rozłożenie masy przód/tył A jak chce coś upalać i8 mieć dociążony przód to trzeba nauczyć się hamowania lewą nogą .
Ostatnio zmieniony 2013-09-29, 18:50 przez BeNeK, łącznie zmieniany 1 raz.
SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
sznikers99 pisze:A aku z tyłu nie odbierze cennych kg na przodzie, i przez to przód będzie mniej dociążony?
Nie wiem kolego czy lubisz upalać ale przeniesienie aku do tyłu to troche lipny pomysł na moje, biorąc pod uwagę przód napęd
rozbawiłeś mnie tym tekstem:) masz u siebie aku z jakiegos autobusu że tak znacznie dociaża Ci przód? a szczególnie lewe przednie koło bo tak jest usytułowany aku pod maska:)
[ Dodano: 2013-09-29, 19:56 ]
Modzelitto pisze: Dla zaciekawionych tematem:
http://forum.pulsar.org.a...ra-F2-Rally-Car
własnie z tych fotek skopiowaliśmy dołozenie staba na tył do n15:))
czajnik 3 kg to chyba zelowe aku waza a raczej malo kto ma taki w aucie ktore sluzy mu na codzien
ja osobisce mam dolot puszczony w zderzak, aku wywalony, w jego miejscu wycieta dziura. Na koncu duzy stozek w samym zderzaku, dobrze osloniete od wody.
ja osobisce mam dolot puszczony w zderzak, aku wywalony, w jego miejscu wycieta dziura. Na koncu duzy stozek w samym zderzaku, dobrze osloniete od wody.
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6
Ja mam teraz tak:
Z tą różnicą, że zastosowałem taki stożek APC:
Podróba Blitz'a
Ale daje radę, nawet gdy go zalałem, gdy mi silnik zaciągnął wody, to wysuszony opalarką, potraktowany odkurzaczem i sprężonym powietrzem, dalej siedzi w moim GT. dodam, że pod wlotem filtra jest rozwiercona dziura po tłumiku szmerów, kiedyś była rura alu i wywalony halogen, ale po przygodzie z wodą się na razie wyleczyłem
W każdym razie polecam, filterek jak i rozwiązanie z przesunięciem aku, robi się fajna komora, a aku też swoje odgradza.
BTW: Bardziej się zastanawiam nad zastąpieniem OEM gumy wychodzącej z przepustnicy, albo jakiejś izolacji, bo przy pałowaniu robi się gorąca
Pozdrawiam.
Z tą różnicą, że zastosowałem taki stożek APC:
Podróba Blitz'a
Ale daje radę, nawet gdy go zalałem, gdy mi silnik zaciągnął wody, to wysuszony opalarką, potraktowany odkurzaczem i sprężonym powietrzem, dalej siedzi w moim GT. dodam, że pod wlotem filtra jest rozwiercona dziura po tłumiku szmerów, kiedyś była rura alu i wywalony halogen, ale po przygodzie z wodą się na razie wyleczyłem
W każdym razie polecam, filterek jak i rozwiązanie z przesunięciem aku, robi się fajna komora, a aku też swoje odgradza.
BTW: Bardziej się zastanawiam nad zastąpieniem OEM gumy wychodzącej z przepustnicy, albo jakiejś izolacji, bo przy pałowaniu robi się gorąca
Pozdrawiam.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
to niech będzie 5kg albo 10kg ale Ty też sądzisz że to takie znaczące kilogramy dociążająceprzód???i bez nich trakcja na starcie sie pogorszy???? coraz ciekawszych rzeczy dowiaduję się na forum:))))lazik pisze:czajnik 3 kg to chyba zelowe aku waza a raczej malo kto ma taki w aucie ktore sluzy mu na codzien
nic takiego drogi czajniku nie mysle, gdybym tak myslal to bym nie wyrzucal aku do bagaznika wybacz mi ale czesto lubie sie czepiac o szczegoly
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6
o ile dobrze pamietam to moj wazyl 12,5 kg
[ Dodano: 2013-10-01, 12:24 ]
Up. Sprawdziłem teraz i jest to 16,1 Kg teraz tak się zastanawiam nad aku żelowym i szukając ciężko było znaleźć coś lżejszego, chyba że w opisach błędne dane podają...
[ Dodano: 2013-10-01, 12:24 ]
Up. Sprawdziłem teraz i jest to 16,1 Kg teraz tak się zastanawiam nad aku żelowym i szukając ciężko było znaleźć coś lżejszego, chyba że w opisach błędne dane podają...
