[Sunny/100NX] Montaż zegarów ze 100NX-a do Sunny N14
Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik
[Sunny/100NX] Montaż zegarów ze 100NX-a do Sunny N14
Czy to jest P&P, czy trzeba coś zamieszać w instalacji el.?
(Tak od wczoraj jestem ponownie właścicielem N14 )
[ Dodano: 2011-01-16, 19:46 ]
Update - własnoręcznie sprawdziłem, że się nie da. Różnice są duże - nie pasuje ani jedna kontrolka...
(Tak od wczoraj jestem ponownie właścicielem N14 )
[ Dodano: 2011-01-16, 19:46 ]
Update - własnoręcznie sprawdziłem, że się nie da. Różnice są duże - nie pasuje ani jedna kontrolka...
Quattro, w profilu masz wpisane sunny 1.4- może to przez to nie pasuje?
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005
z klubem Nissana od grudnia 2005
Wiesz. Liczyłem że jak silnik 1.6 da się przełożyc prawie PnP to zegary też...Misiek pisze:Quattro, w profilu masz wpisane sunny 1.4- może to przez to nie pasuje?
Oba auta to GA1xDE więc sądziłem, że instalacja el. w środku będzie podobna - tym bardziej ze te same zegary są w 1.4 z obrotomierzem na wtrysku...
[ Dodano: 2011-01-17, 01:15 ]
Tak jak i zegary z Y10 GA16DE w 100NX GA16DE...MRC pisze:w 100nx GTi widziałem zegary z sunny GTi więc między tymi wersjami powinny być p'n'p
Przedlift do przedlifta (na linkę), pasuje p'n'p - sprawdzone fizycznie u mnie w nx.MRC pisze:w 100nx GTi widziałem zegary z sunny GTi więc między tymi wersjami powinny być p'n'p
A co do tematycznego, to przepięcie pinów powinno załatwić sprawę, kabelki w większości są podpisane, np. pakując digitala z nx coupe - większość przewodów się zgadza.
Może być w 100-ce masz chyba kontrolkę płynu spryskiwaczy np. Najprościej to rozrysowałbym sobie piny w zegarach od NX-a tzn co do czego idzie po ścieżkach a potem przełożył piny w kostkach od starych zegarów. Jak będzie czegoś brakowało(np. kontrolki spryskiwaczy) to masz pole do popisu i małych modów.Quattro pisze:Zobaczymy, wczoraj na dziurze zawias poszedł się $%@^&, auto stoi i czeka na rzeczoznawcę to pogrzebię sobię, ale się martwię trochę bo mam wrażenie że do wtyczek przychodzi dużo mniej kabelków niż w Pszczole.
Pozdrawiam.
Temat stary jak świat. Licznik bez obrotomierza - jak mamy zamiar przekładać z obrotkiem trzeba przerabiać kostki. Dodatkowo jak pod maską nie mamy odpowiedniej /wtyczki/ ciągniemy sygnał z cewki zapłonowej do obrotomierza.
Oryginalnego tematu nie odnalazłem, ale znalazłem temat który został że tak powiem reaktywowany.
viewtopic.php?t=2871&highlight=licznik
Zarzucam fotki z serwisówki.
http://img109.imageshack.us/img109/4999/53038534.jpg
http://img600.imageshack.us/img600/7380/84978771.jpg
Oryginalnego tematu nie odnalazłem, ale znalazłem temat który został że tak powiem reaktywowany.
viewtopic.php?t=2871&highlight=licznik
Zarzucam fotki z serwisówki.
http://img109.imageshack.us/img109/4999/53038534.jpg
http://img600.imageshack.us/img600/7380/84978771.jpg
Było: Micra K10, Sunny N14 GA14DS 4d, Sunny N14 GA14DE 3d
Jest: Primera P11 SE -> GT SR20DEH
Jest: Primera P11 SE -> GT SR20DEH
O ile mnie pamięć nie myli - wtyczka i kabelki w przypadku DS a DE jest prawie wszystko to samo. Jedynie będziesz musiał pociągnąć sygnał z ECU do obrotomierza.
Wiem że licznik z gaźnikowca idzie zmusić do pracy w silniku na wtrysku, przekręcało się bodajże prędkościomierz z DE i wsadzało do licznika z DS(w DE jest elektroniczny, DS na linkę), a reszta już wg schematu. Na pewno taki myk kiedyś klubowicz jakiś robił..
Wiem że licznik z gaźnikowca idzie zmusić do pracy w silniku na wtrysku, przekręcało się bodajże prędkościomierz z DE i wsadzało do licznika z DS(w DE jest elektroniczny, DS na linkę), a reszta już wg schematu. Na pewno taki myk kiedyś klubowicz jakiś robił..
