Strona 1 z 2

[N14]GA14DS, GA16DS - Dolocik

: 2009-12-28, 23:48
autor: aBa
Witam,po zakupie auto miało już stożek,lecz ten stożek jest wsadzony po prostu na koniec rury ssącej orginalnej obudowy filtra(okrągła),a noszę się z zamiarami włożenia Bloss'u,więc trzeba przeprojektować dolot na power rurach i łącznikach silikonowych.
Pytanie nr 1 - Jak wyciągnąć tą "szpilkę" wystającą z gaźnika do przykręcenia fabrycznej obudowy?
Pytanie nr 2 - gdzie kupić łączniki silikonowe,żeby nie były "kupą" czy te z allegro po 25pln/szt. mogą być?
Pytanie nr 3 - czy oprócz filterka na odpowietrznik głowicy trzeba coś jeszcze wymieniać/usuwać??Np. EGR,przerabiać podciśnienia?

: 2009-12-29, 00:07
autor: rz
Podcisnienia zatykasz. EGR zaslepiasz a szpilke na srodku gaznika zostawiasz bo dzieki niej kolanko trzyma sie na gazniku (przykrecasz je od gory). Gaznik ma bardzo maly rant na ktorym kiepsko trzyma sie owe kolanko

Cos takiego:
Obrazek

: 2009-12-29, 01:00
autor: ciapek
Tą szpilkę wykręć i dorób z rury grubościennej redukcje na gaźnik cyknę fotkę jak takie coś wygląda u mnie.
No i wystrugałem(ulepiłem) z oryginalnej puszki dolot z przed zderzaka, pochwale się jak tylko znajdę fotki :roll:

: 2009-12-29, 01:19
autor: MacGayver
W swoim poprzednim Nismo zrobiłem taki dolocik, aparat wtryskowy również od góry

Obrazek

: 2009-12-29, 03:00
autor: aBa
rz pisze:Podcisnienia zatykasz. EGR zaslepiasz a szpilke na srodku gaznika zostawiasz bo dzieki niej kolanko trzyma sie na gazniku (przykrecasz je od gory).
A jak ze szczelnością?Nie ma przedmuchu na tym miejscu?Ewentualnie czym to uszczelnić??

: 2009-12-29, 06:45
autor: marceli
aBa pisze:A jak ze szczelnością?Nie ma przedmuchu na tym miejscu?Ewentualnie czym to uszczelnić??
aBa ja bym sobie tą szpilkę darował bo jak nie masz już filtra na gaźniku to ona jest zbędna.

Dasz dobre kolanko,jeśli się słabo zaciśnie na rancie gaźnika to faktycznie tulejeczke dorobić i będzie ok.

Ja bym tak zrobił.

A i co do stożka jeśli chcesz go mieć to raczej umieść go gdzieś niżej bądź tak żeby nie ssal ciepłego powietrza.
Teraz to jeszcze ok ale w lecie będzie tylko gorące zaciągał.
A jak wiadomo gorącego nie chcemy z wiadomych powodów.

: 2009-12-29, 23:14
autor: johny_fellow
Zostaw tą szpilę. Zawsze to jakieś dodatkowe zabezpieczenie kolanka przed spadnięciem etc.

Ja w GA16DS mialem na gaźniku grubą redukcję gumową 62-75mm, kolano 90°, rurę niklowaną 50cm i stożek K&N RC3250 za akumulatorem. Do tego miałem rurę wentylacyjną fi100 pociągniętą z okolic zderzaka (otwór przy zderzaku był dodatkowo osłonięty lekką siateczką żeby większe śmieci, owady etc. zatrzymywać), do stożka. Tak żeby dawało jakieś zimne powietrze. Pięknie to gadało :mrgreen:
Oczywiście wszystkie EGR'y, AIF'y itp. pierdoły były pozaślepiane.

: 2009-12-30, 13:18
autor: aBa
Ok,to znaczy ze będe musiał ogarnąć dwie szkoły ;).A jak z kolankiem te z Alledrogo mogą być??

: 2009-12-30, 13:54
autor: rz
Kolanko moze byc nawet PCV jesli je dobrze uszczelnisz i zamocujesz. Moze byc Jacky za 25zl i inne tego typu wynalazki. Srednica musi sie mniej wiecej zgadzac a jak nie to redukcja.

