Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Biały dym z wydechu

kawkaz
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2013-12-07, 08:32
Lokalizacja: Sulejów

Biały dym z wydechu

Post autor: kawkaz » 2014-03-07, 16:45

Witam, mam s13 1.8 turbo w którym założyłem stożek i wymieniłem cały układ wydechowy na przelot 72mm wszystko było ok póki nie zmieniłem kolektora wydechowego na sportowy. Po jakimś czasie auto zaczęło kopcić na biało ale tylko jak jadę i odpuszczę gaz zostawiając auto na biegu i po chwili wciskam gaz w tedy wali białą chmurę później już nie. Przy odpalaniu też nie kopci ani w żadnej innej sytuacji. Auto nie straciło na mocy, przynajmniej ja tego nie odczuwam. Pytanie brzmi czy pada turbo czy szukać innej przyczyny, może ktoś się spotkał z taką sytuacją???

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-03-07, 17:40

Biały dym może oznaczać parę wodną.
1. Nagrzewa sie wydech i woda odparowuje
2. Poszła uszczelka pod głowicą, co w autach z turbo trudno odczuć

Zmierz kompresję

Awatar użytkownika
Misiek
fanatyk nissana
Posty: 1360
Rejestracja: 2009-12-07, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Misiek » 2014-03-07, 18:39

obczaj czy płyn chłodniczy ucieka, mi po zmianie wydechu też kopci a żadnego płynu nie ubywa, kompresja ok, po prostu woda w wydechu się zbiera, do tego stopnia że po odpaleniu nią rzyga jak dodasz gazu.
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-03-07, 18:46

Dla pewności jednak sprawdziłbym kompresję :)

kawkaz
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2013-12-07, 08:32
Lokalizacja: Sulejów

Post autor: kawkaz » 2014-03-07, 18:48

Zero wody w wydechu, ale to na pewno jest dym olejowy bo gęściejszy i śmierdzi olejem. Ubyło oleju w silniku jakieś niecałe 2 setki na 200, 300 km

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-03-07, 19:06

Więc zrób kompresję z próbą olejową :)
Będziesz wiedział czy ucieka przez pierścienie czy może uszczelniacze zaworowe :)

Awatar użytkownika
Medall
doświadczony forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: 2013-01-07, 21:37
Lokalizacja: SC

Post autor: Medall » 2014-03-07, 19:10

Dobrze że nie niebieski ;D
"Nie założysz mi kagańca, nie próbuj zakładać smyczy..."
eN 16

Awatar użytkownika
Chemik
fanatyk nissana
Posty: 844
Rejestracja: 2009-12-09, 14:32
Lokalizacja: Osieciny-Włocławek

Post autor: Chemik » 2014-03-07, 19:23

Raczej to oliwe wciąga

kawkaz
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2013-12-07, 08:32
Lokalizacja: Sulejów

Post autor: kawkaz » 2014-03-07, 21:37

Płynu nie ubywa sprawdzam na bieżąco. Jutro pożyczę przyrząd i zmierzę kompresję, dzięki na razie... ;/

[ Dodano: 2014-03-25, 20:55 ]
Ciśnienie na każdym cylindrze pokazało po 9 a po próbie olejowej wskoczyło na 12 czyli puszcza pierścieniami na tłokach. Przelewam go właśnie nafta i zmienie olej na 15 w 40 może pomoże. Powiedzcie mi jeszcze jakie najlepiej założyć świece do CA18DET mam NGK PFR6A-11 kupić takie same czy polecicie coś innego?

Awatar użytkownika
lawina
aktywny forumowicz
Posty: 181
Rejestracja: 2009-12-09, 00:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: lawina » 2014-04-25, 11:33

mozesz zamiast tych platynowek wsadzic najzwyklejsze miedziaki, tyle, ze trzeba je wymieniac czesciej (za to kosztuja <10zl szt). Do CA dobre beda BPR6ES-11, no chyba, ze masz cos namodzone... to wtedy mozesz wrzucic stopien zimniejsze swiece (7 zamiast 6 w nazwie)... no i jesli dmuchasz wiecej to mozesz tez zalozyc takie swiece bez tej koncowki -11 (to oznacza, ze przerwa ma 1,1mm)... wtedy bedie mniejsza przerwa i Ci iskry nie bedzie zdmuchiwalo.

co do bialego dymu.. to moze oznaczac wybranie nowego papieza ;)
..:: NISSAN MICRA K10 1.2 ::..
..:: NISSAN 200SX S13 1.8T ::..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serie Z, ZX, SX”