[P11/WP11] Wymiana filtra kabinowego
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P11/WP11] Wymiana filtra kabinowego
Witam,
jako że ostatnio wymieniałem u siebie filtr przeciwpyłkowy stwierdziłem, że opiszę ten bardzo prosty i przyjemny proces.
Potrzebne nam będą:
- śrubokręt krzyżak
- nowy filtr kabinowy (numer części Nissan OEM dla P11 to 27891-2F000)
- 20 minut
Filtr zlokalizowany jest centralnie za schowkiem przed fotelem pasażera i żeby się do niego dostać schowek musi zostać zdemontowany.
1) Na początku (choć nie jest to wymagane) radzę zdjąć plastik ze zdjęcia poniżej. Trzyma go tylko jedna plastikowa nakrętka, którą odkręcamy ręką, a następnie (uważając by nie połamać dwóch klipsów mocujących) wyszarpujemy go z zaczepów. Strzałki zaznaczają kierunki w których należy go wyciągnąć spod sąsiadujących plastików.
Następnie odkręcamy śrubę zaznaczoną w górnym prawym rogu zdjęcia.
2) Kolejna śruba mocująca schowek znajduje się na jego tyle po lewej stronie - wykręcamy.
3) Teraz kolej na cztery śruby mocujące schowek i jego zamknięcie od góry.
W tym momencie schowek trzyma się już tylko na klipsach. Łapiemy go (najlepiej za przeciwległe rogi) i ciągniemy w stronę fotela pasażera. Należy tutaj uważać, czy nie są o niego zaczepione kable (np od alarmu jak w moim przypadku lub oświetlenia schowka). Po wyjęciu usuwamy go z drogi i naszym oczom ukazuje się obudowa filtra.
4) Filtr znajduje się za zaślepką zabezpieczoną jedną śrubą. W dolnym prawym rogu zdjęcia zaznaczyłem również położenie rezystora dmuchawy nawiewu.
5) Teraz wyjmujemy filtr (warto położyć coś na dywaniku, bo potrafi sypać się z niego różnego rodzaju syf...). W moim aucie nie był ona nawet już na miejscu tylko gdzieś w głębi obudowy.
6) Nowy filtr jak na zdjęciu poniżej powinien mieć wymiary w przybliżeniu 20 x 25 x 2 [cm] i jego numer fabryczny Nissana dla P11 to 27891-2F000.
7) Instalujemy nowy filtr wkładając go, jak widoczne poniżej (ważne jest położenie plastikowej "wypustki").
8) Składamy wszystko dokładnie tak samo jak opisano powyżej (tylko w odwrotnej kolejności ).
9) Cieszymy się czystszym powietrzem w naszej Primerce
PS.
po demontażu schowka jak na dłoni znajduje się rezystor dmuchawy nawiewu - jeśli mamy jakikolwiek problem z działaniem dmuchawy to warto mu się przyjrzeć - stosowne czynności opisano w TYM temacie.
Pzdr!
Adam
jako że ostatnio wymieniałem u siebie filtr przeciwpyłkowy stwierdziłem, że opiszę ten bardzo prosty i przyjemny proces.
Potrzebne nam będą:
- śrubokręt krzyżak
- nowy filtr kabinowy (numer części Nissan OEM dla P11 to 27891-2F000)
- 20 minut
Filtr zlokalizowany jest centralnie za schowkiem przed fotelem pasażera i żeby się do niego dostać schowek musi zostać zdemontowany.
1) Na początku (choć nie jest to wymagane) radzę zdjąć plastik ze zdjęcia poniżej. Trzyma go tylko jedna plastikowa nakrętka, którą odkręcamy ręką, a następnie (uważając by nie połamać dwóch klipsów mocujących) wyszarpujemy go z zaczepów. Strzałki zaznaczają kierunki w których należy go wyciągnąć spod sąsiadujących plastików.
Następnie odkręcamy śrubę zaznaczoną w górnym prawym rogu zdjęcia.
2) Kolejna śruba mocująca schowek znajduje się na jego tyle po lewej stronie - wykręcamy.