: 2010-02-03, 12:27
autor: Szymeq
Co prawda micra ale CAI wykonany ( tymczasowo) z pcv kanalizacyjnego :lol:

: 2010-02-03, 12:52
autor: rz
Jak sie dotnie te kolnierze na rurce, pomaluje ja cala i dorzuci gumowe kolanka to wcale nie widac, ze to PCV :)

: 2010-02-03, 12:55
autor: Szymeq
No tak ale ja nie miałem kolanek tych ladnych i po całości poleciałem z wod-kan 8-)

: 2010-02-03, 13:27
autor: rz
Jesli dziala to czym sie przejmowac? Moze nie wyglada nadzwyczaj estetycznie ale spelnia swoja role. Ponadto sie je doskonale docina. Dla mnie pomysl wykorzystania PCV jak najbardziej na miejscu

pzdr
rz

: 2010-04-04, 21:39
autor: scubzik
Przeszukałem furum (i tu i "stare" ) i generalnie słabo się ludzie wypowiadają nt. blosa przy gaźniku i modyfikacji dolotu ..
Mocno się nad tym zastanawiam, bo w moim GA14DS już zmieniłem wydech i jest lepiej.. Myślę o zaślepieniu EGR (kolektor już mam od 1,6 bo oryginalnie wydech miał dwa katy!!) Zastanawiam się poważnie nad wywaleniem talerza i oryginalnych rur dolotu .. i wstawieniem nawet rury pcv.. z blosem po środku ..
Czy jest sens takich zabaw (kosztowo i osiągowo ?)
Czy spalanie podniesie się podle > (teraz pali od 8 do 10 gazu ... w zależności od tyrania i typu jazdy)
Martwi mnie jeszcze jedna rzecz.. w obecnej instalacji opartej o parownik Landirenzo mam taki myk że auto na zimnym nie jedzie na gazie .. ma tak słabe obroty że gaśnie ..( a na benzynie go zalewa) - po rozgrzaniu gaz wraca do normy (benzyna nie !). .Czy Blos będzie miał jakiś wpływ?? Podejrzenie pada na gaźnik.. a blosem i tak go nie "ominę"
? Doradźcie..

: 2010-04-04, 23:25
autor: rz
scubzik, twoj podpis mnie rozsmieszyl :) ty lepiej uwazaj na moja zlo :)

a co do tematu... auto na blosie odzywa. wiekszosc bolaczek jakie ma na mikserze nie ma miejsca. chcialbym wiedziec kto sie tak niepochlebnie wypowiada o blosie... z checia bym im w twarz powiedzial, ze p.....la ze tak powiem glupoty :) blos to proste jak budowa cepa urzadzenie ktore dziala cuda przy lpg. na twoim miejscu bym sie nie zastanawial... a mowi ci ty byly uzytkownik tego wynalazku

pzdr
rz

: 2010-04-05, 00:41
autor: ciapek
rz pisze:blos to proste jak budowa cepa urzadzenie ktore dziala cuda przy lpg.
x2
Amen

Co do przelewania benzyny to jakiś czujnik w gaźniku, ms90 miał to samo zresztą ja też. wymieniłem gaźnik z jakiegoś niemca co nie widział LPG i jest git, co prawda 1.6 ale paliwka nie brakuje nawet na wys. obrotach :mrgreen:

Osobiście wolałbym puszkę z 2.0, papierowy filtr i na łącznikach od "jacky" bo stożek hałasuje co przeszkadza w trasie. ba nawet jest głośniejszy od repliki apex'i N1 z zatyczką. :-/

Do doprowadzenia powietrza pociąłem ori. rurę, prawie niewidoczna. powyżej 120km/h auto odżyło i to bardzo na zimówkach 160km/h (w 4 osoby po 90 kg) to nie problem na zwykłej drodze. 8-)

