Obniżenie zawieszenia
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Sęk w tym, żeby tak umieścić tuleje, co by była nieruchomo. Mam przyjaciela w Olsztynie mazurskim, który amatorsko bawi się w sportach motorowych, od rajdów po rallycross, oni generalnie nie bawią się w takie bzdety, tylko pełne oryginalne gwinty, ciężko jednak czasem z takim pod konkretny samochód. Tu z pomocą właśnie przyszedł taki zestaw, wkładali to do MR2 pierwszej generacji, jak takie zestawy jeszcze były mało dostępne w polsce.
Do rzeczy: Jego zdaniem, jest to w sumie część normalnego zawieszenia gwintowanego, brakuje tylko regulacji amortyzatorem. I właśnie jeżeli się dobrze zamontuje tą tuleję nagwintowaną (oni ją przyspawali do amortyzatora) i nie przesadza się z regulacją, bo właśnie zbyt mocne ściśnięcie, nie dość że powoduje utratę resorowania przez sprężynę, to właśnie jest efekt jak wspomniał Czajnik, spring lata luźno na amortyzatorze co w skrajnych przypadkach powoduje nieprawidłowe osadzenie się sprężyny. Kolejną modyfikacją była wymiana sprężyn, bo oryginalne z zestawu nie spełniały oczekiwań, wtedy też sami doszli do wniosku, że lepiej było samemu wykonać taki zestawik. Dziś już się nie bawią w takie kity, bo dostępność gwintu jest niemal do każdego samochodu, a dla nich cena to drugorzędny parametr.
Jednakże, w jego opinii i jego kolegów z ekipy, na ulicę taki secik jest jak najbardziej godny uwagi, problem w tym tylko by odpowiednio dopasować sprężynę, żeby samochód prowadził się lepiej niż na seryjnym zestawie i do tego dawał regulację.
Wybaczcie za esej, pozdrawiam.
Do rzeczy: Jego zdaniem, jest to w sumie część normalnego zawieszenia gwintowanego, brakuje tylko regulacji amortyzatorem. I właśnie jeżeli się dobrze zamontuje tą tuleję nagwintowaną (oni ją przyspawali do amortyzatora) i nie przesadza się z regulacją, bo właśnie zbyt mocne ściśnięcie, nie dość że powoduje utratę resorowania przez sprężynę, to właśnie jest efekt jak wspomniał Czajnik, spring lata luźno na amortyzatorze co w skrajnych przypadkach powoduje nieprawidłowe osadzenie się sprężyny. Kolejną modyfikacją była wymiana sprężyn, bo oryginalne z zestawu nie spełniały oczekiwań, wtedy też sami doszli do wniosku, że lepiej było samemu wykonać taki zestawik. Dziś już się nie bawią w takie kity, bo dostępność gwintu jest niemal do każdego samochodu, a dla nich cena to drugorzędny parametr.
Jednakże, w jego opinii i jego kolegów z ekipy, na ulicę taki secik jest jak najbardziej godny uwagi, problem w tym tylko by odpowiednio dopasować sprężynę, żeby samochód prowadził się lepiej niż na seryjnym zestawie i do tego dawał regulację.
Wybaczcie za esej, pozdrawiam.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Ja nie, skoro mam gwint na wkładach Bilsteina z regulacja kąta:)DubSon pisze:czajnik, wiem.
Używałbyś czegoś takiego?
http://allegro.pl/uniwersalne-sprezyny- ... 70521.html
- Hahkuh
- fanatyk nissana
- Posty: 2020
- Rejestracja: 2010-05-03, 22:18
- Lokalizacja: Olsztyn / Bartoszyce
- Kontakt:
...chyba wiem o kim mówiszArias pisze:Mam przyjaciela w Olsztynie mazurskim, który amatorsko bawi się w sportach motorowych
-=MY GREEN HORNET=-
______
...nie golę klaty - nie znam się na tym...
"Zwykle nie pijam na trzeźwo..."
______
...nie golę klaty - nie znam się na tym...
"Zwykle nie pijam na trzeźwo..."
To rozwiązanie nosi nazwę coilovers na zachodzie jest to bardzo popularne.
jestem w stanie w przyzwoitej kasie ściągnąć takei coś dopasowane do konkretnego wozu, bo jak wiemy uniwersalne - jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego...
Z gwintem nie można porównywać, ale fajna sprawa dla kogoś kto chce mieć wpływ na wysokość swojego zawiasu ceny od 550-1500 komplet zależy od firmy
jestem w stanie w przyzwoitej kasie ściągnąć takei coś dopasowane do konkretnego wozu, bo jak wiemy uniwersalne - jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego...
