Honda Civic 6gen by Prono
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
Honda Civic 6gen by Prono
MODEL: 1998, HB, 3drz
SILNIK: d14a4 -> b16a2
UKLAD DOLOTOWY: PARÓWA, Kolektor dolotowy Skunk2 Pro Series
UKLAD WYDECHOWY: kolektor seria , wydech jakiś z kwasówki
ELEKTRONIKA i ELEKTRYKA: Strobol Power Team, dołożone halogeny USDM- import własny
UKLAD NAPĘDOWY: sprzęgło Exedy OEM + zamach Fidanza
ZAWIESZENIE: Zestawik Koni Kit 1130; rozpórka przednia górna
UKLAD HAMULCOWY: przód 262mm (był taki w serii), tył 260mm, z ABS
BODY-KIT: Dokładki przód Type R, tył też Spoilerek nad tylną szybą się liczy? Lampy tylne z modelu po lifcie i boczne kierunkowskazy cleary. Grill bez znaczka.
FELGI: Dotz Brands Hath Dark 16". Drugi komplet alu zimowy to pancerne OZ 14". Nie mam stalówek
ŚRODEK: ciężka metalowa gała zmiany biegów
CAR-AUDIO: Radyjko JVC KD-LH911 + wzmak Magnat i jakieś Power Bass i coś tam z JL'a
INNE: Bardzo zadbane autko
MOC: Hamownia powiedziała że pod maską buszują 102 dalmatyńczyki w d14a4, b16 pokazało 162KM
Status: Kumulowanie kasy na dalsze przeróbki.
A teraz czas na obrazki:
Pierwszy upgrade:
Drugi upgrade:
Upgrade drugiego upgrade'u:
Kolejny upgrade:
białe postojówki LED
Kolejny gadżet:
Kolektorek 4-2-1 no name Megan look
Wykresik z hamowni:
Drugi wykresik na seryjnym dolocie + wkładka K&N
Glebka
Docelowo mam nadzieję taki efekt uzyskać:
Kolejny krok w dostosowywaniu mojej furki do tej z obrazka powyżej:
Halogeny!
Aktualny stan furki:
Zegary indiglo Autotechnic 3D:
Taśma termoizolacyjna na kolektorze:
Foto by Neo:
Tyłek
Foto by Aro:
Foto by Magiq:
Foto by Siwyv
Dumny posiadacz rikszy:
A tu juz na gotowo:
I wykresik dla potwierdzenia:
Wydeszek:
Tylna dokładka:
B-seria potrzebuje czegoś większego do oddychania:
Kolektor Skunksa na pokładzie:
Ostatni pomiar po zamontowaniu Skunksa, moment wzrósł, ale u góry obrotów coś się psuje:
Na felgach Drag Wheels DR-9 16":
Zegary z CTR:
I to na razie tyle fotostory
Na koniec jeszcze parę fotek do klubowego (KHŚ) kalendarza na 2010:
SILNIK: d14a4 -> b16a2
UKLAD DOLOTOWY: PARÓWA, Kolektor dolotowy Skunk2 Pro Series
UKLAD WYDECHOWY: kolektor seria , wydech jakiś z kwasówki
ELEKTRONIKA i ELEKTRYKA: Strobol Power Team, dołożone halogeny USDM- import własny
UKLAD NAPĘDOWY: sprzęgło Exedy OEM + zamach Fidanza
ZAWIESZENIE: Zestawik Koni Kit 1130; rozpórka przednia górna
UKLAD HAMULCOWY: przód 262mm (był taki w serii), tył 260mm, z ABS
BODY-KIT: Dokładki przód Type R, tył też Spoilerek nad tylną szybą się liczy? Lampy tylne z modelu po lifcie i boczne kierunkowskazy cleary. Grill bez znaczka.
FELGI: Dotz Brands Hath Dark 16". Drugi komplet alu zimowy to pancerne OZ 14". Nie mam stalówek
ŚRODEK: ciężka metalowa gała zmiany biegów
CAR-AUDIO: Radyjko JVC KD-LH911 + wzmak Magnat i jakieś Power Bass i coś tam z JL'a
INNE: Bardzo zadbane autko
MOC: Hamownia powiedziała że pod maską buszują 102 dalmatyńczyki w d14a4, b16 pokazało 162KM
Status: Kumulowanie kasy na dalsze przeróbki.
