Mało wydajna klimatyzacja terrano 2.7
-
- nowy na forum
- Posty: 7
- Rejestracja: 2013-12-29, 21:05
- Lokalizacja: WARSZAWA
Mało wydajna klimatyzacja terrano 2.7
Witajcie!
Wczoraj byłem nabić klimę która była nie używana i nienabijana od 3 lat. Po nabiciu czynnika klimatyzacja zaskoczyła i zaczął chłodzić lecz nie najmocniej , wg pomiaru temperatura z nawiewu wynosi 14C na "rozgrzanej" już klimie.. Czy macie jakieś sugestie ? Jaka w ogóle powinna być temperatura przy kratce?
Wczoraj byłem nabić klimę która była nie używana i nienabijana od 3 lat. Po nabiciu czynnika klimatyzacja zaskoczyła i zaczął chłodzić lecz nie najmocniej , wg pomiaru temperatura z nawiewu wynosi 14C na "rozgrzanej" już klimie.. Czy macie jakieś sugestie ? Jaka w ogóle powinna być temperatura przy kratce?
A szczelność układu klimatyzacji była sprawdzona?
I czy przypadkiem pełna wydajność klimatyzacji nie jest osiągana dopiero przy jakiejś prędkości?
Pozdrawiam
I czy przypadkiem pełna wydajność klimatyzacji nie jest osiągana dopiero przy jakiejś prędkości?
Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
- elektryk1409
- fanatyk nissana
- Posty: 555
- Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
- Lokalizacja: Poznań
Sprawna klima na pełnych obrotach i minimalnej temperaturze powinna dawać około 4 stopnie przy kratce. Skoro nie była używana przez 3 lata to może musi się rozruszać. Zobacz czy po włączeniu klimy załącza się wentylator, jeśli tak to pojeździj parę dni na włączonej klimie i zobacz czy z czasem będzie mocniej chłodzić. Podczas tego nabijania wlali Ci świeży olej do kompresora?
Klima najwydajniej pracuje podczas jazdy - od 60km/h w górę. Kompresor pracuje z większą wydajnością, bo są większe obroty silnika, powietrze jest "wbijane" do układu nawiewu etc.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
-
- nowy na forum
- Posty: 7
- Rejestracja: 2013-12-29, 21:05
- Lokalizacja: WARSZAWA
Wentylator załącza się i pracuje cały czas, dziś sprawdzę na trasie temperaturę z nawiewu. Co do napełnienia to człowiek podłączył najpierw na 10 minut na jakąś próżnię po tym czasie stwierdził ,że klima szczelna po czym ją nabił ok. 2 minut i sprawdził ultrafioletem czy nie ma wycieków.
A czy cięgna przełączania na ciepłe / zimne nie mają nic do tego bo może one się jakoś przycinają ? Wentylator chodzi mi tylko na najwyższych obrotach ale to chyba nie wpływa na sprawność klimy ?
[ Dodano: 2014-05-24, 16:38 ]
Po przejechaniu 60km i ciągłym działaniu klimatyzacji temperatura przy kratce wynosi 14-15C więc nic niestety nie spadło. Nie wiem czy to istotne ale po trasie otworzyłem maskę zobaczyć układ klimatyzacji , podotykałem palcem i się oparzyłem o rurkę wychodzącą z chłodnicy klimatyzacji... Myślałem ,że te rurki wszystkie są zimne
Macie jakieś sugestie co zrobić co poprawić
A czy cięgna przełączania na ciepłe / zimne nie mają nic do tego bo może one się jakoś przycinają ? Wentylator chodzi mi tylko na najwyższych obrotach ale to chyba nie wpływa na sprawność klimy ?
[ Dodano: 2014-05-24, 16:38 ]
Po przejechaniu 60km i ciągłym działaniu klimatyzacji temperatura przy kratce wynosi 14-15C więc nic niestety nie spadło. Nie wiem czy to istotne ale po trasie otworzyłem maskę zobaczyć układ klimatyzacji , podotykałem palcem i się oparzyłem o rurkę wychodzącą z chłodnicy klimatyzacji... Myślałem ,że te rurki wszystkie są zimne
Macie jakieś sugestie co zrobić co poprawić
Ogrodnik230, nie licz na to, że będziesz miał niższą temperaturę. Na parowniku klimy masz czujnik jego temperatury, który nie pozwoli na temperaturę niższą niż. Wszystkie klimy mają ograniczenie schładzania do chyba 18°C.