Było: Micra K10, Sunny N14 GA14DS 4d, Sunny N14 GA14DE 3d
Jest: Primera P11 SE -> GT SR20DEH
Jest: Primera P11 SE -> GT SR20DEH
Kurde nie ma już tych starych tematów, bo wiem że na pewno operacja w DE była przeprowadzana pomyślnie.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1 ... ml#7897553 - zagadaj do niego, może coś Ci podpowie.
Ale wiem że w przypadku DE przepinanie kabelków się kłania i pewnie ciągnięcie sygnału z kompa.
Powodzenia
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1 ... ml#7897553 - zagadaj do niego, może coś Ci podpowie.
Ale wiem że w przypadku DE przepinanie kabelków się kłania i pewnie ciągnięcie sygnału z kompa.
Powodzenia
Było: Micra K10, Sunny N14 GA14DS 4d, Sunny N14 GA14DE 3d
Jest: Primera P11 SE -> GT SR20DEH
Jest: Primera P11 SE -> GT SR20DEH
Operacja jest mozliwa i faktycznie zostala przeprowadzona pomyslnie - w moim autku.
Mini tutek przekladki zegarow w DE (GA14DE). Nowe zegary sa od 100nx.
Nie bede tlumaczyl jak wyciagac zegary z kokpitku, ale jakby ktos mial problem to sluze pomoca na pw lub gg 3294306
Zegary mamy juz wyciagniete a dalej:
1. trzeba wypiąć wszystkie przewody z kostek (ale pojedynczo znakujac po kolei kazdy wyciagany kabel - schemat znakowania ponizej - tylko sie nie pomyl. zastanów sie 2 razy, nic na szybko. schematy ponizej przedstawiaja widok gniazd w liczniku - nie kostek wiec pamietaj o tym znakujac przewody)
wypinamy w nast sposob:
a) najpierw delikatnie odgiąć takie zabezpieczenie na kostkach po każdej ze stron gdzie są kabelki
b) potem opisać przewod- na kabel naklejka z numerem na kartkę opis
c) zeby wyjąć kabel z kostki trzeba podważyć styk nożem od wewnętrznej strony kostki i delikatnie wysunąć kabelek cierpliwość to podstawa żeby nic nie urwac i w pkt 1 tez.
Teraz mamy juz powyciagane i opisane kable wiec idziemy dalej.
2. opisane kabelki wkładamy do kostek (schemat ponizej [przedstawia rysunki gniazd, nie kostek])
3. ciagniemy kabel z kasety sterujacej. pin nr 2 podlaczamy do zegarów jak na schemacie na dole.
Tu znajduje sie ten kabel:
Ja wpialem sie w niego we wiązce z kablami jakies 10 cm od kasety sterującej.
a jeszcze jedno jeżeli chcecie zachować swój przebieg odkręćcie sruby od licznika i je zamieńcie ja tak mam, kolor wskazówki jest biały a nie czerwony ale za to 110 tyśi a nie 250 he.
u mnie wszystko działa jak należy, prosze pamietac ze zegary ktore ja kupilem z obrotomierzem moga sie roznic deczko od waszych, wiec dobrze jest porownac oznaczenia woich nowych zegarow i swoich starych zegarow i sprawdzic z czy kable sa tak samo ulozone jak na rysunkach ponizej.
UWAGA WAZNE: Na tym schemacie pokazano rzut gniazd w liczniku (nie kostek, więc trzeba uważać, gdyż jak sie patrzec na kostke od przodu to jest to lustrzane odbicie gniazda!!!)
*** STARY LICZNIK BEZ OBROTOMIERZA ***
1 - beam+ (długie +)
2 - od off
3 - fuel (kontrolka rezerwy)
4 - brak oznaczenia na sciezce (idzie do srubki przy liczniku)
5 - ill (podswietlenie zegarow)
6 - b.o. na sciezce (idzie do srubki przy liczniku)
7 - b.o. na sciezce (idzie do srubki przy liczniku)
8 - gnd (idze do srubki przy liczniku)
9 - b.o. na sciezce (idzie do kontrolka pasow)
10 - b.o. na sciezce (idzie do kontrolka air bag
11 - air bag (idzie do kontrolki air bag)
12 - beam (długie -)
13 - ill+ (podswietlenie +)
14 - b.o. na sciezce (idzie do kontrolka pasow_
15 - oil (kontrolka oleju)
16 - b.o. na sciezce (idzie do masa kontrolek i iluminacji)
17 - t/l (turn left lewy kierunek)
24 - fm (fuel meter)
26 - kontrolka (chyba blokady dyfru???)