A teraz czas na obrazki:
Pierwszy upgrade:
Drugi upgrade:
Upgrade drugiego upgrade'u:
Kolejny upgrade:
białe postojówki LED
Kolejny gadżet:
Kolektorek 4-2-1 no name Megan look
Wykresik z hamowni:
Drugi wykresik na seryjnym dolocie + wkładka K&N
Glebka
Docelowo mam nadzieję taki efekt uzyskać:
Kolejny krok w dostosowywaniu mojej furki do tej z obrazka powyżej:
Halogeny!
Aktualny stan furki:
Zegary indiglo Autotechnic 3D:
Taśma termoizolacyjna na kolektorze:
Foto by Neo:
Tyłek
Foto by Aro:
Foto by Magiq:
Foto by Siwyv
Dumny posiadacz rikszy:
A tu juz na gotowo:
I wykresik dla potwierdzenia:
Wydeszek:
Tylna dokładka:
B-seria potrzebuje czegoś większego do oddychania:
Kolektor Skunksa na pokładzie:
Ostatni pomiar po zamontowaniu Skunksa, moment wzrósł, ale u góry obrotów coś się psuje:
Na felgach Drag Wheels DR-9 16":
Zegary z CTR:
I to na razie tyle fotostory
Na koniec jeszcze parę fotek do klubowego (KHŚ) kalendarza na 2010:
Ostatnio zmieniony 2011-09-27, 22:48 przez Prono, łącznie zmieniany 13 razy.
No jeszcze nie spotkałem żadnego GTI na drodze...niestety.
Ale raczej wygrałby masą i pojemnością
Ale raczej wygrałby masą i pojemnością
Mój drapacz szos:
viewtopic.php?t=1278
viewtopic.php?t=1278
Zadbane autko i widzę, że przynosi radość właścicielowi
Co do ustawki to swoim GTi niezestrojonym (miał wtedy 147KM 171NM) cyklicznie ustawiałem się z kumplem jego VTi w V genie (jajko), u niego było wtedy około 165KM i tylko minimalnie zostawałem w tyle. Biorąc pod uwagę, że to VI gen który jest cięższy od V to myślę że wynik Civic vs Sunny byłby z przewagą dla Sunny. Ale pomodzisz trochę to będzie czym śmigać Silnik podatny na mody, choć momentu mu zawsze będzie niestety brakować z racji pojemności.
Powodzenia w dalszych pracach
Co do ustawki to swoim GTi niezestrojonym (miał wtedy 147KM 171NM) cyklicznie ustawiałem się z kumplem jego VTi w V genie (jajko), u niego było wtedy około 165KM i tylko minimalnie zostawałem w tyle. Biorąc pod uwagę, że to VI gen który jest cięższy od V to myślę że wynik Civic vs Sunny byłby z przewagą dla Sunny. Ale pomodzisz trochę to będzie czym śmigać Silnik podatny na mody, choć momentu mu zawsze będzie niestety brakować z racji pojemności.
Powodzenia w dalszych pracach
Witam kolege z hondy slask
Co tu przywioło cię
Na śląsku nie mamy fajnego gti który by mógł z toba pojechać
Co tu przywioło cię
Na śląsku nie mamy fajnego gti który by mógł z toba pojechać
blabla przyjedź na najbliższy spot comiesięczny o 19:00. Info w naszym TEMACIE
Posiadam części do N14.
Posiadam części do N14.
Bardzo ładna honda gratulacje swapa jedyna słuszna droga modyfikacji... też jestem ciekaw jak by wyglądał start z jakimś lekko dłubniętym GTi jak sprawuje się ten zestawik koni ? z tego co pamiętam kiedyś na forum hondy był w zakupach grupowych za naprawdę małą kasę... szkoda że do sunny nie ma takich fantów...
ps. Jakie teraz kółko wleci na lato pewnie jakaś lekka 15'
ps. Jakie teraz kółko wleci na lato pewnie jakaś lekka 15'
merid, no hej hej ja tu jestem od zawsze
No prawie
Kiedyś miałem w rodzinie Almerę, to się zapisałem do nissanklubu a teraz wyszlo jak wyszło i przeniosłem się tu. Bo pomimo sprzedania Almery, ciągle zaglądałem i czytałem forum
MRC, felga na lato... 15" nie, jednak jakiś tam lansik musi być, więc będzie 16" ale w miarę lekkie:
Drag Wheels DR9:
A zawieszenie sprawuje się bardzo dobrze, autko bardzo dobrze sie prowadzi i regulacja twardości amorów jest calkiem duża.
