Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Almera] Mas N16

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

[ Almera] Mas N16

Post autor: Mas » 2009-12-09, 19:02

Pokrótce przekleję się z tematem z poprzedniego forum :)

Model auta: Almera N16 Ambiance (czyli takie SE)
Silnik: QG18DE S1 tuned with Ecumaster DET III, wtryski 292ccm
Rok produkcji: 02/2000
Wydech: kolektor SSAC 4-2-1, reszta przelot z kwasa 2", 1 tłumik środkowy + końcowy przelot.
ObrazekObrazek
kolektor dorobił się również bandaży:
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Reszta wydechu - ostatnie przymiarki:
ObrazekObrazekObrazek
A teraz jest tak:
Obrazek
Dolot: kolektor ssący po portingu
przepustnica z VQ30 hybryda
CAI Fujita 2,5"
Początkowo:Obrazek
I obecnie: Obrazek
Koła: Przód: Yokohama C.Drive 195/60R15 Tył: BFGoodrich Profiler2 185/65R15 - na felgach Enzo X
Zawieszenie: springi Weitec -30/-30, amortyzatory Kayaba Ultra SR, rozpórka przód góra, stabilizator przód seria.
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Po montażu jest tak:
Obrazek
Hamulce: seria - Przód: tarcze 280mm + Akebono, Tył: tarcze 258mm
Nadwozie:
-wszystko poza boczną listwą w kolorze nadwozia
-klamki w chromie
-dołożone podgrzewanie lusterek
Wnętrze:
-skrócona dźwignia zmiany biegów,
-gałka Nismo
-full opcja wyposażenia dla tego rocznika
Audio:
Front: Pioneer DEH-P5900MP + MU S216
Trunk: McHammer MHA-1500 MkII + Infinity Reference 1250w@closed 30l
Tak wyglądał wynik pomiaru by Wilq w 2009:
Obrazek

G-Tech:
Katalogowo: 0-100km/h - 11,1s
Obecnie: 0-100km/h - 8,79s

Power:
wg ostatniego pomiaru było 143KM & 170Nm - na niewystrojonym aucie.
w wolnej chwili jeszcze trochę poeksperymentuję i zobaczymy co da się uzyskać :-)
A tak kiedyś sobie pomykał jeszcze bez większych modów tylko ze stożkiem ;-) :
Obrazek


Foto:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
i jeszcze trochę tu: =>PJ<=
Ostatnio zmieniony 2014-01-25, 16:12 przez Mas, łącznie zmieniany 22 razy.

Awatar użytkownika
Piotrek N15 S
stały bywalec
Posty: 99
Rejestracja: 2009-12-09, 10:42
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: Piotrek N15 S » 2009-12-09, 19:05

No ładna sztuka :-) i to przed liftem (czyt. ładniejsza). Widze początek blach mamy ten sam ;-)

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2009-12-09, 19:27

Fajnie, ze dzialacie z tymi silniczkami. Jednak to nie takie badziewie jak sie slyszalo/czytalo. A co do wygladu to dla mnie najfajniej wyglada n16 przed fl ale z lampami przednimi po fl. Taki maly mix :-)

Awatar użytkownika
wert
aktywny forumowicz
Posty: 190
Rejestracja: 2009-12-09, 10:22
Lokalizacja: zgierz

Post autor: wert » 2009-12-19, 14:47

dylson pisze:A co do wygladu to dla mnie najfajniej wyglada n16 przed fl ale z lampami przednimi po fl. Taki maly mix
masz racje dylson, sam o tym myślałem 8-)
FIAT PUNTO 1.2 75KM
RENAULT MEGANE 1.4 75KM
NISSAN ALMERA N16 2.2DI 110KM
FORD MONDEO MKIII 1.8 DURATEC 126KM
FORD MONDEO MKII 2.0 TDCI 130KM
FORD MONDEO MKIV 2,0 TDCI 160KM

Awatar użytkownika
Kamilos210
wiem o czym pisze
Posty: 85
Rejestracja: 2009-12-09, 13:36
Lokalizacja: Płock

Post autor: Kamilos210 » 2009-12-19, 21:37

Ładna N16 mi też bardziej sie widzi przed FL :lol:
Pozdrawiam ;)
P10 SR20De Moje własne GT!
"..Lustereczko powiedz przecie,gdzie się podział książe w becie..." siema blabla

