Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Sunny/100NX] Montaż zegarów ze 100NX-a do Sunny N14

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Awatar użytkownika
Quattro
fanatyk nissana
Posty: 446
Rejestracja: 2009-12-09, 12:26
Lokalizacja: Toruń

[Sunny/100NX] Montaż zegarów ze 100NX-a do Sunny N14

Post autor: Quattro » 2011-01-16, 14:12

Czy to jest P&P, czy trzeba coś zamieszać w instalacji el.?

(Tak od wczoraj jestem ponownie właścicielem N14 :D )

[ Dodano: 2011-01-16, 19:46 ]
Update - własnoręcznie sprawdziłem, że się nie da. Różnice są duże - nie pasuje ani jedna kontrolka...

Awatar użytkownika
Misiek
fanatyk nissana
Posty: 1360
Rejestracja: 2009-12-07, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Misiek » 2011-01-16, 22:31

Quattro, w profilu masz wpisane sunny 1.4- może to przez to nie pasuje?
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005

Awatar użytkownika
MRC
fanatyk nissana
Posty: 361
Rejestracja: 2009-12-09, 13:07
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MRC » 2011-01-17, 00:27

w 100nx GTi widziałem zegary z sunny GTi więc między tymi wersjami powinny być p'n'p

Awatar użytkownika
Quattro
fanatyk nissana
Posty: 446
Rejestracja: 2009-12-09, 12:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Quattro » 2011-01-17, 01:14

Misiek pisze:Quattro, w profilu masz wpisane sunny 1.4- może to przez to nie pasuje?
Wiesz. Liczyłem że jak silnik 1.6 da się przełożyc prawie PnP to zegary też...

Oba auta to GA1xDE więc sądziłem, że instalacja el. w środku będzie podobna - tym bardziej ze te same zegary są w 1.4 z obrotomierzem na wtrysku...

[ Dodano: 2011-01-17, 01:15 ]
MRC pisze:w 100nx GTi widziałem zegary z sunny GTi więc między tymi wersjami powinny być p'n'p
Tak jak i zegary z Y10 GA16DE w 100NX GA16DE...

Awatar użytkownika
polo1976
stały bywalec
Posty: 131
Rejestracja: 2009-12-09, 12:12
Lokalizacja: Września

Post autor: polo1976 » 2011-01-17, 16:58

możesz wrzucić foty tych zegarów??

Awatar użytkownika
Quattro
fanatyk nissana
Posty: 446
Rejestracja: 2009-12-09, 12:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Quattro » 2011-01-17, 17:31

mogę wrzucić zegarów z obrotkiem z obu stron, ale zegary podstawowe mam zamontowane w aucie i wyciagać nie mam zamiaru.

BTW - ścieżki we wtyczkach są chyba zupełnie inaczej....

foo
fanatyk nissana
Posty: 1783
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2011-01-17, 19:31

MRC pisze:w 100nx GTi widziałem zegary z sunny GTi więc między tymi wersjami powinny być p'n'p
Przedlift do przedlifta (na linkę), pasuje p'n'p - sprawdzone fizycznie u mnie w nx.

A co do tematycznego, to przepięcie pinów powinno załatwić sprawę, kabelki w większości są podpisane, np. pakując digitala z nx coupe - większość przewodów się zgadza.

Awatar użytkownika
Quattro
fanatyk nissana
Posty: 446
Rejestracja: 2009-12-09, 12:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Quattro » 2011-01-17, 19:42

Zobaczymy, wczoraj na dziurze zawias poszedł się $%@^&, auto stoi i czeka na rzeczoznawcę to pogrzebię sobię, ale się martwię trochę bo mam wrażenie że do wtyczek przychodzi dużo mniej kabelków niż w Pszczole.

