Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N15] Montaż świateł do jazdy dziennej.

Moderator: sergiej

kojak85
nowy na forum
Posty: 30
Rejestracja: 2009-12-29, 22:56
Lokalizacja: Łódź

[N15] Montaż świateł do jazdy dziennej.

Post autor: kojak85 » 2009-12-31, 10:21

Witam,
chcę sobie zamontować światła do jazdy dziennej.
Zastanawiam się gdzie je umiejscowić - znam wymogi norm. Wiem też, że nie muszą już być włączone tylne światła pozycyjne - na szczęście. Same światła zakupiłem - oczywiście z homologacją - RL, a nie jak większość sprzedawanych na wiadomym portalu z DRL jako do jazdy dziennej.
Muszę tylko wymotać dobre miejsce na zamontowanie oraz fajne podłączenie - tzn. chcę włączać je z kabiny - nie zawsze na włączonym silniku potrzebne mi są światła dzienne - czasami coś tam testuję przy autku i takie tam.
A teraz pytanko - gdzie pojawia się napięcie dopiero po tym jak silnik zacznie pracować - stąd wziąłbym sterowanie przekaźnikiem i byłoby super. Przypuszczam, że gdzieś to ma związek z alternatorem.
Pozdrawiam
Była Zieleniutka N15 2.0D 75PS CD20, ale już nie ma..Teraz jest inny traktorek :-)

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2009-12-31, 10:33

a ja bym to podłączył pod automatyczny włącznik świateł, a jeśli zapadałby zmrok to włączając normalne światła gasły by te do jazdy dziennej (za pomocą przekaźnika oczywiście)
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

kojak85
nowy na forum
Posty: 30
Rejestracja: 2009-12-29, 22:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kojak85 » 2009-12-31, 14:22

Dzięki za zainteresowanie.
Generalnie świtała, które kupiłem mają wbudowany sterownik taki, że po włączeniu normalnych świateł - pozycji (sygnał podajesz skąd chcesz) światła dzienne gasną.
Zastanawiam się tylko nad podłączeniem tak jak napisałem, żebym przełącznikiem mógł akty-/dezaktywować automatyczne włączanie po rozruchu.
Szukam miejsca, gdzie płynie prąd dopiero po starcie silnika - uprzedzam, że nie chcę tam się wcinać w urządzenie sterujące oraz pracę pompy wtryskowej - tam pewnie coś by się znalazło. Myślę, że alternator może dać taką możliwość.
Była Zieleniutka N15 2.0D 75PS CD20, ale już nie ma..Teraz jest inny traktorek :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”