Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Sunny/100NX] Podświetlenie zegarów i konsoli

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2011-12-30, 08:54

wąski pisze:w jaki sposób uzyskałeś kolor czerwony na wskazówkach
wąs .. w silnikach "wtryskowych" chyba były czerwone wskazówki .. generalnie w sunnych .. bo ja mam chyba jednak zegary od 100nx .. i mam białe ..

[ Dodano: 2011-12-30, 08:54 ]
Wąski ... robota pro :)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
wąski
fanatyk nissana
Posty: 544
Rejestracja: 2010-07-18, 16:21
Lokalizacja: EL

Post autor: wąski » 2011-12-30, 09:18

scubzik pisze:
wąski pisze:w jaki sposób uzyskałeś kolor czerwony na wskazówkach
wąs .. w silnikach "wtryskowych" chyba były czerwone wskazówki .. generalnie w sunnych ..
u mnie są białe ... <bezradny>
wąski czyli cienki :]
(nie)wąski N14 :)

blabla, looźna guma <okok>

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2011-12-30, 09:49

tak . ale ty masz zegary LX - bez obrotka .. i od 1,4..
a ja mówię o tych z obrotkiem :)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
Skazony
fanatyk nissana
Posty: 482
Rejestracja: 2009-12-13, 11:05
Lokalizacja: \=l=/

Post autor: Skazony » 2011-12-30, 17:46

dobrze wnioskuję ?
to jest efekt samych żarówek ?
TAKI biały ?

czyli wylatują ledy - wiem co będę robił na wionę :)
N14 -> teraz 323f BJ
Obrazek

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2011-12-31, 01:39

Skazony, ja mam z tymi katurkami co daje bielsze światło.
wąski mówi
looźna guma <okok>
i włożył żarówki bez gumek :-P . co daje troszkę zółte światło. W serii żarówki mają jakąś chromowaną powłokę i są 3W, warto więc włożyć 5W efekt widać kilka postów wcześniej.

Awatar użytkownika
wąski
fanatyk nissana
Posty: 544
Rejestracja: 2010-07-18, 16:21
Lokalizacja: EL

Post autor: wąski » 2011-12-31, 01:57

Skazony pisze:dobrze wnioskuję ?
to jest efekt samych żarówek ?
TAKI biały ?
dobrze wnioskujesz :)
najzwyklejsze W5W (bezbarwne!)
tak jak napisał ciapek i ja kilka postów wcześniej:
żarówki pod zegarami (z wyłączeniem podświetlenia kontrolek i kierunkowskazów) są z pewnego rodzaju nakładkami, które "tłumią" światło (choć nie mam pewności czy były one od nowości). wystarczy podmienić je na "standardowe" W5W. dodatkowo uważam, że wcześniejsze były słabszej mocy - 3 watowe, choć inf. na nich nie znalazłem.
ciapek pisze: wąski mówi
looźna guma <okok>
i włożył żarówki bez gumek :-P
skoro "looźna" to po jakiego wała stosować ;d

[ Dodano: 2012-01-12, 03:47 ]
efekt zastosowania niebieskich żarówek do przycisków "ogrzewania tylnej szyby" oraz "światła przeciwmgłowego" jest następujący:

Obrazek
wąski czyli cienki :]
(nie)wąski N14 :)

blabla, looźna guma <okok>

Awatar użytkownika
mosiek
nowy na forum
Posty: 27
Rejestracja: 2011-08-05, 13:51
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: mosiek » 2012-02-12, 09:19

Przepraszam za trochę odgrzewany kotlet, ale od kupna sunnego nie działa mi podświetlenie zegarka, a jako że przyszły ferie myślałem o tym by to naprawić. Przy okazji chciałem wymienić podświetlenie zegarów na niebieskie. I tu moje pytanie czy takie diody http://moto.allegro.pl/zarowka-led-w5w- ... 51797.html i http://moto.allegro.pl/zarowka-led-t5-3 ... 93768.html się sprawdzą? Czy może lepiej zwykłe żarówki? Czytałem wcześniej, że kupne diody przepalają się szybciej, a tego wolałbym uniknąć. I na koniec takie pytanie, ciężko jest dobrać się do zegarów? Czytałem tutaj opis jak to zrobić, ale zastanawiam się czy nic nie nie połamie, bo to mój pierwszy raz będzie :)

Awatar użytkownika
MlodyLDZ
fanatyk nissana
Posty: 998
Rejestracja: 2010-08-19, 20:49
Lokalizacja: Łódź

Post autor: MlodyLDZ » 2012-02-12, 13:35

Jak masz garaż to suszarką plastiki ogrzej i nic nie powinno pękać. ;) Jak nie masz, to polecam do wiosny poczekać, albo chociaż jakiejś temp. na plusie, bo w taki mróz łatwo się łamią. Takie W5W miałem, szybko się przepaliły.

