[N15] Dolot
Moderator: sergiej
[N15] Dolot
Gdzie można dostać dolot do N15. Szukałem już w wielu miejscach i wychodzi na to że trzeba samemu składać.
Ostatnio zmieniony 2010-01-04, 22:17 przez Ryan1987, łącznie zmieniany 1 raz.
Wiem ze K&N robi doloty do N15. Sklada sie na to spory stozek z podejsciem na podcisnienie montowany bezposrednio na przepustnicy i rura doprowadzajaca zimne powietrze ze zderzaka. Sadze ze jakby dorzucic do tego jeszcze jakas obudowe termiczna to calkiem ciekawy produkt.
Tutaj masz instrukcje instalacji z fotkami ktore dobrze obrazuja o co chodzi: http://www.knfilters.com/instructions/57-0322_inst.pdf
Tutaj masz instrukcje instalacji z fotkami ktore dobrze obrazuja o co chodzi: http://www.knfilters.com/instructions/57-0322_inst.pdf
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
Zestaw K&N to ciekawe rozwiązanie w większości modeli ale tutaj wg mnie trochę kiepsko to wygląda.
Głównie właśnie dlatego, na co Adams zwrócił uwagę, że termicznie może być w tym miejscu masakra.
Lepiej chyba byłoby trochę pokombinować i założyć redukcję na przepływkę, kolanko 90°, rurę 50cm (alu żeby było ładnie, lub zwykłą kibel rurkę jak ma poprostu być), i dać ten stożek za akumulator, i tam doprowadzić zimne powietrze ze zderzaka.
Głównie właśnie dlatego, na co Adams zwrócił uwagę, że termicznie może być w tym miejscu masakra.
Lepiej chyba byłoby trochę pokombinować i założyć redukcję na przepływkę, kolanko 90°, rurę 50cm (alu żeby było ładnie, lub zwykłą kibel rurkę jak ma poprostu być), i dać ten stożek za akumulator, i tam doprowadzić zimne powietrze ze zderzaka.
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
- Piotrek N15 S
- stały bywalec
- Posty: 99
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:42
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Miałem u siebie ten zestaw o którym piszecie, w sumie to sprawował się się bardzo dobrze ale strasznie syfił Dlatego tez z dostępny na allegro produktów poskładałem sobie własny dolot i stożek zmieniłem na Simota, schowałem za aku a powietrze jak piszecie ze zderzaka a i na odmę oraz na podciśnienie założyłem małe filterki
U mnie gdy zastosowalem filtry na odme to lekko (ale na serio LEKKO) pogorszyla sie kultura obrotow biegu jalowego zarowno w primerze jak i sx'sie.
Grabowski albo Chojnacki mieli kiedys na swojej stronie wykresy jak zmienia sie polozenie i wartosc maksymalnego momentu obrotowego w zaleznosci od dlugosci i srednicy dolotu. Moze jestem idealista ale sadze ze jesli k&n dal filtr na przepustnicy to pewnie z jakiegos powodu wiec osobiscie trzymalbym sie tego miejsca. Dorobienie np DIY puszki z blachy aluminiowej i wprowadzenie w nia rury nawiewajacej powietrze wydaje mi sie stosunkowo prostym rozwiazaniem ktore powinno zarowno odizolowac filtr termicznie jak i zapewnic mniejsze brudzenie.
Grabowski albo Chojnacki mieli kiedys na swojej stronie wykresy jak zmienia sie polozenie i wartosc maksymalnego momentu obrotowego w zaleznosci od dlugosci i srednicy dolotu. Moze jestem idealista ale sadze ze jesli k&n dal filtr na przepustnicy to pewnie z jakiegos powodu wiec osobiscie trzymalbym sie tego miejsca. Dorobienie np DIY puszki z blachy aluminiowej i wprowadzenie w nia rury nawiewajacej powietrze wydaje mi sie stosunkowo prostym rozwiazaniem ktore powinno zarowno odizolowac filtr termicznie jak i zapewnic mniejsze brudzenie.
- Piotrek N15 S
- stały bywalec
- Posty: 99
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:42
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
- Piotrek N15 S
- stały bywalec
- Posty: 99
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:42
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Rz chyba mial na mysli punkt widzenia wg ktorego jakoby czesc wlascicieli hond bardzo mocno przywiazuje wage do wizualnego przygotowania aut w taki sposob aby wygladaly jak zrobione do szybkiej jazdy Dla mnie sztandarowym przykladem tego trendu sa rajdowe haki holownicze w autach ktore toru nigdy nie widzialy i nie zobacza
@Ryan - wzrosnie tylko jezeli zaczniesz bardziej przyciskac zeby sluchac jak stozek pracuje
@Ryan - wzrosnie tylko jezeli zaczniesz bardziej przyciskac zeby sluchac jak stozek pracuje
Ostatnio zmieniony 2010-01-06, 13:28 przez Adams, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest dokladnie tak jak powiedzial Adams Jesli nawet w deszczowa, blotnista pogode jakies auto wyglada jak z salonu to bedzie to honda oki koniec OT.
Ryan1987, po zmianie dolotu na taki jak mowisz spalanie sie nie zmieni, przynajmniej ja nie zauwazylem u siebie. Pali wiecej jak depczesz mocniej albo jak jest pizgawica na dworze. Smialo mozesz pchac taki dolocik i niekoniecznie dedyka K&N, ktory pewnie bedzie dosyc drogi. Wiesz co jest najlepszym rozwiazaniem? Rurki PCV. Nie wyglada to moze estetycznie (chyba, ze mazniesz na czarno jak ja;) ) ale mozesz je do woli docinac, sa lekkie i tanie. Swietne do eksperymentowania z dolotem. Jesli dotniesz za duzo to za 8zl masz kolejny 1m Jak juz dojdziesz do ladu z jego dlugoscia i polozeniem mozesz zaczac zabawe z alu czy czym tam chcesz. A jaki filtr na koncu? Ja mam Simote i jest ok. K&N jest przereklamowany ale to tylko moje zdanie
pzdr
rz
Ryan1987, po zmianie dolotu na taki jak mowisz spalanie sie nie zmieni, przynajmniej ja nie zauwazylem u siebie. Pali wiecej jak depczesz mocniej albo jak jest pizgawica na dworze. Smialo mozesz pchac taki dolocik i niekoniecznie dedyka K&N, ktory pewnie bedzie dosyc drogi. Wiesz co jest najlepszym rozwiazaniem? Rurki PCV. Nie wyglada to moze estetycznie (chyba, ze mazniesz na czarno jak ja;) ) ale mozesz je do woli docinac, sa lekkie i tanie. Swietne do eksperymentowania z dolotem. Jesli dotniesz za duzo to za 8zl masz kolejny 1m Jak juz dojdziesz do ladu z jego dlugoscia i polozeniem mozesz zaczac zabawe z alu czy czym tam chcesz. A jaki filtr na koncu? Ja mam Simote i jest ok. K&N jest przereklamowany ale to tylko moje zdanie
pzdr
rz
Z tego co sie orientowalem odmy podlaczane sa pod dolot m.in. dlatego ze tworzy sie w nim podcisnienie co umozliwia lepsze przewietrzanie. Jesli natomiast boimy sie o to ze powietrze z lekka mgielka oleju idzie nam z odmy do silnika zawsze mozna wrzucic catchtank. Choc powiem szczerze ze w moim nie ma ani grama oleju...