3) Teraz kolej na cztery śruby mocujące schowek i jego zamknięcie od góry.
W tym momencie schowek trzyma się już tylko na klipsach. Łapiemy go (najlepiej za przeciwległe rogi) i ciągniemy w stronę fotela pasażera. Należy tutaj uważać, czy nie są o niego zaczepione kable (np od alarmu jak w moim przypadku lub oświetlenia schowka). Po wyjęciu usuwamy go z drogi i naszym oczom ukazuje się obudowa filtra.
4) Filtr znajduje się za zaślepką zabezpieczoną jedną śrubą. W dolnym prawym rogu zdjęcia zaznaczyłem również położenie rezystora dmuchawy nawiewu.
5) Teraz wyjmujemy filtr (warto położyć coś na dywaniku, bo potrafi sypać się z niego różnego rodzaju syf...). W moim aucie nie był ona nawet już na miejscu tylko gdzieś w głębi obudowy.
6) Nowy filtr jak na zdjęciu poniżej powinien mieć wymiary w przybliżeniu 20 x 25 x 2 [cm] i jego numer fabryczny Nissana dla P11 to 27891-2F000.
7) Instalujemy nowy filtr wkładając go, jak widoczne poniżej (ważne jest położenie plastikowej "wypustki").
8) Składamy wszystko dokładnie tak samo jak opisano powyżej (tylko w odwrotnej kolejności ).
9) Cieszymy się czystszym powietrzem w naszej Primerce
PS.
po demontażu schowka jak na dłoni znajduje się rezystor dmuchawy nawiewu - jeśli mamy jakikolwiek problem z działaniem dmuchawy to warto mu się przyjrzeć - stosowne czynności opisano w TYM temacie.
Pzdr!
Adam
- waichwaich
- fanatyk nissana
- Posty: 308
- Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
- Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK
Cóż bywa Ale roboty przy P11tkach jest coraz więcej - tematów do opisania ciągle przybywawaichwaich pisze:Ah nie zdążyłem z tą instrukcją Może zapodam jakąś inną w takim razie
Cieszę się, że udało się "wstrzelić" w dobry momentRysiu83 pisze:Zaje....ste Adam,akurat kupiłem kabinowca i może wieczorem wymienię..manualik klasa
pzdr!
- radziejwwl
- fanatyk nissana
- Posty: 1593
- Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
- Lokalizacja: Wołomin
banalna sprawa w sumie tez to ostatnio robiłem ale bardzo fajnie to opisales dla zielonych
viewtopic.php?p=258066#258066 - Moja turbawka
- waichwaich
- fanatyk nissana
- Posty: 308
- Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
- Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK
Czy ja wiem czy tak więcej leje paliwo wymieniam oleje od czasu do czasu jakieś klocki w sumie standard no i przede wszystkim cieszę się że mam nissanaAdams pisze:Cóż bywa Ale roboty przy P11tkach jest coraz więcej - tematów do opisania ciągle przybywawaichwaich pisze:Ah nie zdążyłem z tą instrukcją Może zapodam jakąś inną w takim razie
[ Dodano: 2011-02-12, 12:32 ]
Tutaj podam jeszcze kilka numerów z zamienników
Mann & Hummel - CU 2530
Fram - CF 9337
Fiaam - PC 8081
Purflux - AH 225
Mahle - LA 130
Filtron - K 1096
Sędziszów z tego co się orientowałem na stronie producenta jest jakiś nie wymiarowy i nie wiem czy pasuje do P11
Dobrze udokumentowane
Ale ja tu w innej sprawie... UWAGA na najnowsze filtry kabinowe od FILTRON'a - zaczęli produkować badziew. Jeszcze w zeszłym roku było wszystko ok - filtry były zbliżone do fabrycznego. Teraz jest to sam wkład bez plastikowej ramki. Jest miękki i niestety to g... nie daje się sensownie zamontować - zagina się, zacina etc. generalnie szlag mnie dzisiaj trafił tym bardziej, że wywaliłem paragon... . Na razie został stary, jeszcze "dobry" ale zasyfiały filtron.