Z gwintem nie można porównywać, ale fajna sprawa dla kogoś kto chce mieć wpływ na wysokość swojego zawiasu ceny od 550-1500 komplet zależy od firmy
Project: Midnight puprle Twin Turbo Z32 EU
Daily: Black g35 sedan US
Family car: Black Z50 EU
Daily: Black g35 sedan US
Family car: Black Z50 EU
Wiem o co chodzi, tylko czy szlifując nie osłabię sprężyny
Po drugie coilovery, czy to firmówki, czy uniwersalne, mają sprężynę nieszlifowaną i jakoś to działa, chodi mi tylko, czy ściśnięty seryjny spring z GT będzie dobrze resorował
Po drugie coilovery, czy to firmówki, czy uniwersalne, mają sprężynę nieszlifowaną i jakoś to działa, chodi mi tylko, czy ściśnięty seryjny spring z GT będzie dobrze resorował
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Pisz do Dodo on ma namiarMandhorm pisze:hmmm ale z tego co widzę to nie ta półka cenowa jak MTS'yBoro1989 pisze:u mnie w temacie możesz zobaczyć jak siedzi prima na H&R -40 , w sumie nie wiem jakie są odczucia odnośnie jazdy bo jeszcze po wymianie sprężyn prima mi nie odpaliła ale to co jeździłem na lince to jest kozak, a do tego dojeżdzam do pracy codziennie po 60 km w 5 osób.. ale myślę że będzie git
skąd te domysły? znam ludzi ktorzy je mieliSID pisze:raczej kiepska firmaMandhorm pisze: MTS TECHNIK
a czy ktoś ma doświadczenie z jakąś firmą która robi sprężyny na zamówienie z Poznania czy inna PEWNĄ i godną polecenia i wtedy wszystko załatwiane kurierem?
There are no impossible things to do . There're only things which need more time.
http://www.youtube.com/watch?v=kaIZWjItReI
http://www.youtube.com/watch?v=m00udFijVf0
http://www.youtube.com/watch?v=kaIZWjItReI
http://www.youtube.com/watch?v=m00udFijVf0
dzisiaj po 2 tyg walki z primerą aby zagadała do mnie w końcu mogę opisać wrażenia odnośnie H&R w P11 , jest po prostu mega twardo, w końcu zniknęło wrażenie "pływania", ale nie są to sprężyny dla kogoś kto szuka komfortu, przy tych springach i pewnie jak innych obniżających traci się komfort, ale po zakrętach super się jeździ
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"
Na polskich drogach i tak nie ma komfortu, także strata chyba niezbyt duża...
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Boro1989, mega twardo mówisz u mnie jest dopiero mega twardo czasami mam wrażenie że zamiast amortyzatorów jakieś kątowniki mam włożone
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
Wie ktoś może jakie jest bezpieczne obniżenie zawieszenia w Primerze żeby oryginalny amortyzator pracował normalnie?Tzn. bez dobijania.Myślę o ściśnięciu oryginalnych sprężyn u kowala i nie wiem na ile mogę sobie pozwolić.
Polska Jazda http://www.polskajazda.pl/Profil,Fiat,P ... mera/25888
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
ale tyle obniżają przód, tył to jest raptem parę mm ,
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"
dzieki SIDSID pisze:Pisz do Dodo on ma namiarMandhorm pisze:hmmm ale z tego co widzę to nie ta półka cenowa jak MTS'yBoro1989 pisze:u mnie w temacie możesz zobaczyć jak siedzi prima na H&R -40 , w sumie nie wiem jakie są odczucia odnośnie jazdy bo jeszcze po wymianie sprężyn prima mi nie odpaliła ale to co jeździłem na lince to jest kozak, a do tego dojeżdzam do pracy codziennie po 60 km w 5 osób.. ale myślę że będzie git
skąd te domysły? znam ludzi ktorzy je mieliSID pisze:raczej kiepska firmaMandhorm pisze: MTS TECHNIK
a czy ktoś ma doświadczenie z jakąś firmą która robi sprężyny na zamówienie z Poznania czy inna PEWNĄ i godną polecenia i wtedy wszystko załatwiane kurierem?
