Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Honda Civic 6gen by Prono

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Prono
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2009-12-15, 13:50
Lokalizacja: Katowice

Honda Civic 6gen by Prono

Post autor: Prono » 2010-01-27, 13:03

MODEL: 1998, HB, 3drz
SILNIK: d14a4 -> b16a2
UKLAD DOLOTOWY: PARÓWA, Kolektor dolotowy Skunk2 Pro Series
UKLAD WYDECHOWY: kolektor seria , wydech jakiś z kwasówki :]
ELEKTRONIKA i ELEKTRYKA: Strobol Power Team, dołożone halogeny USDM- import własny ;)
UKLAD NAPĘDOWY: sprzęgło Exedy OEM + zamach Fidanza
ZAWIESZENIE: Zestawik Koni Kit 1130; rozpórka przednia górna
UKLAD HAMULCOWY: przód 262mm (był taki w serii), tył 260mm, z ABS
BODY-KIT: Dokładki przód Type R, tył też :] Spoilerek nad tylną szybą się liczy? :] Lampy tylne z modelu po lifcie i boczne kierunkowskazy cleary. Grill bez znaczka.
FELGI: Dotz Brands Hath Dark 16". Drugi komplet alu zimowy to pancerne OZ 14". Nie mam stalówek :]
ŚRODEK: ciężka metalowa gała zmiany biegów :]
CAR-AUDIO: Radyjko JVC KD-LH911 + wzmak Magnat i jakieś Power Bass i coś tam z JL'a
INNE: Bardzo zadbane autko :]
MOC: Hamownia powiedziała że pod maską buszują 102 dalmatyńczyki w d14a4, b16 pokazało 162KM

Status: Kumulowanie kasy na dalsze przeróbki.

A teraz czas na obrazki:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pierwszy upgrade:
Obrazek
Obrazek
Drugi upgrade:
Obrazek
Obrazek
Upgrade drugiego upgrade'u:
Obrazek
Kolejny upgrade:
białe postojówki LED
Obrazek
Kolejny gadżet:
Kolektorek 4-2-1 no name Megan look
Obrazek
Wykresik z hamowni:
Obrazek
Drugi wykresik na seryjnym dolocie + wkładka K&N
Obrazek

Glebka
Obrazek

Docelowo mam nadzieję taki efekt uzyskać:
Obrazek

Kolejny krok w dostosowywaniu mojej furki do tej z obrazka powyżej:
Halogeny!
Obrazek


Aktualny stan furki:
Obrazek

Zegary indiglo Autotechnic 3D:
Obrazek

Taśma termoizolacyjna na kolektorze:
Obrazek

Foto by Neo:
Tyłek :D
Obrazek
Foto by Aro:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Foto by Magiq:
Obrazek
Obrazek
Foto by Siwyv
Obrazek

Dumny posiadacz rikszy:
Obrazek

A tu juz na gotowo:
Obrazek

I wykresik dla potwierdzenia:
Obrazek

Wydeszek:
Obrazek

Tylna dokładka:
Obrazek

B-seria potrzebuje czegoś większego do oddychania:
Obrazek

Kolektor Skunksa na pokładzie:
Obrazek

Ostatni pomiar po zamontowaniu Skunksa, moment wzrósł, ale u góry obrotów coś się psuje:
Obrazek

Na felgach Drag Wheels DR-9 16":
Obrazek
Obrazek

Zegary z CTR:
Obrazek
Obrazek

I to na razie tyle fotostory ;-)

Na koniec jeszcze parę fotek do klubowego (KHŚ) kalendarza na 2010:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2011-09-27, 22:48 przez Prono, łącznie zmieniany 13 razy.

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2010-01-27, 14:17

No jak wiekszosc hondziawek ta tez zadbana :) Teraz tylko uwazaj zeby Cie jakis GTI nie zamordowal ;)

Powodzenia w modach i szerokosci :)

pzdr
rz

Prono
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2009-12-15, 13:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Prono » 2010-01-27, 14:56

No jeszcze nie spotkałem żadnego GTI na drodze...niestety.
Ale raczej wygrałby masą i pojemnością :]
Mój drapacz szos:
viewtopic.php?t=1278

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2010-01-27, 14:59

Tak czy siak fajne autko. Kiedys chorowalem na Honde ale teraz moje oczy poszly w kierunku Nissana Sunny ;)
Jakby nie bylo to powinienes sie postawic z jakims GTI-kiem na kresce :)