Awatar użytkownika
mosiek
nowy na forum
Posty: 27
Rejestracja: 2011-08-05, 13:51
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: mosiek » 2012-02-12, 14:43

Czyli lepiej żarówki? Kurcze nie mam garażu, myślałem, że dam jakoś radę to teraz zrobić bo na wiosnę to będą przygotowania do matury więc nie wiem czy znajdę czas:/ Ale jak bym załatwił garaż to trzeba użyć dużej siły czy tak łatwiej wyjdą?
Nissan Sunny 1,4 lx GA14DS
<<CZERWONA STRZAŁA>> chociaż ma tylko 75KM :)

Ppy
wiem o czym pisze
Posty: 89
Rejestracja: 2011-11-23, 22:49
Lokalizacja: katowice

Post autor: Ppy » 2012-02-12, 14:55

to nie jest robota na tydzien pracy tylko 3 godziny po szkole wiec chyba dasz rade

Awatar użytkownika
wąski
fanatyk nissana
Posty: 544
Rejestracja: 2010-07-18, 16:21
Lokalizacja: EL

Post autor: wąski » 2012-02-12, 15:16

mosiek, ja do zegarów wstawiłem zwykłe żarówki W5W (5 wattowe). zamieniłem je z oryginalnymi prawdopodobnie 3 wattowymi, które dawały dość mizerne światło.
jeżeli szukasz LEDów, to bierz typu SMD. inne b. szybko się przepalą i będziesz miał w zegarach "dyskotekę" ;/
żeby dostać się do zegarów musisz najpierw zdjąć boczny panel. potem odkręcasz górny (śrubki od spodu). jak masz regulowaną kierownicę, to ją opuść, będzie łatwiej zdjąć panel. panel trzyma się na kilku zatrzaskach u góry. trochę szarpnąć (ale bez przesady), ew. podważyć zatrzaski np. śrubokrętem i nie powinno być problemu z jego zdjęciem.
pod nim masz zegary. trzymają się na dwóch lub czterech śrubach - nie pamiętam.
odkręcasz i od spodu masz dostęp do całego podświetlenia (zegary + kontrolki).

pozdrawiam!
wąski czyli cienki :]
(nie)wąski N14 :)

blabla, looźna guma <okok>

Awatar użytkownika
mosiek
nowy na forum
Posty: 27
Rejestracja: 2011-08-05, 13:51
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: mosiek » 2012-02-12, 15:32

Wielkie dzięki Wąski:D Chyba jednak kupie żarówki tak jak Ty masz. A ta T5 co podałem podpasuje do zegarka? Bo tam chyba t5 jest nie?
Nissan Sunny 1,4 lx GA14DS
<<CZERWONA STRZAŁA>> chociaż ma tylko 75KM :)

Awatar użytkownika
MlodyLDZ
fanatyk nissana
Posty: 998
Rejestracja: 2010-08-19, 20:49
Lokalizacja: Łódź

Post autor: MlodyLDZ » 2012-02-12, 15:38

mosiek, wiesz, ogólnie garaż nie jest potrzebny, tylko teraz przy tych temp. plastik robi się mniej elastyczny i bardziej łamliwy(szczególnie takie zaczepy), dlatego warto, żeby cieplej było. Jednak możesz próbować. Ja tydzień temu wyjmowałem i nic nie pękło(wszystkie plastiki z przodu, oprócz deski całej ofc) :P I wąski Ci już napisał jak to ogarnąć. :P W setce jest troszkę inaczej więc się nie wypowiem, żeby Cię w błąd nie wprowadzić. Jednak nie jest to nic trudnego i w ciągu godziny powinieneś się obrobić. Ba, nawet 30/40min za pierwszym razem. :-D

Awatar użytkownika
mosiek
nowy na forum
Posty: 27
Rejestracja: 2011-08-05, 13:51
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: mosiek » 2012-02-12, 15:45

Teraz w Bydgoszczy nie ma już takich mrozów(jutro ma być nawet -1) ale to zawsze poniżej zera i rozumiem, że plastiki mogą być mniej elastyczne i przez to mogą się połamać. Nic postaram się jeszcze może znaleźć jakiś garaż.