Awatar użytkownika
polo1976
stały bywalec
Posty: 131
Rejestracja: 2009-12-09, 12:12
Lokalizacja: Września

Post autor: polo1976 » 2011-01-17, 20:40

Quattro pisze:Zobaczymy, wczoraj na dziurze zawias poszedł się $%@^&, auto stoi i czeka na rzeczoznawcę to pogrzebię sobię, ale się martwię trochę bo mam wrażenie że do wtyczek przychodzi dużo mniej kabelków niż w Pszczole.
Może być w 100-ce masz chyba kontrolkę płynu spryskiwaczy np. Najprościej to rozrysowałbym sobie piny w zegarach od NX-a tzn co do czego idzie po ścieżkach a potem przełożył piny w kostkach od starych zegarów. Jak będzie czegoś brakowało(np. kontrolki spryskiwaczy) to masz pole do popisu i małych modów.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2011-01-18, 01:16

dasz rade trzeba "TYLKO" poprzekładać kabelki w kostkach. piny co jest od czego są w tej serwisówce 2-częściowej strona EL-11x i dalej.

TeroM
wiem o czym pisze
Posty: 65
Rejestracja: 2009-12-11, 12:32
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: TeroM » 2011-01-18, 10:57

Temat stary jak świat. Licznik bez obrotomierza - jak mamy zamiar przekładać z obrotkiem trzeba przerabiać kostki. Dodatkowo jak pod maską nie mamy odpowiedniej /wtyczki/ ciągniemy sygnał z cewki zapłonowej do obrotomierza.

Oryginalnego tematu nie odnalazłem, ale znalazłem temat który został że tak powiem reaktywowany.

viewtopic.php?t=2871&highlight=licznik

Zarzucam fotki z serwisówki.


http://img109.imageshack.us/img109/4999/53038534.jpg
http://img600.imageshack.us/img600/7380/84978771.jpg
Było: Micra K10, Sunny N14 GA14DS 4d, Sunny N14 GA14DE 3d

Jest: Primera P11 SE -> GT SR20DEH

Awatar użytkownika
Quattro
fanatyk nissana
Posty: 446
Rejestracja: 2009-12-09, 12:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Quattro » 2011-01-18, 17:52

Wszystko pięknie ale to się tyczy wszystko DS-a więc w DE po prostu czeka mnie mozolne opisywanie kabelków i przepinowywanie wtyczek :)

TeroM
wiem o czym pisze
Posty: 65
Rejestracja: 2009-12-11, 12:32
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: TeroM » 2011-01-19, 01:02

O ile mnie pamięć nie myli - wtyczka i kabelki w przypadku DS a DE jest prawie wszystko to samo. Jedynie będziesz musiał pociągnąć sygnał z ECU do obrotomierza.

Wiem że licznik z gaźnikowca idzie zmusić do pracy w silniku na wtrysku, przekręcało się bodajże prędkościomierz z DE i wsadzało do licznika z DS(w DE jest elektroniczny, DS na linkę), a reszta już wg schematu. Na pewno taki myk kiedyś klubowicz jakiś robił..
Było: Micra K10, Sunny N14 GA14DS 4d, Sunny N14 GA14DE 3d

Jest: Primera P11 SE -> GT SR20DEH

Awatar użytkownika
Quattro
fanatyk nissana
Posty: 446
Rejestracja: 2009-12-09, 12:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Quattro » 2011-01-19, 01:20

DE ma 4 wtyczki, DS - 3. Jak się wkurzę to wyślę deskę w kosmos i wsadzę instalację el. od 100NX-a i wszystko bedzie włącznie z instalacją el do szyb i lusterek.

I deskę wsadzę od setki bo mi się bardziej podoba - o!

TeroM
wiem o czym pisze
Posty: 65
Rejestracja: 2009-12-11, 12:32
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: TeroM » 2011-01-19, 01:43

Kurde nie ma już tych starych tematów, bo wiem że na pewno operacja w DE była przeprowadzana pomyślnie.


http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1 ... ml#7897553 - zagadaj do niego, może coś Ci podpowie.

Ale wiem że w przypadku DE przepinanie kabelków się kłania i pewnie ciągnięcie sygnału z kompa.

Powodzenia
Było: Micra K10, Sunny N14 GA14DS 4d, Sunny N14 GA14DE 3d

Jest: Primera P11 SE -> GT SR20DEH

Awatar użytkownika
roshi
stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 2010-02-07, 20:35
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: roshi » 2011-02-06, 17:33

Operacja jest mozliwa i faktycznie zostala przeprowadzona pomyslnie - w moim autku.