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2010-01-27, 15:30

Zadbane autko i widzę, że przynosi radość właścicielowi :)

Co do ustawki to swoim GTi niezestrojonym (miał wtedy 147KM 171NM) cyklicznie ustawiałem się z kumplem jego VTi w V genie (jajko), u niego było wtedy około 165KM i tylko minimalnie zostawałem w tyle. Biorąc pod uwagę, że to VI gen który jest cięższy od V to myślę że wynik Civic vs Sunny byłby z przewagą dla Sunny. Ale pomodzisz trochę to będzie czym śmigać ;-) Silnik podatny na mody, choć momentu mu zawsze będzie niestety brakować z racji pojemności.

Powodzenia w dalszych pracach ;-)
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
merid
fanatyk nissana
Posty: 1281
Rejestracja: 2009-12-06, 18:55
Lokalizacja: Katowice

Post autor: merid » 2010-01-27, 15:56

Witam kolege z hondy slask :D

Co tu przywioło cię :D

Na śląsku nie mamy fajnego gti który by mógł z toba pojechać
blabla przyjedź na najbliższy spot comiesięczny o 19:00. Info w naszym TEMACIE
Posiadam części do N14.

Awatar użytkownika
MRC
fanatyk nissana
Posty: 361
Rejestracja: 2009-12-09, 13:07
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MRC » 2010-01-27, 16:16

Bardzo ładna honda ;) gratulacje swapa jedyna słuszna droga modyfikacji... też jestem ciekaw jak by wyglądał start z jakimś lekko dłubniętym GTi :D jak sprawuje się ten zestawik koni ? z tego co pamiętam kiedyś na forum hondy był w zakupach grupowych za naprawdę małą kasę... szkoda że do sunny nie ma takich fantów...

ps. Jakie teraz kółko wleci na lato :-> pewnie jakaś lekka 15' :P

Prono
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2009-12-15, 13:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Prono » 2010-01-27, 18:40

merid, no hej hej ja tu jestem od zawsze :-P
No prawie ;)
Kiedyś miałem w rodzinie Almerę, to się zapisałem do nissanklubu a teraz wyszlo jak wyszło i przeniosłem się tu. Bo pomimo sprzedania Almery, ciągle zaglądałem i czytałem forum :]

MRC, felga na lato... 15" nie, jednak jakiś tam lansik musi być, więc będzie 16" ale w miarę lekkie:
Drag Wheels DR9:
Obrazek

A zawieszenie sprawuje się bardzo dobrze, autko bardzo dobrze sie prowadzi i regulacja twardości amorów jest calkiem duża.
BTW. felgi też z grupowego na Civicklubie ;)
Mój drapacz szos:
viewtopic.php?t=1278

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-01-27, 19:10

Co do porównania lekko długniętego Sunny (~160KM) do 160 konnego b16a2 to ciełem się parę razy i zawsze byłem z przodu. Kolega musiał by się sprawdzić z jakimś Sunnym SR16 to było by wiarygodne porównanie z masą i pojemnością ale pamiętając Coobcia Sunny SR16 to on był jednak delikatnie szybsze niż mój 2.0.

A tak poza tym to gratuluję auta i życzę powodzenia w dalszych modyfikacjach :-)
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-01-28, 00:03

Fajna utrzymana i zadbana Honda :)
Przeanalizowałem wszystkie wykresy jakie zapodałeś i słabo w dole z Nm no ale tak H... mają w stosunku do Nissanów ale za to się kręcą pięknie...
Ciekawy jest wykres z V-tecem doł bardzo słaby - wartości Nm minimalnie wyższe jak w seryjnym silniku 1,4 Nissana a na zmiennej fazie jakby turbo się załączyło... Czy nie zapóźno ten V-tec się odpala, po zmianie biegów nie wychodzisz z poza niego ?
No i jak widzę przydało by się jakieś strojonko by podnieść wartości momentu i nieco wyprostować te linie.

