Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

KOMPRESOR do sr20

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2010-02-06, 15:43

tyle ze jak kompresor się wyłącza to zauważ jaki dług dolot sie robi :-?
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-02-07, 00:57

Co w z tym odcinaniem kompresora niech pracuje cały czas...
Jedynie blow offa można dać by smutno nie było i na dłużej nam on posłużył...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
theant
wiem o czym pisze
Posty: 65
Rejestracja: 2009-12-10, 10:59
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Kontakt:

Post autor: theant » 2010-02-07, 19:12

Chłopaki się MadMaxa naoglądali :P
Nissan N16 '01 2.2Di +CAI -EGR
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed

Awatar użytkownika
lukasgt
fanatyk nissana
Posty: 779
Rejestracja: 2009-12-20, 22:26
Lokalizacja: praga północ

Post autor: lukasgt » 2010-03-06, 20:08

niestety w mad maxIE ta fura nie miała prawdziwego kompresora--wszystko było tylko na pokaz a silnik był wolnossący hihi-choć ładnie to sięprezentowało

COOBCIO czekam na skana z tym artykułem micra 1.3 kompressor...
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio

Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2010-03-06, 20:21

lukasgt no jak najbardziej zgodzę się z tobą, ale wersja "działająca" wydaje bardzo świszczący dźwięk co nie za bardzo może się podobać.

Ale sunny z kompresorem nie był taki tragiczny.
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-03-06, 22:12

Ja zaryzykuje, i założę ten kompresor.. jak na razie prace z przygotowaniem samochodu idą mozolnie... przyczyna kasa...

Jeszcze trochę (dużo) brakuje... ale cierpliwości

Awatar użytkownika
theant
wiem o czym pisze
Posty: 65
Rejestracja: 2009-12-10, 10:59
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Kontakt:

Post autor: theant » 2010-03-06, 23:38

lukasgt pisze:niestety w mad maxIE ta fura nie miała prawdziwego kompresora--wszystko było tylko na pokaz a silnik był wolnossący hihi-choć ładnie to sięprezentowało
Dokładnie... Kompresor na potrzeby filmu był uruchamiany z silnika elektrycznego i nie miał absolutnie żadnego wpływu na działanie silnika w tym Fordzie, bodajże Fordzie Falcon XB.

[EDIT]
A to tak w temacie MadMax'a:
http://www.mtv.pl/music/artists/gorilla ... ck-488298/

Ale co tam robił Bruce? :P
Nissan N16 '01 2.2Di +CAI -EGR
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed

tomiw
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-02-06, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomiw » 2010-03-07, 21:52

Ryba pisze:Ja zaryzykuje, i założę ten kompresor.. jak na razie prace z przygotowaniem samochodu idą mozolnie... przyczyna kasa...

Jeszcze trochę (dużo) brakuje... ale cierpliwości
Trzymam kciuki, mnie zostało "tylko" założenie m62.. Prawie rok zbierałem graty ale widzę że teraz najtrudniejsze przede mną.

Awatar użytkownika
lukasgt
fanatyk nissana
Posty: 779
Rejestracja: 2009-12-20, 22:26
Lokalizacja: praga północ

Post autor: lukasgt » 2010-03-08, 22:15

no właśnie w polskich warunkach to założenie kompresora do nissana to działanie pionierskie-i wydaje mi się że rzeczywiście najpierw zbieramy wszystkie potrzebne graty,a potem długo i mozolnie szukamy kogoś kto to zmontuje,hihi
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio

Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-03-09, 02:53

"Szukamy kogoś kto to zmontuje... ??" Chyba jakaś pomyłka... Nie zlecił bym takiej roboty nikomu, własna ingerencaj twórcza pomysłowość oraz odrobina wiedzy i szperania w necie = SUKCES.