P.S. Chciałem wcisnąć "pomógł" ale chyba mam jeszcze za mało postów na forum alb jestem ślepy i nie widzę tego przycisku:D

Edit: Wąski takie będą dobre? http://allegro.pl/bosma-zarowki-w5w-t10 ... 91417.html
Ostatnio zmieniony 2012-02-12, 15:49 przez mosiek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2012-02-12, 15:48

mosiek pisze:P.S. Chciałem wcisnąć "pomógł" ale chyba mam jeszcze za mało postów na forum alb jestem ślepy i nie widzę tego przycisku:D
Nie jesteś autorem tematu więc dać go nie możesz.
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
mosiek
nowy na forum
Posty: 27
Rejestracja: 2011-08-05, 13:51
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: mosiek » 2012-02-12, 15:57

W takim razie wyrażę się słownie Dziękuje za pomoc :)
Nissan Sunny 1,4 lx GA14DS
<<CZERWONA STRZAŁA>> chociaż ma tylko 75KM :)

Awatar użytkownika
MlodyLDZ
fanatyk nissana
Posty: 998
Rejestracja: 2010-08-19, 20:49
Lokalizacja: Łódź

Post autor: MlodyLDZ » 2012-02-12, 16:00

Dobre. :P Jak chcesz taniej to tu http://allegro.pl/listing/user.php/run? ... d=21018741 masz za 5zł 10pak. :)

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-02-12, 16:14

mosiek, tylko jeśli masz wersję gaźnikową to na 100% masz linkę do prędkościomierza. Aby wyjąć zegary musisz odpiąć linkę . Niestety jeśli masz linkę "na styk" (jak u mnie) to nie wypniesz jej bezpośrednio od prędkościomierza bo zegary nie wyjdą (linka jest tak krótka że trzyma). Musisz wykręcić ją przy skrzyni .. Możesz odkręcić pancerz .. ale prościej będzie jak odkręcisz śrubę przy lince (10 albo 12 nie pamiętam) i wyjmiesz ślimak , czyli cały napęd linki - powinno delikatnie wyjść . Zaślep potem szmatą tą dziurę, bo jest dość pokaźna i może coś wlecieć.. potem od strony komory silnika wepchnij nieco linkę do środka aż wyjdą zegary. Jak będziesz montował linkę na miejsce to uważaj aby dobrze spasować, bo łopatki są z tworzywa i można je uszkodzić ja będziesz wpychał na "chama" :)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
mosiek
nowy na forum
Posty: 27
Rejestracja: 2011-08-05, 13:51
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: mosiek » 2012-02-12, 18:50

scubzik pisze:mosiek, tylko jeśli masz wersję gaźnikową to na 100% masz linkę do prędkościomierza. Aby wyjąć zegary musisz odpiąć linkę . Niestety jeśli masz linkę "na styk" (jak u mnie) to nie wypniesz jej bezpośrednio od prędkościomierza bo zegary nie wyjdą (linka jest tak krótka że trzyma). Musisz wykręcić ją przy skrzyni .. Możesz odkręcić pancerz .. ale prościej będzie jak odkręcisz śrubę przy lince (10 albo 12 nie pamiętam) i wyjmiesz ślimak , czyli cały napęd linki - powinno delikatnie wyjść . Zaślep potem szmatą tą dziurę, bo jest dość pokaźna i może coś wlecieć.. potem od strony komory silnika wepchnij nieco linkę do środka aż wyjdą zegary. Jak będziesz montował linkę na miejsce to uważaj aby dobrze spasować, bo łopatki są z tworzywa i można je uszkodzić ja będziesz wpychał na "chama" :)
To widzę, że to coś poważniejszego... jeszcze się zastanowię czy to ruszać, bo nie chcę, żeby było gorzej niż jest.