BTW. felgi też z grupowego na Civicklubie
No prawie
Kiedyś miałem w rodzinie Almerę, to się zapisałem do nissanklubu a teraz wyszlo jak wyszło i przeniosłem się tu. Bo pomimo sprzedania Almery, ciągle zaglądałem i czytałem forum
MRC, felga na lato... 15" nie, jednak jakiś tam lansik musi być, więc będzie 16" ale w miarę lekkie:
Drag Wheels DR9:
A zawieszenie sprawuje się bardzo dobrze, autko bardzo dobrze sie prowadzi i regulacja twardości amorów jest calkiem duża.
BTW. felgi też z grupowego na Civicklubie
Mój drapacz szos:
viewtopic.php?t=1278
viewtopic.php?t=1278
Co do porównania lekko długniętego Sunny (~160KM) do 160 konnego b16a2 to ciełem się parę razy i zawsze byłem z przodu. Kolega musiał by się sprawdzić z jakimś Sunnym SR16 to było by wiarygodne porównanie z masą i pojemnością ale pamiętając Coobcia Sunny SR16 to on był jednak delikatnie szybsze niż mój 2.0.
A tak poza tym to gratuluję auta i życzę powodzenia w dalszych modyfikacjach
A tak poza tym to gratuluję auta i życzę powodzenia w dalszych modyfikacjach
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Fajna utrzymana i zadbana Honda
Przeanalizowałem wszystkie wykresy jakie zapodałeś i słabo w dole z Nm no ale tak H... mają w stosunku do Nissanów ale za to się kręcą pięknie...
Ciekawy jest wykres z V-tecem doł bardzo słaby - wartości Nm minimalnie wyższe jak w seryjnym silniku 1,4 Nissana a na zmiennej fazie jakby turbo się załączyło... Czy nie zapóźno ten V-tec się odpala, po zmianie biegów nie wychodzisz z poza niego ?
No i jak widzę przydało by się jakieś strojonko by podnieść wartości momentu i nieco wyprostować te linie.
Ps. Po swapie na 1,6 hamowałes na tym rurowym dolocie i na parówie
Planuję Parówę wrzucić do swojego lekko zmodowanego SR20VE które na chwilę obecną ma 225KM i 223Nm na seryjnym dolocie z papierwym filtrem
Przeanalizowałem wszystkie wykresy jakie zapodałeś i słabo w dole z Nm no ale tak H... mają w stosunku do Nissanów ale za to się kręcą pięknie...
Ciekawy jest wykres z V-tecem doł bardzo słaby - wartości Nm minimalnie wyższe jak w seryjnym silniku 1,4 Nissana a na zmiennej fazie jakby turbo się załączyło... Czy nie zapóźno ten V-tec się odpala, po zmianie biegów nie wychodzisz z poza niego ?
No i jak widzę przydało by się jakieś strojonko by podnieść wartości momentu i nieco wyprostować te linie.
Ps. Po swapie na 1,6 hamowałes na tym rurowym dolocie i na parówie
Planuję Parówę wrzucić do swojego lekko zmodowanego SR20VE które na chwilę obecną ma 225KM i 223Nm na seryjnym dolocie z papierwym filtrem
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
No cóż, Honda tak ma: muł... muł... pięć i pół
vtec włącza się przy 5500 obr, czyli seryjnie.
Silnik b16a2 ma raczej krótką skrzynię biegów (krótsza jest chyba tylko w TypeR i ew. b18c6 czyli Integra) i raczej nie ma problemów z wypadaniem vteca przy zmianie biegów.
Odcina przy 8200, wystarczy przy ~7500 zmienić bieg, żeby od razu wskoczył na vteca.
