[N15] Warjujący obrotomierz
Moderator: sergiej
[N15] Warjujący obrotomierz
Witam!!
Mam N15 1.4 SLX rocznik 96 w sedanie, pojawił się następujący problem:
wskazówka obrotomierza skacze sobie jak chce nawet przy wyłączonym silniku, nie zauważyłem żadnych zmian w spalaniu, obrotach itp silnik chodzi jak przed tem, do tego ostatnio po pracy chcę go odpalić a tam pięknie kręci a odpalić nie chce (pierwszy raz mi się takie coś zdarzyło jak go mam 4 lata ) no i zapaliła się piękna pomarańczowa kontrolka CHECK ENGINE pierwsze co mi się rzuciło to wyszedłem zajrzałem pod maskę poprawiłem wszystkie styki no i w szoku naprawiłem AUTO!!! nawet obrotomierz działa niestety radość trwała krótko bo 2 dni i obrotomierz znów warjuje, auto jak na razie odpala. Nie wiem gdzie szukać przyczyn więc proszę o pomoc!!
Mam N15 1.4 SLX rocznik 96 w sedanie, pojawił się następujący problem:
wskazówka obrotomierza skacze sobie jak chce nawet przy wyłączonym silniku, nie zauważyłem żadnych zmian w spalaniu, obrotach itp silnik chodzi jak przed tem, do tego ostatnio po pracy chcę go odpalić a tam pięknie kręci a odpalić nie chce (pierwszy raz mi się takie coś zdarzyło jak go mam 4 lata ) no i zapaliła się piękna pomarańczowa kontrolka CHECK ENGINE pierwsze co mi się rzuciło to wyszedłem zajrzałem pod maskę poprawiłem wszystkie styki no i w szoku naprawiłem AUTO!!! nawet obrotomierz działa niestety radość trwała krótko bo 2 dni i obrotomierz znów warjuje, auto jak na razie odpala. Nie wiem gdzie szukać przyczyn więc proszę o pomoc!!
- waichwaich
- fanatyk nissana
- Posty: 308
- Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
- Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK
Mialem podobna akcje, skakal obrotomierz jak wsciekly, do tego po uruchomieniu silnika to samo, przerywal mial problemy z zapalaniem na zimno. Okazalo sie, ze czujnik Halla w aparacie zaplonowym padl (czujnik polozenia walka rozrzadu - taki blad wywalal check) , drugi aparat zaplonowy u mnie rozwiazal sprawe.
Witam.
Mam podobny problem z obrotomierzem, tyle tylko że nie mam żadnych problemów z odpalaniem czy samą jazdą, silnik pracuje równo. Jest momęt że obrotomierz pokazuje prawidłowe obroty a za chwile skacze jak "wściekły" albo odrazu do końca 8 tys. Wymieniałem sam obrotomierz i dalej bez poprawy.
Pozdrawiam Szyderca
Mam podobny problem z obrotomierzem, tyle tylko że nie mam żadnych problemów z odpalaniem czy samą jazdą, silnik pracuje równo. Jest momęt że obrotomierz pokazuje prawidłowe obroty a za chwile skacze jak "wściekły" albo odrazu do końca 8 tys. Wymieniałem sam obrotomierz i dalej bez poprawy.
Pozdrawiam Szyderca
Ten sam przypadek występuje u mojego brata. Czy ktoś rozwiązał ten problem??Szyderca pisze:Witam.
Mam podobny problem z obrotomierzem, tyle tylko że nie mam żadnych problemów z odpalaniem czy samą jazdą, silnik pracuje równo. Jest momęt że obrotomierz pokazuje prawidłowe obroty a za chwile skacze jak "wściekły" albo odrazu do końca 8 tys. Wymieniałem sam obrotomierz i dalej bez poprawy.
Pozdrawiam Szyderca
[N15] Skaczący obrotomierz
Witajcie, przechodząc do sedna sprawy wariuje mi obrotomierz, ale tylko w pewnym przedziale od 2k rpm do 3,5k rpm. Skacze, przeskakuje z 2k rpm na 3k rpm. Silnik chodzi dobrze i brak jakichkolwiek szarpnięć, brak przebicia itp itd.
Znalazłem podobny problem i rozwiązaniem w tamtym przypadku było poprawienie zimnych lutów i wymiana kondensatorka za obrotomierzem.
W almerze nie ma takiego kondensatorka, luty poprawione ale jedynie na samym obrotomierzu. Na płytce od wyświetlacza kilometrów nic nie poprawiałem ponieważ ścieżki od obrotomierza tam nie dochodzą.
Styki, wtyczki i inne takie badziewia potraktowane kontaktolem.