Mini tutek przekladki zegarow w DE (GA14DE). Nowe zegary sa od 100nx.

Nie bede tlumaczyl jak wyciagac zegary z kokpitku, ale jakby ktos mial problem to sluze pomoca na pw lub gg 3294306

Zegary mamy juz wyciagniete a dalej:

1. trzeba wypiąć wszystkie przewody z kostek (ale pojedynczo znakujac po kolei kazdy wyciagany kabel - schemat znakowania ponizej - tylko sie nie pomyl. zastanów sie 2 razy, nic na szybko. schematy ponizej przedstawiaja widok gniazd w liczniku - nie kostek wiec pamietaj o tym znakujac przewody)

wypinamy w nast sposob:
a) najpierw delikatnie odgiąć takie zabezpieczenie na kostkach po każdej ze stron gdzie są kabelki
b) potem opisać przewod- na kabel naklejka z numerem na kartkę opis
c) zeby wyjąć kabel z kostki trzeba podważyć styk nożem od wewnętrznej strony kostki i delikatnie wysunąć kabelek cierpliwość to podstawa żeby nic nie urwac i w pkt 1 tez.

Teraz mamy juz powyciagane i opisane kable wiec idziemy dalej.

2. opisane kabelki wkładamy do kostek (schemat ponizej [przedstawia rysunki gniazd, nie kostek])
3. ciagniemy kabel z kasety sterujacej. pin nr 2 podlaczamy do zegarów jak na schemacie na dole.

Tu znajduje sie ten kabel:
Obrazek
Ja wpialem sie w niego we wiązce z kablami jakies 10 cm od kasety sterującej.


a jeszcze jedno jeżeli chcecie zachować swój przebieg odkręćcie sruby od licznika i je zamieńcie ja tak mam, kolor wskazówki jest biały a nie czerwony ale za to 110 tyśi a nie 250 he.

u mnie wszystko działa jak należy, prosze pamietac ze zegary ktore ja kupilem z obrotomierzem moga sie roznic deczko od waszych, wiec dobrze jest porownac oznaczenia woich nowych zegarow i swoich starych zegarow i sprawdzic z czy kable sa tak samo ulozone jak na rysunkach ponizej.


UWAGA WAZNE: Na tym schemacie pokazano rzut gniazd w liczniku (nie kostek, więc trzeba uważać, gdyż jak sie patrzec na kostke od przodu to jest to lustrzane odbicie gniazda!!!)

*** STARY LICZNIK BEZ OBROTOMIERZA ***
Obrazek
1 - beam+ (długie +)
2 - od off
3 - fuel (kontrolka rezerwy)
4 - brak oznaczenia na sciezce (idzie do srubki przy liczniku)
5 - ill (podswietlenie zegarow)
6 - b.o. na sciezce (idzie do srubki przy liczniku)
7 - b.o. na sciezce (idzie do srubki przy liczniku)
8 - gnd (idze do srubki przy liczniku)

9 - b.o. na sciezce (idzie do kontrolka pasow)
10 - b.o. na sciezce (idzie do kontrolka air bag
11 - air bag (idzie do kontrolki air bag)
12 - beam (długie -)
13 - ill+ (podswietlenie +)
14 - b.o. na sciezce (idzie do kontrolka pasow_
15 - oil (kontrolka oleju)
16 - b.o. na sciezce (idzie do masa kontrolek i iluminacji)
17 - t/l (turn left lewy kierunek)

24 - fm (fuel meter)
26 - kontrolka (chyba blokady dyfru???)
27 - t/r (turn right prawy kierunek)
28 - gnd (ground masa)
29 - tm (temperature meter)
30 - gnd (ground masa)

31 - acc
33 - bat
36 - door
37 - b.o. na sciezce (idzie do idzie do kontrolki ladowania)
38 - chg (charge kontrolka ladowania)
39 - brk (brake kontrolka hamulca)
40 - b.o. na sciezce (idzie do kontrolki check engine)
41 - b.o. na sciezce (idzie do kontrolki plynu spryskiwaczy)
42 - abs (kontrolka abs)