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2009-12-22, 17:49

Kamilos210 pisze:Ładna N16 mi też bardziej sie widzi przed FL :lol:
Pozdrawiam ;)
Kiedyś przez chwilę myślałem o soczewkach, ale później mi się odmieniło i przedliftowe światła bardziej mi się podobają ;-)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Piotrek N15 S
stały bywalec
Posty: 99
Rejestracja: 2009-12-09, 10:42
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: Piotrek N15 S » 2009-12-23, 02:10

Ja nie wiem co strzeliło skośnym żeby zrobić takie coś po FL, przed FL ma jeszcze pazur a po?? Familiowóz :-|

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2009-12-23, 08:17

Ja też nie wiem, to jest po prostu masakra wizerunkowa. Zostają sportowe modele i nasze kochane graciaki. Pozdro!
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-03-01, 22:30

Takie nietypowe pytanie: czy ktoś wie gdzie w Wawie lub okolicach można sobie zrobić oscylogram przebiegu sygnału z czujnika położenia walu :?:
Potrzebuję coś takiego mieć, żeby mi ECUMaster dedykowany soft napisał do mojej N16 :mrgreen:
Z góry dzięki za wszelkie info

tomiw
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-02-06, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomiw » 2010-03-04, 13:29

A sprawdzałeś już podpięcie zapłonu ? :D Może zapytaj w jakiejś firmie tunningowej, można ew kupić http://www.allegro.pl/item931211164_osc ... pe_hd.html

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-03-04, 14:00

Mas pisze:oscylogram przebiegu sygnału z czujnika położenia walu
Potrzebujesz tego zeby "krecic" zaplonem? Jesli tak to bede sledzil temat bo w maximie mam chyba tak samo regulowany zaplon :-)

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-03-04, 14:04

tomiw pisze:A sprawdzałeś już podpięcie zapłonu ? :D Może zapytaj w jakiejś firmie tunningowej, można ew kupić http://www.allegro.pl/item931211164_osc ... pe_hd.html
EcuMaster odpisał mi odnośnie zapłonu:
"istnieje mozlwosc modyfikacji softwaru urzadzenia potrzebny jest do tego
jednak oscylogram przebiegu sygnalu z czujnika polozenia walu.
Niestety w Warszawie zadna ze wspolpracujacych firm nie jest w stanie tego
zrobic. Wiec zostaje albo Krakow, albo sam Pan "zczyta" oscyloskopem
sygnal."

A szkoda mi wyrzucić 200PLN na oscyloskop na jeden pomiar.
Consultem da się może to sprawdzić? Nie pamiętam czy jest tam taka możliwość :)

[ Dodano: 2010-03-04, 14:05 ]
dylson pisze:
Mas pisze:oscylogram przebiegu sygnału z czujnika położenia walu
Potrzebujesz tego zeby "krecic" zaplonem? Jesli tak to bede sledzil temat bo w maximie mam chyba tak samo regulowany zaplon :-)
dokładnie - nie ma tu aparatu zapłonowego żeby pokręcić ręcznie :)

tomiw
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-02-06, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomiw » 2010-03-05, 12:16

W autodacie był jakiś przebieg i wg niego najpierw próbowaliśmy z zapłonem ale się okazało się że na czujniku jest zupełnie co innego. Bardzo możliwe że był to przebieg z qg18 s1 który ma koło z brakującym 1 zębem w przeciwieństwie do dwóch brakujących w qg18 s2. Możliwe jest że zadziała na paternie 36-1.

Jakbyś już kupił det3 to Jadzwin pewnie sam by Ci sprawdził jaki jest przebieg tak jak robił to u mnie.
dylson pisze:Potrzebujesz tego zeby "krecic" zaplonem? Jesli tak to bede sledzil temat bo w maximie mam chyba tak samo regulowany zaplon :-)
Jak najbardziej można sterować zapłonem w tych silnikach, polega to na modyfikacji sygnału z czujnika położenia wału na podstawie którego ecu steruje zapłonem.
U mnie działa poprawnie, bezpieczny zakres to +/- 10 stopni, później jest check engine z powodu różnic pomiędzy czujnikami wału a wałka rozrządu.

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-03-05, 16:47

tomiw pisze:W autodacie był jakiś przebieg i wg niego najpierw próbowaliśmy z zapłonem ale się okazało się że na czujniku jest zupełnie co innego. Bardzo możliwe że był to przebieg z qg18 s1 który ma koło z brakującym 1 zębem w przeciwieństwie do dwóch brakujących w qg18 s2. Możliwe jest że zadziała na paternie 36-1.

