Poprawne wystrojenie LPG - pomoc i rady
Moderator: Maniek-ol
Poprawne wystrojenie LPG - pomoc i rady
Otóż darowałem sobie i Primerze wizyt u dotychczasowego gazownika, a podjąłem decyzję o częściowo samodzielnym zajęciu się instalacją LPG. Może najpierw zacznę od konfiguracji
- Nissan P11 SR20DE 131HP
- STAG-4
- reduktor Alaska AT09
- wtryskiwacze OMVL REG Fast
- dysze wytryskiwaczy 2,0mm
- przewody wtryskiwaczy 30cm
Otóż wymieniłem listwę wtryskiwaczy z Valteków 3Ohm na OMVL REG Fast. Jednak po zmianie zrobiłem tylko autokalibrację i zebrałem nowe mapy. Czy na podstawie zrzutów potrafilibyście doradzić, co i jak ustawić aby było lepiej? Wiadomo jak to autokalibracja, programowe ustawienia i nic poza tym...
Co można by poprawić? Na jakiej zasadzie reguluje się mnożnik i czym się przy tym kierować? Jak poprawnie powinna wyglądać odchyłka, mnożnik i mapa?
- Nissan P11 SR20DE 131HP
- STAG-4
- reduktor Alaska AT09
- wtryskiwacze OMVL REG Fast
- dysze wytryskiwaczy 2,0mm
- przewody wtryskiwaczy 30cm
Otóż wymieniłem listwę wtryskiwaczy z Valteków 3Ohm na OMVL REG Fast. Jednak po zmianie zrobiłem tylko autokalibrację i zebrałem nowe mapy. Czy na podstawie zrzutów potrafilibyście doradzić, co i jak ustawić aby było lepiej? Wiadomo jak to autokalibracja, programowe ustawienia i nic poza tym...
Co można by poprawić? Na jakiej zasadzie reguluje się mnożnik i czym się przy tym kierować? Jak poprawnie powinna wyglądać odchyłka, mnożnik i mapa?
DubSon, do ilu jest wg producenta to jedno, do ilu rzeczywiście daje radę to drugie. Wg gazownika, u którego zakładałem instalację, taki AC R01 150KM z powodzeniem daje radę w wolnossących silnikach do 190KM.
A nie można zrobić tak, żeby jakoś wstępnie tą instalację u kolegi Fenr1r wystroić, zobaczyć jakie są spadki ciśnienia na reduktorze i dopiero wtedy ew myśleć nad wymianą?
A nie można zrobić tak, żeby jakoś wstępnie tą instalację u kolegi Fenr1r wystroić, zobaczyć jakie są spadki ciśnienia na reduktorze i dopiero wtedy ew myśleć nad wymianą?
pozdr. Kamil
Jest to reduktor ALASKA, czyli książkowo niby do 135KM. Na tym zestawie, tylko na Valtekach jeździłem od początku założenia instalacji, czyli prawie 2 lata. Jeździło się w sumie dobrze, różnicy między Pb a LPG w gruncie rzeczy nie było, auto zachowywało się tak samo, jakiejkolwiek różnicy mocy nie zauważyłem. Czy da się to wystroić bez zmiany reduktora? Jeśli będzie już taka konieczność, to go wymienię, ale jak na razie wolałbym ustawić to co jest...
Alaska jest realnie do 90 koni ( http://www.alltop.pl/AC_wytyczne.pdf ) i nie da się tego poprawnie wystroić bez zmiany reduktora.
http://acon.com.pl/product/alaska-at09
Reduktor AT09 występuje w 3 wersjach:
* BASIC – bez dodatkowego ogrzewacza ( do 65kW/90HP)
* ALASKA – z dodatkowym ogrzewaczem na wyjściu ( 60-100 kW/80-135 HP )
* ARCTIC – z dodatkowym ogrzewaczem fazy ciekłej ( 90-180 kW/120-240 HP)
DubSon, nie wprowadzaj ludzi w błąd! To są dane producenta, które są mocno naciągane, poczytaj w linku, którego dałem w poprzednim poście (rozdział 2.1) do jakiej mocy, AC producent Staga, zaleca Alaskę (90KM). Arctic przy dobrych wiatrach ogarnie 150KM. Podobna sytuacja jest przy Silverze, Zavoli itp., producenci na potęgę zawyżają obsługiwane moce reduktorów.
Edit: poza tym warto tu spojrzeć: http://lpg-forum.pl/ranking-reduktorow-t1015.html
Edit: poza tym warto tu spojrzeć: http://lpg-forum.pl/ranking-reduktorow-t1015.html
Nie przełącza cię na LPG przy mocnym bucie ,bo jak ulisses napisał reduktor do wymiany nie ogarnie tego auta .Wkręcił bym też dysze 2,5 bo są za małe i powinny czasy wtrysku gazu się skrócić po wymianie . Trzeba dążyć do jak najbardziej zbliżonych czasów wtrysku PB i LPG Zrobił bym kalibracje przy temp gazu powyżej 50 stopni.