Awatar użytkownika
wąski
fanatyk nissana
Posty: 544
Rejestracja: 2010-07-18, 16:21
Lokalizacja: EL

Post autor: wąski » 2012-02-12, 19:29

mosiek pisze:A ta T5 co podałem podpasuje do zegarka? Bo tam chyba t5 jest nie?
za podświetlenie zegarów odpowiedzialne są W5W (na środku zegarów - 4 szt.).
od kontrolek są jakieś inne, których nie udało mi się zidentyfikować po symbolach. Łączkę mają jak T5, ale poza tym są nieco większe - jednakże T5 w ich miejsce pasują :)
od zegarka zdaje się, że T5 podpasuje.
MlodyLDZ pisze:w ciągu godziny powinieneś się obrobić. Ba, nawet 30/40min za pierwszym razem. :-D
samo zdjęcie deski 20 min. do pół godz. :) - z zegarami i wymianą podświetlenia ok. godzinki, także nie ma tragedii :)
mosiek pisze:Wąski takie będą dobre? http://allegro.pl/bosma-zarowki-w5w-t10 ... 91417.html
tak, te są OK - możesz sobie nawet kolor wybrać ;)
tyle, że kolorowe mogą po jakimś czasie zacząć blaknąć.
poszukaj lepiej, to taniej wyrwiesz.
w Łodzi płacę w sklepie "stacjonarnym" 1,50 zł za szt.
scubzik pisze:mosiek, tylko jeśli masz wersję gaźnikową to na 100% masz linkę do prędkościomierza. Aby wyjąć zegary musisz odpiąć linkę .
nie wiem jaki masz silnik (gaźnik czy wtrysk ?? ).
jeżeli wtrysk, to nie powinno być problemu - nie trzeba odpinać wiązki. co prawda bez tego nie położysz zegarów "na kolanach", ale jest wystarczająco dużo miejsca, aby pod nie "zajrzeć".
jeżeli masz gaźnik, to może być tak jak scubzik napisał.
wąski czyli cienki :]
(nie)wąski N14 :)

blabla, looźna guma <okok>

Awatar użytkownika
mosiek
nowy na forum
Posty: 27
Rejestracja: 2011-08-05, 13:51
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: mosiek » 2012-02-12, 20:22

Niestety mam gaźnik:/ Ale widzę, że tutaj są na tyle kompetentni ludzie, że z waszą pomocą to sie chyba wszystko uda:D Dzięki wszystkim za pomoc jak będę miał z czymś problem to się odezwę :D
Pozdro!
Nissan Sunny 1,4 lx GA14DS
<<CZERWONA STRZAŁA>> chociaż ma tylko 75KM :)

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-02-12, 22:01

mosiek pisze:Niestety mam gaźnik:
gratuluję "klasyka" i współczuję od razu :)) mam to samo także wiem co to za "ból"
Operacja z odkręceniem linki jest dość prosta .. z tym, że trzeba pamiętać o kilku istotnych rzeczach:
- delikatne wyjęcie ślimaka
- zasłonięcie szmatą otworu (jak coś wpadnie .. może być źle .. :) )
- trzeba pamiętać aby włożyć ślimak na miejsce (ja nie włożyłem i przez chwilę miałem zagwozdkę czemu prędkościomierz nie działa hehe )
- delikatne włożenie ślimaka na miejsce - wchodzi z minimalnym oporem , ale bez przesady .. (rada .. trzymaj linkę idealnie w pionie podczas wtykania ślimaka w skrzynię .. . wiem , że może być ciężko bo pancerz jest sztywny, ale da się:)

[ Dodano: 2012-02-12, 22:01 ]
mosiek, widzę uzupełniłeś opis :) teraz wiadomo, że masz "deesa" :)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
MlodyLDZ
fanatyk nissana
Posty: 998
Rejestracja: 2010-08-19, 20:49
Lokalizacja: Łódź

Post autor: MlodyLDZ » 2012-02-12, 23:11

wąski pisze: samo zdjęcie deski 20 min. do pół godz. :) - z zegarami i wymianą podświetlenia ok. godzinki, także nie ma tragedii :)
Uznajmy. :P Może też w setce łatwiej, ale nie sądzę. ;)

mosiek, ja będę brał większą ilość, więc i tak mi się to opłaca i już zapomniałem, że przy jednej paczce droga wysyłka jest. :P

Awatar użytkownika
mosiek
nowy na forum
Posty: 27
Rejestracja: 2011-08-05, 13:51
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: mosiek » 2012-02-12, 23:39

scubzik pisze:
mosiek pisze:Niestety mam gaźnik:
gratuluję "klasyka" i współczuję od razu :)) mam to samo także wiem co to za "ból"
Operacja z odkręceniem linki jest dość prosta .. z tym, że trzeba pamiętać o kilku istotnych rzeczach:
- delikatne wyjęcie ślimaka
- zasłonięcie szmatą otworu (jak coś wpadnie .. może być źle .. :) )
- trzeba pamiętać aby włożyć ślimak na miejsce (ja nie włożyłem i przez chwilę miałem zagwozdkę czemu prędkościomierz nie działa hehe )
- delikatne włożenie ślimaka na miejsce - wchodzi z minimalnym oporem , ale bez przesady .. (rada .. trzymaj linkę idealnie w pionie podczas wtykania ślimaka w skrzynię .. . wiem , że może być ciężko bo pancerz jest sztywny, ale da się:)