27 - t/r (turn right prawy kierunek)
28 - gnd (ground masa)
29 - tm (temperature meter)
30 - gnd (ground masa)
31 - acc
33 - bat
36 - door
37 - b.o. na sciezce (idzie do idzie do kontrolki ladowania)
38 - chg (charge kontrolka ladowania)
39 - brk (brake kontrolka hamulca)
40 - b.o. na sciezce (idzie do kontrolki check engine)
41 - b.o. na sciezce (idzie do kontrolki plynu spryskiwaczy)
42 - abs (kontrolka abs)
UWAGA WAZNE: Na tym schemacie pokazano rzut gniazd w liczniku (nie kostek, więc trzeba uważać, gdyż jak sie patrzec na kostke od przodu to jest to lustrzane odbicie gniazda!!!)
*** NOWY LICZNIK Z OBROTOMIERZEM ***
uwaga: należy sprawdzić ścieżka po ścieżce gdzie idą w nowym liczniku. np. w trzecim gniezdzie mamy 2, 13, 26, 27, 28 i trzeba sprawdzic czy ścieżka faktycznie idzie 2 do odd off, 13 do ill+ itd. każda jedna ścieżka
4. podlaczamy nowe zegary i mamy taki efekt
Mini tutek przekladki zegarow w DE (GA14DE). Nowe zegary sa od 100nx.
Nie bede tlumaczyl jak wyciagac zegary z kokpitku, ale jakby ktos mial problem to sluze pomoca na pw lub gg 3294306
Zegary mamy juz wyciagniete a dalej:
1. trzeba wypiąć wszystkie przewody z kostek (ale pojedynczo znakujac po kolei kazdy wyciagany kabel - schemat znakowania ponizej - tylko sie nie pomyl. zastanów sie 2 razy, nic na szybko. schematy ponizej przedstawiaja widok gniazd w liczniku - nie kostek wiec pamietaj o tym znakujac przewody)
wypinamy w nast sposob:
a) najpierw delikatnie odgiąć takie zabezpieczenie na kostkach po każdej ze stron gdzie są kabelki
b) potem opisać przewod- na kabel naklejka z numerem na kartkę opis
c) zeby wyjąć kabel z kostki trzeba podważyć styk nożem od wewnętrznej strony kostki i delikatnie wysunąć kabelek cierpliwość to podstawa żeby nic nie urwac i w pkt 1 tez.
Teraz mamy juz powyciagane i opisane kable wiec idziemy dalej.
2. opisane kabelki wkładamy do kostek (schemat ponizej [przedstawia rysunki gniazd, nie kostek])
3. ciagniemy kabel z kasety sterujacej. pin nr 2 podlaczamy do zegarów jak na schemacie na dole.
Tu znajduje sie ten kabel:
Ja wpialem sie w niego we wiązce z kablami jakies 10 cm od kasety sterującej.
a jeszcze jedno jeżeli chcecie zachować swój przebieg odkręćcie sruby od licznika i je zamieńcie ja tak mam, kolor wskazówki jest biały a nie czerwony ale za to 110 tyśi a nie 250 he.
u mnie wszystko działa jak należy, prosze pamietac ze zegary ktore ja kupilem z obrotomierzem moga sie roznic deczko od waszych, wiec dobrze jest porownac oznaczenia woich nowych zegarow i swoich starych zegarow i sprawdzic z czy kable sa tak samo ulozone jak na rysunkach ponizej.
UWAGA WAZNE: Na tym schemacie pokazano rzut gniazd w liczniku (nie kostek, więc trzeba uważać, gdyż jak sie patrzec na kostke od przodu to jest to lustrzane odbicie gniazda!!!)
*** STARY LICZNIK BEZ OBROTOMIERZA ***
1 - beam+ (długie +)
2 - od off
3 - fuel (kontrolka rezerwy)
4 - brak oznaczenia na sciezce (idzie do srubki przy liczniku)
5 - ill (podswietlenie zegarow)
6 - b.o. na sciezce (idzie do srubki przy liczniku)
7 - b.o. na sciezce (idzie do srubki przy liczniku)
8 - gnd (idze do srubki przy liczniku)
9 - b.o. na sciezce (idzie do kontrolka pasow)
10 - b.o. na sciezce (idzie do kontrolka air bag
11 - air bag (idzie do kontrolki air bag)
12 - beam (długie -)
13 - ill+ (podswietlenie +)
14 - b.o. na sciezce (idzie do kontrolka pasow_
15 - oil (kontrolka oleju)
16 - b.o. na sciezce (idzie do masa kontrolek i iluminacji)
17 - t/l (turn left lewy kierunek)
24 - fm (fuel meter)
26 - kontrolka (chyba blokady dyfru???)