: 2010-04-05, 12:07
autor: scubzik
Rz źle się wyraziłem mówiąc "słabo się ludzie wypowiadają nt. blosa przy gaźniku i modyfikacji dolotu"
Chodziło mi o to że większość postów traktuje wyłącznie o wtryskach ... a mój DS jest jakby ..."niedoceniany" :))
Martwi mnie kilka tematów ..
1. Co z zrobić rurkami podciśnienia po zdjęciu oryginalnego dolotu i filtra -- czy wystarczy zaślepić ?(tam jest przewód który biegnie od kolektora dolotowego poprzez czujnik temperatury w filtrze aż do "przełącznika" kanałów dolotu : "ciepłe, zimne powietrze - steruje klapką przepływu ...
2. Co zrobić z tą króciótką rurką odmy idącą od obudowy filtra do pokrywy zaworów - czy też zaślepić ?? (chodzi o skutki)
3. Rozumiem że blos działa jak przepustnica więc nie ma potrzeby ograniczać dolotu powietrza jak to ma miejsce teraz u mnie (zaślepiony jest wlot dolotu a dziurę gazownicy wycieli na kolanku.. wszystko po to aby powietrze nie "zdmuchnęło" gazu . .
4. Czy nie popitraszą się wolne obroty i "jałowy" ?

Niestety nie jeżdże sam autem . i nie mogę pozwolić sobie na "awarie" ... Mżonka mnie zamorduje jak coś się z autem w czasie drogi stanie :)))). Obecnie i tak póki co zmagam się z padaniem obrotów na zimnym silniku .. . :))

PS: Hehhe ... widzę że skrypcik działa :))))

: 2010-04-05, 12:24
autor: rz
scubzik pisze: Martwi mnie kilka tematów ..
1. Co z zrobić rurkami podciśnienia po zdjęciu oryginalnego dolotu i filtra -- czy wystarczy zaślepić ?(tam jest przewód który biegnie od kolektora dolotowego poprzez czujnik temperatury w filtrze aż do "przełącznika" kanałów dolotu : "ciepłe, zimne powietrze - steruje klapką przepływu ...
Zaślepić.
scubzik pisze:
2. Co zrobić z tą króciótką rurką odmy idącą od obudowy filtra do pokrywy zaworów - czy też zaślepić ?? (chodzi o skutki)
Odczepicz i puscic luzem ewentualnie dac malutki filterek.
scubzik pisze: 3. Rozumiem że blos działa jak przepustnica więc nie ma potrzeby ograniczać dolotu powietrza jak to ma miejsce teraz u mnie (zaślepiony jest wlot dolotu a dziurę gazownicy wycieli na kolanku.. wszystko po to aby powietrze nie "zdmuchnęło" gazu . .
Jesli gazownik zaslepil ci dolot to ehkm dupa nie gazownik. Nic sie przy gazie nie zaslepia... kwestia dobrego wyregulowania. Przy blosie zadnych klopotow nie ma... regulacja dziecinnie prosta a i montaz rownie latwy.
scubzik pisze: 4. Czy nie popitraszą się wolne obroty i "jałowy" ?
Gorzej niz na mikserze nie bedzie :)
scubzik pisze:
Niestety nie jeżdże sam autem . i nie mogę pozwolić sobie na "awarie" ... Mżonka mnie zamorduje jak coś się z autem w czasie drogi stanie :)))). Obecnie i tak póki co zmagam się z padaniem obrotów na zimnym silniku .. . :))
j/w

pzdr
rz

: 2010-04-05, 12:28
autor: scubzik
scubzik pisze:
2. Co zrobić z tą króciótką rurką odmy idącą od obudowy filtra do pokrywy zaworów - czy też zaślepić ?? (chodzi o skutki)
Odczepicz i puscic luzem ewentualnie dac malutki filterek.


A nie będzie pluł olejem ??? i jaki filterek ???

: 2010-04-05, 12:41
autor: rz
Jesli bedzie plul olejem (a lekko moze) to ja zdecydowanie wole aby robil to gdzies w przestrzen niz do dolotu ;)
A filterki sa np na allegro - takie male simoty np
Mozesz ewentualnie (jesli bedzie widoczny olej) wlozyc ja do buteleczki

pzdr
rz

: 2010-04-05, 14:33
autor: aBa
http://www.allegro.pl/item949572734_fil ... sport.html
http://www.allegro.pl/item949569824_fil ... sport.html
O takie cuda ;).Wpisz po prostu filtr na domę a wyskoczy Ci cała masa.