[ Dodano: 2012-02-12, 22:01 ]
mosiek, widzę uzupełniłeś opis :) teraz wiadomo, że masz "deesa" :)
Dzięki za dokładny opis. Tak jak wspominałem wcześniej z waszą pomocą chyba mi się uda:) Jutro pojadę zobaczyć te żarówki i może załatwię garaż, aczykolwiek z tym będzie trudno bo niewiele znam osób, które takowy posiadają. Jak nie dam rady załatwić to spróbuję bez tego może nagrzać trochę w środku podczas jazdy, ale nic nie będę robił na siłę najwyżej poczeka na cieplejsze dni, bo nie chciałbym, żeby mi później plastiki latały:D

Awatar użytkownika
aBa
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-09, 00:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: aBa » 2012-02-13, 16:18

Pomyśl czy od razu nie poszukać licznika z obrotomierzem.Wtedy za jednym zamachem będziesz mieć i podświetlenie i obrotomierz.

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-02-13, 16:44

aBa pisze:Pomyśl czy od razu nie poszukać licznika z obrotomierzem.Wtedy za jednym zamachem będziesz mieć i podświetlenie i obrotomierz.
true true ..
przerabiałem temat i mogę pomóc :)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
wąski
fanatyk nissana
Posty: 544
Rejestracja: 2010-07-18, 16:21
Lokalizacja: EL

Post autor: wąski » 2012-02-13, 17:56

aBa pisze:Pomyśl czy od razu nie poszukać licznika z obrotomierzem
pamiętaj, żeby to były zegary do auta w wersji "gaźnikowej".
żeby nie powielać postów i trzymać się tematów, TUTAJ temat zegarów z obrotkiem jest szczegółowo opisany.
przeglądaj forum i allegro, a coś trafisz :)
wąski czyli cienki :]
(nie)wąski N14 :)

blabla, looźna guma <okok>

Awatar użytkownika
mosiek
nowy na forum
Posty: 27
Rejestracja: 2011-08-05, 13:51
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: mosiek » 2012-02-13, 19:01

W sumie nie głupi pomysł, ale czy ja dam radę to podłączyć. Ale pomyśle na razie zakupiłem 4 żarówki W5W białe i T5.
Nissan Sunny 1,4 lx GA14DS
<<CZERWONA STRZAŁA>> chociaż ma tylko 75KM :)

Awatar użytkownika
Skazony
fanatyk nissana
Posty: 482
Rejestracja: 2009-12-13, 11:05
Lokalizacja: \=l=/

Post autor: Skazony » 2012-02-14, 22:46

wąski pisze: tak, te są OK - możesz sobie nawet kolor wybrać ;)
W ŻADNYM WYPADKU nie bierz koloru !
- przerabiałem temat ( po ok miesiącu lakier na żarówkach się "przepalił" i barwa była masakryczna)
Z doświadczenia Ci napiszę że najlepiej sprawdzają się w naszych licznikach żarówki (mają największy równomierny kąt świecenia)
Dobre LEDy są trwalsze ale świecą punktowo i nierównomiernie oświetlają tablice.
N14 -> teraz 323f BJ
Obrazek

Awatar użytkownika
mosiek
nowy na forum
Posty: 27
Rejestracja: 2011-08-05, 13:51
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: mosiek » 2012-02-14, 22:59

Dzięki ale jak już wcześniej wspominałem kupiłem już zwykłe żarówki :) Na początku chciałem niebieskie ale nie mieli T5 więc stwierdziłem, że wezmę wszystkie zwykłe i myślę, że będzie git. A co to wymiany popatrzyłem tu i ówdzie i w razie czego jakby (odpukać) pękły plastiki to są na alledrogo nawet w nie tak złej cenie, tak samo liczniki, ale jeszcze kumpel ma zobaczyć czy u siebie na "szrocie" nie ma przypadkiem.
Nissan Sunny 1,4 lx GA14DS
<<CZERWONA STRZAŁA>> chociaż ma tylko 75KM :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”