Awatar użytkownika
lukasgt
fanatyk nissana
Posty: 779
Rejestracja: 2009-12-20, 22:26
Lokalizacja: praga północ

Post autor: lukasgt » 2010-03-09, 08:33

nono Ryba,czekam z wielką chęcią na wyniki-musisz mieć dobre zaplecze techniczne skoro na to sie sam porywasz :hah:
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio

Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2010-03-09, 09:28

Ryba, z chęcią postoje z boku i popatrzę na projekt :-P
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-03-10, 15:23

Da się rade :P Jak silnik sie przelozylo to i z tym ie powinno byc problemu

[ Dodano: 2010-03-12, 12:55 ]
Małe dzisiejsze grzebanko po necie i proszę ;p

http://www.youtube.com/watch?v=ZZXdxxRmYhA

Coś dla fanatyków Maxim-y

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-04-11, 22:29

Na wczorajszej pojeżdżawce latała jedna Honda z kompresorem, proszę tak ona brzmiała:
http://www.youtube.com/watch?v=FDmkZp5aPyk
http://www.youtube.com/watch?v=LFrORV_FVYQ
http://www.youtube.com/watch?v=Fem_7AKToH0

Brzmiała dokładnie tak jak zatarte łożyszko w alternatorze :P
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2010-04-11, 22:53

Honda Hondą. W Mercach brzmi to lepiej. Jak rybie się uda to......?????
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

tomiw
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-02-06, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomiw » 2010-04-19, 18:20

Ja tą Honde kilka tygodni temu widziałem w krk.

Awatar użytkownika
NOWICJUSZ
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2010-08-08, 15:28
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: NOWICJUSZ » 2010-11-21, 16:33

Moze to glupie jest ale jednak zapytam :-D czy kompresor od klimy po jakichs modach nie dalo by podpasowac :mrgreen: ??

Awatar użytkownika
Jarzyn
fanatyk nissana
Posty: 487
Rejestracja: 2010-01-10, 04:19
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Jarzyn » 2010-11-21, 17:12

NOWICJUSZ pisze:Moze to glupie jest ale jednak zapytam :-D czy kompresor od klimy po jakichs modach nie dalo by podpasowac :mrgreen: ??
Haha, nawet bardzo głupie, oczywiście, że nie ;)
na razie daruj sobie "pomysły" na modyfikacje silnika jakiekolwiek, oczytaj się trochę ;)

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2011-04-16, 19:58

Doszedłem do etapu wyboru kółka na kompresor i teraz tak nie wiem jaką średnicę ma koło pasowe na wale w SR20DE(dostałem info że 36,5cm ale coś duże mi się wydaje). Wyliczyć rozmiar średnicy chciałem z funkcji z obwodu koła. Kompresor ma się kręcić max 12000 bo to taka bezpieczna granica mi się wydaje(mapka na stronie eatona uwzględnia obroty rzędu 13500 ale przy bardzo niskiej sprawności) więc obliczam dla max obrotów 7500 rpm. Zatem 2*Pi*r(kompresora)*12000=2*Pi*r(koła na wale)*7500 i wyliczam z tego r. Dobrze ja to rozumuje? czy jakoś inaczej można to wyliczyć żeby chociaż sprawdzić poprawność tego równania.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2011-04-16, 20:26

No faktycznie wydaje Ci się , prawie taką średnicę to ma felga.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2011-04-16, 23:18

Właśnie dlatego chciałbym żeby mi ktoś zmierzył to koło jeszcze ze swojego źródła...Jeśli ktoś ma koło pasowe które jest na wale to proszę o zmierzenie...
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
podj
fanatyk nissana
Posty: 290
Rejestracja: 2010-01-02, 22:35
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: podj » 2011-04-17, 08:11

wydaje mi się ,że powinno być tak:

n1 - prędkość obrotowa wału silnika
n2 - prędkość obrotowa sprężarki
d1 - średnica koła pasowego kompresora
d2 - średnica koła pasowego wału

(n2/n1)xd1=d2

(12000/7500)xd1=d2

1.6d1=d2

d1=d2/1.6

Awatar użytkownika
bullitt
fanatyk nissana
Posty: 348
Rejestracja: 2009-12-09, 00:38
Lokalizacja: okolice W-wy

Post autor: bullitt » 2011-04-17, 13:57

W primerze p11 od której jeszcze motor mi został koło ma niecałe 16cm średnicy zewnętrznej minus kilka mm rantu na pasek. Z tym że to wersja z dwoma paskami i 16cm ma zewnętrzna część (ta większa).
Była Mazda, był Nissan, był Saab, było Volvo, jest BMW E61

Awatar użytkownika
Jarzyn
fanatyk nissana
Posty: 487
Rejestracja: 2010-01-10, 04:19
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Jarzyn » 2011-04-17, 16:05

Wszystkie SRy mają dwa koła pasowe na wale ;) Mniejsze na wodę i wspomę, większe na altek i ew. klimę.