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec
- radziejwwl
- fanatyk nissana
- Posty: 1593
- Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
- Lokalizacja: Wołomin
dysze wystarczy rozwiercic , u siebie tez mam 2,5 , choc wydaje mis ie ze to przy duzo . Jednak jakos to wystroilem , ja sie uczylem stroic metoda prob i bledow troche pojezdzilem ustawialem , przy okazji trasy na zlot i nad morze sobei patrzylem poprawialem i u mnie chodzi. na lpg forum masz jakas istrukcje , w sumie to wystarczy wpisac w google.
viewtopic.php?p=258066#258066 - Moja turbawka
nice-wawa, nie pisałem nic o przełączaniu przy wciśniętym gazie na max. Nie ma takich przypadłości, wciskam do dechy i rwie przez cały zakres obrotów, nic nie szarpie, nic nie zamula, nie wyrzuca na Pb. Przy kalibracji osiągnięte było minimum reduktora, czyli 50st.C.
radziejwwl, jakie masz wtryskiwacze i czasy wtrysku na tych dyszach?
radziejwwl, jakie masz wtryskiwacze i czasy wtrysku na tych dyszach?
Ostatnio zmieniony 2012-11-11, 22:33 przez Fenr1r, łącznie zmieniany 1 raz.
Ciśnienie minimalne masz 0,64 więc tragedia, przy takim ciśnieniu na bank na maks bucie jest ubogo (trzeba by podpiąć sondę lambda do instalki lub podejrzeć consultem, można też sondę afr wsadzić w wydech i będzie wszystko jasne). Poza tym max obroty na gazie masz 6tyś a SR20DE kręci się chyba do 6400.
Trzeba wymienić reduktor, ten który masz fizycznie nie jest w stanie dostarczyć rozprężonego gazu w ilości wymaganej przez silnik. Ogólnie jeśli nie możesz teraz go wymienić to ustaw minimalne ciśnienie na 0,8-0,9 i zobacz przy jakich obrotach przełączy się na benzynę. Jeśli będzie to ok 3700-4000 obrotów to takie (lub troszkę mniejsze) ustaw w "max obroty na gazie". Będzie to najbezpieczniejsze dla silnika.
p.s. długo jeździsz na obecnym reduktorze?
p.s. długo jeździsz na obecnym reduktorze?
Maniek-ol, u Ciebie ładnie wszystko poszło Muszę wrzucić większe dysze, bo 2.0 są za małe, wtedy zrobię próbę tak jak pisał ulisses i okaże się, jak to będzie dalej. Wymienię jeszcze filtr powietrza i oba od gazu. Wczoraj w trasie zauważyłem, że przy gazie w podłodze na 2-ce na 4300-4500 obrotach robi odcinkę gazu i przerzuca na Pb...
Wkręć drugie dysze co masz z kompletu 2,5 i od nowa kalibracja . Przerzuca się na PB bo ciśnienie spadaFenr1r pisze:Maniek-ol, u Ciebie ładnie wszystko poszło Muszę wrzucić większe dysze, bo 2.0 są za małe, wtedy zrobię próbę tak jak pisał ulisses i okaże się, jak to będzie dalej. Wymienię jeszcze filtr powietrza i oba od gazu. Wczoraj w trasie zauważyłem, że przy gazie w podłodze na 2-ce na 4300-4500 obrotach robi odcinkę gazu i przerzuca na Pb...
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec
nice-wawa, chyba właśnie będę musiał zrobić tak samo, ponieważ większych dysz nie miałem w komplecie z regami. Są jeszcze jedne, ale mniejsze, więc spróbuję bez
[ Dodano: 2012-11-24, 21:37 ]
ulisses, fundusze niestety ograniczają mi możliwości wymiany reduktora, więc na chwilę obecną chcę spróbować wszystkiego, co może dać jakiś sensowny efekt
[ Dodano: 2012-11-24, 21:37 ]
ulisses, fundusze niestety ograniczają mi możliwości wymiany reduktora, więc na chwilę obecną chcę spróbować wszystkiego, co może dać jakiś sensowny efekt
To zależy na co trafisz, ja trafiłem na ACR01 który jest stabilny ciśnieniowo i nie hałasuje ale ludkom czasami różne jaja robi (ponoć jego jakość zależy od tego jaki dzień miał tokarz toczący trzpień do niego:P) A Zavoli niestety buczą i mają wysokie przerosty po cutoffie. Jest jeszcze Silver ale tam trzeba wymienić śruby bo inaczej będzie popuszczał gaz/wodę.
- radziejwwl
- fanatyk nissana
- Posty: 1593
- Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
- Lokalizacja: Wołomin
Ja mam silver i nic mi nie puszcza chodzi stabilnie i ogarnia moj samochod. dysze mam 2,5 oczywiscie
viewtopic.php?p=258066#258066 - Moja turbawka
Fenr1r pisze:nice-wawa, chyba właśnie będę musiał zrobić tak samo, ponieważ większych dysz nie miałem w komplecie z regami. Są jeszcze jedne, ale mniejsze, więc spróbuję bez
Już większych dysz do reg-fast nie włożysz , wkręcone w listwę są 2,5 a luzem są 2 dołączone w opakowaniu . Max można je rozwiercić do 2,7 .
Ja mam u siebie reduktor AC R01 i na ta chwilę wszystko ok .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec