Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

przerobienie hamulcow, wywalenie abs sunny gti

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
lazik
fanatyk nissana
Posty: 831
Rejestracja: 2012-07-21, 11:54
Lokalizacja: rzeszów

przerobienie hamulcow, wywalenie abs sunny gti

Post autor: lazik » 2013-10-28, 14:30

witam. przeraviam hamulce w sunnym n14 gti. oryginalnie uklad z abs'em. wszystko bylo sprawne, hamulce chodzily bardzo ladnie. obecnie wywalilem pompe absu pompa hamulcowa zostala ta sama, przewody z pompy hamulcowej puszczone w oryginalne trojniki na scianie grodziowej. Wszystko ladnie i pieknie az do czasu odpowietrzania, zaczynam od pompy hamulcowej lecz juz tu pojawia sie problem, jedna osoba pompuje pedal (ciezko zrobic zeby choc troche sie utwardzil) druga luzuje odpowietrznik az spadnie cisnienie tyle ze czynnosc powtarzana wiele razy a mimo to z pompy wydobywaja sie pecherzyki powietrza, jak juz sie uda zeby przestaly sie wydobywac biorr sie za zaciski, od tylnego prawego, lewego tylnego, prawego przedniego, lewego przedniego. nic to wszytko nie daje, ciagle pedal jest bardzo miekki, praktycznie sie nie utwardza, z zadnego zacisku nie wydobywaja sie pecherzyki powietrza. moze mi ktos wyjasnic w czym moze byc probem? pompa hamulcowa podmieniona od auta ktore jezdzi (sunny gti abs) i dalej to samo...
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-10-28, 15:39

Rozumiem że zaciski od rysia p.11 ??
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
lazik
fanatyk nissana
Posty: 831
Rejestracja: 2012-07-21, 11:54
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lazik » 2013-10-28, 15:57

zaciski z n14 gti
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6

Awatar użytkownika
Chochlik
doświadczony forumowicz
Posty: 247
Rejestracja: 2010-11-03, 22:04
Lokalizacja: Sieraków / Berlin

Post autor: Chochlik » 2013-10-28, 22:17

Ostatnio miałem też rozkminę nad odpowietrzaniem hamulców.
Dziwnie w n14 się odpowietrza, bo ciąglę miałem wrażenie że gdzieś jeszcze powietrze jest, a to mylił mnie booster hamulca.
Serwisówka podaje taką kolejność odpowietrzania:
lewy tył
prawy przód
prawy tył
lewy przód
Dziwnie jakoś ale można spróbować :)
Jeśli niebo zwali nam się na głowy, będziemy łapać skowronki!

Awatar użytkownika
lazik
fanatyk nissana
Posty: 831
Rejestracja: 2012-07-21, 11:54
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lazik » 2013-10-28, 22:29

w sumie jest tu uklaf krzyzowy wiec moze ma to jakies znaczenie :) a mozesz powiedziec o co chodzi z tym boosterem?
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6

Awatar użytkownika
Chochlik
doświadczony forumowicz
Posty: 247
Rejestracja: 2010-11-03, 22:04
Lokalizacja: Sieraków / Berlin

Post autor: Chochlik » 2013-10-28, 22:37

Przedtem nie zwróciłem na to uwagi ale jest tak:
powiedzmy lecisz sobie spokojnie i na światłach hamujesz to pedał jest bardziej miękki i bardziej płynnie auto hamuje, ale jak w krótkim czasie puścisz i znów naciśniesz to za drugim naciśnięciem dużo szybciej i mocniej hamuje.
Tylko nie wiem jak to się ma do wywalenia ABSu.
A z czystej ciekawości: masz regulatory siły hamowania w nadkolach tylnych nastawiające się z obciążenia auta?
Jeśli niebo zwali nam się na głowy, będziemy łapać skowronki!

Awatar użytkownika
lazik
fanatyk nissana
Posty: 831
Rejestracja: 2012-07-21, 11:54
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lazik » 2013-10-28, 22:44

mialem zalozone ale po kilku probach odpowietrzenia wykrecilem je i jak sie okazalo we wczesniejszej budzie jezdzilem bez nich i auto sie dobrze zachowywalo, bardzo latwo mi bylo dohamowywac sie lewa :)
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6

Awatar użytkownika
sliwka1232
fanatyk nissana
Posty: 359
Rejestracja: 2012-09-19, 21:50
Lokalizacja: Przeworsk

Post autor: sliwka1232 » 2013-10-28, 23:02

podepne sie, ja wlasnie mam u mnie takie cos ze pedal za drugim razem łapie mocno, czyli rozumiem że tak ma byc? po cholere ten booster? a ja myslalem ze cos mi pompa pada :D