UWAGA WAZNE: Na tym schemacie pokazano rzut gniazd w liczniku (nie kostek, więc trzeba uważać, gdyż jak sie patrzec na kostke od przodu to jest to lustrzane odbicie gniazda!!!)
*** NOWY LICZNIK Z OBROTOMIERZEM ***
Obrazek
uwaga: należy sprawdzić ścieżka po ścieżce gdzie idą w nowym liczniku. np. w trzecim gniezdzie mamy 2, 13, 26, 27, 28 i trzeba sprawdzic czy ścieżka faktycznie idzie 2 do odd off, 13 do ill+ itd. każda jedna ścieżka

4. podlaczamy nowe zegary i mamy taki efekt :)
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2011-02-06, 22:18 przez roshi, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Sedric
wiem o czym pisze
Posty: 56
Rejestracja: 2010-06-11, 22:13
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Sedric » 2011-02-06, 19:10

Nie chce zakładać nowego tematu więc napisze tutaj. ma ktoś patent na odpinającą się linkę prędkościomierza? Moja dosyć często wypada, jeszcze raz to zrobi i przykleję ją poxipolem :roll:

Awatar użytkownika
roshi
stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 2010-02-07, 20:35
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: roshi » 2011-02-06, 19:12

rownie dobrze mogles zapytac w watku o mandatach albo o wymianie kolektora ssacego

Awatar użytkownika
aBa
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-09, 00:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: aBa » 2011-02-06, 23:09

Ja mam połamany zatrzask,więc wypadała by non-stop.Zastosowałem metodę "na wcisk" czyli owinąłem licznik taśmą izolacyjną i wcisnąłem linkę.Spokój od pół roku.

Awatar użytkownika
Skazony
fanatyk nissana
Posty: 482
Rejestracja: 2009-12-13, 11:05
Lokalizacja: \=l=/

[N14] POMOCY

Post autor: Skazony » 2011-06-26, 20:17

Witam
przez ~2 dni WALCZYŁEM z zegarami -> przekładałem je
wynik jest taki że obrotomierz nie działa :( , co więcej nie działa w sumie nic od strony obrotomierza ( tzn, żadne kontrolki i wskaźnik temp silnika) wypinałem i przepinałem te przewody 4-ry razy ( na starych zegarach wszystko hula jak powinno a na nowych nie - załamka ( dobrze że prędkościomierz i wskaźnik paliwa działają)
szkoda że nie ma fotki gdzie się trzeba wpiąć w ten ECCS - bo to również nie jest takie oczywiste :(

generalnie wiem że czeka mnie jeszcze dalsza walka i jak znajdę "dziurę" którą mi prąd "ucieka" i nie dopływa do kontrolek to napiszę.

Ciekawostką na mojej desce test błąd w kontrolkach
na folii ze ścieżkami wyraźnie jest napisane "beam" a na "foli" jest ikona poziomy płynu w spryskiwaczu ( i jak włączam długie to się to zaświeca)

A może jest ktoś kto potrafi pomóc ?
___________________________________________________________________________

[ Dodano: 2011-07-08, 11:40 ]
Już wszystko ogarnięte
Zegary z Sunny '95 troszkę się różnią i trzeba piny przepiąć troszkę w inne miejsce (od czego jest miernik i zdrowy rozsądek)
kontroli działają wskaźniki również i co najważniejsze obrotomierz :)
N14 -> teraz 323f BJ
Obrazek

misiorasek77
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2011-05-12, 09:56
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: misiorasek77 » 2011-12-18, 22:31

Witam
mam ten sam problem co ty z przekładka zegarów. Jesli możesz napisz jak ci sie udało znaleź rozwiązanie

Awatar użytkownika
Skazony
fanatyk nissana
Posty: 482
Rejestracja: 2009-12-13, 11:05
Lokalizacja: \=l=/

Post autor: Skazony » 2011-12-18, 23:54

misiorasek77,
co masz na myśli:
misiorasek77 pisze:mam ten sam problem co ty

pisz konkretnie
N14 -> teraz 323f BJ
Obrazek

Awatar użytkownika
roshi
stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 2010-02-07, 20:35
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: roshi » 2012-01-12, 15:08