Tylko ostatni wykres jest z b-serią na pokładzie, wtedy był krótki dolot AEM, nie parówa.
Kolektora wydechowego jeszcze nie kupiłem do b-serii, tamten co jest na zdjęciach był jeszcze w 1.4.
To jest ostatni wykres jaki mam ale coś hamownia szalała i jestem w stanie uwierzyć dopiero w "Test3"
W nadchodzącym sezonie planuję aftermarketowy kolektor wydechowy, dolotowy + przepustnica i wystrojenie tego.
Zobaczymy wtedy.
W b16 właśnie najbardziej jest odczuwalny moment włączenia się vteca, w b18 już jakoś to nie robi takiego wrażenia.
Na trasie przydał by się regulator vteca, żeby go przesunąć w górę, bo naprawdę nie jest potrzebny tak wcześnie.
Na 5 biegu przy 160km/h włącza się vtec i straszy ludzi
vtec włącza się przy 5500 obr, czyli seryjnie.
Silnik b16a2 ma raczej krótką skrzynię biegów (krótsza jest chyba tylko w TypeR i ew. b18c6 czyli Integra) i raczej nie ma problemów z wypadaniem vteca przy zmianie biegów.
Odcina przy 8200, wystarczy przy ~7500 zmienić bieg, żeby od razu wskoczył na vteca.
Tylko ostatni wykres jest z b-serią na pokładzie, wtedy był krótki dolot AEM, nie parówa.
Kolektora wydechowego jeszcze nie kupiłem do b-serii, tamten co jest na zdjęciach był jeszcze w 1.4.
To jest ostatni wykres jaki mam ale coś hamownia szalała i jestem w stanie uwierzyć dopiero w "Test3"
W nadchodzącym sezonie planuję aftermarketowy kolektor wydechowy, dolotowy + przepustnica i wystrojenie tego.
Zobaczymy wtedy.
W b16 właśnie najbardziej jest odczuwalny moment włączenia się vteca, w b18 już jakoś to nie robi takiego wrażenia.
Na trasie przydał by się regulator vteca, żeby go przesunąć w górę, bo naprawdę nie jest potrzebny tak wcześnie.
Na 5 biegu przy 160km/h włącza się vtec i straszy ludzi
Ostatnio zmieniony 2010-01-28, 15:12 przez Prono, łącznie zmieniany 1 raz.
w przypadku VTi to proponuje Ci iść tylko w kolektor np Buddy Club, Spoon, Mugen. Te aftermarketowe z ebay'a walą wykres po całości w dół. Sprawdzone i pewne. Kumpel sobie ściągnął i za chwilę go sprzedał Tak jak w przypadku SR20 ebay'owe dają poprawe tak do B16 psują. Jeszcze ewentualnie ori z B18.
także podsumowując, szkoda kasy w tym przypadku
także podsumowując, szkoda kasy w tym przypadku
Z kolektorów to przymierzałem się do DC Sporta w miarę tani i z tego co piszą na forach to coś tam daje, co w przypadku b16 to jest już nieźle
Mój drapacz szos:
viewtopic.php?t=1278
viewtopic.php?t=1278
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
No ja to na razie ciekaw bym był efektu strojenia CROMEM - jak chesz mam zaufanego chłopaka co stroi Hondy bazując na tym...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Do strojenia jeszcze daleka droga, ale dzięki, będę miał na uwadze, jak będzie już tak daleko z modyfikacjami
Mój drapacz szos:
viewtopic.php?t=1278
viewtopic.php?t=1278
Oczywiście, wrażenia z jazdy są wywalone w kosmos.
Przez pierwsze 2 miesiące
Teraz już mi mao mao i trzeba kombinować
Jak bym miał drugie auto do jazdy na codzień, to pod maską już by siedział H22A (200 czy tam 220 KM) z Preludy JDM.
Ale kompromis między daily driverem a objeżdżaczem jest osiągnięty... spalanie po mieście w granicach 9l / 100 w zimie to jak dla mnie akceptowalny poziom przy sprawnym przemieszczaniu się, czasem vtecując.