Który z dostępnych obecnie zamienników wygląda podobnie jak ten na obrazkach??
Ale ja tu w innej sprawie... UWAGA na najnowsze filtry kabinowe od FILTRON'a - zaczęli produkować badziew. Jeszcze w zeszłym roku było wszystko ok - filtry były zbliżone do fabrycznego. Teraz jest to sam wkład bez plastikowej ramki. Jest miękki i niestety to g... nie daje się sensownie zamontować - zagina się, zacina etc. generalnie szlag mnie dzisiaj trafił tym bardziej, że wywaliłem paragon... . Na razie został stary, jeszcze "dobry" ale zasyfiały filtron.
Który z dostępnych obecnie zamienników wygląda podobnie jak ten na obrazkach??
- waichwaich
- fanatyk nissana
- Posty: 308
- Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
- Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK
- deBestciak
- fanatyk nissana
- Posty: 358
- Rejestracja: 2010-11-01, 13:26
- Lokalizacja: Szczecin
- waichwaich
- fanatyk nissana
- Posty: 308
- Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
- Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK
- waichwaich
- fanatyk nissana
- Posty: 308
- Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
- Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
No właśnie też taki mam. A właściwie mam takie 2. Jeden FILTRON i druki DENCKERMANN. Wydaje mi się, że trzeba rozebrać stary, i wymienić tylko ten wkład filtrujący. W przyszłym tygodniu będę z tym walczył i opiszę jak to się skończyłojar pisze:UWAGA na najnowsze filtry kabinowe od FILTRON'a - zaczęli produkować badziew. Jeszcze w zeszłym roku było wszystko ok - filtry były zbliżone do fabrycznego. Teraz jest to sam wkład bez plastikowej ramki.
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Potwierdzam,nie trzymają wymiaru i nie da się ich włożyć w odpowiednie miejsce. Filtr BOSCHA daje radęnice-wawa pisze:Nie polecam też filtrów z JC premium bez ramki plastikowej badziewie .Chytry dwa razy traci
micra K10 1,0 lx 89r R.I.P.
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"
- deBestciak
- fanatyk nissana
- Posty: 358
- Rejestracja: 2010-11-01, 13:26
- Lokalizacja: Szczecin
Ja się kiedyś przy okazji pytałem to koszt około 115zł brutto. Szkoda, ze nie ma z węglem aktywnym... Znaczy są ale to jakiś badziewie niewymiarowe. Stosuję tylko filtr Manna i jestem z nich zadowolony
Co do czyszczenia to ja po wyjęciu filtra włączam nawiew na maxa i cały syf wydmucha mi do środka auta, ale w pobliżu otworu trzymam odkurzacz więc większość złapię. W końcu lepiej odkurzyć auto niż ciągle wdychać ten syf.
Co do czyszczenia to ja po wyjęciu filtra włączam nawiew na maxa i cały syf wydmucha mi do środka auta, ale w pobliżu otworu trzymam odkurzacz więc większość złapię. W końcu lepiej odkurzyć auto niż ciągle wdychać ten syf.
Węgiel ma taką przykrą przypadłość że po pewnym czasie traci swoje właściwości i zaczyna oddawać to co pochłoną. Stosuję od czasu do czasu w akwariach takie wkłady.Truszczu pisze: Szkoda, ze nie ma z węglem aktywnym....
W samochodzie to i tak nie wiele daje, miałem okazję przejechać się primą z takim wkładem.
BMW E46 320D
Nissan Primera P11.144
Mini Cooper - Żonowóz
Nissan Primera P11.144
Mini Cooper - Żonowóz
Ja wczoraj nabyłem filtr JC Premium, ale inny niż ten o którym była mowa wcześniej, a mianowicie "pełną wersję" z ramką i gąbką. Co ważniejsze pasuje idealnie, cena 30zł i w przeciwieństwie do niektórych egzemplarzy Filtrona przepuszcza powietrze
Oznaczenie: B41000PR.