Ktoś ma jakieś pomysły (tylko bez takich jak --> popraw masę lub kabel + przy aku )
Nikt nie ma pomysłu gdzie jest czujnik obrotów przy silniku
[ Dodano: 2012-06-21, 17:43 ]
Znalazłem podobny problem i rozwiązaniem w tamtym przypadku było poprawienie zimnych lutów i wymiana kondensatorka za obrotomierzem.
W almerze nie ma takiego kondensatorka, luty poprawione ale jedynie na samym obrotomierzu. Na płytce od wyświetlacza kilometrów nic nie poprawiałem ponieważ ścieżki od obrotomierza tam nie dochodzą.
Styki, wtyczki i inne takie badziewia potraktowane kontaktolem.
Ktoś ma jakieś pomysły (tylko bez takich jak --> popraw masę lub kabel + przy aku )
Nikt nie ma pomysłu gdzie jest czujnik obrotów przy silniku
[ Dodano: 2012-06-21, 17:43 ]
rafal87xc z tego co się zorientowałem do tej pory, w wersjach GTi po lift-cie są nieco inne zegary, brak kondensatorka oraz sam obrotomierz jest przykręcany na 4ry śrubki a nie na 3.
Szukam rozwiązania nadal ale kurcze lipa. Mam gdzieś stare zegary od sunny N14 i tam jest obrotomierz, tylko pytanie na ile śrubek jest przykręcany.
Szukam rozwiązania nadal ale kurcze lipa. Mam gdzieś stare zegary od sunny N14 i tam jest obrotomierz, tylko pytanie na ile śrubek jest przykręcany.
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
ilość śrubek się zgadza, różnica tych zegarów od poliftowych jest taka że ma mechaniczne zliczanie kilometrów. Co za tym idzie nie ma "mini komputerka" za prędkościomierzem. Ścieżki lecą nieco inaczej i rozstaw śrubek od obrotomierza jest mniejszy niż w wersji z przed lifta.
Ps. o dziwo dzisiaj obrotek działał normalnie..........wtf
Ps. o dziwo dzisiaj obrotek działał normalnie..........wtf
Ostatnio zmieniony 2012-07-01, 21:17 przez Jastrząb, łącznie zmieniany 1 raz.
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
no niestety dzisiaj zonk, po odpaleniu wskazowka od razu na 3k obr i tak sobie stała. Jutro jeszcze raz je wymontuje, poprawie zimne luty, kontaktolem popryskam. O nowych zegarach nie ma mowy, za droga zabawa. Wskazówka obrotomierza z kąd bierze impuls ?
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.
help
Witam wszystkich...
Jestem tu nowy .. znalazłem ten temat... bo mam taki sam problem...
Mam nissna n15 1,6 1996 rok... i mój obrotomierz też skacze jak chce..
Ale .. najciekawsze jest to że już kupiłem dwa liczniki i w obu po upływie około 4 - 6 miesięcy problem wraca... tak jak by coś uszkadzało ten nieszczęsny wskaźnik obrotów...
Szukam pomocy jak to zweryfikować .. co wymienić lub co naprawić by było dobrze..
Cewkę w aparacie zapłonowym wymieniłem... nic nie pomogło .. jestem załamany a ta skacząca wskazówka doprowadza mnie do szału!!!!....
Pomocy help ....
Jestem tu nowy .. znalazłem ten temat... bo mam taki sam problem...
Mam nissna n15 1,6 1996 rok... i mój obrotomierz też skacze jak chce..
Ale .. najciekawsze jest to że już kupiłem dwa liczniki i w obu po upływie około 4 - 6 miesięcy problem wraca... tak jak by coś uszkadzało ten nieszczęsny wskaźnik obrotów...
Szukam pomocy jak to zweryfikować .. co wymienić lub co naprawić by było dobrze..
Cewkę w aparacie zapłonowym wymieniłem... nic nie pomogło .. jestem załamany a ta skacząca wskazówka doprowadza mnie do szału!!!!....
Pomocy help ....
Pozdro for all
...Almera N15 1,6 16v 96r. 3d
...Almera N15 1,6 16v 96r. 3d
- maniek_NKP
- fanatyk nissana
- Posty: 425
- Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
- Lokalizacja: DW
Panowie, odświeżę temat bo mnie już ch.... trafia. Zmieniłem kondensator w obrotomierzu i przelutowałem płytkę. Pomogło dosłownie na chwilę. Teraz nie wariuje wskazówka tylko leży na "0". Poświeciłem sporo czasu na diagnozę i zaobserwowałem, że jak docisnę wtyczkę (do dołu) z tyłu do zegarów to pomaga. Podgięcie pinów i przeczyszczenie styków nie pomaga. O co chodzi
To niech ktoś zdemontuje takie wariujące zegary i mi podeśle, zobaczę co tam je boli w środku.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_