przerobienie hamulcow, wywalenie abs sunny gti
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
przerobienie hamulcow, wywalenie abs sunny gti
witam. przeraviam hamulce w sunnym n14 gti. oryginalnie uklad z abs'em. wszystko bylo sprawne, hamulce chodzily bardzo ladnie. obecnie wywalilem pompe absu pompa hamulcowa zostala ta sama, przewody z pompy hamulcowej puszczone w oryginalne trojniki na scianie grodziowej. Wszystko ladnie i pieknie az do czasu odpowietrzania, zaczynam od pompy hamulcowej lecz juz tu pojawia sie problem, jedna osoba pompuje pedal (ciezko zrobic zeby choc troche sie utwardzil) druga luzuje odpowietrznik az spadnie cisnienie tyle ze czynnosc powtarzana wiele razy a mimo to z pompy wydobywaja sie pecherzyki powietrza, jak juz sie uda zeby przestaly sie wydobywac biorr sie za zaciski, od tylnego prawego, lewego tylnego, prawego przedniego, lewego przedniego. nic to wszytko nie daje, ciagle pedal jest bardzo miekki, praktycznie sie nie utwardza, z zadnego zacisku nie wydobywaja sie pecherzyki powietrza. moze mi ktos wyjasnic w czym moze byc probem? pompa hamulcowa podmieniona od auta ktore jezdzi (sunny gti abs) i dalej to samo...
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6
- Chochlik
- doświadczony forumowicz
- Posty: 247
- Rejestracja: 2010-11-03, 22:04
- Lokalizacja: Sieraków / Berlin
Ostatnio miałem też rozkminę nad odpowietrzaniem hamulców.
Dziwnie w n14 się odpowietrza, bo ciąglę miałem wrażenie że gdzieś jeszcze powietrze jest, a to mylił mnie booster hamulca.
Serwisówka podaje taką kolejność odpowietrzania:
lewy tył
prawy przód
prawy tył
lewy przód
Dziwnie jakoś ale można spróbować
Dziwnie w n14 się odpowietrza, bo ciąglę miałem wrażenie że gdzieś jeszcze powietrze jest, a to mylił mnie booster hamulca.
Serwisówka podaje taką kolejność odpowietrzania:
lewy tył
prawy przód
prawy tył
lewy przód
Dziwnie jakoś ale można spróbować
Jeśli niebo zwali nam się na głowy, będziemy łapać skowronki!
- Chochlik
- doświadczony forumowicz
- Posty: 247
- Rejestracja: 2010-11-03, 22:04
- Lokalizacja: Sieraków / Berlin
Przedtem nie zwróciłem na to uwagi ale jest tak:
powiedzmy lecisz sobie spokojnie i na światłach hamujesz to pedał jest bardziej miękki i bardziej płynnie auto hamuje, ale jak w krótkim czasie puścisz i znów naciśniesz to za drugim naciśnięciem dużo szybciej i mocniej hamuje.
Tylko nie wiem jak to się ma do wywalenia ABSu.
A z czystej ciekawości: masz regulatory siły hamowania w nadkolach tylnych nastawiające się z obciążenia auta?
powiedzmy lecisz sobie spokojnie i na światłach hamujesz to pedał jest bardziej miękki i bardziej płynnie auto hamuje, ale jak w krótkim czasie puścisz i znów naciśniesz to za drugim naciśnięciem dużo szybciej i mocniej hamuje.
Tylko nie wiem jak to się ma do wywalenia ABSu.
A z czystej ciekawości: masz regulatory siły hamowania w nadkolach tylnych nastawiające się z obciążenia auta?
Jeśli niebo zwali nam się na głowy, będziemy łapać skowronki!
mialem zalozone ale po kilku probach odpowietrzenia wykrecilem je i jak sie okazalo we wczesniejszej budzie jezdzilem bez nich i auto sie dobrze zachowywalo, bardzo latwo mi bylo dohamowywac sie lewa
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6
- sliwka1232
- fanatyk nissana
- Posty: 359
- Rejestracja: 2012-09-19, 21:50
- Lokalizacja: Przeworsk
- Chochlik
- doświadczony forumowicz
- Posty: 247
- Rejestracja: 2010-11-03, 22:04
- Lokalizacja: Sieraków / Berlin
sliwka1232, takie coś sobie konstruktorzy wymyślili i w nagłych przypadkach ma to sens, kilkanaście milisekund ale zawsze troszkę wcześniej w nagłym przypadku zahamujesz
lazik, ja nie miałem problemu przez te regulatory. Ale tak myślę czy ich nie wywalić. A zamiast nich wsadzić na ścianę grodziową ten rozdzielacz (z 2 sekcji pompy na 4 koła) na taki z wersji bez tych obciążeniowych regulatorów. Bo on ma wbudowany tam korektor (pomiędzy wejściami do rozdzielacza jest taki cylinderek).
W załączniku jest na dole zaznaczony ori rozdzielacz i czy ten na górnym zaznaczony spełni rolę tych korektorów obciążeniowych.
Uploaded with ImageShack.us
lazik, ja nie miałem problemu przez te regulatory. Ale tak myślę czy ich nie wywalić. A zamiast nich wsadzić na ścianę grodziową ten rozdzielacz (z 2 sekcji pompy na 4 koła) na taki z wersji bez tych obciążeniowych regulatorów. Bo on ma wbudowany tam korektor (pomiędzy wejściami do rozdzielacza jest taki cylinderek).
W załączniku jest na dole zaznaczony ori rozdzielacz i czy ten na górnym zaznaczony spełni rolę tych korektorów obciążeniowych.
Uploaded with ImageShack.us
dobra problem rozwiazany, wszystko z glupiego przeocznia... zaciski przednie byly odwrotnie zalozone, lewy na prawe kolo a prawy na lewe tego jeszcze nie bylo...
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6
- sliwka1232
- fanatyk nissana
- Posty: 359
- Rejestracja: 2012-09-19, 21:50
- Lokalizacja: Przeworsk
- elektryk1409
- fanatyk nissana
- Posty: 555
- Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
- Lokalizacja: Poznań
- elektryk1409
- fanatyk nissana
- Posty: 555
- Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
- Lokalizacja: Poznań
- sliwka1232
- fanatyk nissana
- Posty: 359
- Rejestracja: 2012-09-19, 21:50
- Lokalizacja: Przeworsk