MTS'y 40/40 zamówiłem i przyszły, dziś był czas na montaż i się strasznie wk.....
stara sprężyna
nowa
różnica w średnicy jakieś 2-3cm
liczba zwojów w serwisówce (rysunek) przód 9,tył 5- zgadza się tyle mam na starej sprężynie z przodu i tyłu, czyli mam standardowe zawieszenie w mojej p10 ponieważ jak na mój gust mam już dość twardo i zastanawiało mnie to czy przypadkiem wcześniejszy właściciel z zawiechą czegoś nie pomodził, ale wychodzi na to, że nie... Miałem też sporo wątpliwości właśnie czy przypadkiem u mnie coś nie odbiega od stanardu, bo jednak nie ja pierwszy do p10 zamawiałem MTS'y, ale cóż, szkoda tylko, że akurat w mojej paczuszce się pomylili i trzeba było wszystko na nowo składać....
no bo mi chyba nie powiecie, że to ma tak leżeć (jak na drugim foto)
czajnik, przeca pisze ze te springi co mu przyszło to z p11 i są do stożka a powinien miec do p10 walcowate
nie zaleznie czy przód czy tył sprężyn sie nie podmieni, z p10 do p11 niet z p11 do p10 niet
nie zaleznie czy przód czy tył sprężyn sie nie podmieni, z p10 do p11 niet z p11 do p10 niet
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
w serwisówce przód jest stożkowaty, tył walcowaty
ja dostałem 4 walce po parze o różnej długości
czyli w p11 albo wszędzie jest walec, albo już całkiem namieszali i nie te springi mi wysłali
żeby było zabawniej to na opakowaniu tył-walec,przód stożek + fotka z aukcji
paczuszka
no i dla porównania średnic
16cm w p10 na tyle
to co dostałem ma 13 cm ( trochę krzywo fotka wyszła)
sprawa chyba wyjaśniona - przynajmniej z tym że złe dostałem
ja dostałem 4 walce po parze o różnej długości
czyli w p11 albo wszędzie jest walec, albo już całkiem namieszali i nie te springi mi wysłali
żeby było zabawniej to na opakowaniu tył-walec,przód stożek + fotka z aukcji
paczuszka
no i dla porównania średnic
16cm w p10 na tyle
to co dostałem ma 13 cm ( trochę krzywo fotka wyszła)
sprawa chyba wyjaśniona - przynajmniej z tym że złe dostałem
może być
ale foto z aukcji dla mtsów dla hond np. jest inne hehe
przynajmniej w innym ułożeniu
EDYCJA
już wiem Panowie do czego dostałem spręzyny na 99% (nie zaryzykuje i 1% zostawię na niespodziankę- oby żadnej nie było )
na pudełku jest kod MTSXNIO54, wszedlem na strone mts i wg. ich "katalogu" te sprężyny pasują do CYTUJĘ :
Numer katalogowyMTSXNI054
MarkaNISSAN
ModelPrimera Sedan / Liftback P10
Przeznaczenie2.0D (bez Kombi)
Rocznik09/90-08/96
TypP10
CENA 319zł gdzie jakoś kilka zł więcej zapłaciłem z przesyłką. Zatem powinny przyjść do mnie:
Numer katalogowyMTSXNI053
MarkaNISSAN
ModelPrimera Sedan / Liftback P10
Przeznaczenie2.0 (bez Kombi)
Rocznik09/90-08/96
TypP10
za 415zł, ciekaw jestem jaką bajeczkę będzie chciał mi wcisnąć sprzedawca z alledrogo, oczywiście odesłanie przesyłki na mój koszt będzie...jedna mała literka "D" w aukcji której zabrakło, a będzie się użerania co nie miara jak znam życie.
Czyli Vixo trafiłeś
ale foto z aukcji dla mtsów dla hond np. jest inne hehe
przynajmniej w innym ułożeniu
EDYCJA
już wiem Panowie do czego dostałem spręzyny na 99% (nie zaryzykuje i 1% zostawię na niespodziankę- oby żadnej nie było )
na pudełku jest kod MTSXNIO54, wszedlem na strone mts i wg. ich "katalogu" te sprężyny pasują do CYTUJĘ :
Numer katalogowyMTSXNI054
MarkaNISSAN
ModelPrimera Sedan / Liftback P10
Przeznaczenie2.0D (bez Kombi)
Rocznik09/90-08/96
TypP10
CENA 319zł gdzie jakoś kilka zł więcej zapłaciłem z przesyłką. Zatem powinny przyjść do mnie:
Numer katalogowyMTSXNI053
MarkaNISSAN
ModelPrimera Sedan / Liftback P10
Przeznaczenie2.0 (bez Kombi)
Rocznik09/90-08/96
TypP10
za 415zł, ciekaw jestem jaką bajeczkę będzie chciał mi wcisnąć sprzedawca z alledrogo, oczywiście odesłanie przesyłki na mój koszt będzie...jedna mała literka "D" w aukcji której zabrakło, a będzie się użerania co nie miara jak znam życie.
Czyli Vixo trafiłeś