Jakbyś już kupił det3 to Jadzwin pewnie sam by Ci sprawdził jaki jest przebieg tak jak robił to u mnie.
hmm... moje QG jest S1 więc może by zadziałało bez problemu...
Jadźwin z tego co kojarzę to Twoje okolice - czyli ładny kawałek drogi ode mnie :)
Na razie rozglądam się za warsztatem, który byłby w stanie zczytać mi ten przebieg.
Wpinaliście się bezpośrednio w przewody przy czujniku czy gdzieś dalej w wiązkę?
btw. jak to w końcu wyszło u Ciebie - 36-2?

tomiw
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-02-06, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomiw » 2010-03-07, 21:56

No tak Jadzwin jest z Krakowa.
Z oscyloskopem wpinali się w wiązkę od strony ECU, wszystko było przygotowane, ecu master przecież potrzebuje obroty silnika, tyle że sygnał nie był modyfikowany więc kabel nie był przecięty.
Jak sobie ściągniesz najnowszy soft do ecum (klienta) to jest tam 18-2-18-2 qg18 ;)

[ Dodano: 2010-04-07, 15:31 ]
Ile Ci poszło bandaża na kolektor? U siebie też będę owijał ;)

Postaraj się o kogoś z qg18de s1 z krakowa to się ogarnie zapłon z Jadzwinem.

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-04-07, 16:30

tomiw pisze: Ile Ci poszło bandaża na kolektor? U siebie też będę owijał ;)

Postaraj się o kogoś z qg18de s1 z krakowa to się ogarnie zapłon z Jadzwinem.
W 10m spokojnie się wyrobiłem - poszło około 5-5,5m na kolektor i 3,5-4m na dwururkę.

Rozglądam się po znajomych z okolic Krk, a jak się nie uda to sam też sobie jakoś lokalnie poradzę :)

[ Dodano: 2010-04-09, 18:03 ]
Jako,że w ubiegłym roku przetarł mi się welur na jednym z siedzeń to kupiłem 2 w tym samym kolorze.
Jak się okazało są to fotele od wersji z podgrzewaniem.
Niestety po wyjęciu starych foteli okazało się, że seryjnie nie ma pociągniętej takiej instalacji - będę musiał położyć nową.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Przy okazji zerknąłem pod tapicerkę - nówka sztuka bez śladów korozji jest :)

Pozbyłem się też czegoś z tylnej klapy ;)
Obrazek

[ Dodano: 2010-05-01, 19:28 ]
Dzisiaj podłączyłem sobie ogrzewanie lusterek.
Ciężki dostęp do wtyczek wewnątrz, wymagane dużo cierpliwości i ostrożności ale się udało :D

tomiw
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-02-06, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomiw » 2010-05-09, 11:59

Coś słyszałem o portingu kolektora dolotowego. Jakie rezultaty?

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-05-09, 13:52

Masa auto podobno strzela po zabiegach jak WRC 8-) Trzeba wchodzić z Ecumasterem i zdjąć paliwka.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-05-09, 15:10

Trochę wczoraj z Bodkiem powalczyliśmy ;)
Na początek porting kolektora wydechowego - nie był idealnie zrobiony:
ObrazekObrazek
Po poprawkach jest już znacznie łagodniej :) :
Obrazek
Następnie grubsza robota czyli kolektor ssący. Kabelków, przewodów wodnych i podciśnieniowych cała masa a śrubek jeszcze więcej ;)
Obrazek
Tu widać ile się miejsca robi po wyjęciu ssącego:
Obrazek
A taki "bajer" siedział w kolektorze...
Obrazek Obrazek
Nie ma przy tych mini-przepustnicach żadnych czujników - więc odpadły im skrzydełka ;)
Obrazek
Portingu ostatecznie nie zrobiliśmy z braku czasu - miejsce jest - na całym obwodzie da się zdjąć po 1-2mm. Upoluję sobie taki drugi kolektor i będzie można porzeźbić na spokojnie.
Będzie wtedy ładnie spasowana z otworami w głowicy.
Porting z drugiej strony czyli pod przepustnicę - tutaj z materiałem jest już gorzej.
Otwór jest 52mm, powinien się dać roztoczyć do 56-57mm - to max żeby utrzymać jeszcze jakąś rozsądną grubość ścianek. Do przepustnicy od Szalonego z VQ30 to jeszcze mało bo jest fi60 ale powinno być i tak znacznie lepiej :)
Nie wiem czy szukać przed czy po liftowego - powinny być chyba p'n'p?
Kolektor dostał też świeżą uszczelkę i dystans termo:
ObrazekObrazek