Skazony pisze:Już wszystko ogarnięte
Zegary z Sunny '95 troszkę się różnią i trzeba piny przepiąć troszkę w inne miejsce (od czego jest miernik i zdrowy rozsądek)
kontroli działają wskaźniki również i co najważniejsze obrotomierz
To mogles w sumie wrzucic schemacik co z czym zamieniles bo wychodzi na to ze sa 2 wersje zegarow z obrotomierzem i jak napiszesz co z czym zamieniles to znacznie ulatwi to przerobke innym ludziom ;)

pozdrawiam

Awatar użytkownika
lestant
fanatyk nissana
Posty: 280
Rejestracja: 2011-12-31, 18:52
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: lestant » 2012-03-19, 14:02

witam

zabrałem się za podłączenie zegarów z obrotomierzem w/g tego poradnika. podlaczylem prawie wszystkie kable do kostek tak jak powinno byc (prawie wszystkie bo wszystkich nie mam np. poziom płynu w spryskiwaczach) wiec podlaczylem i okazało sie ze kable pomieszały się i nie ma możliwosci podlaczenia wszystkich 4 kostek do licznika poniewaz kable są za krótkie. z tego co zauważyłem działa mi tylko poziom paliwa oraz prawy kierunkowskaz nic poza tym. od licznika z obrotomierzem mam całą wiązkę kabli. może wystarczy wpiąć te kable i połączyć kolorami ? patrzyłem i nie powtażają się kable w instalacji. A jeżeli chodzi o obrotomierz to jaki kabel od niego odpowiada ? i to do niego podlaczyc kabel z komputera ? Prosze o pomoc bo auto stoi rozebrane i chciałbym to wreszcie zrobic

pozdrawiam


pomoże ktoś ??

szydlos
wiem o czym pisze
Posty: 43
Rejestracja: 2012-02-21, 20:40
Lokalizacja: Stąd nie widać

Post autor: szydlos » 2012-03-20, 17:00

lestant pisze:witam

zabrałem się za podłączenie zegarów z obrotomierzem w/g tego poradnika. podlaczylem prawie wszystkie kable do kostek tak jak powinno byc (prawie wszystkie bo wszystkich nie mam np. poziom płynu w spryskiwaczach) wiec podlaczylem i okazało sie ze kable pomieszały się i nie ma możliwosci podlaczenia wszystkich 4 kostek do licznika poniewaz kable są za krótkie. z tego co zauważyłem działa mi tylko poziom paliwa oraz prawy kierunkowskaz nic poza tym. od licznika z obrotomierzem mam całą wiązkę kabli. może wystarczy wpiąć te kable i połączyć kolorami ? patrzyłem i nie powtażają się kable w instalacji. A jeżeli chodzi o obrotomierz to jaki kabel od niego odpowiada ? i to do niego podlaczyc kabel z komputera ? Prosze o pomoc bo auto stoi rozebrane i chciałbym to wreszcie zrobic

pozdrawiam


pomoże ktoś ??
Kolego ja dzisiaj skonczylem to dzięki pomocy użytkownika Skażony
To że kable za krótkie- nie możliwe, wyciągnij je troche. Przy wkładaniu kostek musisz mieć licznik odwrocony, czyli żeby był odwrócony wtyczkami do twojej strony i w ten sposób wkładaj.Kabel od komputera czyli od ECU, jest on umieszony za plastikiem przy prawej nodze czyli przy gazie. Odkręć ten plastik i będziesz widział taką złotą puszkę z wtyczką z kablami.Najlepiej ją wykręć, jest tam na kluczyk 10 i odlicz sobie ten kabelek tak jak na rysunku. U mnie to chyba był kolor niebiesko czerwony i działa.

Odsyłam cię do mojego tematu z którym też miałem problem ale go rozwiązałem wspólnie ze Skażonym.

viewtopic.php?p=197548#197548

Zobacz na dole zdjęcia jak to jest poprawnie, żeby to działało.

Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”