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6
Dajcie temu akumulatorowi już dość, zdaje się, że to temat o air box'ach...
Trudno mi się nie zgodzić, ostatni foOlot w obecnym Ulusa NX gti, dał najlepsze efekty. Dodatkowo zimą stożek pod maską, a latem dwie obejmy poluzować, kolanko i filtr myk w nadkole i pełnoprawne CAI gotowe.
Co do air box'a, to bardzo dobre rozwiązanie, od dawna jestem fanem flowmasterów, jako bardzo dobrego separatora temperatury. Chodzi mi po głowie już od jakiegoś czasu taki jeden box, ale czasowo lipa straszna by to wszystko ogarnąć... Tak, że działajcie i kombinujcie, bo w dolotach siedzi tania moc.
Trudno mi się nie zgodzić, ostatni foOlot w obecnym Ulusa NX gti, dał najlepsze efekty. Dodatkowo zimą stożek pod maską, a latem dwie obejmy poluzować, kolanko i filtr myk w nadkole i pełnoprawne CAI gotowe.
Co do air box'a, to bardzo dobre rozwiązanie, od dawna jestem fanem flowmasterów, jako bardzo dobrego separatora temperatury. Chodzi mi po głowie już od jakiegoś czasu taki jeden box, ale czasowo lipa straszna by to wszystko ogarnąć... Tak, że działajcie i kombinujcie, bo w dolotach siedzi tania moc.
wlasnie podobnie mial kumpel tylko ze w peugeocie, stozek blisko chlodnicy, przy wlaczonych wentylatorach silnik zaczynal przerywac... dobrzy by bylo w takim przypadku dac chyba jakas drobna oslone od chlodnicy jak ogarne do konca u siebie przekladke to wrzuce foty, wydaje mi sie ze stozek w zderzaku to bardzo korzystne rozwiazanie tyle ze trzeba ciac blache i albo aku do bagaznika albo troche przerobic mocowanir zeby aku przesunac troche w strone silnika
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6
@czajnik & lazik
Dokładnie panowie, zdaje się, że nawet w moim temacie o tym pisałem - dalszym etapem tego dolotu z nx'a, miała być koniecznie separacja od chłodnicy/komory, a w otwór po halogenach w zimowym ustawieniu wpakować rurę z nadmuchem w komorę, tak by wykorzystać dziurę nadkola po CAI. Myślę, że to by był kompletny i konkretny przepis na dolot "całoroczny" dla hi portów z ssac 421 2.5' na dwóch przelotach. Co do aku, to jest tam sporo miejsca, wystarczy tylko zmodzić podstawę i można obracać 360 stopni jak się chce
Niestety z mojej skromnej zabawy dolotami wynika, że low port, DEH side feed i top feed - to inna bajka, inaczej przyjmują tam zmiany, seria jest przyzwoicie ogarnięta na dzień dobry. Nie można tam zbyt "luźno" wchodzić, niejako ten dolot wymaga pewnego oporu, z którym hi port sobie radzi długimi nerkami. Owszem da się poprawić sporo, ale łatwo też coś spierdolić i efekt taki, że przycina się któryś zakres obrotów nie dodając nic, a mylnie odczuwany, może się wydawać, że coś doszło... tak, że dobrze skalibrujcie swoje dupohamownie
Dokładnie panowie, zdaje się, że nawet w moim temacie o tym pisałem - dalszym etapem tego dolotu z nx'a, miała być koniecznie separacja od chłodnicy/komory, a w otwór po halogenach w zimowym ustawieniu wpakować rurę z nadmuchem w komorę, tak by wykorzystać dziurę nadkola po CAI. Myślę, że to by był kompletny i konkretny przepis na dolot "całoroczny" dla hi portów z ssac 421 2.5' na dwóch przelotach. Co do aku, to jest tam sporo miejsca, wystarczy tylko zmodzić podstawę i można obracać 360 stopni jak się chce
Niestety z mojej skromnej zabawy dolotami wynika, że low port, DEH side feed i top feed - to inna bajka, inaczej przyjmują tam zmiany, seria jest przyzwoicie ogarnięta na dzień dobry. Nie można tam zbyt "luźno" wchodzić, niejako ten dolot wymaga pewnego oporu, z którym hi port sobie radzi długimi nerkami. Owszem da się poprawić sporo, ale łatwo też coś spierdolić i efekt taki, że przycina się któryś zakres obrotów nie dodając nic, a mylnie odczuwany, może się wydawać, że coś doszło... tak, że dobrze skalibrujcie swoje dupohamownie