Moje to większe też ma max średnicę 16 cm, a bez rantu to gdzieś około 15 cm (same rowki).

Awatar użytkownika
bullitt
fanatyk nissana
Posty: 348
Rejestracja: 2009-12-09, 00:38
Lokalizacja: okolice W-wy

Post autor: bullitt » 2011-04-17, 16:11

za wszystkie nie ręcze :) to co mi w garażu zostało tylko mogłem zmierzyć :) no ale tak jak mówisz bez rantu koło 15-15,5 cm średnicy powinno być więc tą wielkość trzeba do obliczeń brać.
Była Mazda, był Nissan, był Saab, było Volvo, jest BMW E61

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2011-05-15, 17:51

Dokładnie podj do takiego samego równania doszedłem r2=1,6*r1

Ok to nie muszę nawet koła zmieniać na kompresorze bo ma 10cm więc powinno pasować wszystko. Dodatkowo properfect ma hybrydę BOV/DV z regulacją upuszczanego powietrza dzięki czemu uzyskujemy efekt turbo gdzie do zadanego ciśnienia powietrze wraca recyrkulacją, a powyżej robi psst :). Mam kilka pytań odnośnie dolotu, mianowicie jak to jest z tym powrotem powietrza od dv bo jedni mówią, że przed przepływką drudzy, że za.Argumentują to objętościami powietrza zmierzonego oraz chwilowym błędnym AFR a co za tym idzie robi się za bogato/ubogo. Ja już osobiście zgłupiałem troszkę i chciałbym poznać wasze opinie. Mam też pytanie odnośnie MBC bo studiując fora to jest sporo informacji jak założyć zaworek w turbo gdzie jest WG, aktuator, w kompresorze natomiast nic takiego nie ma... wystarczy połączenie przewodami przed i za kompresorem? Mam mbc properfekta i tam są 3 króćce i z tego co czytam to jeden się zaślepia, prawda to? Przepraszam za może lamerskie pytanie ale to co robię to jest totalny HM a i ja dopiero raczkuję w temacie...
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2011-05-15, 20:06

W kompresorze boost regulujesz jego obrotami czyli wielkością koła pasowego...

[ Dodano: 2011-05-15, 21:07 ]
No ciekawe kiedy powstanie pierwszy w Polsce Nissan z kompresorem i co osiągnie :) ?
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2011-05-15, 21:15

Tak, ale ja nie chcę 2 razy rozkręcać tego wszystkiego dla samej zmiany koła....Na tym kole powinno dmuchnąć coś koło 0,8 bara, ale ja na początek chcę mniejsze doładowanie żeby taki soft zrobić i wszystkie choroby wieku dziecięcego wyeliminować. W innych markach doładowanych kompresorem zaworki są stosowane ale patentu nikt zdradzić nie chce... chyba po prostu zrobię tak, że zaślepię dolny otworek w w MBC, podepnę kompresor zwykły taki z butlą i manometrem będę dmuchał w jeden króciec 0,4-0,5bara i tak go ustawię...
BTW Coobcio tak wiem, że kołem się reguluje ale zauważ, że powyżej obrotów dla których uzyskujemy max moment kompresor będzie ładował więcej powietrza niż potrzeba i będzie go przeładowywać.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2011-05-15, 21:22

No to bardzo dobrze że przaładowuje - robi się więcej Nm.
W turbo silnikach jak spada ci moment to zeby wyprostować jego krzywą to dmuchasz więcej...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2011-05-15, 21:23

A powiedz mi jak z tym powrotem powietrza?
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”