27 - t/r (turn right prawy kierunek)
28 - gnd (ground masa)
29 - tm (temperature meter)
30 - gnd (ground masa)
31 - acc
33 - bat
36 - door
37 - b.o. na sciezce (idzie do idzie do kontrolki ladowania)
38 - chg (charge kontrolka ladowania)
39 - brk (brake kontrolka hamulca)
40 - b.o. na sciezce (idzie do kontrolki check engine)
41 - b.o. na sciezce (idzie do kontrolki plynu spryskiwaczy)
42 - abs (kontrolka abs)
UWAGA WAZNE: Na tym schemacie pokazano rzut gniazd w liczniku (nie kostek, więc trzeba uważać, gdyż jak sie patrzec na kostke od przodu to jest to lustrzane odbicie gniazda!!!)
*** NOWY LICZNIK Z OBROTOMIERZEM ***
uwaga: należy sprawdzić ścieżka po ścieżce gdzie idą w nowym liczniku. np. w trzecim gniezdzie mamy 2, 13, 26, 27, 28 i trzeba sprawdzic czy ścieżka faktycznie idzie 2 do odd off, 13 do ill+ itd. każda jedna ścieżka
4. podlaczamy nowe zegary i mamy taki efekt
Ostatnio zmieniony 2011-02-06, 22:18 przez roshi, łącznie zmieniany 2 razy.
[N14] POMOCY
Witam
przez ~2 dni WALCZYŁEM z zegarami -> przekładałem je
wynik jest taki że obrotomierz nie działa , co więcej nie działa w sumie nic od strony obrotomierza ( tzn, żadne kontrolki i wskaźnik temp silnika) wypinałem i przepinałem te przewody 4-ry razy ( na starych zegarach wszystko hula jak powinno a na nowych nie - załamka ( dobrze że prędkościomierz i wskaźnik paliwa działają)
szkoda że nie ma fotki gdzie się trzeba wpiąć w ten ECCS - bo to również nie jest takie oczywiste
generalnie wiem że czeka mnie jeszcze dalsza walka i jak znajdę "dziurę" którą mi prąd "ucieka" i nie dopływa do kontrolek to napiszę.
Ciekawostką na mojej desce test błąd w kontrolkach
na folii ze ścieżkami wyraźnie jest napisane "beam" a na "foli" jest ikona poziomy płynu w spryskiwaczu ( i jak włączam długie to się to zaświeca)
A może jest ktoś kto potrafi pomóc ?
___________________________________________________________________________
[ Dodano: 2011-07-08, 11:40 ]
Już wszystko ogarnięte
Zegary z Sunny '95 troszkę się różnią i trzeba piny przepiąć troszkę w inne miejsce (od czego jest miernik i zdrowy rozsądek)
kontroli działają wskaźniki również i co najważniejsze obrotomierz
przez ~2 dni WALCZYŁEM z zegarami -> przekładałem je
wynik jest taki że obrotomierz nie działa , co więcej nie działa w sumie nic od strony obrotomierza ( tzn, żadne kontrolki i wskaźnik temp silnika) wypinałem i przepinałem te przewody 4-ry razy ( na starych zegarach wszystko hula jak powinno a na nowych nie - załamka ( dobrze że prędkościomierz i wskaźnik paliwa działają)
szkoda że nie ma fotki gdzie się trzeba wpiąć w ten ECCS - bo to również nie jest takie oczywiste
generalnie wiem że czeka mnie jeszcze dalsza walka i jak znajdę "dziurę" którą mi prąd "ucieka" i nie dopływa do kontrolek to napiszę.
Ciekawostką na mojej desce test błąd w kontrolkach
na folii ze ścieżkami wyraźnie jest napisane "beam" a na "foli" jest ikona poziomy płynu w spryskiwaczu ( i jak włączam długie to się to zaświeca)
A może jest ktoś kto potrafi pomóc ?