Tak jak pisze Bodek - jak wracałem do domu to po zdjęciu nogi z gazu załączał się karabin maszynowy ;) strzały co sekundę mniej więcej. Ale jak jechałem wieczorem to już był trochę spokojniejszy i strzelał mniej - widocznie komp się troszkę podstroił.
Wydaje mi się,że troszkę się poprawiło od 3-3,5kRPM w górę ale to trzeba będzie sprawdzić kiedyś na hamce :)

Następny etap to przepustnica z VQ30, wtryski 292ccm i ecumaster det3 - wszystkie graty leżą u mnie więc czekam tylko na jakiś wolniejszy dzień i wrzucam wszystko do auta.
W międzyczasie pod maskę wejdzie też rozpórka :)
Ostatnio zmieniony 2010-05-10, 12:45 przez Mas, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-05-09, 19:59

Fajnie fajnie coś ruszyło a to z VQ30 a teraz z QG18...
Jak QG18 tak samo dobrze zareaguje na zmianę przepustnicy jak GA16 to może dojść nawet 10KM :)

Ps. było wyjąć ośki od tych przepustniczek i zakleić je poxyliną....
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-05-09, 20:57

Coobcio pisze:Fajnie fajnie coś ruszyło a to z VQ30 a teraz z QG18...
Jak QG18 tak samo dobrze zareaguje na zmianę przepustnicy jak GA16 to może dojść nawet 10KM :)

Ps. było wyjąć ośki od tych przepustniczek i zakleić je poxyliną....
Do 10KM przyrostu z przepustnicy jeszcze droga daleka :)
Bez porządnego portingu kolektora średnica przelotu zwiększy się tylko o 2mm.
Po roztoczeniu będzie to około 6-7mm większa i to już powinno dać jakiś wynik :D
Skoro w GA16 dało taki przyrost to mam nadzieję że i tu się uda - wbrew pozorom te silniki mają sporo wspólnego.
Ale do tego to kupię drugi kolektor i w nim będę sobie rzeźbił bez pośpiechu - są takie w ogóle bez tych przepustniczek (i tu się zastanawiam czy to nie aby kolejny pomysł na rynek niemiecki był - taka wersja REP. Ciekawe czy np. w Almerze wujka_trzciny(nie miał też seryjnie EGR) takie też były - skądś mu przecież te 126KM wypluło ;) )albo wezmę z N16 po lifcie - taki ładniejszy rurowy ;)
Dodam, że odłączenie wtyczki od zaworu sterującego tymi przepustnicami nie wywala checka :)

Czas nas gonił i na razie ośki zostały na miejscu.
Jak będę miał drugi kolektor to wszystko się zrobi jak trzeba.
Dzięki Bodkowi wiadomo już jak się do niego dobrać więc wymiana pójdzie gładko :)

Dzisiaj sobie trochę pojeździłem i ze strzelaniem z wydechu jest już znacznie lepiej - strzela praktycznie tylko jak po hamowaniu silnikiem wciśnie się gaz ;)

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-05-09, 21:48

Tam jest jedna oska na wszystkie przesłony i nie bardzo chciała się poddać a nie chcieliśmy woza unieruchomić. Lepiej dłubać w zapasowym kolektorze. Wymiana przepustnicy raczej nie da tak spektakularnego przyrostu jak w GA bo jest inna konstrukcja kolektora i nie da się go roztoczyć na równe 60mm ale na pewno więcej wiatru wpadnie. Co do wtrysków to można je zmienić na wydajniejsze jak seria nie wyda.
Ten kolektor powinien być dobry pod mody. Jest co wycinać i checka nie wywaliło.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

tomiw
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-02-06, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomiw » 2010-05-10, 13:26

No to grubiej coś się dzieje :D w qg18de s2 nie ma takiego "bajeru" w kolektorze dolotowym, z zewnątrz nie widać diwajsa do sterowania tym ustrojstwem więc możesz spróbować kolektor z s2 założyć lub zrobić porting. Ciekawe jest że strzela z wydechu skoro paliwa nie dodałeś paliwa przez większe wtryski co u mnie właśnie skończyło się "strzałami" w wydech.
Dobrze by było zamontować ecumastera i wystroić to z pomocą miernika AFR. Gdybyś założył większe wtryski to mogę Ci podesłać moje mapy, AFR przy WOT 13.1.