Teraz wyjaśnienie, dlaczego rurki od klimy są gorące:
Klimatyzacja w samochodzie działa na zasadzie przemiany izochorycznej. Mamy pewną objętość gazu w układzie. Czyli V=const. Zgodnie z prawem Charlesa p/T=const. (p-ciśnienie, T-temperatura). Teraz kompresor służy do sprężania gazu. Zwiększając ciśnienie gazu zwiększa się jego temperatura - trzeba to jakoś wychłodzić. Od tego jest chłodnica umieszczona przed chłodnicą wody. I dlatego po załączeniu klimy włączają się wiatraki na chłodnicy. Mamy sprężony gaz. Jest on "transportowany" do parownika w kabinie, gdzie jest gwałtownie rozprężany. Rozprężanie z definicji to zmiana ciśnienia. Gwałtownie obniżając ciśnienie gazu spada jego temperatura - prawo Charlesa. I od działanie klimatyzacji w samochodzie. Tak samo działa lodówka! Jeszcze lepsza analogia - dezodorant - zauważcie, że po użyciu dysza jest zimna.
Teraz wyjaśnienie, dlaczego rurki od klimy są gorące:
Klimatyzacja w samochodzie działa na zasadzie przemiany izochorycznej. Mamy pewną objętość gazu w układzie. Czyli V=const. Zgodnie z prawem Charlesa p/T=const. (p-ciśnienie, T-temperatura). Teraz kompresor służy do sprężania gazu. Zwiększając ciśnienie gazu zwiększa się jego temperatura - trzeba to jakoś wychłodzić. Od tego jest chłodnica umieszczona przed chłodnicą wody. I dlatego po załączeniu klimy włączają się wiatraki na chłodnicy. Mamy sprężony gaz. Jest on "transportowany" do parownika w kabinie, gdzie jest gwałtownie rozprężany. Rozprężanie z definicji to zmiana ciśnienia. Gwałtownie obniżając ciśnienie gazu spada jego temperatura - prawo Charlesa. I od działanie klimatyzacji w samochodzie. Tak samo działa lodówka! Jeszcze lepsza analogia - dezodorant - zauważcie, że po użyciu dysza jest zimna.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
-
- nowy na forum
- Posty: 7
- Rejestracja: 2013-12-29, 21:05
- Lokalizacja: WARSZAWA
Ogrodnik230, fizyka na poziomie szkoły średniej wcale nie jest trudna - powiem tak, jest banalna
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Może w innych autach, ale nie w terranoelektryk1409 pisze:Sprawna klima na pełnych obrotach i minimalnej temperaturze powinna dawać około 4 stopnie przy kratce.
Też miałem ok 14st.
W tej chwili podczas jazdy mam 6-10st przy ok 30st na zewnątrz.
Rozwiązaniem jest założenie drugiego wentylatora od wersji z automatem (jest z drugiej strony - wystarczy tylko zamontować). Koniecznym jednak będzie założenie większego alternatora (ja jestem w trakcie poszukiwań).
A tam pitolicie 130km dziś śmignąłem żony "lansem". 30 na dworze, I bieg wiatraczka, temp na mróz i kolana miałem sine. Test nie miarodajny bo bez termometru ale daje radę jak w nowym Kangoo w robocie. Choć i tak tyłka nie urywa. Mistrzem była klima w wiekowej primerze z 2001r. Szron na rajtuzach.
Maverick 2.7 TD 3D 1995r.
Terrano 2.7 TDI 5D 2002r.
Chwila, która trwa
Może być najlepszą z Twoich chwil...
Terrano 2.7 TDI 5D 2002r.
Chwila, która trwa
Może być najlepszą z Twoich chwil...
-
- nowy na forum
- Posty: 21
- Rejestracja: 2015-07-07, 22:01
- Lokalizacja: Kozienice
Witam
Jestem właśnie po montażu drugiego wentylatora od Klimy (kupiłem drugi taki sam i zamontowałem po drugiej stronie dodając kawałek blaszki aby pasował na otwory) alternator i akumulator większe założyłem na wiosnę tak więc nie ma obawy o "prądy." Czuć różnicę choć szału nie robi...... zauważyłem problem jak dłużej pochodzi klima to tak jak by co jakiś czas stawała sprężarka czuć jak hamuje silnikiem. NIe wiem co to może być za przyczyna......
Kobuz 79
Jestem właśnie po montażu drugiego wentylatora od Klimy (kupiłem drugi taki sam i zamontowałem po drugiej stronie dodając kawałek blaszki aby pasował na otwory) alternator i akumulator większe założyłem na wiosnę tak więc nie ma obawy o "prądy." Czuć różnicę choć szału nie robi...... zauważyłem problem jak dłużej pochodzi klima to tak jak by co jakiś czas stawała sprężarka czuć jak hamuje silnikiem. NIe wiem co to może być za przyczyna......
Kobuz 79