Np. na ostatnim tankowaniu wyszło mi średnie spalanie 8,44l
Przez pierwsze 2 miesiące
Teraz już mi mao mao i trzeba kombinować
Jak bym miał drugie auto do jazdy na codzień, to pod maską już by siedział H22A (200 czy tam 220 KM) z Preludy JDM.
Ale kompromis między daily driverem a objeżdżaczem jest osiągnięty... spalanie po mieście w granicach 9l / 100 w zimie to jak dla mnie akceptowalny poziom przy sprawnym przemieszczaniu się, czasem vtecując.
Np. na ostatnim tankowaniu wyszło mi średnie spalanie 8,44l
Mój drapacz szos:
viewtopic.php?t=1278
viewtopic.php?t=1278
Nadmiar mocy to nie problem, nawet autem 500KM i więcej da się normalnie jeździć, pedał gazu to nie przycisk on/off
Ale "każde normalne 2.2l" spali więcej niż 1.6 i cudów nie ma
U nas w klubie KHŚ właśnie rodzi się taki Civiczek jak mój tylko z H22 pod maską.
W bólach się rodzi... ale do przodu
Może kiedyś nawet tak będzie:
http://www.sadistic.pl/umreeee-nie-bedz ... ight=honda
Ale "każde normalne 2.2l" spali więcej niż 1.6 i cudów nie ma
U nas w klubie KHŚ właśnie rodzi się taki Civiczek jak mój tylko z H22 pod maską.
W bólach się rodzi... ale do przodu
Może kiedyś nawet tak będzie:
http://www.sadistic.pl/umreeee-nie-bedz ... ight=honda
Mój drapacz szos:
viewtopic.php?t=1278
viewtopic.php?t=1278
- niebieski708
- nowy na forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 2010-03-09, 00:02
- Lokalizacja: Ciechanów\Legionowo
No i wreszcie się doczekałem...nowy felunek, Drag Wheels DR9 gunmetal z rancikiem
Na razie takie poglądowe foto.
Felgi przynajmniej ważą rozsądnie i po zmianie z 14" zimówek nie odczułem zbytnio straty w osiągach
Zmiana jest delikatna w porównaniu z poprzednimi czarnymi felgami ze srebrnym rantem ale jednak teraz jakby więcej szczegółów samej felgi widać.
Podoba mi się i nie mogę się napatrzeć
Na razie takie poglądowe foto.
Felgi przynajmniej ważą rozsądnie i po zmianie z 14" zimówek nie odczułem zbytnio straty w osiągach
Zmiana jest delikatna w porównaniu z poprzednimi czarnymi felgami ze srebrnym rantem ale jednak teraz jakby więcej szczegółów samej felgi widać.
Podoba mi się i nie mogę się napatrzeć
Dawno się tu nie udzielałem, bo w sumie nic ciekawego sie nie działo z autem, do niedawna.
Założyłem kolektor dolotowy Skunka.
Dał sporą poprawę elastyczności, stwierdzonej na dupohamowni.
Bo prawdziwa hamownia powiedziała tak:
W przedziale od nisko-średnich obr jest około 15 niutów różnicy, to sporo jak dla mnie.
Trochę góra się popsuła ale mam parę spraw do ogarnięcia jeszcze.
Może jak bym zrobił nadmuch na stożek to byłoby lepiej z mocą.
Dodatkowo katalizator nie pierwszej już świeżości może psuć górę.
Pomyślę nad jakimś test pipem zamiast kata przed kolejnym hamowankiem
Niebieski wykres dzisiejszy, zielony zaraz po swapie
Uploaded with ImageShack.us
Założyłem kolektor dolotowy Skunka.
Dał sporą poprawę elastyczności, stwierdzonej na dupohamowni.
Bo prawdziwa hamownia powiedziała tak:
W przedziale od nisko-średnich obr jest około 15 niutów różnicy, to sporo jak dla mnie.
Trochę góra się popsuła ale mam parę spraw do ogarnięcia jeszcze.
Może jak bym zrobił nadmuch na stożek to byłoby lepiej z mocą.
Dodatkowo katalizator nie pierwszej już świeżości może psuć górę.
Pomyślę nad jakimś test pipem zamiast kata przed kolejnym hamowankiem
Niebieski wykres dzisiejszy, zielony zaraz po swapie
Uploaded with ImageShack.us