Ps. Po swapie na 1,6 hamowałes na tym rurowym dolocie i na parówie ??
Planuję Parówę wrzucić do swojego lekko zmodowanego SR20VE które na chwilę obecną ma 225KM i 223Nm na seryjnym dolocie z papierwym filtrem :p
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Prono
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2009-12-15, 13:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Prono » 2010-01-28, 08:52

No cóż, Honda tak ma: muł... muł... pięć i pół :-o

vtec włącza się przy 5500 obr, czyli seryjnie.
Silnik b16a2 ma raczej krótką skrzynię biegów (krótsza jest chyba tylko w TypeR i ew. b18c6 czyli Integra) i raczej nie ma problemów z wypadaniem vteca przy zmianie biegów.
Odcina przy 8200, wystarczy przy ~7500 zmienić bieg, żeby od razu wskoczył na vteca.
Tylko ostatni wykres jest z b-serią na pokładzie, wtedy był krótki dolot AEM, nie parówa.
Kolektora wydechowego jeszcze nie kupiłem do b-serii, tamten co jest na zdjęciach był jeszcze w 1.4.
To jest ostatni wykres jaki mam ale coś hamownia szalała i jestem w stanie uwierzyć dopiero w "Test3"

Obrazek

W nadchodzącym sezonie planuję aftermarketowy kolektor wydechowy, dolotowy + przepustnica i wystrojenie tego.
Zobaczymy wtedy.

W b16 właśnie najbardziej jest odczuwalny moment włączenia się vteca, w b18 już jakoś to nie robi takiego wrażenia.
Na trasie przydał by się regulator vteca, żeby go przesunąć w górę, bo naprawdę nie jest potrzebny tak wcześnie.
Na 5 biegu przy 160km/h włącza się vtec i straszy ludzi :D
Ostatnio zmieniony 2010-01-28, 15:12 przez Prono, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2010-01-28, 10:10

w przypadku VTi to proponuje Ci iść tylko w kolektor np Buddy Club, Spoon, Mugen. Te aftermarketowe z ebay'a walą wykres po całości w dół. Sprawdzone i pewne. Kumpel sobie ściągnął i za chwilę go sprzedał ;-) Tak jak w przypadku SR20 ebay'owe dają poprawe tak do B16 psują. Jeszcze ewentualnie ori z B18.
także podsumowując, szkoda kasy w tym przypadku ;-)
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2010-01-28, 10:57

Bardzo ładna i zadbana Honda ;)

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2010-01-28, 11:57

fakt autko ladne ale jestem ciekaw jakby wyscig z jakims SR16VE wygladal ...

[ Dodano: 2010-01-28, 11:57 ]
szkoda ze u nas zamiast GA16 nie montowali SR16VE duzo mocnych nissankow by jezdzilo po miescie :)

Prono
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2009-12-15, 13:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Prono » 2010-01-28, 15:14

Z kolektorów to przymierzałem się do DC Sporta w miarę tani i z tego co piszą na forach to coś tam daje, co w przypadku b16 to jest już nieźle ;)
Mój drapacz szos:
viewtopic.php?t=1278

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-01-30, 17:31

No ja to na razie ciekaw bym był efektu strojenia CROMEM - jak chesz mam zaufanego chłopaka co stroi Hondy bazując na tym...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Prono
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2009-12-15, 13:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Prono » 2010-02-03, 11:25

Do strojenia jeszcze daleka droga, ale dzięki, będę miał na uwadze, jak będzie już tak daleko z modyfikacjami ;)
Mój drapacz szos:
viewtopic.php?t=1278

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2010-02-18, 09:44

Honda przeistacza sie w bardzo fajne auto! Podoba mi sie droga jaka wybrales w modyfikacjach i wierze ze przeszczep silnika musial dac bardzo satysfakcjonujace doznania z jazdy! :)
pzdr i powodzenia

Prono
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2009-12-15, 13:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Prono » 2010-02-18, 10:14

Oczywiście, wrażenia z jazdy są wywalone w kosmos.
Przez pierwsze 2 miesiące :-P
Teraz już mi mao mao i trzeba kombinować ;)
Jak bym miał drugie auto do jazdy na codzień, to pod maską już by siedział H22A (200 czy tam 220 KM) z Preludy JDM.
Ale kompromis między daily driverem a objeżdżaczem jest osiągnięty... spalanie po mieście w granicach 9l / 100 w zimie to jak dla mnie akceptowalny poziom przy sprawnym przemieszczaniu się, czasem vtecując.
Np. na ostatnim tankowaniu wyszło mi średnie spalanie 8,44l :]
Mój drapacz szos:
viewtopic.php?t=1278

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-02-18, 11:21

Piękna zabawka... ;)

Ale jeszcze troche brakuje jej do naszego kumpla KERMITA HONDZINY co na Łódzkich blaszkach fruwa.