Jeśli chodzi o ten filtr wolę wymienić 4 razy taki niż 1 z ASO, bo prawda jest taka, że na każdym się zbiera syf. Dodatkowo przy wymianie ja wpuszczam piankę do czyszczenia przewodów wentylacyjnych auta na nagrzewnicę żeby wybić grzybki.
Poniżej fotki nowego i starego JC. Aparat z tel, więc jakość dyskusyjna. Moim zdaniem dali radę i teraz rzeczywiście ten filtr jest ciekawą propozycją.
Oznaczenie: B41000PR.
Jeśli chodzi o ten filtr wolę wymienić 4 razy taki niż 1 z ASO, bo prawda jest taka, że na każdym się zbiera syf. Dodatkowo przy wymianie ja wpuszczam piankę do czyszczenia przewodów wentylacyjnych auta na nagrzewnicę żeby wybić grzybki.
Poniżej fotki nowego i starego JC. Aparat z tel, więc jakość dyskusyjna. Moim zdaniem dali radę i teraz rzeczywiście ten filtr jest ciekawą propozycją.
Witam, dzięki dokładnemu opisowi Adamsa również zdecydowałem się na wymianę filtra. Kupiłem filtr firmy JPN o symbolu 40F1000JPN (odp. nissanowskiego OE 27891-2F000) za 34 PLN. Filtr jest kompletny, z gąbką i ramką. Wymiana zajęła mi może trochę więcej niż 20 minut ale to ze względu na "niekorzystne" warunki warsztatowe. W sumie więcej czasu składałem wszystko niż rozbierałem. Wnętrze obudowy wyczyściłem długą wąską szczotką, taką którą można kupić w komplecie ze skrobaczką do szyb z lodu w różnych marketach za kilka złotych a następnie do wyciągnięcia resztek kurzu i brudu wykorzystałem długą wąską ssawkę do zwykłego odkurzacza-dała radę. Stary filtr nie był może jeszcze tak do końca zapchany ale ponieważ Prymkę mam niedługo więc nie wiedziałem kiedy robił to poprzednik. Teraz mam przynajmniej na jakiś czas (chyba) spokój
Dzięki Adams pozdrawiam
Dzięki Adams pozdrawiam
Nie pytaj co Twój Nissan może zrobić dla Ciebie-pomyśl co Ty możesz zrobić dla niego
Nie jesteś sam na drodze, pomyśl o innych kierujących... a czasami za nich...
Nie jesteś sam na drodze, pomyśl o innych kierujących... a czasami za nich...
Ja nie wiem, gdzie Wy te filtrony kupujecie, w tym roku brałem w IC i dostałem filtr ze sztywną ramką, do ramki przyklejone gąbki i wszystko tak wyprofilowane, że nie dało się tego źle/odwrotnie założyć. Do tego w pudełku instrukcja ze zdjęciami, nawet nie trzeba na forum zaglądać, jak ktoś to pierwszy raz robi.stoneface pisze:Ja ostatnio wymieniałem filterek kabinowy, ale na swoje nieszczęscie nie zapoznałem sie z lektórką kolegi - autora poradnika. Wymiana zajęła mi max 30 minut ze złożeniem wszystkiego. Zgadzam się z poprzednikami - Filtron robi kiepskie filtry - mało sztywne, bez ramek. Trzeba delikatnie montować.
pozdr. Kamil
Panowie, powiedzcie proszę mi, czy po lewej stronie filtra kabinowego jest nagrzewnica czy wolna przestrzeń? U mnie wygląda na to, że filtra nie było w ogóle za to zaraz obok po lewej stronie jest coś co przypomina nagrzewnicę, nie ma takiej wnęki jak u autora na piątym zdjęciu. Mój samochodzik to P11
[ Dodano: 2013-04-18, 14:14 ]
Tak to wygląda:
[ Dodano: 2013-04-18, 14:14 ]
Tak to wygląda:
to coś co Ci kolego przypomina nagrzewnicę to jak na moje jest właśnie filtr kabinowy który się przemieścił lekko
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]