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-05-10, 14:09

tomiw pisze:No to grubiej coś się dzieje :D w qg18de s2 nie ma takiego "bajeru" w kolektorze dolotowym, z zewnątrz nie widać diwajsa do sterowania tym ustrojstwem więc możesz spróbować kolektor z s2 założyć lub zrobić porting. Ciekawe jest że strzela z wydechu skoro paliwa nie dodałeś paliwa przez większe wtryski co u mnie właśnie skończyło się "strzałami" w wydech.
Dobrze by było zamontować ecumastera i wystroić to z pomocą miernika AFR. Gdybyś założył większe wtryski to mogę Ci podesłać moje mapy, AFR przy WOT 13.1.
Auto jest zalane na starych wtryskach więc nie było jeszcze sensu wkładać większych - przy strojeniu wejdą i zobaczymy.
Właśnie już dzisiaj wypatrzyłem kolektor s1 ale bez tych przepustnic i bez wejścia EGR.
Podjadę dzisiaj obejrzę i jak będzie ok to biorę bo cena bardzo atrakcyjna :)
Odnośnie map poszło PW :D

tomiw
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-02-06, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomiw » 2010-05-10, 15:54

ale to bardzo Ciekawe że komp zaczął lać więcej paliwa tylko po usunięciu tych "przepustnic" i dołożeniu tej uszczelki. Ja bym raczej stwierdził że będzie więcej powietrza i przez chwilę będzie ubogo.

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-05-10, 16:19

Więcej powietrza odczytywanego przez sondę daje sygnał do podlania. Z początku widać zrobiło się bardzo bogato a następnie dawka była korygowana. Nie wykluczone, że ECU samo zaadoptuje się do nowej sytuacji i strzały całkowicie ustaną.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

tomiw
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-02-06, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomiw » 2010-05-10, 17:14

Ale nie aż tak bardzo, po lambdzie czy MAF ecu różnicę w powietrzu koryguje w kilka minut max, zresztą zaczął przelewać co znaczy że grubo przesadził więc powinien znowu odjąć do uzyskanie lambda=1, w taką wartość celuje ECU u mnie, nawet z wtryskami 292 ccm nie maiłem problemu przelewania przy normalnej jeździ bo ecu po lambdzie dobrze ogarnął dawkę paliwa, jedynie na WOT było AFR w okolicach 9,5-10. Może wtryski pracują przy maksymalnym dla nich duty cycle i się przywieszają.

Zresztą ile powietrza mogły dodać te zmiany 5%? Jak dla mnie jeżeli to nie ustanie po max 100km to coś jest nie tak.

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-05-10, 17:54

prawdę mówiąc przed ostatnimi pracami też czasami strzelał.
AFR też był na bogato - od około 12,4 wraz z obrotami szedł grubo poniżej 11 :/
aku był teraz odpięty, komp się zresetował i później szukał odpowiednich wartości.
co do wtrysków to może tak być, że się nie wyrabiają... - sprawdzimy wkładając nowe :D
przepływka i pierwsza sonda były wymieniane jakiś rok-półtora temu więc zakładam, że działają prawidłowo

btw. mam już drugi kolektor:
Obrazek Obrazek
Nie ma podłączenia do EGR ani tych przepustnic :)

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-05-10, 19:55

Piękny kolekotrek przepotować go i bedzie miodzio :)
PS. co do modów mechanicznych silnika to jak idą one w dobrą stronę to poprawiają napełnianie silnika i mieszanka ubożeje... Jak auto zrobiło ci się przelane to zostały pogorszone przepływy silnika np. bardziej zatkany wydech/dolot...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-05-10, 21:04

Coobcio pisze:Piękny kolekotrek przepotować go i bedzie miodzio :)
PS. co do modów mechanicznych silnika to jak idą one w dobrą stronę to poprawiają napełnianie silnika i mieszanka ubożeje... Jak auto zrobiło ci się przelane to zostały pogorszone przepływy silnika np. bardziej zatkany wydech/dolot...
Hmm... AFR mierzyliśmy po 4-2-1 i założeniu wydechu 2" i był już wtedy bardzo przelany.
Z drugiej strony siedzi Fujita więc jest sporo luźniej i w dolocie i w wydechu.
Może to rzeczywiście wina wtrysków... Albo ECU tak szaleje ;)
Trzeba wystroić i zobaczymy co będzie:D

Na drugim zdjęciu w poprzednim poście widać ile trzeba zebrać z kolektora przy głowicy + jeszcze troszkę wewnątrz bo są tam jakieś dziwne progi po bokach.

Zablokowany

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”