Bardzo ładna, widze ze wklad finansowy jak i zangarzowanie duzo miarą mozna liczyc .

Pozdrawiam.. Oby tak dalej.

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2010-02-18, 11:31

Ryba pisze:Ale jeszcze troche brakuje jej do naszego kumpla KERMITA HONDZINY co na Łódzkich blaszkach fruwa.
Kermit ma D15 a to jest B16 więc nie ma co porównywać, oczywiście na korzyść B16 ;-)
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-02-18, 13:41

Jak bym miał drugie auto do jazdy na codzień, to pod maską już by siedział H22A (200 czy tam 220 KM) z Preludy JDM.
A dlaczego wtedy straciloby wlasciwosci auta do jazdy na codzien?

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2010-02-18, 14:08

dylson pisze:A dlaczego wtedy straciloby wlasciwosci auta do jazdy na codzien?
znajomy ma w V genie jajku H22 i jest problem z trakcją :-/
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-02-18, 17:05

Gdyby gaz dzialal w systemie 0-1 to bylby problem.

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2010-02-19, 17:34

Fakt ze nie jestem znawca jesli chodzi o spalanie silnikow Hondy ale czy roznica przy h22 bylaby az tak porazajaca? Rozumiem ze gdyby butowac nonstop to pewnie by wypil ale przy normalnej jezdzie powinien chyba palic tyle co kazde inne 2.2l?

Prono
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2009-12-15, 13:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Prono » 2010-03-09, 14:36

Nadmiar mocy to nie problem, nawet autem 500KM i więcej da się normalnie jeździć, pedał gazu to nie przycisk on/off :D

Ale "każde normalne 2.2l" spali więcej niż 1.6 i cudów nie ma :D

U nas w klubie KHŚ właśnie rodzi się taki Civiczek jak mój tylko z H22 pod maską.
W bólach się rodzi... ale do przodu ;)

Może kiedyś nawet tak będzie:
http://www.sadistic.pl/umreeee-nie-bedz ... ight=honda

:lol:
Mój drapacz szos:
viewtopic.php?t=1278

Awatar użytkownika
niebieski708
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2010-03-09, 00:02
Lokalizacja: Ciechanów\Legionowo

Post autor: niebieski708 » 2010-03-09, 19:00

Witam, ładna zadbana Hanka :-) powodzenia z modami. Co do H22 to już przezytek, lepszym rozwiazaniem byłby K20 ;-) (jeśli budżet pozwoliłby)
Czy ciemno, czy jasno leci Impreza przez miasto WRRR!!!PSSSS!!! ;D

Prono
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2009-12-15, 13:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Prono » 2010-03-31, 12:52

No i wreszcie się doczekałem...nowy felunek, Drag Wheels DR9 gunmetal z rancikiem :]
Na razie takie poglądowe foto.
Felgi przynajmniej ważą rozsądnie i po zmianie z 14" zimówek nie odczułem zbytnio straty w osiągach ;)

Obrazek

Obrazek

Zmiana jest delikatna w porównaniu z poprzednimi czarnymi felgami ze srebrnym rantem ale jednak teraz jakby więcej szczegółów samej felgi widać.
Podoba mi się i nie mogę się napatrzeć :D

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2010-04-21, 16:26

Autko na żywo prezentuje się super :)) Zdjęcia w pełni nie oddają.
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

Prono
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2009-12-15, 13:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Prono » 2011-03-11, 10:04

Dawno się tu nie udzielałem, bo w sumie nic ciekawego sie nie działo z autem, do niedawna.
Założyłem kolektor dolotowy Skunka.
Dał sporą poprawę elastyczności, stwierdzonej na dupohamowni.
Bo prawdziwa hamownia powiedziała tak:
W przedziale od nisko-średnich obr jest około 15 niutów różnicy, to sporo jak dla mnie.
Trochę góra się popsuła ale mam parę spraw do ogarnięcia jeszcze.
Może jak bym zrobił nadmuch na stożek to byłoby lepiej z mocą.
Dodatkowo katalizator nie pierwszej już świeżości może psuć górę.
Pomyślę nad jakimś test pipem zamiast kata przed kolejnym hamowankiem ;-)
Niebieski wykres dzisiejszy, zielony zaraz po swapie ;-)

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne Marki Aut”