Awatar użytkownika
Chochlik
doświadczony forumowicz
Posty: 247
Rejestracja: 2010-11-03, 22:04
Lokalizacja: Sieraków / Berlin

Post autor: Chochlik » 2013-10-29, 21:49

sliwka1232, takie coś sobie konstruktorzy wymyślili i w nagłych przypadkach ma to sens, kilkanaście milisekund ale zawsze troszkę wcześniej w nagłym przypadku zahamujesz :D

lazik, ja nie miałem problemu przez te regulatory. Ale tak myślę czy ich nie wywalić. A zamiast nich wsadzić na ścianę grodziową ten rozdzielacz (z 2 sekcji pompy na 4 koła) na taki z wersji bez tych obciążeniowych regulatorów. Bo on ma wbudowany tam korektor (pomiędzy wejściami do rozdzielacza jest taki cylinderek).
W załączniku jest na dole zaznaczony ori rozdzielacz i czy ten na górnym zaznaczony spełni rolę tych korektorów obciążeniowych.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Awatar użytkownika
lazik
fanatyk nissana
Posty: 831
Rejestracja: 2012-07-21, 11:54
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lazik » 2013-10-30, 13:50

dobra problem rozwiazany, wszystko z glupiego przeocznia... zaciski przednie byly odwrotnie zalozone, lewy na prawe kolo a prawy na lewe :) tego jeszcze nie bylo... :D
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 997
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2013-10-30, 14:30

Oj uwierz mi było i to nie raz
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
Ulus
fanatyk nissana
Posty: 418
Rejestracja: 2013-04-12, 17:28
Lokalizacja: Poznań / Środa WLKP

Post autor: Ulus » 2013-10-30, 17:03

Ja tak walczyłem z odpowietrzeniem, a to ten tak zwany booster ...
to mi kolego bardzo pomogłeśi do tego nieświadomie ;p
Sprzedam graty do 100nx-a GTI i Primery P11.144

Awatar użytkownika
sliwka1232
fanatyk nissana
Posty: 359
Rejestracja: 2012-09-19, 21:50
Lokalizacja: Przeworsk

Post autor: sliwka1232 » 2013-11-27, 21:17

Chochlik a nie mozna tego tak rozwiazac zeby hamulec był taki caly czas jak jest za drugim uderzeniem w pedał?

Awatar użytkownika
Chochlik
doświadczony forumowicz
Posty: 247
Rejestracja: 2010-11-03, 22:04
Lokalizacja: Sieraków / Berlin

Post autor: Chochlik » 2013-11-27, 22:19

Nie wiem niestety, może ktoś z większą wiedzą się wypowie ;)
Jeśli niebo zwali nam się na głowy, będziemy łapać skowronki!

Awatar użytkownika
lazik
fanatyk nissana
Posty: 831
Rejestracja: 2012-07-21, 11:54
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lazik » 2013-11-30, 08:46

wydaje mi sie ze tylko dobranie innej pompy hamulcowej bo to raczej ona tak dziala, przynajmniej mi sie tak wydaje :)
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6

Awatar użytkownika
elektryk1409
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elektryk1409 » 2013-11-30, 11:26

lazik pisze:wydaje mi sie ze tylko dobranie innej pompy hamulcowej bo to raczej ona tak dziala, przynajmniej mi sie tak wydaje :)
Ja w K11 mam pompę ori z K11, a zaciski z N14 GTI i mam to samo ;)

Awatar użytkownika
lazik
fanatyk nissana
Posty: 831
Rejestracja: 2012-07-21, 11:54
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lazik » 2013-11-30, 13:10

przy ori zaciskach nie miałeś tego? :)
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6

Awatar użytkownika
elektryk1409
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elektryk1409 » 2013-12-02, 16:45

Teraz już nie pamiętam, ale chyba nie

karpiu
nowy na forum
Posty: 18
Rejestracja: 2012-12-16, 18:38
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: karpiu » 2013-12-03, 23:30

Omg a ja też myślałem, że pompę trafia :D Dlatego Lazik mówiłem Ci ze nie jestem pewny tej mojej pompy, a to jakiś gupi booster :P
W n15 tego nie mam, ale z obecnymi heblami pewnie nie ma to i tak znaczenia ;)

Awatar użytkownika
sliwka1232
fanatyk nissana
Posty: 359
Rejestracja: 2012-09-19, 21:50
Lokalizacja: Przeworsk

Post autor: sliwka1232 » 2013-12-08, 21:20

ale ja mam juz inne zaciski z mitsubishi i dalej to samo ;p

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i Hamulce”