___________________________________________________________________________
[ Dodano: 2011-07-08, 11:40 ]
Już wszystko ogarnięte
Zegary z Sunny '95 troszkę się różnią i trzeba piny przepiąć troszkę w inne miejsce (od czego jest miernik i zdrowy rozsądek)
kontroli działają wskaźniki również i co najważniejsze obrotomierz
-
- nowy na forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 2011-05-12, 09:56
- Lokalizacja: Wrocław
To mogles w sumie wrzucic schemacik co z czym zamieniles bo wychodzi na to ze sa 2 wersje zegarow z obrotomierzem i jak napiszesz co z czym zamieniles to znacznie ulatwi to przerobke innym ludziomSkazony pisze:Już wszystko ogarnięte
Zegary z Sunny '95 troszkę się różnią i trzeba piny przepiąć troszkę w inne miejsce (od czego jest miernik i zdrowy rozsądek)
kontroli działają wskaźniki również i co najważniejsze obrotomierz
pozdrawiam
witam
zabrałem się za podłączenie zegarów z obrotomierzem w/g tego poradnika. podlaczylem prawie wszystkie kable do kostek tak jak powinno byc (prawie wszystkie bo wszystkich nie mam np. poziom płynu w spryskiwaczach) wiec podlaczylem i okazało sie ze kable pomieszały się i nie ma możliwosci podlaczenia wszystkich 4 kostek do licznika poniewaz kable są za krótkie. z tego co zauważyłem działa mi tylko poziom paliwa oraz prawy kierunkowskaz nic poza tym. od licznika z obrotomierzem mam całą wiązkę kabli. może wystarczy wpiąć te kable i połączyć kolorami ? patrzyłem i nie powtażają się kable w instalacji. A jeżeli chodzi o obrotomierz to jaki kabel od niego odpowiada ? i to do niego podlaczyc kabel z komputera ? Prosze o pomoc bo auto stoi rozebrane i chciałbym to wreszcie zrobic
pozdrawiam
pomoże ktoś
zabrałem się za podłączenie zegarów z obrotomierzem w/g tego poradnika. podlaczylem prawie wszystkie kable do kostek tak jak powinno byc (prawie wszystkie bo wszystkich nie mam np. poziom płynu w spryskiwaczach) wiec podlaczylem i okazało sie ze kable pomieszały się i nie ma możliwosci podlaczenia wszystkich 4 kostek do licznika poniewaz kable są za krótkie. z tego co zauważyłem działa mi tylko poziom paliwa oraz prawy kierunkowskaz nic poza tym. od licznika z obrotomierzem mam całą wiązkę kabli. może wystarczy wpiąć te kable i połączyć kolorami ? patrzyłem i nie powtażają się kable w instalacji. A jeżeli chodzi o obrotomierz to jaki kabel od niego odpowiada ? i to do niego podlaczyc kabel z komputera ? Prosze o pomoc bo auto stoi rozebrane i chciałbym to wreszcie zrobic
pozdrawiam
pomoże ktoś
Kolego ja dzisiaj skonczylem to dzięki pomocy użytkownika Skażonylestant pisze:witam
zabrałem się za podłączenie zegarów z obrotomierzem w/g tego poradnika. podlaczylem prawie wszystkie kable do kostek tak jak powinno byc (prawie wszystkie bo wszystkich nie mam np. poziom płynu w spryskiwaczach) wiec podlaczylem i okazało sie ze kable pomieszały się i nie ma możliwosci podlaczenia wszystkich 4 kostek do licznika poniewaz kable są za krótkie. z tego co zauważyłem działa mi tylko poziom paliwa oraz prawy kierunkowskaz nic poza tym. od licznika z obrotomierzem mam całą wiązkę kabli. może wystarczy wpiąć te kable i połączyć kolorami ? patrzyłem i nie powtażają się kable w instalacji. A jeżeli chodzi o obrotomierz to jaki kabel od niego odpowiada ? i to do niego podlaczyc kabel z komputera ? Prosze o pomoc bo auto stoi rozebrane i chciałbym to wreszcie zrobic
pozdrawiam
pomoże ktoś
To że kable za krótkie- nie możliwe, wyciągnij je troche. Przy wkładaniu kostek musisz mieć licznik odwrocony, czyli żeby był odwrócony wtyczkami do twojej strony i w ten sposób wkładaj.Kabel od komputera czyli od ECU, jest on umieszony za plastikiem przy prawej nodze czyli przy gazie. Odkręć ten plastik i będziesz widział taką złotą puszkę z wtyczką z kablami.Najlepiej ją wykręć, jest tam na kluczyk 10 i odlicz sobie ten kabelek tak jak na rysunku. U mnie to chyba był kolor niebiesko czerwony i działa.
Odsyłam cię do mojego tematu z którym też miałem problem ale go rozwiązałem wspólnie ze Skażonym.
viewtopic.php?p=197548#197548
Zobacz na dole zdjęcia jak to jest poprawnie, żeby to działało.
Pozdrawiam.