: 2010-04-05, 14:51
autor: scubzik
Ta.. już znalazłem :)) czy zakładać taki filterek zaraz za pokrywą zaworów (tam jest ledwi 5-7cm rurki), czy robić wyprowadzenie na dłuższej rurce.. tak żeby nie był w pobliżu pokrywy (temperatura) .. ?

: 2010-04-05, 14:58
autor: rz
Jak chcesz... mozesz go w ogóle nie zakladac

: 2010-04-05, 16:23
autor: dylson
Jesli chodzi o odme proponuje przeczytac ten temat
viewtopic.php?t=1917

: 2010-04-05, 16:30
autor: scubzik
Kurczę .. teraz to zgłupiałem... to można bezpiecznie "uwolnić" odmę w ga14ds czy lepiej przy modzie dolotu zrobić "bocznik" i podpiąć odmę do kanału dolotu przed blosem ? (tak rozumuję że patrząc od strony stożka to kolejność powinna być taka: filtr stożkowy, łącznik elastyczny, odejście do odmy, znowu guma,blos, guma,rura, guma, kolano, gaźnik)

Sorry że może głupio pytam .. ale jestem bardziej obeznany w tematach "innych" aniżeli mechanika i silniki .. :)

: 2010-04-05, 16:59
autor: dylson
Nie wiem jak to dziala w gaznikowym sunny ale w maximie a32 odma nie powinno nic dmuchac a jedynie zasysac, zreszta u mnie wezyk od odmy jest czysciutki co by potwierdzalo, ze nic tamtedy nie dmycha. Dmucha pcv a wlasciwie to kolektor ssacy zaciaga opary z silnika (w silniku wolnossacym w kolektorze ssacym jest podcisnienie). Wiec jesli nie chce sie zeby syf lecial w dolot mozna dac szczelnego catch tanka miedzy pcv a kolektor ssacy.

: 2010-04-05, 17:19
autor: scubzik
Ja musze u siebie zobaczyć jak wygląda rurka odmy ... nic nie widziałem żeby sie zapluł olejem .. ale sprawdzę.
Te właśnie pytania trochę mnie martwią .. i powstrzymują chwilowo przed działaniem .. W tym sęk, że przy gaźniku jest od cholery rurek podciśnieniowych i rozkminienie wszystkiego zajmie mi wieki..
Wiem że nie zrobię z 1,4 rakiety .. ale chcę żeby jeżdziło bardzo przyzwoicie..
Podejrzewam że po modach parę kucy może przybyć a i moment się polepszy...
Oryginalnie było ok 75kucy ... może wzrośnie z dyszkę hehhee

: 2010-04-06, 18:40
autor: aBa
scubzik pisze:Oryginalnie było ok 75kucy ... może wzrośnie z dyszkę hehhee
Szczerze wątpię ;).Osobiście prawdopodobnie będę przerzucał GA16 do siebie.
Ostatnio wpadł mi poroniony pomysł,który alfabox już zrealizował,a i ja chciałem realizować w swojej starej k10,mianowicie jako że mam gaźnik na który jestem skazany,to dlaczego nie zastąpić go 4-ema gaźnikami od motocykla?Tylko jak zachowa się przy 4 gaziorach bloss,czy nie będzie to za dużo do ogarnięcia?

: 2010-04-15, 23:03
autor: roshi
u mnie w ga14de ten wilterek z filcy od odmy tez jest zapluty taką mazią (jakby olej z wodą). przeczytałem temat o odmie ale za dużo tam namieszane z innymi silnikami, w maximie ponoć odma zasysa??? czy mógłby ktoś mi wyklarowac sytuację czy mogę wężyk z pokrywy zaworowej zamiast do obudowy filtra powietrza puścić luźno pod silnik????


pozdrawiam
roshi

: 2010-04-16, 07:48
autor: scubzik
Yo
Wczoraj zasięgnąłem info u MacGayvera i podobno z odmą jest tak, że najlepiej wpiąć ją w "nowy" dolot między blosem a gaźnikiem (w moim wypadku czyli przy silniku DS).. sądziłem że lepiej za filtrem .. a tu proszę .. niespodzianka :)